Я досліджую світ (2 клас)

Тема : Корисні звички
Підручник ст. 66 - 67, відповідати на запитання. Зошит ст. 36 - 37.

Тема: Чи є у весни святковий календар. Свято Матері.
 Підручник ст. 68 - 69, відповіді на запитання. Зошит ст. 38 - 39.

Тема : Чи є у весни святковий Календар. Великдень.
 Підручник ст. 69 - 70. Зошит ст. 39 - 40

 Тема : Чи є у весни святковий календар. Свята , які відзначають в Україні.
Підручник ст. 71 - 72, 74.  Намалювати малюнок " Святковий календар весни" і розповідь про свято ( на вибір)
  Завдання виконати до понеділка 23 березня.

23 березня.
 Тема: Як птахи зустрічають весну. Чому птахи в'ють гнізда.

Підручник ст. 75 - 77, відповіді на запитання.
Зошит сторінки по темі.

30 березня
Тема: Чому птахи в'ють гнізда. Де птахи в'ють гнізда. Як птахи доглядають пташенят.

— З якими змінами у природі пов’язане повернення перелітних птахів?
— Чому різні птахи прилітають у неоднаковий час? Наведіть приклади.
— Розкажіть, за якими ознаками ви впізнаєте шпака, жайворонка, солов’я.
— Розкажіть про зовнішній вигляд, поведінку одного із птахів, за яким ви спостерігали.
           
 Вивчення нового матеріалу
            1. Робота за підручником (с. 78 - 81 )
— Пригадайте, які птахи мешкають поблизу вашого будинку.
— Яка перша турбота птахів?
— Розгляньте малюнки на с. 79- 80. З чого в’ють свої гнізда співочі птахи?
— Які з лісових птахів облаштовують гнізда у дуплах? Які птахи будують гнізда на землі?
— Яка пташка підкидає свої яйця в гнізда інших птахів?
— Як птахи турбуються про своїх пташенят?
            Перевір себе
— Для чого птахи будують гнізда?
— Як дорослі птахи доглядають пташенят?
— Поміркуйте, чому в деяких птахів яйця мають плямисте забарвлення.
— Перевірте прикмету.
·        Ластівки заходилися лаштувати гнізда — настало стійке тепло.
            Для допитливих
Як зозуленя стає господарем гнізда
            Зозуля не висиджує пташенят, а підкидає свої яйця в гнізда інших птахів. Пташки висиджують зозулине яйце з рештою яєць. Вилуплюється зозуленя на 2–3 дні раніше за інших пташенят і по черзі викидає всі яйця. Так зозуленя залишається в гнізді саме. Часто воно більше за своїх названих батьків. Зозуленя дуже ненажерливе, тому швидко росте, а невдовзі полишає гніздо. Дорослі птахи продовжують годувати зозуленя навіть після вильоту з гнізда.
            Підсумок. Облаштування гнізда, догляд за пташенятами — важкий і відповідальний час для птахів.
           
3. Робота з відео матеріалом.
- Подивіться відео про гніздування птахів. ( перейди за ссилкою)
  Узагальнення  знань
            1. Робота над загадками про перелітних птахів
·        Чорномазий, білодзьобий,
Він за плугом важно ходить.
Сторож вірний, друг полів,
Перший вісник теплих днів. (Грак)
·        У садочку, біля тину
Я зробив йому хатину,
Він навколо обдивився,
Засміявся й оселився.
Здогадались ви, однак,
Поселився у нас... (шпак).
·        Ти відгадай мою загадку,
Вгорі тремтить сіренька цятка‚
Й пісні співає голосні.
Та жаль‚ що тільки навесні.
Ну називай же без відмовок,
Що ця пташка... (жайворонок).
·        В мене є великий хист,
Я співаю, як артист.
Спів мій радісний усюди.
Дуже люблять мене люди. (Соловей)
            2. Гра «Шифрувальник»
— Назви яких птахів зашифровані?
Ш_ _К
Ж_ЙВ_Р_Н_К
Л_Л_К_
Ж_Р_В_ЛЬ
Л_С_ _В_А
Г_Р_Б_ЦЬ
З_З_Л_
Г_ _К
— Хто тут «зайвий» і чому?

 Підбиття підсумків. Рефлексія
— Де будують собі гнізда птахи?
— Чи можна чіпати гнізда птахів? Чому?

V Домашнє завдання

Підручник ст. 78 - 81
Зошит

2 квітня
Тема: Користь птахів у природі.
Підручник ст. 82- 83, відповідати на запитання,
Зошит.

6 квітня
Тема: Хто потребує особистого простору.

Послухайте звуки і скажіть, де ви їх зустрічаєте. Чим вони відрізняються?


https://wav-library.net/ulica-bolshogo-goroda-zvuk-mp3-skachat






-                     Чи чули ви коли-небудь як співають птахи?
-                     Де вам доводилось чути спів птахів?
-                     Чи серед цих звуків де ви добре почули спів птахів? А де ні?
-                     Як думаєте, чому ні?
-                     Для чого птахам потрібен простір навколо?



                                        Сутичка сірих чапель 

 Для життя та відчуття власної безпеки кожна тварина чи пташка потребує особистого простору. Чому ж птахів в місті ми не чуємо? Вчені дослідили, що гуркіт автошляхів руйнує ритм життя пернатих друзів, а деякі птахи навіть «німіють», очікуючи, коли стане тихо. Шум негативно впливає на гніздування та виведення потомства. Тому птахи знаходять прихисток в більш шумоізольованих місцях.

Всі люди також потребують особистого простору.

  Фігурка – це дитина, а повітряна кулька – це особистий простір, тобто простір навколо нас, що дозволяє нам взаємодіяти з іншими людьми у зручний спосіб, і ніхто не має права втручатися в цей простір.




 Родина і друзі знаходяться на відстані невеликої кульки, а між знайомими і незнайомими людьми і вами – розмір відстані (кульки) збільшується .


 Я, мій особистий простір
Отже, фіолетове перше і найголовніше коло — це ми самі. Наше тіло належить тільки нам, і тільки ми самі можемо вирішувати, хто може перебувати близько до нас, торкатися. І ніхто не повинен робити це без дозволу. Якщо хто-небудь з будь-якого оточення заподіює нам дискомфорт (не важливо — дідусь посадив на коліна або мамина подруга вимагає «поцілувати тітку в щічку»), ми не повинні соромитися сказати про це — і сказати «ні», «стоп».

Сім'я
Це коло нашої сім'ї і тих, кого ми любимо. Повага, довіра і любов — ось за цими ознаками ми визначаємо, хто відноситься до цього кола, хто найбільш близький нам. Але потрібно пам'ятати, що навіть з тими, кого ми любимо, ми не повинні нехтувати своїм особистим простором і також самі повинні поважати простір наших близьких.

Друзі
Це «far away hug» — оточення. Коло наших друзів і тих, з ким нам подобається спілкуватися. Дружба дуже важлива і включає в себе багато речей. Наприклад, спільні ігри, розмови, веселощі та іноді дружні обійми. Дружба завжди ґрунтується на довірі, повазі. І такі прояви, як обійми, повинні бути засновані на взаємній згоді.
Знайомі
Коло знайомих («wave circle», тобто ті, кому ми махаємо рукою при зустрічі, з ким знайомі поверхово і не дуже близько). Це можуть бути діти в шкільному автобусі, у дворі, спортивній команді, це можуть бути друзі батьків. Обговоріть з дитиною соціальні норми, різні типи знайомих і також правила безпеки. Різницю між близькими і просто знайомими людьми. Дистанція у відносинах, яку і вони і ми повинні поважати.

Професійна допомога
Ці люди можуть допомогти нам, коли нам це необхідно, але вони не наші друзі. Це вчителі, вихователі, поліцейські, пожежники, медсестри та лікарі. У цих людей є розпізнавальні знаки, уніформа, посвідчення і що вони допомагають в разі небезпеки.

Незнайомці
Ми не знаємо цих людей (навіть якщо вони кажуть, що знають нас, — це не важливо.) Не всі чужі люди погані, але оскільки ми незнайомі, то не знаємо, погана людина перед нами чи хороша. Ми не довіряємо незнайомцям. Ми не розмовляємо з ними, нічого не розповідаємо про себе чи близьких. Не відповідаємо на запитання. Ніколи, ніколи не йдемо нікуди з ними і не сідаємо в машину. Ми не беремо цукерки, не йдемо «шукати песика» і не допомагаємо знайти вулицю, тому що дорослі ніколи не повинні просити допомоги у тих, хто молодші і слабші за них.

 І сто разів кажуть: якщо тобі некомфортно, ти повинен сказати «СТОП», «НІ». Якщо хтось веде себе неправильно, на твою думку, ти повинен розповісти іншим дорослим — батькам, вчителям. Ніхто не може торкатися до тебе, без твоєї згоди. (Ти теж не маєш права втручатися в чужий особистий простір без дозволу). І якщо тебе не зрозуміли з першого разу, ти повинен повторювати і повторювати, поки тебе не почують, поки тебе не зрозуміють і не допоможуть. Ти не повинен шукати рішення самостійно, ти не повинен приховувати, ти не повинен соромитися. Не бійся говорити. Не бійся питати.

Опрацювати :
Підручник ст. 84 - 86. Вивчити, що означає особистий простір людини.
Зошит.

9 квітня
Тема: Як поводитися з іншими.

Повтори.          Дай відповіді на запитання ( так чи ні і чому)


                                  Твердження
Можна доторкнутися до іншої людини, якщо вона це дозволяє.
Можна завдавати іншим людям біль.
Можна говорити іншим образливі слова.
Не чемно обговорювати одяг і зачіску інших людей.
Перед входом до кімнати потрібно постукати у двері.
Коли відчуваєш небезпеку, треба звернутися до знайомих дорослих або в поліцію.
Ніколи не можна погоджуватися на пропозиції незнайомих людей.
Можна не поважати почуття інших людей.
Не треба боятися казати слово «Ні, я не хочу. Мені це непотрібно»
Коли вам незручно, варто сказати «Будь ласка, поважайте мій особистий простір!»


1. Подивись мультфільми і  запам'ятай правила спілкування.




Запам'ятай правила поводження з незнайомцями



Опрацювати : підручник ст. 86- 87
                        зошит.

10 квітня
Тема: Які зміни в житті звірів навесні

1. Уважно переглянь презентацію


2. Дай відповідь в кінці презентації.




3. Підручник ст. 88 - 91, дай відповіді на запитання в підручнику, розгадай ребус ст. 91
     Зошит.

13 квітня
Тема: Чому потрібно дбати про довкілля


1. Переглянь мультфільм і дай відповідь на запитання : " Якої помилки припустилися звірята?"
2. Переглянь відео і дай відповідь на запитання : " Як ви можете допомогти природі?"

3. Підручник ст. 92 - 95
    Зошит.

16 квітня
Тема: Узагальнення і систематизація знань з теми " Природа навесні"

https://onlinetestpad.com/ua/test/145049-testuvannya-dlya-2-ogo-klasu-po-predmetu-prirodoznavstva-z-rozd%D1%96lu-priroda

Пройди тест, перевір свої знання. При реєстрації можна написати своє ім'я, прізвище. Результат скинь на вайбер.  Бажаю успіхів.


17 квітня
Тема: Із чого починається літо.


                ХВИЛИНКА КАЛЕНДАРЯ 
-          Яка зараз пора року? 
-         Який місяць? 
-         Яке число? 
-         Тепло чи холодно надворі?
-         Який стан неба? 
-         Яка температура повітря? 
-         Чи були сьогодні протягом дня опади? 
-         Які зміни відбулися у тваринному світі? 
-         Які зміни відбулися у рослинному світі? 
-         А що роблять зараз  люди? 

-         Відгадайте загадку — і дізнаєтесь, про яку пору року йтиметься.
Розквітають в луках квіти,
Зеленіють в лісі віти.
Все зелене, молоде…
За весною що іде?

1.     Літні місяці
-          Коли починається літо? У якому місяці? 
-         Перерахуйте назви літніх місяців. 
-         Чи знаєте ви, чому вони так називаються? 
-      Прочитай    вірш
ЧЕРВЕНЬ
Той, хто бачив, як розкішні
Маки вогняно цвітуть,
Як в садах дозріли вишні,
Аж гілки додолу гнуть,
Той, хто в пору косовиці
На узліссі поміж трав
Соковиті полуниці
В повні кошики збирав,
Той розкаже сам, напевно,
Чом це здавна між людей
На Вкраїні зветься червнем
Перший літній місяць цей.
Н. Забіла
-         Назва місяця «червень» (тобто «червоний», «красивий») походить від назви комахи (червець), яка з’являється саме в цей час. З неї в давнину добували червону фарбу, якою фарбували бойові прапори князівських дружин.
-         Саме в цей час у садах і полях цвітуть півонії та червоніє мак. Ще кажуть, що назва місяця пішла від кольору суниць та черешень, які саме починають рум’яніти. Також у цьому місяці розплоджуються садові черви.
-         Прочитай інший вірш.
Липа, липа зацвіла! —
Засурмила всім бджола
Гей, злітайтеся, подружки,
У гайок на край села.
Там уже не видно віт,
А лише пахучий цвіт.
Т. Коломієць
-         Що це за місяць? (Липень)
-         Назва другого місяця літа — липень, напевно походить від слова липа. Саме на початку липня у нас в Україні починає квітнути це чудове дерево. Квіт липи — гарний лікувальний засіб і джерело медозбору. З її деревини виготовляють посуд, іграшки, музичні інструменти, іконостаси. А ще колись робили діжечки для зберігання липового меду, який називали «липцем».
-         А про який місяць літа складено цього вірша?
Руки в нього пахнуть полем,
Сонцем, житечком доспілим,
Бо багато, як ніколи,
На жнивах у нього діла.
Там, де ниви урожайні,
Де дорідний колос гнеться,
Він жнивує на комбайні,
Хоч і досі … (серпнем) зветься.
Т. Коломієць
-         Джерелом походження назви місяця серпня, звісно, є серп. Слово серп означає знаряддя, за допомогою якого колись жали зернові культури.
2. Ознаки літа
-         Які відчуття, спогади викликає у вас літо? 
-         Літо користується мало не найбільшою любов’ю як у дітей, так і у дорослих. Це не лише час відпочинку, але й найкрасивіша пора року. Літо притягає нас своїм теплом. Природа тягнеться назустріч йому.
Теплий, довгий довгий день,
Повна миска черешень,
Достигає жовтий колос,
Демонструє коник голос,
І суничка дозріває
Тож коли це все буває?
(Влітку)
-         Що описав автор у своєму вірші? (літо)
-         За якими ознаками ви здогадалися? (довгий довгий день, черешні, достигає жовтий колос, співає коник, суничка дозріває)
-         Отже, які ж ознаки характерні для літа? 
Ознаки літа:
-         Підвищення температури
-         День довший за ніч
-         Поява плодів
-         Зміни в природі
-         Зміни в житті людей
-         Опади у вигляді дощу (граду)
-         Отже основна ознака літа — це тепло. Сонце знаходиться високо над землею і добре прогріває ґрунт і воду. В середині літа, 22 червня, — найдовший день року. Від цього дня світловий час доби зменшуватиметься, а ніч буде збільшуватись
3.      Літо — свято барв ( РОЗКАЖИ ЯК РОЗУМІЄШ)
-         Літо, літечко! Як гарно, любо навкруги! Це свято барв, адже зацвітає кожна рослинка. Літо у народі називають красним, гарним. Саме в цю пору розпускаються і цвітуть найяскравіші квіти: синьоокі волошки, червоні маки, сн
4.      Літо — ягідна пора ( РОЗКАЖИ ЯК РОЗУМІЄШ)
-         Прислухайтеся до ароматів літа. Чим пахне ця пора року? Які запахи літа подобаються вам понад усе? 
-         Як ви вважаєте, чому літо називають «смачним»? Які літні «дари» подобаються вам? 

5. Підручник ст. 98 - 101, відповіді на запитання
    Зошит.

23 квітня
Тема: Яка шана книжкам.
1. Згадай. Пройди тестування з теми " З чого починається літо"
   
           Код доступу 863959
 використай цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

2.  Переглянь відео і поясни як ти розумієш прислів'я. 
3. Прочитай ст. 103 - 105 , дай відповідь на запитання.
    Зошит   


24 квітня
Тема: Яка шана книжкам ( продовження).

1. Переглянь мультфільм і дай відповідь на запитання : " Чому книжки втекли від хлопчика?"
    " Чому вони повернулися до нього?"
2. Прочитай підручник ст. 105 - 107 дай відповідь на запитання " Як зберегти книжку"
3. Переглянь відео, запам'ятай правила поводження з книгою.

   




1. Підручник ст. 103 - 107
    Зошит.

27 квітня
Тема: Які бувають форми земної поверхні
1. Переглянь відео. Запам'ятай, що таке рельєф, рівнини, гори. Яким кольором їх позначають на карті.
                           

2. Намалюй малюнок як виглядає твоя місцевість.
3. Підручник ст. 108 - 109. Дай відповіді на запитання.
   Зошит.


30 квітня
Тема: Чи є в підземелля таємниці.

1. Переглянь відео. Дай відповіді на запитання із вправи " Кубик Блума"

                                            
    
     2. Підручник ст. 110 - 112. Вивчити, що таке гірські породи, корисні копалини, стани корисних копалин, приклади.
     3. Зошит.
     4. Перевір свої знання.
Код доступу 269800
 використай цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua


04 травня
Тема: Практична робота. Ознайомлення з гірськими породами свого краю та їх властивостями.

1. Переглянь відео. Запам'ятай види корисних копалин.


  2. Прочитай підручник ст. 113.
  3. Виконай практичну роботу в зошиті.


07 травня
Тема: Як утворюється ґрунт.

1. Переглянь відео. Запам'ятай, що таке ґрунт, які чинники впливають на формування ґрунту.



2. Підручник ст. 114 - 116. Дай відповіді на запитання.
3. Зошит.


08 травня
Тема : Дослідження складу ґрунту.

1. Проведи досліди, які описані в підручнику на ст. 116 - 117.
2. Дай відповідь на запитання: "Що входить до складу ґрунту"
3. Прочитай підручник ст. 116 - 118. Вивчи висновок.
4. Зошит


14 травня


Любі мої другокласники!
Запрошую вас приєднатися до
VI Всеукраїнської інтернет-олімпіади 
«На Урок» (Весна 2020)
Виконати до 18 травня

Інструкція учню
  • Зайти на сторінку naurok.ua/start, ввести наданий вчителем пароль та обрати олімпіаду( Я досліджую світ).
  • Виконати завдання у відведений для цього час.
  • Після оголошення результатів отримати нагороди.



2-А (2 клас)
Голосний Данііл зоре81842
Грібач Максим 25646тюль
Гущіна Єлизавета карт53435
Денисенко Дмитро хрип98197
Дубровка Артем каса02925
Єрмолова Мілана 72187шуст
Жабітенко Аріна кипа99184
Жиро Єгор 52204бліц
Іванов Дмитро марш51269
Кобриня Олександр арум60654
Кандибор Кирило сніг98853
Котова Софія крен32212
Лунгов Станіслав 31894апаш
Перепелиця Ярослав граф46240
Петлін Ярослав смик86306
Польщак Олександр каша18859
Пустовий Роман 45467маца
Ловаков Давид такт50190
Розенко Нікіта ярка33012
Розтрепенко Артем 36393грек
Савчук Єлизавета мирт76398
Стефурак Анастасія 05689пені
Зубік Захар 30728орда


15 травня
Тема: З якої ягоди намисто

1. Переглянь відеоурок. Дай відповідь на запитання в слайді " Незакінчене речення"




2. Підручник ст. 118 - 121, дай відповідь на запитання
3. Зошит

18 травня
Тема: Отруйні речовини

1. Переглянь відео і запам'ятай правила поводження з отруйними речовинами.


2. Підручник ст. 120 - 121, дай відповіді на запитання
3. Зошит.

21 травня
Тема: Підсумкова контрольна робота

 6224864
 Використай цей код,
відкривши посилання



22 травня
Тема: Які турботи у тварин улітку.

1. Переглянь відеоурок. Дай відповідь на запитання " Які літні турботи в житті тварин"



2. Підручник ст. 122 - 124. Дай відповіді на запитання. Вивчи висновок.
3. Зошит.


25 травня

Тема: Проект " Хто мешкає у старому пеньку"
1.
Переглянь відео. Пригадай, кого ти бачив біля пенька.


2. Зошит