Дефектолог, логопед


28/04 

Заняття з дефектології для Ричкова О. 5 клас


Тема уроку: « Магазин та їх види. Правила поведінки в магазині»

2.Придбання товарів у супермаркеті.
(Робота з друкованим текстом, читання «ланцюжком»)
У супермаркетах завжди можна придбати основні продукти харчування. В цих магазинах є різні відділи. У кожному відділі є набір своїх продуктів. Так, у відділі «Бакалія» продаються різні крупи, цукор, чай, борошно, олія тощо; у відділі «Молочний» - молочні продукти.
- Що ми відносимо до молочних продуктів?
- А що можна придбати у відділі «Хліб»?
- Які відділи супермаркету ви ще знаєте?
Перед тим, як відправитись до магазину за покупками, потрібно разом з батьками чи старшими родичами чітко визначити, які продовольчі товари необхідно придбати, скільки і на яку суму грошей.
У  магазині спочатку знайдіть необхідний відділ, де продається кожний із потрібних вам товарів. Роздивіться, чи є такий товар, подивіться на його ціну і порівняйте з ціною, що узгодили вдома.
Зверніть увагу, де знаходиться касса. Вона може бути у кожному відділі чи на виході з супермаркету. Не забувайте забирати здачу, якщо вона є.
3.Відгадати загадку, у якому відділі супермаркету чи в якому спеціалізованому магазині цей товар можна придбати:
1) Дуже я потрібна всім – і дорослим і малим.
Всіх я розуму учу, а сама завжди мовчу.
2)  В землю кидалося, на повітрі розгулялося,
В печі гартувалося, запахом своїм всіх приваблює.
3) Із-за гір, з долин, із-за морів
Чути в ньому двоє голосів.
Полетять дротами голоси,
лиш до вуха трубку піднеси. 


Заняття з дефектології для Дубіни Вероніки учениця 1-го класу
Тема: Взаємне розміщення предметів у просторі (вгорі, внизу, поруч, під, над, поруч, всередині, між).

Мета: навчитись  розрізняти предмети  за розміщенням в просторі, ознайомитись з напрямками (вгорі, внизу, над, під, між, поруч, всередині), вживання в мові відповідних словесних конструкцій.

Заняття з дефектології для Іванова Дмитра ( учень 2-го класу)
Що спільного між малюнками?

Логопедичне заняття для Бокайчук Є. та Іванова Д. ( 2 клас ) 
Розвиток зв'язного мовлення




29/04

Заняття з дефектології для Ричкова О. 

Тема уроку "Поведінка за столом,правила етикету"

Переглянути відео. 








https://www.youtube.com/watch?v=ErNzOgJTAGE


Заняття з дефектології для Савченко Є.( 7 кл) 

 Тема "Культура спілкування з однолітками та старшими"





Заняття з дефектології для Бокайчук Є. ( 2 клас ) 

Тема " Порівняння предметів "

Знайти схоже та відмінне.




Заняття з дефектології для Зікрача Є. ( 1 клас ) 

Тема " Геометричні фігури "



Відгадай загадки.

1) Не стоїть і не стрибає, жодного кута не має. 
2) В мене ось такі кути, вони схожі, як брати.
І чотири сторони однієї довжини.
3) На квадрат я дуже схожий. Хоч кута є теж чотири,
Сторони – по дві всі рівні.
 
4) Маю я три сторони і три кути.
Чи мене назвати
зможеш ти?

- Що схоже на квадрат? (Стілець, картина, печиво,…)
 - Що схоже на прямокутник? (Вікно, двері, книга, ліжко,..). 
- Що схоже на трикутник? (Хустка, дах, дорожній знак,..).
- Що схоже на овал ? ( Дзеркало, диня...)
-Що схоже на ромб ?  ( повітряний змій ...)

Логопедичне заняття для Ричкова О.

Тема "Місце звука в слові.




Логопедичне заняття для Гарбуз О. 
Читання вголос. Виразність читання.

Виразно прочитати вірш. Відповісти на запитання



30/04


Завдання з дефектології для Бокайчук Є. 2 клас

Тема "Класифікування предметів ,знаходження спільних ознак предметів і поєднування їх в однорідну групу"

Назвати продукти, які представленні в грі,визначити його класифікаційну категорію,відібрати продукти за групами "Овочі", "Фрукти", "М'ясні продукти", "Молочні продукти", "Хлібо-булочні вироби".




Завдання з дефектології для Дубіни В. 1 клас 



Тема "Контурне зображення форм"




Завдання з дефектології для Іванова Д. (2 клас)
Знаходження відмінностей на малюнках




Логопедичне заняття для Бокайчук Є. 2 клас

Розвиток зв'язного мовлення.
Скласти розповідь за малюнком.



Логопедичне заняття для Іванова Д. 2 клас

Підбір  із заданої групи слів з придатним значенням , які відповідають на питання «хто?» «що?».









04/05

Заняття з дефектології для Гарбуз О. 5 клас
Тема "Пікнік за містом"та міркування, щодо
важливості прибирання сміття на природі.

Заняття з дефектології для Ричкова О. 5 клас
Культура поведінки.

Бібліотека — колекція книг або приміщення, де зберігаються книги.
Правила поведінки в бібліотеці. 
   1. Заходячи в бібліотеку, треба привітатись з бібліотекарем.
   2. Коли просиш у бібліотекаря якусь книжку або допомогу в пошуку книжки, не забувай про  слова "будь ласка" та "дякую".
   3. До бібліотекаря звертайся на ім'я по-батькові. Як правило, у бібліотекаря є бейдж, на якому написана ця інформація.
   4. Якщо книжку тобі видали в читальному залі - тихо сядь за вільний стіл. Читай книжку мовчки. Не висловлюй своє захоплення або незадоволення вголос. Пам'ятай, що поруч є й інші читачі - їм твої репліки будуть заважати.
   5. Коли ти вже йдеш з бібліотеки, не забудь сказати "дякую" та "до побачення".
  
6. Бережи книгу,  вона – твій друг.
Музей— це культурно-освітній та науковий заклад, що збирає, вивчає, зберігає та експонує пам’ятки матеріальної і духовної культури, природничо-наукові колекції.
Правила поведінки в музеї. 
1.     Треба привітатись.
2.     Ходи тихо, не човгай ногами. У музеї люблять тишу.
3.     Не можна чіпати експонати руками.
4.     Краще скористатися послугами екскурсовода.
5.      Коли про щось запитуєш, не забувай сказати «будь ласка».
6.     Не розмовляй, не штовхай товаришів, не грайся, не їж цукерок.
7.     Подякуй за цікаву екскурсію.
Театр є одним з видів мистецтва. Крім театрів, у яких виступають актори, є ще ляльковий театр, пальчиковий театр, театр тіней.
Правила поведінки в театрі, кінотеатрі. 
1.     Не можна голосно розмовляти.
2.     Не можна їсти чи голосно шарудіти обгортками.
3.     Не ламай меблі,сиди у кріслі спокійно.
4.     Не кричи й голосно не смійся.
5.     Не займай чужі місця.
6.     Між рядами проходь, повернувшись обличчям до тих, хто сидить.




Заняття з дефектології для Зікрача Є. 1 клас
"Формування навичок зорового аналізу та синтезу"
Заняття з дефектології для Бокайчук Є. 2 клас
Знайди однакові предмети.
Логопедичне заняття для Ричкова О. 5 клас
Розвиток уміння розрізняти звуки, схожі за звучанням.
Удосконалення вимови голосних звуків.







05/05
Заняття з дефектології для Дубіни В.  1 клас
Класифікування предметів.
Які спільні ознаки об'єднують предмети?




Заняття з дефектології для Ричкова О. 5 клас
Тема "Культура поведінки під час відвідування театру ,бібліотек, музеїв,зоопарків "
Відгадай загадки.

1) Поле письменник-агроном
    Засіяв буквами - зерном.
    Отож, читачу, поспішай
    Зібрати мудрий урожай!       

2) Тут все прекрасне – жести,маски,                                                                      
   Костюми,музика і гра.                                                                                                                 
   Тут оживає наша казка,              
   з нею – світлий світ добра.     


3) Чистенькі віконця,                                                                                          
   Сміються до сонця.                                                                                                                 
   Діточки довкола                                                                                     
   Наша люба …

1.Вихована дитина в громадському
транспорті:







а) дотримується правил для пасажирів;

б) їсть морозиво чи тістечка;

в) голосно розмовляє;


 2.  У музеї можна:

а) торкатися руками експонатів;

б) уважно слухати екскурсовода;

в)запитувати екскурсовода під час екскурсії;

г) подякувати за цікаву екскурсію;

ґ) голосно розмовляти;
д) їсти цукерки, смітити.



 3. Щоб висловити
захоплення від вистави в театрі, потрібно :

а) голосно і довго аплодувати;

б) свистіти і кричати;

в) подарувати акторам квіти.




 4. Якщо не встиг прочитати
книгу з бібліотеки до зазначеного терміну, ти:


а) повернеш книгу, коли прочитаєш;

б) повернеш книгу не дочитаною;

в) підеш в бібліотеку і продовжиш термін повернення.

Заняття з дефектології для Іванова Д. 2 клас
Тема "Розвиток уявлення,що відбувається в природі в різні пори року.
Вивчення часових понять(назви днів тижня та місяців у році)
"

Переглянути відео
https://www.youtube.com/watch?v=FVZexjPMDVg
Логопедичне заняття для Бокайчук Є. 2 клас
Тема "Формування і розвиток навичок усвідомленого, правильного читання"
Завдання дитини: розглянути зображення 1 і 2, прочитати по порядку твердження нижче, поставити поряд потрібну цифру, яка відповідатиме конкретному предмету на картці.
Логопедичне заняття для Іванова Д. 2 клас
Переглянути мультфільм.
https://www.youtube.com/watch?v=8xnkfXAyNdo
Виконати переказ змісту переглянутого мультфільму «Івасик-Телесик». Опис переживань 



06/05
Заняття з дефектології для Ричкова О. 5 клас
Правила поведінки у громадських місцях( бібліотеці,музеї,театрі)

Бібліотека — колекція книг або приміщення, де зберігаються книги.
Правила поведінки в бібліотеці. 
   1. Заходячи в бібліотеку, треба привітатись з бібліотекарем.
   2. Коли просиш у бібліотекаря якусь книжку або допомогу в пошуку книжки, не забувай про  слова "будь ласка" та "дякую".
   3. До бібліотекаря звертайся на ім'я по-батькові. Як правило, у бібліотекаря є бейдж, на якому написана ця інформація.
   4. Якщо книжку тобі видали в читальному залі - тихо сядь за вільний стіл. Читай книжку мовчки. Не висловлюй своє захоплення або незадоволення вголос. Пам'ятай, що поруч є й інші читачі - їм твої репліки будуть заважати.
   5. Коли ти вже йдеш з бібліотеки, не забудь сказати "дякую" та "до побачення".
  
6. Бережи книгу,  вона – твій друг.
Музей— це культурно-освітній та науковий заклад, що збирає, вивчає, зберігає та експонує пам’ятки матеріальної і духовної культури, природничо-наукові колекції.
Правила поведінки в музеї. 
1.     Треба привітатись.
2.     Ходи тихо, не човгай ногами. У музеї люблять тишу.
3.     Не можна чіпати експонати руками.
4.     Краще скористатися послугами екскурсовода.
5.      Коли про щось запитуєш, не забувай сказати «будь ласка».
6.     Не розмовляй, не штовхай товаришів, не грайся, не їж цукерок.
7.     Подякуй за цікаву екскурсію.
Театр є одним з видів мистецтва. Крім театрів, у яких виступають актори, є ще ляльковий театр, пальчиковий театр, театр тіней.
Правила поведінки в театрі, кінотеатрі. 
1.     Не можна голосно розмовляти.
2.     Не можна їсти чи голосно шарудіти обгортками.
3.     Не ламай меблі,сиди у кріслі спокійно.
4.     Не кричи й голосно не смійся.
5.     Не займай чужі місця.
6.     Між рядами проходь, повернувшись обличчям до тих, хто сидить.
Заняття з дефектології для Савченко Є. 7 клас
Традиції святкування Великодня.
Заняття з дефектології для Бокайчук Є. 2 клас
Розрізнення протилежних за значенням понять
Заняття з дефектології для Зікрача Є. 1 клас
Збагачення словника назвами вивчених кольорів.
Пограти в гру "Знайди предмети, наприклад,червоного кольору там де ти знаходишся"
Логопедичне заняття для Ричкова О.
Практичне ознайомлення зі словом
.
Проговорювання складів та слів з двох-чотирьох звуків.Поділ на склади двоскладових слів
Логопедичне заняття для Гарбуз О. Робота з деформованими реченнями
Доберіть заголовок до утвореного тексту і запишіть його.

Тихо, У, було, саду.

Вітер, віти, голі, гойдав.

Під, листя, сухе, лежало, деревами.

Раптом, Наталя, яблуко, велике, побачила.

Зраділа, Дівчинка.

Літа, Адже, шматочок, це.
07/05

Заняття з дефектології для Бокайчук Є. 2 клас
Розвиток уміння знаходити спільну ознаку предметів.
Гра "Що зайве?"




Заняття з дефектології для Дубіни В. 1 клас
Протилежні за значенням поняття( антоніми)
Заняття з дефектології для Іванова Д. 2 клас

Сюжет малюнка. Розповісти про дії зображені на малюнку



Логопедичне заняття для Бокайчук Є. 2 клас
Диференціація понять "звук" і "буква".
  Відгадування загадок.
Записати слова-відгадки парами. Підкреслити однакові букви в цих словах.
Літає в лісі й по городу,
А “г” відкинеш - лізе в воду. (Грак - рак)
Дерева ламає, хвилі здіймає,
З “к” поєднати - буде в полі зростати. (Буря - буряк)
  • Записати слова: сіль, кінь, окунь. Полічити і записати кількість звуків і букв.
  • Згадати, що таке звук і буква.
  • Назвати букву, яка не позначає звука.
Логопедичне заняття для Іванова Д. 2 клас
Переказ змісту переглянутого мультфільму «Кривенька качечка»
Складання опису природи зображеної у мультфільмі.
https://www.youtube.com/watch?v=h0WIdfgxjJc

08/05
Заняття з дефектології для Гарбуз О. 7 клас
Пікнік за містом. Ігри на природі

1.В які ігри можна пограти на природі? 
2.Які ігри полюбляєш ти?
3.Розкажи про свою подорож на пікнік.Згадай, який він був.

Заняття з дефектології для Дубіни В. 1 клас
Розвиток уявлення "Що відбувається в природі в різні пори року"
Назви днів тижня та місяців у році, вивчити їх послідовність





Заняття з дефектології для Зікрача Є. 1 клас
Розвиток дотику
Гра «Тактильні мішечки» - мішечки з однакової тканини наповнені горохом, квасолею, гречкою, монетками, ґудзиками. Дитині потрібно впізнати що в мішечку, розкласти за розміром наповнювача.
Заняття з дефектології для Іванова Д. 2 клас
Сюжет малюнку.
Зроби опис малюнків.
Логопедичне заняття для Гарбуз О. 5 клас
Слова,протилежні за значенням.
Перейди за посиланням,та виконай вправи
https://www.youtube.com/watch?v=lS6Pn8kiaM8

Логопедичне заняття для Савченко Є. 7 клас
Словосполучення








12/05

Заняття з дефектології для Ричкова О. 5 клас
Повторення теми. Повторення правил заняття.
Тема "Культура поведінки під час відвідування театру ,бібліотек, музеїв,зоопарків "
1.     Гра «Мікрофон»
-         Що таке поведінка?
-         Якою може бути поведінка?
-         Що таке культура?
-         Де культурна поведінка повинна проявлятись? (Всюди: дома, на вулиці, в громадських місцях)
-         Назви громадські місця ,які є в твоєму місті?
Заняття з дефектології для Дубіни В. 1 клас
Розглянути малюнки та розповісти про послідовність дій зображених на них.
Заняття з дефектології для Іванова Д. 2 клас
Розвиток довільної уваги


Гра "Слухай команду
Мета: розвиток довільної уваги.
Дитина повинна виконувати рухи відповідно до команд дорослого, вимовленими пошепки. Команди даються тільки на виконання спокійних рухів. Гра проводиться доти, доки дитина добре слухає і точно виконує завдання.
Примітка.
Приклади команд: присісти; нахилитися вперед і витягнути руки вперед; зігнути праву ногу в коліні, руки розвести в сторони; сісти на підлогу й обхопити коліна двома руками і т. ін.
Логопедичне заняття для Бокайчук Є. 2 клас

Диференціація звуків А-Я

        Назвати, що зображено на малюнках. В кожному слові виділити букву А або Я

üАртикуляці

Логопедичне заняття для Іванова Д. 2 клас
Складання речень за темою "Доброта"


13/05
 Заняття з дефектології для Ричкова О. 5 клас
Заключне заняття.Повторити правила дорожнього руху.

Заняття з дефектології для Савченко Є. 7 клас
Тема "Пікнік за містом"


Гра "Мікрофон"
Дати відповіді на запитання.
1.Що означає слово "пікнік"?
2. Опиши малюнок.
3.Чи доводилось тобі бути на пікніках? Розкажи про це
4. Чи потрібно оберігати квіти,дерева і трави ?Чому? 
5.Що,на твою думку,завдає болю навколишній природі?

Заняття з дефектології для Бокайчук Є. 2 клас
Розглянути малюнки та розповісти про послідовність дій зображених на них.

Заняття з дефектології для Зікрача Є. 1 клас

Тема "Ознайомлення з запахами"



Логопедичне заняття для Ричкова О. 5 клас

Тема "Апостроф. Вимова слів з апострофом"

Апостроф
Знак апострофа у слові
лиш тоді поставиться,
якщо голос через [й]
раптом спотикається.
Вимовляємо плавно й ніжно:
свято, мавпячий, зоря.
Але рвучко й неспокійно:
б'ю, п'ю, в'янути, бур'ян.


Апостроф позначає роздільну вимову звуків, пишеться перед літерами я, ю, є, ї і вказує, що вони позначають два звуки. Якщо ж ці букви вказують на м’якість попереднього приголосного, апостроф не ставиться.

Апостроф, вимова тверда, роздільна:
• після Б, П, В, М, Ф перед Я, Ю, Є, Ї
п’ять, б’ється, бездощів’я, м’ясо, м’ята, сім’я, міжбрів’я

  • після Р твердого
кар’єр, бар’єр, пір’я, подвір’я, ганчір’я, підгір’я, матір’ю,
  • після префіксів та першої частини складних слів, які закінчуються на приголосний
трьох’ярусний, перед’ювілейний, об’ява, роз’яснення, під’їзд, пів’яблука.

Мовна розминка.
- Давайте запишемо скоромовку, правильно проговоримо її, порахуємо скільки слів з апострофом у цій скоромовці
Зелен в’яз високий виріс. В’язолаз на в’яза виліз. Та зважай же, в’язолазе, не скрути на в’язі в’язи.


Логопедичне заняття для Гарбуз О. 7 клас


Тема " Удосконалення навичок звукового, звуко-буквеного, складового аналізу слів. Будова слова. Спільнокореневі слова "










14/05

Заняття з дефектології для Бокайчук Є. 2 клас
Тема " Розвиток мовлення. Сюжет малюнка"

Розглянь малюнки та спробуй визначити на них правильну послідовність дій 




Заняття з дефектології для Дубіни В. 1 клас
Розуміння сюжету малюнка







Заняття з дефектології для Іванова Д. 2 клас

Розвиток уваги
Логопедичне заняття для Бокайчук Є. 2 клас
Тема "Диференціація графічно схожих букв"
Диференціація кінетично схожих букв б-д
1.На береві сиділа ділка. Вона їла гриди. Поруч дятел шукав дзьобом комашок.
- Які букви заблукали? (б, д), (виправити помилки).
2.Скоромовки (виразно прочитати скоромовки зі звуками [б]-[д]).
Бегемот роззявив рот. Булку просить бегемот.
Плигали дві білочки з гілочки на гілочку.
3.Вставити букви у слова.
ка...ачок                      …арвінок                      сморо…ина
помі…ор                      гвоз…ика                     …ереза
…уряк                          чорно…ривець            вер…а
…аклажан                  …узок                          гра…
ре…ька                        троян…а                     ке…р
ци…уля                        куль…аба                    …ук

Логопедичне заняття для Іванова Д. 2 клас

Тема "Колективізм.Риси,що допомагають людині в житті , морально-етичні цінності"
Переглянути мультфільм.




                                                              15.05

                   Заняття з дефектології для Гарбуз О. 5 клас
"Правила дорожнього руху" Повторення та закріплення знань

                     Заняття з дефектології для Дубіни В. 1 клас

                                        Розвиток уваги
                                     Графічний диктант

Заняття з дефектології для Зікрача Є. 1 клас
Розвиток зорового сприймання 
Знайди однакові предмети



Заняття з дефектології для Іванова Д.
Вправа на управління власною увагою

ВПРАВА “КОЛЬОРИ”

Потрібно, щоб дитина називала колір букв, а не текст, який читає:
Червоний. Зелений. Синій. Жовтий. Фіолетовий. Помаранчевий. Коричневий. Синій.
Червоний. Чорний. Зелений. Блакитний. Жовтий. Коричневий. Чорний. Зелений. Синій.
Фіолетовий. Блакитний. Жовтий. Чорний. Червоний. Помаранчевий. Коричневий.

                    Логопедичне заняття для Савченко Є. 7 клас
                            Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, окличні




                       Логопедичне заняття для Гарбуз О. 7 клас
                                        Частини мови




                                                     18.05

 Заняття з дефектології для Гарбуз О. 7 клас
 Правила етикету в громадських місцях. (Повторення)

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=PIVNjFtK5jI


Заняття з дефектології для Ричкова О. 5 клас
Закріплення знань.
Написати в зошиті своє Прізвище, ім'я, по-батькові (повністю).
Написати свою домашню адресу ( в якій області живеш, назву свого міста, вулиці, а також номер свого будинку та квартири).

Заняття з дефектології для Бокайчук Є. 2 клас
Розвиток уваги

Рухлива гра «Дзеркало» 
Мета гри: ця гра допомагає дитині відчути себе вільно, розкритися, побачити себе збоку. Підходить для невпевнених у собі, пасивних дітей. У грі можуть брати участь дві дитини або дитина і дорослий. Один гравець дивиться у «дзеркало» (на свого напарника), яке повторює всі його рухи. По черзі гравці міняються ролями. 

Заняття з дефектології для Зікрача Є. 1 клас
Розвиток слухового сприймання 

1.Вправа «Повтори за мною» Проплескування ритму: раз два раз два три. Раз – раз два, раз раз два три. Та інші поступово збільшуємо кількість плескань. 
2.“Впіймай звук!”. Пояснюємо, що ви будемо вимовляти різні звуки, а дитині потрібно буде плеснути в долоні - ―впіймати звук‖, коли він почує певний звук. Необхідно дотримуватись принципу від простого до складного: - звук [а] серед у, у, а, у; - звук [а] серед о, а, і, о; - звук [і] серед и, е, і, и; - звук [с] серед л, н, с, п; - звук [с] серед ш, ж, ч, с і т.д. 


Логопедичне заняття для Ричкова О. 5 клас
Тема " Практичне ознайомлення з реченням"

-        Як ти гадаєш, яка пора року зображена? (весна)
-          Пригадаємо весняні слова (весна, веселка, струмок, квіти, птахи, травичка, зелена)
-          Побудуємо тепер речення зі словами весна. Весна що зробила? (прийшла весна)
-          Що сталося зі снігом? (сніг почав розтавати)
-          Що можна сказати про травичку? (зявляється перша травичка)
-          А які квіточки проросли? (проліски)

-          А як поводять себе птахи? Що вони роблять? (співають весело птахи)


                                             19.05

Заняття з дефектології для Ричкова О. 5 клас
Повторення.


Заняття з дефектології для Дубіни В. 1 клас
Розвиток уваги

Вправа “Чотири стихії” 
Мета: розвиток уваги, координації слухового і рухового аналізаторів. Опис. Гравці сидять у колі і виконують рухи відповідно до слів: «земля» – руки вниз, «вода» – витягнути руки вперед, «повітря» – підняти руки нагору, «вогонь» – зробити обертання руками в зап'ясткових і ліктьових суглобах. Хто помиляється, той програв.

Вправа «Проплескай за схемою» 
Намалювати схему з горизонтальних та вертикальних ліній (горизонтальні - плескання по парті, вертикальні – в долоні) і пропонують дитині, спираючись на схему, відтворити ритмічний рисунок. __ __ \\\ __ __ \ __ __ \\\ __ __ \ 


Заняття з дефектології для Іванова Д. 2 клас
Розвиток словникового запасу
Гра "Слово"
Вам знадобляться овочі та фрукти, або картинки, на яких вони зображені.  Спочатку покажіть їх, назвати усі, а потім назвати їх одним загальним словом. Дитина повинна сказати: банан, яблуко, персик, лимон – це фрукти; огірок, морква, буряк, цибуля – це овочі. Далі називайте їй групи слів уже без опори на наочність.
Зразок:

  • огірок, помідор, картопля, капуста, морква, буряк, редька, кабачок, баклажан, гарбуз (овочі);
  • яблука, груша, банан, апельсин, лимон, мандарин, персик (фрукти);
  • малина, полуниця, суниця, смородина, журавлина, аґрус, вишня (ягоди);
  • лялька, м’ячик, пірамідка, дзиґа, кубики (іграшки);
  • корова, коза, вівця, кішка, собака, кінь, кролик (свійські тварини);
  • лисиця, вовк, заєць, білка, ведмідь, лев, мавпа, слон (дикі тварини);
  • півень, курка, качка, гуска, індик (свійські птахи);
  • голуб, ворона, горобець, сова, соловей, орел, папуга, чайка (дикі птахи);
  • муха, комар, павук, оса, бджола, жук, метелик (комахи);
  • сом, щука, окунь, карась, камбала, судак, тріска (риби);
  • спідниця, штани, халат, сарафан, шорти, плащ, куртка (одяг);
  • туфлі, кеди, чоботи, кросівки (взуття);
  • тарілка, склянка, глечик, вилка, ложка (посуд);
  • стіл, стілець, диван, шафа, ліжко (меблі);
  • молоток, сокира, лобзик, пилка, обценьки, дриль (інструменти);
  • літак, автобус, трамвай, тролейбус, пароплав, метро (транспорт);
  • дуб, липа, верба, сосна, береза, клен, горобина, тополя, каштан (дерева);
  • ромашка, мак, волошка, гладіолус, тюльпан, чорнобривці (квіти).

Хто як пересувається?
  • людина (ходить);
  • заєць (стрибає);
  • птах (літає);
  • змія (плазує);
  • кінь (скаче);
  • риба (плаває).
  • Що буває?Назвати якомога більше предметів, які мають певні ознаки. Наприклад, що буває довгим? (Нитка, стрічка, мо­тузок, пасок, хвіст, волосся, дорога, річка).
    • Що буває круглим?
    • Що буває високим?
    • Що буває жовтим?
    • Що буває холодним?
    • Що буває солодким?
    • Що буває дерев’яним?
    • Що буває глибоким?

Логопедичне заняття для Бокайчук Є. 2 клас
Розвиток оперативного поля читання, зорового сприймання слів, 






Логопедичне заняття для Іванова Д. 2 клас

Скласти розповідь-порівняння за темою «Дружба»




                                                    20.05

Заняття з дефектології для Ричкова О. 5 клас

Повторення. Диференціювання кольорів світлофору


Заняття з дефектології для Савченко Є. 7 клас

Заключне заняття. Повторення вивчених тем,
 правил дорожнього руху

Заняття з дефектології для Бокайчук Є.2 клас

Розвиток словникового запасу

Дати відповіді на запитання.
Які на смак ці продукти?
  • Цурок, сіль, лимон, цибуля (кислий, солодкий, солоний, гіркий).
Якого кольору ці продукти?
  • Лимон, апельсин, огірок, помідор, слива, кавун.
Які основні риси характеру у цих тварин?
  • собака (вірна, надійна);
  • лисиця (хитра, винахідлива);
  • заєць (полохливий);
  • ведмідь (неспішний, вайлуватий).
Предмет який?
  • Запропонуйте дитині назвати якомога більше ознак кож­ного з перелічених нижче предметів, враховуючи характерні для них ознаки: величину, форму, колір, масу, смак, запах, темпера­туру, матеріал, приналежність.
  • Лимон, кавун, кішка, заєць, лисиця, стіл, стрічка.
  • Наприклад, яблуко – червоне, велике, кругле, солодке, смачне, пахуче; пальто – шерстяне, м'яке, тепле, в’язане, бабусине тощо.
Що буває?

  • Назвати якомога більше предметів, які мають певні ознаки. Наприклад, що буває довгим? (Нитка, стрічка, мо­тузок, пасок, хвіст, волосся, дорога, річка).
  • Що буває круглим?
  • Що буває високим?
  • Що буває жовтим?
  • Що буває холодним?
  • Що буває солодким?
  • Що буває дерев’яним?
  • Що буває глибоким?


Заняття з дефектології для Зікрача Є. 1 клас
Розвиток уміння відтворити почуте.

Вправа «Проплескай за схемою» 

Намалювати схему з горизонтальних та вертикальних ліній (горизонтальні - плескання по парті, вертикальні – в долоні) і пропонують дитині, спираючись на схему, відтворити ритмічний рисунок. __ __ \\\ __ __ \ __ __ \\\ __ __ \ 


Логопедичне заняття для Ричкова О. 5 клас
Читання простих словосполучень

Тест-відповідність

Мета: навчати знаходити відповідність у формі тесту, розвиток навичок усвідомленого читання та розуміння прочитаного.


Логопедичне заняття для Гарбуз О. 5 клас
Словосполучення.







                                                     21.05
Заняття з дефектології для Бокайчук Є. 2 клас 
Розвиток дрібної моторики
Виконати вправи.


Заняття з дефектології для Дубіни В. та Іванова Д. 
Розвиток словникового запасу

Логопедична вправа «Словник прислівників»

Для з’ясування запасу прислівників, а також збагачення  мовлення дитини прислівниками, поговоріть з нею про пори року, погоду, розташуван­ня предметів у просторі, поведінку різних тварин,  ставлячи при цьому питання: як? де? коли?
  • Наприклад: Як буває на вулиці влітку? (Сонячно, жарко). Як буває на вулиці, коли дощить? (Волого, пасмурно). Як біжить хлопчик? (Швидко). Де лежить іграшка? (Ліворуч) Коли відлітають птахи? (Восени).
  • Як сказати про поведінку тварин?
  • Заєць оглядається... (полохливо).
  • Лисиця крадеться... (обережно).
  • Ведмідь ходить... (незграбно).
  • Лев дивиться... (поважно).
  • Слон іде... (величаво).
  • Черепаха повзе... (поволі).
  • Миша біжить... (швидко).
  • Соловей співає… (дзвінко).
  • Ворона каркає... (голосно).
  • Дятел стукає... (глухо).
Приклади відповідей дитини з використанням прислівників.
  • Дитина відповідає на запитання коли? (про пори року, частини доби, явища): вчора, сьогодні, завтра, післязавтра, вранці, ввечері, вдень, вночі, навесні, влітку, взимку, восени, давно, недавно, незабаром, рано, пізно.
  • Дитина відповідає на запитання як? (про погодні умови): жарко, холодно, тепло, прохолодно, хмарно, сонячно, темно, мокро, волого, сухо.
  • Дитина відповідає на запитання як? (про настрій лю­дей): весело, смішно, радісно, спокійно, бадьоро, жваво, сумно, понуро, тужливо.
  • Дитина відповідає на запитання де? (про розташування предметів у просторі): справа, зліва, прямо, високо (вгорі), низько (внизу), далеко (вдалині), близько (поблизу).
  • Дитина відповідає на запитання куди? (про напрямок руху): вгору, вниз, вперед, назад, вбік, праворуч, ліворуч, вправо, вліво, вище, нижче, вбік.

Логопедичне заняття для Бокайчук Є. 2 клас
Формування установки на
взаємодію та доброзичливе ставлення до  оточуючих людей



 Гра «Чарівний букет квітів» 
Гра вчить помічати позитивні якості інших дітей, робити компліменти, бути уважним, розвиває доброзичливі відносини. На підлозі розстелити шматок зеленої тканини. Це галявина. Чого на ній не вистачає? Квітів. Потрібно прикрасити цю галявинку квітами з пелюсток, кожна пелюстка - це комплімент, добре і ніжне слово будь-якому малюкові,або рідній людині. Таким чином, дорослий підводить до думки, що потрібно бути добрим і уважним до оточуючих і прикрашати життя хорошими словами.


Логопедичне заняття для Іванова Д. 2 клас

Скласти творчу розповідь на тему «Як я проведу канікули».



                                                22.05

Заняття з дефектології для Гарбуз О. 7 клас

Повторення тем. Написати на листочку своє прізвище, ім'я, по-батькові та повністю свою домашню адресу.

Заняття з дефектології для Дубіни В. 1 клас
Розвиток словникового запасу.
З'єднай контур з відповідним малюнком та назви його, а також опиши.






Заняття з дефектології для Зікрача Є. 1 клас
Розвиток спостережливості.

«Що на малюнку.» (І етап) Дитині потрібно розглянути малюнок з 5-6 предметами (стіл, на столі ваза с квітами,біля стола ведмедик). Разом з дитиною проговорити, що зображено на малюнку. Прибираємо картинку, дитина має сказати, що вона запам’ятала. 
Ускладнення. Назвати дрібні деталі( якого кольору годинник, скільки квітів у вазі…)
 ІІ етап Кількість предметів та сама, проте дитина сама розглядає і запам’ятовує малюнок. Ускладнення: Назвати дрібні деталі(  скільки квітів у вазі, скільки стільців на малюнку…) Ускладнення: сказати де знаходиться певна річ: картина на стіні, ваза на столі, квіти в вазі. 


Заняття з дефектології для Іванова Д. 2 клас

(змальовування за зразком, методика Н.І, Гуткіна)






Логопедичне заняття для Гарбуз О. 7 клас


Дати правильну відповідь.





Логопедичне заняття для Савченко Є. 7 клас
Складання тексту

Утворення тексту з деформованих речень
— Зі слів кожного рядка склади речення. Запиши їх так, щоб вийшло оповідання. Придумай до нього заголовок.
Він, грався, і, дітьми, за, бігав.
Маленького, у, знайшли, лісі, діти, козлика.
Пасли, городі, на, потім.
Спочатку, молоком, його, годували.
Радував, козлик, дітей.


25.05

Заняття з дефектології для Гарбуз О. 7 клас

Заключне заняття.Повторення правил поведінки у громадському транспорті та громадських місцях. Скласти розповідь "Як я проведу літо"

Заняття з дефектології для Ричкова О. 5 клас
Поведінка дитини у ситуації,якщо заблукав.

Гра «Закінчи речення». 
Мета: навчити правильно діяти у ситуаціях, коли щось загрожує життю дитини та здоров’ю.
1) Якщо я заблукав у місті, то я…
2) Якщо я заблукав у лісі, то я…
3) Якщо я загубився, то я…

4) Якщо я відстав від класу під час походу, то я…


Висновок: Якщо ти заблукав, загубився або відстав від класу, не панікуй, спробуй знайти дорослого, який зможе тобі допомогти, згадай свою домашню адресу, телефони своїх рідних, номер своєї школи.


Заняття з дефектології для Бокайчук Є. 2 клас
Розвиток дрібної моторики рук. 
Графомоторні доріжки
Варіанти ускладнення:
▪️ повторення рухів пальців та кисті по пам'яті, без візуального підкріплення;
▪️ прискорення виконання;
▪️ одночасне виконання обома руками.






Заняття з дефектології для Зікрача Є. 1 клас
Розвиток просторового уявлення

«Вище-нижче"

Стоячи перед дзеркалом, дитина і дорослий, не забуваючи про маркери, знаходять, показують і називають те, що «найвище» (голова, верхівка), «нижче за все» (ноги, стопи), «вище, ніж …», «нижче, ніж …». Потім дитина повторює все це без дзеркала і, нарешті, з закритими очима. Аналогічно відпрацьовується взаємне розташування окремих частин особи (лоб, очі, ніс, вуха, рот, щоки), рук (плече, лікоть, долоня, пальці), тіла (шия, плечі, груди, спина, живіт), ніг (коліно, стопа , п’ята) відносно один одного.


Логопедичне заняття для Ричкова О. 5 клас
Скласти речення з 3 слів за сюжетним малюнком








26.05
Заняття з дефектології для Ричкова О. 5 клас
Пригадай екскурсії, які відвідав протягом року, напиши про них.

Заняття з дефектології для Дубіни В. 1 клас
Розвиток дрібної моторики




Заняття з дефектології для Іванова Д. 2 клас
Розвиток дрібної моторики

Логопедичне заняття для Бокайчук Є. 2 клас
Спілкування у просторі
Логопедичне заняття для Іванова Д. 2 клас
Перегляд мультфільму "Бременські музиканти". Охарактеризуй головних героїв



27.05
Заняття з дефектології для Ричкова О.  5 клас
Повторення тем. Правила дорожнього руху

Заняття з дефектології для Савченко Є. 5 клас
Правила культурної поведінки під час спілкування з людьми



Спілкування є одним із проявів людської сутності, особистісною формою існування і функціонування суспільних відносин. Тому воно нерозривно зв'язане з іншими проявами цієї ж сутності — діяльністю і духовним світом людини, доповнює їх.

Вміння жити у суспільстві, спілкуватися з іншими людьми - це наука, мистецтво, якого потрібно навчатися все життя, намагаючись виробити автоматизм культурної поведінки. Невміння поводитися дорого обходиться людині.
Головні принципи етикету - це загальнолюдські норми моралі, які, ставши надбанням особистості, перетворюються на моральні якості: чемність, коректність, тактовність, делікатність, скромність.
Чемність - це форма взаємовідносин між людьми, яка полягає у виявленні уваги, шаноби, доброзичливості.
Коректність - це здатність триматися в рамках загальноприйнятих правил у будь-якій, навіть конфліктній ситуації.
Тактовність — здатність відчути межу, за якою внаслідок наших слів чи дій у людини може виникнути незаслужене почуття образи.
Делікатність - це виявлення уваги до конкретної людини.
Скромність — уміння людини бути самою собою.

                 Заняття з дефектології для Бокайчук Є. 2 клас
Методика " Четвертий зайвий"
 Заняття з дефектології для Зікрача Є. 1 клас
Назвати явища природи


Логопедичне заняття для Ричкова О. 5 клас та Гарбуз О.
7 клас
Виразне читання тексту



28.05

Заняття з дефектології для Бокайчук Є. 2 клас
Методика "Четвертий зайвий"


Заняття з дефектології для Дубіни В. 1 клас
Методика " Групування предметів за функціональними ознаками"

Заняття з дефектології для Іванова Д. 2 клас
Методика "Четвертий зайвий"

Логопедичне заняття для Бокайчук Є. 2 клас
Розвиток образу "Я " 
Мати – найсильніший приклад для наслідування в житті маленької дівчинки. Це заняття допоможе дівчинці підвищити свою самооцінку.
Вам знадобляться: ватман, фломастери або маркери.
Як виконувати
1. Зробіть два плакати, на яких напишіть «Я» великими об'ємними літерами, щоб усередині можна було вписати текст.
2. Подібним чином зробіть ще два плакати з написами «Моя мама» і «Моя донька».
3. Дайте доньці плакати з написами «Я» і «Моя мама» та запропонуйте їй вписати в контур букв позитивні слова про себе і вас. Два інші плакати заповніть самі.
4. Після цього обміняйтеся плакатами і прочитайте, що на них написано. Найважча частина цього заняття – мотивувати доньку написати щось позитивне про неї саму.



29.05
Заняття з дефектології для Гарбуз О. 7 клас
Заключне заняття . Правила культурної поведінки під час спілкування з людьми




Заняття з дефектології для Дубіни В. 1 клас
Розвиток дрібної моторики




Заняття з дефектології для Зікрача Є. 1 клас
Формування уявлення про взаємозв'язок частин доби з діяльністю людини
За малюнком назви послідовність частин доби( ранок,день, вечір, ніч). Встановити за малюнком  взаємозв'язок частин доби з діяльністю людини.

Заняття з дефектології для Іванова Д. 2 клас
Методика " Четвертий зайвий"