Інклюзивне навчання (2 клас)

Корж Наталя Анатоліївна

Зі мною можна звязатися:        

 поштова скринька: nata.kozh.2020@gmail.com        

 viber: 097 756 01 89

             

  16.03 - 20.03
                               Інтегроване заняття:
            Читання + письмо + розвиток мовлення
Тема: Підтримка та розвиток навичок читання, письма, мовлення.

Для письмових завдань завести окремий зошит, кожного дня звітувати фотографіями на вайбер (номер вказаний )
Після закінчення карантину зошит принести на перевірку.
Після вивчення вірша та таблиці множення можна розповісти по телефону у будні дні до 12 години.

                                      ЗАВДАННЯ
1. Прочитай та повтори 5 разів чистомовки. Старанно вимовляй повільно всі звуки.

 Оса, оса, оса - косить коса.
 Еса, еса, еса - миготять колеса.
 Уса, уса, уса -  у діда сиві вуса.
 Сак, сак, сак - стоїть гусак.

2. Прочитай 3 рази вірш. 

 Стоїть гора високая, 
 Зелений гай шумить, 
 Пташки співають голосно, 
 І річенька блищить.

3.1 Першого дня: Записати у окремий зошит під диктовку старшого перший і другий рядок вірша. Прочитати написане. На протязі дня повторюємо, поки не запамятається. Розказувати напам`ять.


3.2 Другого дня:Записати під диктовку старшого третій і четвертий рядок вірша. Прочитати написане. На протязі дня  вичити напам`ять.


3.3 Третього дня:

Списати весь вірш самостійно за готовим друкованим текстом. Прочитати написане.  

Вивчити весь вірш напам`ять до тих пір, як буде звучати без помилок. Кожного дня повторюємо по 3 рази кожну чистомовку.


4. Завдання на 4 день тижня.

4.1 Прочитати і повторити 5 разів чистомовки:

Сик,сик,сик - у саду садівник.
Сат, сат, сат - їде самокат.
Салії, салії, салії - нові сандалії.


4.2 Прочитай і перекажи текст.

                                 Дбайливий тато
      На свято тато подарував дітям подаунки. Сані подарував санки, Софії - нову сукню, Соні - синій сарафан. Мамі подарував сумку.
      А діти подарували татові свої малюнки.

4.3. Спиши 2 перших речення у зошит.

5. Завдання п`ятого дня.

5.1 Повторити чистомовки четвертого дня по 3 рази. 

5.2 Прочитати і переказати текст четвертого дня : "Дбайливий тато"

5.3 Записати під диктовку "Мамі подарував сумку" або списати третє і четверте речення тексту.





 23.03 - 27.03
                               Інтегроване заняття:
            Читання + письмо + розвиток мовлення

Тема: Підтримка та розвиток навичок читання, письма, мовлення.

1. Прочитай та повтори 5 разів чистомовки. Старанно вимовляй повільно всі звуки.

Со, со, со - біля дороги село.
Сетка, сетка, сетка - біла серветка.
Сант, сант, сант - у кімнвті сервант.

2. Прочитай 3 рази вірш. 
            А вже тепло
А вже тепло-тепло,
Зникли холодна.
Кличуть нас до себе

Сонце і вода



3.1 Першого дня: Записати у окремий зошит під диктовку старшого перший і другий рядок вірша. Прочитати написане. На протязі дня повторюємо, поки не запамятається. Розказувати напам`ять.


3.2 Другого дня:Записати під диктовку старшого третій і четвертий рядок вірша. Прочитати написане. На протязі дня  вичити напам`ять.


3.3 Третього дня:

Списати весь вірш самостійно за готовим друкованим текстом. Прочитати написане.  

Вивчити весь вірш напам`ять до тих пір, як буде звучати без помилок. Кожного дня повторюємо по 3 рази кожну чистомовку.

4. Завдання на 4 день тижня.

4.1 Прочитати і повторити 5 разів чистомовки:

Лат, лат, лат-смачний салат.
Ола, Ола, ола-нова школа.

Ула, Ула, ула-хижа акула.

4.2 Прочитай і перекажи текст.

                                                    Гуси і Люся
 У городі гуси ущипнули Люсю і боліла довго у неї нога.
 - Я вам, люті гуси! - погрозила Люся. 
А вони їй у відповідьга-га-га.


4.3. Під диктовку запиши.

 Був би сад, а солов`ї прилетять.

5. Завдання п`ятого дня.

5.1 Повторити чистомовку по 5 разів.

Сай, сай, сай - біля саду сарай.
Сар, сар, сар - їде санітар.
Сапа, сапа, сапа - у Соні сапа. 

5.2 Диктант п`ятого дня

Готуй сани влітку, а вози - взимку.

5.3 Читати і відповідати на запитання та переказувати с.104-105. Оповідання "Під веселкою" Євген Гуцало.



 16.03 -20.03                      Математика 
           

Тема: Узагальнення і систематизація дії додавання та віднімання. Повторення та осмислення всіх навичків рахунку.

Завдання першого дня:

1.1 Виконай і поясни дії:

16-6=                                    14-4=
16-10=                                  20-10=
19-9=                                    23-3=
19-10=                                  45-40=

1.2 Виконай і поясни дії:
15+1=                                    37+1=
15-1=                                     37-1=
19+1=                                    20-1=
19-1=                                     20+1=

1.3 Запиши у вигляді суми розрядних доданків кожне з чисел: 42; 57; 71; 89; 99; 34.  
Зроби це за зразком. 
43=40+3

1.4 Постав знак "+" або "-".

34  ?  23=57                            86  ?  33=53
49  ?  20=29                            31  ?  18=49

Завдання другого дня

2.1 Виконай і поясни дії:

83+4=                                      28-6=
12+30=                                    96-50=

2.2 Виконай і поясни дії:

37-16=                                     99-35=
42+24=                                    25+32=

Завдання третього дня:

3.1 Виконай і поясни дії:

2+8=                                        1+9=
6+4=                                        5+5=
7+3=                                        10+0=

3.2 Виконай і поясни дії:

21+9=                                      53+7=
38+2=                                      76+4=
85+5=                                      60+10=

3.3 Виконай і поясни дії:

30+40=                                   50+20=
32+48=                                   53+27=
10+60=                                   40+50=
15+65=                                   41+59=

Завдання четвертого дня:

4.1 Виконай і поясни дії:

2+8=                                      3+7=
70+10=                                  20+30=
72+18=                                  23+37=
72+19=                                  25+37=

4.2 Виконай і поясни дії:

29+13=                                  56+35=
48+24=                                  47+26=

Завдання п`ятого дня:

5.1 Виконай і поясни дії:

12-2=                                     13-8=
12-10=                                   23-8= 
24-13=                                   83-48=
38-31=                                   73-28=

5.2 Виконай і поясни дії:

98-64=                                   45+48=
37+26=                                  84-37=

           Підсумкове заняття з математики

Тема: Контрольні осмислення "+" і "-"

Після кожного завдання робіть велику перерву або 1день--1завдання, обговорюйте, узагальнюйте.

1.виконай і поясни дії. Думай з яких простих дій складаються складні дії.

3+5=                                   6+2=
3+7=                                   6+4=
3+9=                                   6+8=
23+5=                                 16+3=
23+7=                                 16+4=
23+9=                                 16+8=
20+40=                               10+50=
23+45=                               16+53=
23+47=                               16+54=
23+49=                               16+58=


2.виконай і поясни дії.
7-4=                                    5-2=
17-4=                                  15-4=
17-7=                                  15-5=

17-9=                                  15-8=
57-9=                                  75-8=
57-29=                                75-38=     
  
3.подумай: як пов'язані дії "+"  і "-" ?
Виконай і перевір за зразком так:
23+35=58.           58-35=23

3.1

8+2=                                   38+7=
8+7=                                   38+47=

зразок 67-49=18.            18+49=67

3.2

6-4=                                     16-9=
16-4=                                   76-29=


Треба знати: Віднімання обернена дія додавання.

Виконати до 24.03.2020р.


23.03 - 25.03           Математика

Тема: Осмислення множення. 

Містить 4 частини між якими рекомендую робити перерви.

1).Що запам'ятаємо з попереднього уроку?
1.1 Які прості дії містить складне додавання двоцифрових чисел?
(Додаємо одиниці, додаємо десятки, додаємо суму одиниць до суми десятків. Приклад:
37+48=(7+8)+(30+40)=15+70=85)

1.2 Яку дію не можна виконати?
(Не можна від меншого числа відняти більше. Приклад: не можна 2-5, 4-8,...)

1.3 Що робимо, коли одиниці не віднімаються у двоцифрових числах?
(Позичаємо десяток. Приклад:
64-26=(4-6)+(60-20)=(не можемо, тоді) =(14-6)+(50-20)=8+30=38)

1.4 Як перевіряють "+" і "-"?
(Додавання-віднімання. Якщо 12+23=35, то 35-23=12, або 35-12=23.
Віднімання- додаванням, або відніманням: якщо 47-15=32, то 32+15=47, або 47-32=15).

1.5 Який зв'язок між "+" і "-"?

(Віднімання це- обернена дія до додавання, бо розв' язує обернену задачу: за сумою знаходе невідомий доданок.)

         
2).Розширемо знання про додавання.

2.1 Якщо додаємо однакові доданки, то замінимо додавання додавання дією множення: приклади
1+1+1+1+1=1*5=5
2+2+2=2*3=6
2+2+2+2+2=2*5=10

2.2 Як називати числа при множенні? 

Приклад: 2*5=10, то 2 і 5 - множники, а 10-добуток.
Треба читати:
"Два помножити на п'ять дорівнює десять", або
"Взяти по два п' ять разів дорівнює десять".

2.3 Чи є у множення обернена дія?

Так! Коли за добутком шукаємо невідомий множник, то виконують ділення - розкладають на рівні частини.
Приклад: якщо 2*5=10, то 2*?=10 буде 10:2=5,
або:  ? * 5=10 буде 10:5=2.

2.4 Як ми розширили додавання?


Ми перейшли до нової дії - множення з оберненою до неї ділення.

3).Які потрібно виробити навички?

3.1 Заміни додавання множенням за зразком:
2+2+2+2+2+2+2+2=2*8=16
2+2=
2+2+2+2+2+2=
2+2+2+2+2+2+2=

3.2 Заміни множення додаванням за зразком:

2*10=2+2+2+2+2+2+2+2+2+2=20
2*3=
2*5=
2*9=

3.3 Заміна на "смекалку"

Зразок: 2*3+4=2*5=10
2*7+2=
2*8+2=
2*2+6=
2*3+8=

Заміни "?" на число

16=2*?                              18=2*?     
17=2*?+1                          19 =2*?+1
20=2*?                              12=2*?
21=2*?+1                          13=2*?+1

4).Вчіть таблицю множення на 2 граючись у лото.

Виготовлення лото:
Запиши великими цифрами таблицю та відріж відповіді. Розріж отримані смужки на окремі завдання і окремі відповіді до них. Все перемішай і складай таблицю поки не вивчиш напам'ять. Потім розкажи її дорослому.



Тема: Закріплення множення на 2.
           Осмислення ділення на 2.

1. Повторимо вивчене.

1.1Як називають додавання однакових доданків?
(Множенням: 2+2+2=2*3=6.
Наведи свої приклади)

1.2Якщо 2*3=6, то як називають кожне число?
(2-перший множник, 3-другий множник, 6-добуток)

1.3Які задачі можна розв'язати множенням?

Задача1
У Гліба 5 монет по 2копійки. Скільки копійок у Гліба?
2*5=10

Відповідь: 10копійок.

Задача2
Валя і Ніна зрізали в саду по 4 троянди. Скільки у дівчат всього троянд?
2*4=8
Відповідь:Всього 8 троянд.

Придумай свої задачі і запиши розв'язання у зошит.

1.4 Множники можна переставити і від цього добуток не зміниться.
Дійсно: 2+2+2=2*3=6 і 3+3=3*2=6
Отже 2*3=3*2

2.Осмислемо ділення.
Ділення-обернена дія до множення
Використаємо це як основу знань.

2.1 Задача. Четверо дітей поклали у кошик по 2 яблука. Скільки всього яблук?
Розв'язання:
2+2+2+2=2*4=8
Відповідь:Всього 8 яблук.

Змоделюй на паличках цю задачу.


Обернена задача.

У кошику 8 яблук. Діти діставали  по 2 яблука і забрали всі яблука. Скільки було дітей?
Розв' язання:
8-2-2-2-2=0 бачимо, якщо кожен брав по 2 яблука, то було четверо дітей.

Змоделюємо це паличками.
Розклади всього 8 паличок
    / / / / / / / /,  потім бери по дві і розклади, буде чотири купи
   / /.  / /.  / /.  / / тобто четверо дітей.

Запишемо:
8-2-2-2-2=0
8:2=4(дітей)
Відповідь:було 4 дітей.

2.3 Зв'язок задачі і оберненої задачі виглядає так:
Якщо 2*4=8, то 8:2=4, враховуючи переставляння множників то і 8:4=2 теж вірно.
2.4 Як називають числа при діленні?

Якщо 8:2=4,то 8-ділене, 2-дільник, 4-частка.

2.5 Використовуючи, ділення, як обернену дію до множення, продовжи складати таблицю ділення
2*2=4                    4:2=2               4:2=2
2*3=6                    6:2=3               6:3=2
2*4=8                    8:2=4               8:4=2
2*5=
2*6=
2*7=
2*8=
2*9=
2*10=

3. Треба пам'ятати!

3.1 Додавання однакових доданків називають множенням.
3.2 Множники можна переставляти місцями і добуток не зміниться.
3.3 У задачах виконують множення, коли беруть однакові доданки кілька разів і знаходять скільки буде всього разом.
3.4 Розкласти порівну - означає поділити на однакові, частини.

3.5 Ділення можна виконати, використовуючи таблицю множення.
3.6 Із кожного прикладу множення можна скласти два приклади ділення.
3.7 Якщо добуток поділити на один із множників, то одержимо другий множник.



ОПРАЦЮВАТИ ДО 30.03. СЛІДУЮЧЕ ЗАВДАННЯ ПІСЛЯ МАЛЕНЬКИХ КАНІКУЛ 30.03



Математика(інкл) 30,03-03.04
Тема: Застосування множення і ділення
Таблиця множення на 3, ділення на3.

1). Повторення важливих знань.

1.1. Розкажи таблицю множення  на 2.

1.2 Полічи двійками до 20.

1.3. До задачі на множення склади і розв'яжи обернену задачу на ділення за зразком:

Задача: Маса гуски 5 кг. Скільки важать дві гуски?
Розв' язання:  2*5=10(кг)
Відповідь:дві гуски важать 10 кг.

Обернена задача:
Дві гуски важать 10кг. Скільки важить одна гуска?
Розв'язвння:  10:2=5(кг).
Відповідь:одна гуска важить 5 кг.

Завдання:
А). Четверо хлопчиків купили по 2 пиріжки. Скільки всього пиріжків купили хлопчики?

Б). Дев' ять учнів взяли у бібліотеці по 2 книжки. Скільки всього книжок взяли учні?

В). У пакеті 3кг муки. Скільки муки у двох таких пакетах?

1.4 Запам' ятаємо!
 Множення та ділення у прикладі, де немає дужок, завжди виконують першими, а потім додавання і віднімання. Якщо є дужки, то перша дія- у дужках.

Виконай приклади за зразком:
34-2*3=28
1). 2*3=6

2). 34-6=28

а). 30+2*3=
б). 2*9-11=
в). (63-43) : 2=
г). 27+8:2=
д). 68+6:2=

2).  Таблиця множення на 3, ділення на 3.

2.1
Ми вже знаємо:
3*2=2*3=6 і навпаки 6:3=2, або 6:2=3
Далі продовжи таблицю
3+3+3=3*3=9,    9:3=3,       9:3=3
3+3+3+3=3*4=12,  12:3=4,  12:4=3
3+3+3+3+3=
3+3+3+3+3+3=
3+3+3+3+3+3+3=
3+3+3+3+3+3+3+3=
3+3+3+3+3+3+3+3+3=

3+3+3+3+3+3+3+3+3+3=

2.2. Полічи трійками до 30.

2.3. Виготови лото таблиці
 множення на 3 та розкладай його.  Вчи таблицю напам'ять.

3). Більше про задачі:

3.1. Дія множення виконується при збільшенні числа у кілька разів:
Наприклад:
На одному кущі 6 помідорів, а на другому у 2 рази більше. Скільки помідорів на другому кущі?

Розв' язання: 2*6=12(пом)
Відповідь: на другому кущі 12 помідорів.

Повторимо інакше:
На одному кущі 6 помідорів, а на другому на 2 більше. Скільки помідорів на другому кущі?

Розв' язання: 6+2=8(пом)

Відповідь:на другому кущі 8 помідорів.

Розв'яжи задачу і задачу, в якій   "у 2 рази" зміни, як "на 2"

а). Зіна просапала 4 рядки картоплі, а мама у 2 рази більше. Скільки рядків просапала мама?

б). У Ніни 6 цукерок, а в Олесі у 2 рази більше. Скільки цукерок в Олесі?

3.2.Дію ділення виконуємо, коли потрібно величину зменшити у кілька разів.
Наприклад:

Задача: У одному мішку 12 кг цукру, а в другому у 2 рази менше.
Скільки цукру у другому мішку?

Розв'язання:12:2=6(кг)
Відповідь: у другому мішку 6кг цукру.

Повторимо інакше:

У одному мішку 12кг цукру, а у другому на 2кг менше. Скільки цукру у другому мішку?

Розв' язання: 12-2=10(кг)
Відповідь:у другому мішку 10кг цукру.

Розв'яжи задачу та задачу, в якій "у2рази" зміни, як "на2"

а). З одного поля зібрали 18т пшениці, а з другого у 2 рази менше. Скільки зібрали пшениці з другого поля?

б). У Саші 16 гривні, а у Стаса в 2 рази менше. Скільки грошей у Стаса?

4.  Треба пам' ятати!

4.1. Ми знаємо чотири арифметичні дії. Назви їх.

4.2. Додавання виконуємо, коли траба знайти всього разом, або збільшити число на кілька одиниць.
Придумай задачі та розв' яжи їх.

4.3. Віднімання виконують, коли знаходять решту, або на скільки менше-більше та коли зменшують    величину на кілька одиниць.

Придумай задачі та розв' яжи їх.

4.4. Множимо, коли беруть кілька рівних доданків, або збільшують величину у кілька разів.
Придумай задачі і розв' яжи їх.

4.5. Ділення виконують, коли знаходять одну величину, або кількість однакових величин, або при зменшенні величини у кілька разів.
Придумай задачі та розв' яжи їх.

4.6. Якщо у прикладі багато дій, то 
спочатку виконують дії у дужках, потім множення і ділення по черзі, а потім додавання, віднімання по черзі.

Приклад:
6: ( 5-3)+2*( 1+3)-2*( 8-6)=7
1). 5-2=3
2). 1+3=4
3).  8-6=2
4). 6:2=3
5). 2*4=8
6). 2*2=4
7). 3+8=11

8). 11-4=7

Спробуй розв'язати:
2*(9-3)+8: ( 6-4)-14: ( 10-2)=


Опрацювати до 03.04








Інтегроване заняття  31.03 - 03.04

Тема: Слова-назви. Підтримка і розвиток читання, письма, розвитку мовлення.

1. Повтори кожну чистомовку 5разів.
Рут, рут, рут - літає парашут.
Ран,  ран, ран- у Роми барабан.
Ра, ра, ра- ходе тура.

2. Напиши під диктовку:

Повза в решеті рачок:
-Як багато дірочок!
А втекти нема куди!
От у решеті сиди!

3. Повтори які є слова.

3.1. Є слова-назви предметів,  які відповідають на питання Хто? Що?
Їх ще називають іменниками.
Приклади іменників(Хто?) мама, лелека, друг, внук, пасажир.
Продовжи свої приклади, іменників людей і тварин.

Слова-назви інших предметів, які відповідають на питання що?
Наприклад : (Що?) поле, коло, фарби, ліс, стіл, квіти.
Продовжи свої приклади таких іменників.

3.2. Є слова- назви ознак предметів, які відповідають на питання Який? Яка? Яке? Які? Це прикметники. Прикметники описують предмети.
Наприклад: повітря( яке?) чисте, свіже. Вітер (який?) холодний, сильний. Погода (яка?) чудова, тепла, сонячна. Квіти (які?) яскраві, гарні, запашні.

Продовжи приклади прикметників.

3.3. Є слова- назви дій предметів, які відповідають на питання що робити? Що робить? Що роблять?
Це дієслова. Наприклад: катер( що робить?) пливе. Ковалі (що роблять?) кують. Я( що роблю?) читаю. Артист( що зробив?) заспівав.
Продовжи свої дієслова.

4. Почитай вірш.

Сійся жито і пшениця-
Буде добра паляниця!
Для веселої малечі
Бублик витягнем із печі.
А рум'яний колобок
Скочить прямо на зубок.
Виросте всього доволі
На широкім чистім полі.
Заховалось сонце в хлібі
Хто зростив його -  спасибі.

Випиши окремо:
А). Іменники
Б). Прикметники

В). Дієслова

Завдання до 03.04
1). Повторюй кожного дня чистомовку.
2). Вчися розповідати які є слова та на які питання вони відповідають.
3). Читай кожного дня поступово
Ст 108- 112

4). Кожного дня списуй у зошит вірш по 3-4 рядка " Сійся жито".



    
         
Математика(06.04-10.04)


Тема:Таблиця множення на 4, ділення на4. Закріплення, розвиток навиків застосування знань до задач та прикладів.

1). Закріплення вивченого.
1.1. Розкажи таблицю множення на 2.
Полічи двійками до 20

1.2. Розкажи таблицю множення на 3.
Полічи трійками до 30.

1.3. Поясни, які перші дії виконують у прикладах, а які потім?
Якщо ти виконав вірно приклад 4.6 з минулого уроку, то одержав відповідь 9.

1.4. Числа та дії однакові, а результати різні. Чому?

Розв'яжи та поясни порядок дій у прикладах.
Зразок:
5+4*2=13.                (5+4)*2=18
1). 4*2=8.                   1). 5+4=9

2). 5+8=13.                 2). 9*2=18


А). 3*4+2=.               3*(4+2)=
Б). 3+27:3=.              (3+27) :3=
В). 3*8-5=.                  3*(8-5)=
Г). 27-18:3=.             (27-18) :3=

1.5. Розв'яжи прості задачі(на одну дію).

А). Булочка коштує 5 грн. Скільки коштує три булочки?

Б). За три банани заплатили 21 грн. Скільки коштує один банан?

В). У Павла було 21грн. В їдальні він витратив 16 грн. Скільки грошей залишилось у Павла?

Г). Капустина важить 3кг, а кавун на 2кг більше. Яка вага кавуна?


1.6. Задачі на дві дії (складені задачі).

А). Для квашення купили 3 капустини по 5кг кожна та 2кг моркви. Скільки всього кілограмів овочів купили?

Б). Відстань від будинку до зупинки 5м, а від зупинки до пошти в 3 рази більша. Яка відстань від будинку до пошти?

2). Таблиця множення та ділення на 4.

Ми вже вчили:
4*2=2*4=8,  а    8:4=2,     8:2=4
4*3=3*4=12,    а 12:4=3,  12:3=4
Продовжи далі складати таблиці
4+4+4+4=4*4=16,     16:4=4, 16:4=4
4+4+4+4+4=4*5=20,  20:4=5, 20:5=4
4+4+4+4+4+4=
4+4+4+4+4+4+4=
4+4+4+4+4+4+4+4=
4+4+4+4+4+4+4+4+4=

4+4+4+4+4+4+4+4+4+4=

2.2. Полічи четвірками до 40.

2.3. Виготови лото множення на4. Вчи таблицю множення напам'ять, розкладоючи лото.

3). Завдання до 10.04

3.1. Повторюй таблицю множення на 2, на 3.

3.2. Лічи двійками, трійками

3.3. Вчи таблицю множення на 4.
Вчись рахувати четвірками.

3.4. Поступово виконуй вправи
с. 125 впр 4, с. 127 впр 4, с. 127 впр 3.

3.5. Наведи приклади простих задач( на одну дію) до кожної з  арифметичних дій та розв'яжи їх.

3.6. Як утворилися складені задачі?

Розв' яжи на с. 130 задачу 1 і 2.





Інтегроване заняття(06.04-10.04)


Тема: Закріплення і розвиток навичок письма, читання, розвитку мовлення.

1). Повторю чистомовку:
Лива - лива - лива- росте слива.). 
Град - град - град - на лозі виноград.
Руша - руша - руша - стигла груша.

2). Напиши під диктовку:

Це школа лісова.
За спільну парту сіли
Руденьке ведмежа і
Зайченятко сіре.

Підкресли хвилястою лінією слова-ознаки.

3). Добери до слова-назви із дужок слово-ознаку.

Дідусь(який?) ___________
Бабуся(яка?) _____________
Дерево(яке?) ______________
(старе, старий, стара)
Син(який?) ___________
Дочка(яка?)___________
Пташеня(яке?)__________

(мала, мале, малий)
Дуб(який?) _______________
Сосна(яка?) _______________
Жирафеня(яке?) ____________
(високе, висока, високий)

4). Підкресли слова-назви у реченні однією прямою лінією.

А). На квітці сидить сонечко.
Б). У вікно заглядає сонечко
В). Мамине сонечко спить на руках.

5).Прочитай вірш

Скільки сонечок у світі?
Пригадайте любі діти!
Сонце в небі люблять всі-
І дорослі і малі.
Є ще сонечко - жучок.
Він знайомий всіх діток.
А для мам ще сонечка-

Їх сини і донечки.

Знайди однакові слова та поясни їх значення.

6). Завдання до 10.04

1). Наведи приклади слів -  назв та слів - ознак. На які питання вони відповідають? 

2). Поступово виконай (письмо)
с. 106 впр 1, с. 108 впр 6, с.  110 вп 9, с. 112 впр 13.

3). Поступово читай, відповідай на запитання:

с. 113-115.



Математика (13.04-17.04)
Тема: Таблиця множення на 5.

1). Закріплюємо, повторюючи.

1.1. Розкажи таблицю множення на4. Полічи четвірками.

1.2. Розв'яжи приклади. Розпиши розв' язання по діях.

4*2+36=                       18:3+48=
4*7-14=                        27:3+52=
4*5-8=                          18:2+54=
7*3-9=                          15:3+78=

1.3. Розв'яжи задачі. Де помножити? Де поділити?


А). До крамниці привезли 4 упаковки пляшок із питною водою. У кожній упаковці по 8 пляшок.
Скільки всього пляшок привезли?

Б). У дитсадок привезли 24 л молока. Його розділили порівну для 4 груп. Скільки літрів молока одержала кожна група?

В). У літку 4 внуків допомагали бабусі пасти гусей. Кожен пас по 3 дні. Скільки всього днів онуки пасли гусей?

Г). Із 36м тканини пошили плащі. На кожен плащ витратили по 4м тканини. Скільки пошили жіночих плащів?

2). Малюнки і схеми допомагають. Моделюємо для розуміння!

2.1. Задача
Оля намалювала 3 рядки по 4 гриби.
Яна намалювала 4 рядки по 3 гриби.

Зроби в зошит такі самі малюнки та відповідай на запитання.

-Скільки грибів всього у Олі?
-Скільки грибів всього у Яни?
  Оля.                     Яна.
3 по 4.                   4 по 3
///                           ////
///                           ////
///                           ////
///                               
Всього 3*4=12  Всього 4*3=12

-Пригадай переставну властивість множення
(3*4=4*3 Від перестановки множників добуток не змінюється.)

-Скільки всього грибів намалювала і Оля і Яна разом?

2.2.   Завдання
-Намалюй чи зафарбуй 4 квадратики.
-Зобрази в 3 рази більше квадратиків (4*3=12 -чотири взяти три рази)
////
////   ////   ////   
- Як порівняти числа 12 і 4?

(Кажуть 12 в три рази більше ніж 4)

2.3).             Завдання
-Намалюй 20 квадратиків
- Намалюй у 4 рази менше квадратиків(20:4=5)
-///// ///// ///// /////
-/////
-Що означає зменшити число у 4 рази? 
(Поділити на 4 - взяти четверту частину числа)
-Як порівняти числа 5 і 20?
(число 5 в 4 рази менше ніж 20)

3)  Запам'ятаємо!

3.1. Щоб відповісти, скільки разів поміщається число 4 у числі 12, або у скільки 12 більше ніж 4, треба:   12:4=3.
Відповідають так:  12 більше за 4 у 3 рази.

3.2 Щоб відповісти у скільки разів число 5 менше числа 20, треба 20:5=4.

Відповідають так: 5 менше ніж 20 у 4 рази.

3.3 Щоб відповісти скільки разів у більшому числі вміщується менше число, виконують ділення.
Менше число на більше ми НЕ ДІЛИМО.

3.4. Ще задачі на вміщення називають задачами на кратне порівняння, бо досліджують кількість порцій одного числа в іншому.

4).            Завдання до 17.04

4.1. Склади таблицю множення на 5. До кожного множення запиши два ділення за зразком таблиці на 4 з уроку 06.04.

4. 2. Виготови лото множення на 5. Вчи напам'ять таблицю, розкладаючи лото.


4.3. Перемішай все лото, що в тебе є, розклади таблицю окремо на 2, на 3, на 4, на 5. Роби це кожного дня.

4.4. Поступово виконуй приклади
С.15(4), с.116(1,2,34), с.118(6), с.119(2), с.120(2), с.121(4), с.120(7,8).

4.5. Поступово виконуй задачі

С.108(5), с.113(5), с.115(2,3), с.118(7), с.121(5), с.123(6)





Інтегроване заняття(13.04-17.04)
Тема: Закріплення, розвиток навиків письма, читання, мовлення

1). Повторюй чистомовки:

Рока, рока, рока-білобока сорока.
Рона, рона, рона-криклива ворона.
Олуб, оруб, олуб-сірий голуб.
Ятел, ятер, ятел-працьовитий дятел.

2). Напиши диктант. Почитай написане.

Ромашки рвати ми хотіли
Над річкою в рясній траві.
І раптом равлика зустріли
Із ріжками на голові.

3). Доповни речення словами із дужок. Запиши.

          Квітка ромашка.
Ромашка- це( квітка, дерево). Пелюстки в ромашки (білі, жовті). Середина у квітки (жовта, червона). Ромашка (росте, сідає) на лузі.

4). Почитай речення. Якщо треба зміни слова у дужках.

Дві(косичка), дві (рука), один (чубчик), один (носик), два (вухо), два (око), один (ротик), дві (щока), одна (кофта). Це портрет моєї сестрички.

5). До слів-ознак добери слова-назви. Запиши.

Сіра, маленька, прудка (квіточка, мишка).
Перша, ніжна, весняна (сніжинка, квіточка).
Прозоре, синє, безхмарне (вікно, небо).
Старанний, розумний, кмітливий (столик, хлопчик).

6).    Завдання до17. 04.
6.1. Поступово опрацьовуй завдання цього заняття.
6.2. Поступово виконай (письмо)
С.117(24), с.133(12,13), с.134(14)
6.3. Поступово читай, відповідай на питання:
С117-120.



Математика(21.04-24.04)
Тема: Закріплюємо, узагальнюємо, готуємося до підсумовування.
1). Повторюємо усно.
3+5=                   90-4=
3+7=                   94-4=
3+9=                   94-6=
3+29=                 94-36=
53+29=               94-90=
2*5+8=               2*5-8=
2). Виконай письмово, розпиши по діях.
4*2+36=                 26+3*2=
10*2-17=                54-9*2=
79-2*5=                  2*9-7=
58+2*2=                 7*2+6=

3). Розв'яжи складені задачі, моделюй на паличках, або малюнками.
А). Галя просапала 4 грядки, а мама в 2 рази більше грядок, а Мишко на 3 грядки менше, ніж мама. Скільки грядок просапав Мишко?

Б). Люда знайшла 7 грибів, а Сергій знайшов 9 грибів. Удома вони розділили порівну на суп і на печеню. Скільки грибів пішло на суп?

4). Завдання для закріплення.
А). Розкладай таблицю множення на2, на3, на4, на5. 
Б). Розповідай таблицю множення на2, на3, на4, на5.
В). Лічи двійками, трійками, четвірками, п'ятірками.

Г). Кожного дня виконуй вправу на усний рахунок.



Інтегроване заняття(21.04-24.04)
Тема: Розвиток письма, читання, мовлення.
1). Вивчи скоромовку.
На березі річки росли порічки.

2). Прочитай і спиши вірш. Виконай завдання.
                Кроленята
Сірі, білі ще й пухнасті є на фермі кроленята.
Я для них несу травичку, з буряків зелену гичку, ще й капусти качани, щоб скоріш росли вони.
  Завдання:
1). Підкресли слова-назви предметів (іменники) однією прямою лінією. Скажи на яке питання вони відповідають.
2). Підкресли слова-назви ознак предметів(прикметники) хвилястою лінією. Скажи на які питання вони відповідають.
3). Підкресли слова-назви дій предметів(дієслова) двома прямими лініями. Скажи на які питання вони відповідають.

3). Зміни речення(ти, він, ми, ви, вони). Запиши.
Я бачу тигра в зоопарку.


4). Читай поступово, відповідай на запипання ст121-125.





Математика(27.04-01.05)
Тема: Повторюємо компоненти арифметичних дій.

Це просто, але дій чотири, тому буде чотири частини заняття.

Кожна частина містить пояснення, тренувальні вправи та правила для запам"ятовування

1.   Додавання
-Якщо 3+4=?   3+4=7, то як називають числа?
(3і4 - доданки, а 7 - сума)
Тут була невідома сума.
-Але буває обернене завдання:
?+4=7, або 3+?=7
Тут невідомі доданки, а сума відома.
Як знайти доданки, коли відома сума?
(Треба 7-4=3, або 7-3=4. Від суми відняти відомий доданок)

Вправа 1
-Запиши числові вирази та розв`яжи
ЗРАЗОК
-перший доданок 34, другий 23, сума?
34+23=57
а) перший доданок 16, другий доданок 64, сума?
б) перший доданок 61, другий доданок 18, сума?

в) знайти суму чисел 26 і 53.
г) знайти суму чисел 22 і 13

Треба пам`ятати:
Числа при додаванні називають: доданок, доданок, сума.

Вправа 2
Знайди невідовий доданок за зразком:
-Якщо перший доданок 70, сума 100, другий доданок?
70+?=100
100-70=30
Перевірка
70+30=100
а)другий доданок 25, сума 75, перший доданок?
б) перший доданок 18, сума 38, другий доданок?
в) другий доданок 27,сума 58, перший доданок?
г) перший доданок 20, сума 100, другий доданок?

Треба пам`ятати:
Щоб знайти невідомий доданок, слід від суми відняти відомий доданок!

2.   Віднімання
Якщо 10-6=?  10-6=4, то як називають числа?
( 10 - зменшуване,6 - від`ємник, 4 - різниця)
Тут невідома різниця
- Але обернених завдань може бути два:

?-6=4, або 10-?= 4
Тоді як знайти зменшуване ,або від`ємник?
(Треба 4+6=10, або 10-4=6. Щоб знайти зменшуване додають різницю та від`ємник. Щоб знайти від`ємник, від зменшуваного віднімають різницю)

Вправа 3
Виконай за зразком:
-Зменшуване 36,від`ємник 21, різниця?
36-21=15
а) зменшуване 78 від`ємник 34,різниця?
б) зменшуване 67, від`ємник 45, різниця?
в) знайти різницю чисел 94 і 52
г) знайти різницю чисел 48 і 23

Треба пам`ятати:
При відніманні числа називають зменшуване, від`ємник, різниця

Вправа 4
Знайди зменшуване за зразком:
-від`ємник 15, різниця 14, зменшуване?
?-15=14
14+15=29
Перевірка
29-15-14
а )від'ємник 42, різниця 54, зменшуване?
б) від'ємник 35, різниця 23, зменшуване?

в) від'ємник 24, різниця 71, зменшуване?
Треба пам"ятати:
Щоб знайти зменшуване, слід до різниці додати від'ємник

Вправа 5
-Знайти від'ємник за зразком:
-Зменшуване 98, різниця 44, від'ємник?
98-?=44
98-44=54
Перевірка
98-54=44
а)зменшуване 47, різниця 33, від'ємник?
б)зменшуване 75, різниця 41, від'ємник?
в) зменшуване 45, різниця 21, від'ємник?

Треба пам'ятати:
Щоб знайти від'ємник, слід від зменшуваного відняти різницю

3.      Множенння
-Якщо 3*4=?    3*4=12, то як називають числа?
(3 і 4 -множники, 12 - добуток)
Добуток був невідомим.
-Але буває обернене завдання:
?*4=12, або 3*?=12
Тут невідомі множники. Як їх знайти?

(12:4=3, або 12:3=4. Треба добуток розділити на відомий множник.)
Вправа 6
-Запиши вираз та розв'яжи
а) перший множник 5, другий множник 6, добуток?
б) перший множник 3, другий множник 8,добуток?
в) знайти добуток чисел 2 і 9
г) знайти добуток чисел 4 і 6

Треба пам'ятати:
Числа при множенні називають: множник, множник, добуток.

Вправа 7
-знайти множник за зразком:
-перший множник 4, добуток 36, другий множник?
4*?= 36
36:4=9
Перевірка
4*9=36
а) перший множник 5, добуток 40, другий множник?
б) другий множник 7, добуток 28, перший множник?
в) другий множник 2, добуток 8, перший множник?

Треба пам'ятати:
Щоб знайти невідомий множник, слід добуток розділити на відомий множник.


4.       Ділення
-Якщо 20:5=?    20:5=4, то як називають числа?
(20-ділене, 5-дільник, 4- частка)
Тут невідома частка
-Але буває обернене завдання:
?:5=4, або 20:?=4
Як знайти ділене,чи дільник?
(4*5=20, або 20:4=5.  Ділене це -добуток частки і дільника, а дільник це -результат ділення діленого на частку)

Вправа 8
Запиши вираз та розв'яжи.
Зразок
-Ділене 45, дільник 5, частка?
45:5=9
а) ділене 16,дільник 2, частка?
б) ділене 32, дільник 4,частка?
в) знайти частку чисел 40 і 5.
г) знайти частку чисел24 і 4?

Треба пам'ятати
При ділені числа називають: ділене, дільник, частка.

Вправа 9
Знайти ділене за зразком:
-дільник 3 , частка 7, ділене?
?:3=7
7*3=21
Перевірка
21:3=7
а) дільник 4, частка 5, ділене?
б) дільник 3, частка 5, ділене?
в) дільник 5, частка 6, ділене?

Треба пам'ятати
Щоб знайти невідоме ділене, слід частку помножити на дільник.

Вправа 10
Знайти дільник за зразком:
-ділене 14, частка 7, дільник? 
14:?=7
14:7=2
Перевірка
14:2=7
а) ділене 18, частка 6, дільник?
б) ділене 16,частка 4, дільник?
в) ділене 27, частка 9, дільник?

Треба пам'ятати
Щоб знайти невідомий дільник, слід ділене розділити на частку.

Завдання до 01.05

1) Вивчи напам'ять , як знаходити невідомі компоненти при арифметичних діях.

2) Знайди невідоме число за відповідним правилом, розказуй правила до кожного завдання
36+?=58     99-?=64
74-?=34      21+?=53
?+23=45     ?-14=32
?-15=23     ?+35=70

?:9=4         35:?=7
5*?=50       ?:4=6
8*?=16       3*?=24
?:3=10       20:?=4

3) Добери самостійно числа
?+?=27       ?+?=78
?+?=53       ?+?=49
?+?=87       ?+?=72

?-?=32         ?-?=12
7-?=21         ?-?=30
?-?=4           ?-?=16


4) Повторюй таблицю множення.







Математика( 04.05-08.05)
Тема; Вправи  по компонентах, як прояв набутої математичної грамотності

Якщо ти виконав завдання з попереднього заняття, то можеш складати приклади за математичним текстом.

Склади приклади за текстом та розв"яжи їх, розписавши на дії. Застосовуй дужки коли +, або - перші ,а :, або * другі і тому подібне.

      Вправа 1 (найпростіша)
а) добуток чисел 3 і 7 зменшити на 8;
б) суму чисел 14 і 4 поділити на 2;
в) різницю чисел 36 і 34 помножити на 5;
г) суму чисел 18 і2 поділити на 2;
д) різницю чисел 42 і 39 помножити на 3;
е) різницю чисел 78 і 51 поділити на 3.

     Вправа 2 ( середньої складності)
а) до  43 додати суму чисел 4 і 12;
б) від 74 відняти добуток чисел 5 і 8;
в) від 47 відняти суму чисел 28 і 9;
г) різницю чисе 35 і 5 додати до 46;
д) до 32 додати  різницю чисел 43 і 29.

   Вправа 3 ( складніша)
а)від добутку чисел 5 і 9 відняти  частку від ділення чисел 35 і 7;
б) від числа 53 відняти добуток чисел 4 і 6;

в)від добутку чисел 4 і 9 відняти частку чисел 21 і 7.



Математика (11.05-20.05)
Тема: Повторення вивченого за рік
Вправа 1
Запиши у вигляді суми розрядних доданків числа.
Зразок:
58=50+8
39;  18;  47;  74;  39;  83;  95;  67;  27.

Вправа 2
Добери числа, щоб рівності були правильними.
27+?=74-?         6*?=42:?
48-?=24+?         35:?=7*?

Вправа 3
Знайди значення виразів, розпиши, яка перша, яка друга дія.
(80-38) :7=                 83-(40-21)= 
(35+29) :8=                68-(81-17)=

(68-26) :7=                 (18+36):6=

Вправа 4
Розкажи правило ділення та множення на 1, розглянувши нище вирази.
1*8=8   8:1=8   8:8=1
1*а=а   а:1=а    а:а=1

Вправа 5
Пригадай:
-скільки сантиметрів у метрі
-скільки дециметрів у метрі
-скільки сантиметрів у дециметрі

Вправа 6
Перетвори.
75см=?дм     4дм=?см
9дм=?см       100см=?дм
5дм34см=?см
3дм15см=?см

Вправа 7
Намалюй тупий,гострий і прямий кут, підпиши назви у зошиті, опиши градусну міру кожного кута, порівнюючи з прямим кутом.

Задача 8
Лариса прочитала книжку за 2 дні, а Степан читав книжку в 2 рази довше. За скільки днів прочитав книжку Степан?

Задача 9
Діти навчаються в школі 9 місяців на рік,а літні канікули у 3 рази коротші за навчальний рік. Скільки місяців у дітей тривають літні канікули?

Думаю з цими завданнями ти неодмінно впораєшся, а це означає,що ти засвоїв навчальну програму 2 класу.


Далі будемо ще повторювати.



Математика(25.05-29.05)
Тема: Повторення за рік
1)обчисли
-від добутку чисел 7і9 відняти частку від ділення чисел 35 і7
-перший доданок 47, другий доданок 53, мінус добуток чисел 7 і 9

2) обчисли периметр прямокутника, у якого протилежні сторони дорівнюють 6см і 3см.

3)обчисли периметр квадрата зі стороною 4см.

4)обчисли периметр трикутника зі сторонами 4см,7см,3см

5)на скільки кілограмів гарбуз важчий за диню, якщо диня важить 2кг, а гарбуз у 6 разів важчий.

6)у великій каністрі 20л бензину. Його розлили в 4 малі каністри. Скільки літрів бензину налили в кожну малу каністру?

7)діти посадили дерева біля школи. Вийшло 5 рядів по 6 дерев у кожному. Скільки всього дерев посадили діти?

8)обчисли, якщо а=6:   3*а,  а*2,  24:а

9)одна ромашка коштує 2грн, одна троянда коштує 7грн. Для букетів купили 7ромашок і 5троянд. Скільки коштували букети?

10)обчисли
4*1=         6:1=         5*10=          70:10=          9*0=         8:0=   8*1=        7*0= 4*1=           (8+1)*1=              (3+4)*0=
Яку дію не можна виконати?


ЯКЩО ВИКОНАНО ВСІ ЗАВДАННЯ,    ВІТАЮ!   
ТЕБЕ ПЕРЕВЕДЕНО ДО

3 КЛАСУ!!!!!!!!!