Українська мова (2 клас)

16 березня.
Тема : Навчаюся складати речення за малюнками.

1. Повторити види речень за метою висловлювання ( ст. 106, 108., 110, 114, 115.)
2. Придумати і записати 5 речень різних за метою висловлювання про те,  як уберегтися від зараження короновірусом.
3. Письмо під диктовку ( ст. 118, впр. 27)
4. впр. 28, ст.118. Вірш списати каліграфічно і виконати 2 завдання.
5. впр.31, ст. 119 усно.

17 березня.
Тема: Текст. Основні ознаки тексту.

1. Письмо під диктовку. ст. 120, впр. 33.
2. Перегляд презентації.
3. Звернути увагу на слайд 1.
4. Слайд 7 порівняти написання праворуч і ліворуч. Чим відрізняються? Слайд 8.
5. Підручник ст. 122, впр. 1 ( усно)
6. Напам'ять слайд 9, 10
7. Слайд 14 ( УСНО)
8. Підручник ст. 123, впр. 4 ( письмово)
9. Відповісти на запитання слайд 25

19 березня.
Тема : Будова тексту.

1. Письмо під диктовку  ст 119, впр. 29.
2. Вивчити правило ст.124, ст. 125
3. Підручник ст. 124, впр. 1, впр. 2 ( усно)
4. Підручник ст. 125, впр.3

20 березня.
 ст. 127, впр. 7 все списати

23 березня.
Тема: Навчаюся знаходити в текстах виражальні засоби мови, відновлювати деформований  текст.

1. У тексті можуть уживатися слова з переносним значенням ( пригадати, що таке переносне значення), образні висловлювання, порівняння.
2. Підручник ст. 126, впр.4 . скласти і записати речення про синичку, використовуючи іменник крихітка.
3. Підручник ст. 126, впр.5 ( усно)
4. Підручник  ст. 127 ( правило), впр. 7 ( письмово). Дібрати заголовок і написати утворений текст.

24 березня
 Тема: Навчаюся знаходити в текстах виражальні засоби мови, відновлювати деформований  текст.

 Виконати олімпіаду на Всеосвіта до 27 березня.

30 березня
Тема: Типи текстів. Навчаюся розрізняти текст-розповідь.




Підручник : ст. 128 , впр. 1 ( усно), правило.
         
                                                                          Письмово
               

Повторити будову тексту.







31 березня
Тема : Навчаюся розрізняти  текст-опис




Підручник ст.130, впр. 5 ( усно), правило.
                   ст. 131 , впр.8 ( письмово). Записуємо питання і повну відповідь за зразком.
1. На що схожий джмелик? Джмелик схожий на вертоліт.

2 квітня.
Тема: Навчаюся розрізняти текст-опис. Складання усного опису орла беркута.

                                                              Усно описати єнота


Підручник ст. 130, впр. 6 ( скласти питальні речення)

                                                             Описати орла ( усно)

Підручник ст. 131, впр. 7. Записати зачин.


3 квітня
Тема: Розвиток зв'язного мовлення . Складання розповіді на основі спостережень. 


Завдання 1.Прочитай і відгадай загадку про птаха.  Поясни правильність своєї думки.

День і ніч я стукаю, всі дерева слухаю.



 Завдання 2.Поміркуй і скажи, чому дятла називають лісовим лікарем. Розпочинай свою розповідь так: «Дятла називають лісовим лікарем, тому що …»

 Завдання 3.Прочитай приказку про дятла. Поясни її зміст.

Хто б дятла знав, коли б не його дзьоб.


 Завдання 4.Розкажи, чи доводилося тобі бачити дятла у природі. Доповни запитання та дай на них відповіді.

Де живе дятел?  
Чим живиться дятел?
Який дятел? ( Сіренький, рябенький, гарно вбраний)
Якого кольору голова у пташки? ( сірого, синього, чорного)
Яка спинка у дятла? ( коричнева, чорна, біла) 
Які крила? (чорні з сірими плямочками і смужечками, білі з чорними плямочками і смужечками, чорні з білими плямочками і смужечками)
Який дзьоб? (міцний, сильний, слабкий).

Дятел- невеличка пташка, що живе у лісах, парках та скверах. Пір’я на спині і крилах у нього чорного кольору, а грудка біла, на голові, ніби червона шапочка вдягнена. У дятла міцний дзьоб. Ним він дістає комашок та личинок з-під кори дерев. Міцно тримається дятел своїми кігтистими лапками за стовбур, спираючись на хвіст тримає він вертикальне положення. Дуже велику користь приносить ця пташка.

Завдання . Використовуючи запитання, відповіді написати твір – опис про дятла.


6 квітня
Тема: Навчаюся складати текст за ілюстрацією.

1.  Усно описати соняшник.
 2. Підручник : ст. 132, впр. 9. ( Письмово)  Підібрати заголовок, переставити речення. В основній частині скласти і дописати 4 речення про соняшник.


7 квітня
Тема: Навчаюся складати текст за серією малюнків.

1. Розглянь малюнки на ст. 133
2. Прочитай впр. 11. Назви імена дітей.
3. Впр. 12 ( усно)
4. Впр. 13. ( письмово). Запиши запитання і відповіді на них.


9 квітня
Тема: Навчаюся складати текст за малюнком і запитаннями

1. Розглянь малюнок на ст. 134, впр. 14. Згадай імена дітей. Розкажи. що подобається робити у вільний час дітям. ( усно)

2. Впр.15. Запиши питання і дай письмово відповіді.


10 квітня
Тема: Розвиток зв'язного мовлення . Складання розповіді за малюнком і запитаннями.


1. ст. 135, впр.16. Вибрати 1 дитину і написати про неї розповідь, використовуючи запитання і впр. 11, впр. 12, впр.13, впр. 14.

13 квітня
Тема: Навчаюся складати текст про події із власного життя.

1. Прочитай впр. 17, ст. 136. Дай відповіді на запитання. ( усно)
2. Прочитай впр. 18, ст. 136. Складіть і запишіть коротку розповідь про улюблений фільм чи мультфільм ( не менше 4 речень)


14 квітня
Тема: Навчаюся складати текст про події із власного життя.

1. Прочитай впр. 19, ст. 137. Згадай цікавий випадок із власного життя про відпочинок на морі, озері, річці і розкажи.
 2. Прочитай впр. 20, ст. 137. Розкажи про повчальну пригоду з власного життя.
 3. Напиши невеликий твір - розповідь, використовуючи розповідь впр. 19, або впр. 20 ( на вибір). Не забудь дати назву своїй розповіді.



16 квітня
Тема: Навчаюся створювати висловлювання на відому тему. 

1. Прочитай текст про чемність впр. 21, ст. 138. Усно дай відповідь на запитання. Письмово продовжи вислів " Я чемна людина, тому що..."
 2. Прочитай впр. 22, ст. 138. Складіть і запишіть коротку розповідь про щиру усмішку.


21 квітня
Тема: Навчаюся створювати висловлювання на відому тему. Написання розповіді про друга, подругу.

 1. Поєднайте частини прислів’їв про дружбу. Прислів'я запиши в зошит.
Річ краще нова,
пізнаєм вірну людину
Не варто з другом сваритися,
а той, хто правду каже
У лиху годину
свій розум тратити

Що тобі не мило,
будуть і дружки
3 дурнем дружити —
а друг — скарб
Не той друг, хто медом маже,
бо доведеться миритися
Скарб — не друг,
а дружба — стара
Були б пиріжки,
другові не зич
2. Підручник ст. 139, впр. 23. Прочитай.
3.  Доберіть по 5 іменників, прикметників, дієслів до слова ДРУГ. Запишіть їх у зошит.4. Склади і запиши невеличку розповідь про свого друга або подругу.



23 квітня
Тема: Навчаюся створювати висловлювання на відому тему. Навчальний діалог.

1. Підручник ст. 139, впр. 24. Прочитай, усно добери заголовок.
2. Напиши невеличку розповідь про дбайливе ставлення до природи. Не забудь дати заголовок.


24 квітня
Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення.  У театрі.

 Сьогодні ви помандруєте у чарівне місце , а куди дізнаєтеся, відгадавши загадку.
— Як поводилися люди? Чи заважав хтось вам під час вистави?
 В театрі ми бачимо гаснучі вогні кришталевих люстр і сірі сутінки великої зали, наповненої диханням і легким шерехом красивого вбрання. Ми відчуваємо радісне очікування великого дива, ім’я якому — мистецтво.
— Так, артисти, але ще й режисери, освітлювачі, працівники сцени, а також ті, хто допомагає нам зняти пальто, знайти місце в залі, хто продає лимонад у буфеті.
Вирушаючи до театру, на концерт, у музей, треба особливо прискіпливо оглянути себе і дуже ретельно привести все до ладу: одяг, взуття, зачіску, нігті та ін.
Це одне з найважливіших правил глядача.
— Отже, уявіть акторів на сцені. Вони можуть плакати, сміятися, гинути, грати позитивних героїв, за яких ми переживаємо, бувають негативні персо­нажі, яких ми ненавидимо. Як же актор грає роль? Якщо буде просто прикидатися, то ми йому не повіримо. Справжній актор переживає всі почуття. Він довго готує свою роль. Він, режисер і уся творча група довго готують спектакль. Репетиції відбуваються впродовж багатьох місяців.
Давайте зазирнемо за лаштунки і послухаємо розмову двох акторів після спектаклю...

— Ах, немає нічого жахливішого, ніж чути кроки глядача, що входить до зали, коли спектакль уже почався.
— Ви помиляєтеся, є гірші речі. Це кроки глядача, що залишає зал, коли вистава ще не закінчилася. Простромлений зрадницькою шпагою, у муках падаю я на сцену і вмираю за добро, за справедливість... А він? У цей час бі­жить зі своїм номерком у гардероб.
— Буває ще й так. Я звертаюся в зал з добрими словами. Я, втілюючись у свого героя, говорю про добро і плачу. А глядач у цей час говорить зі своїм другом, а інший жує цукерки і шарудить фантиками.
— А ви звернули увагу на хлопчика, що сидів у п’ятому ряді? Він так уважно слухав. А як переживав разом із нами!
— Так. Я бачив його. Він дуже сьогодні допоміг мені.
— Та й мені теж. Адже заради такого глядача ми й працюємо. Заради такого глядача місяцями готуємо ролі, не спимо вночі, вдосконалюємо свою майстерність.
— Так, ви тисячу разів праві!!!
— Яким ви собі уявляєте гарного актора, гарного глядача?
— Як глядач виражає свою подяку акторам за їхню майстерність?

— Прочитай вірш і повтори правила поведінки в театрі.
І чепурись, як ідеш ти туди.
Той до театру вчасно прибуває,
Хто ввічливим завжди себе вважає.
Одяг у гардеробі залишають —
Це правило всі діти знають.
Під час вистави не треба жувати.
Під час вистави ти не ходи,
Сиди, уважно дивись і помовчи.
Ти іншим присутнім не заважай
І гучно з сусідкою не розмовляй.
Скінчилась вистава, ти геть не спіши,

А краще акторам «Спасибі» скажи. 

2. Склади діалог. Підручник ст. 84, впр.15. Кожну репліку пиши з нового рядка через рисочку.


27 квітня
Тема: Навчаюся перевіряти і вдосконалювати тексти


1) Каліграфічна хвилинка.
1. Письмо з'єднань.
ил, ол, тя, лґ, ля, фл, зл, вм, бу, пр, ол, ть
· Гра «Розсипанка».
а сад, Був прилетять. солов'ї би
— Як ви розумієте прислів'я?

2. Списати речення.
2. Пригадай:
Прочитай текст.
                                 Тихий літній день.
У яблуневому саду літають джмелі. Вони прилетіли до яблука, що впало з дерева. Воно лежить на землі. З яблука тече солодкий сік. Обліпили його джмелі. Комахи смакують яблучним соком.
Як гарно влітку!

1. Ви щойно прочитали:
а) текст;
б) речення.
Доведіть свою думку.
2. Заголовок може бути таким:
а) «Літній день»;
б) «Веселий джмелик».
Доведіть свою думку.
3. Це текст:
а) розповідь;
б) опис.
Доведіть свою думку.
4. Текст складається із таких частин.
а) Кінцівка, зачин, основна частина;
б) зачин, основна частина, кінцівка.
Доведіть свою думку.

3. Прочитай текст ст. 140, впр.25
— Про кого цей текст?
— Чи все вам подобається у тексті?
— Чому? (Повторюється слово «білка».)
— А що потрібно для цього зробити? (Замінити слово «білка» іншими словами.).
— Усі речення в тексті взаємопов'язані. За допомогою зв'язку між реченнями утворюється текст. Засоби текстового зв'язку різноманітні.
· Найчастіше два сусідні речення в тексті пов'язуються за допомогою слів він, вона, воно, вони, цей, ця, ці, потім, тоді та інших.
— Замініть повторювальний іменник іншими словами. Скористайтеся словами із довідки.
Довідка: вона, неї, білочка, звірятко, мала пустунка.
— Запишіть удосконалений текст. Вправа 25.
— Визначте, який це текст — розповідь чи опис.
Прочитай і запам'ятай правило ст.140.

28 квітня
Тема: Навчаюся перевіряти і вдосконалювати тексти.
1. Відгадай загадку

Улітку бігав між кущів і трав,
і на дерева лазив — мед шукав.
І ще я батькові і матері поміг
сухе гілля зібрати на барліг.

2. Запиши 5 прикметників до слова - відгадки
3. Запиши 5 дієслів до слова - відгадки

                            Вправа «Квест-цікавинка»

На наших слов'янських широтах царем звірів, безперечно, був ведмідь. Він є господарем лісу, покровителем полювання. Однак найпопулярнішим у слов'янській міфології була ведмедиця та її зв'язок із сузір'ям Великої та Малої Ведмедиць.

Здатність ведмедя впадати у зимову сплячку (на Здвиження) і пробуджуватися навесні (Масляна,  або Благовіщення) породила уявлення про нього як Бога, який умирає й воскресає. З ним у багатьох народів пов'язаний культурний герой, предок, родоначальник, засновник традицій, тотем. Ведмедя й людину в повір'ях слов'ян уважали родичами, бо ведмідь може ходити на задніх лапах, лазити по деревах, їсть таку саму їжу, як і людина (наприклад, мед), має ступні й пальці, схожі на людські. Ба більше, мисливці кажуть, що собака на ведмедя гавкає так само, як і на людину, а не так, як на інших звірів.

До того ж, ведмідь, будучи хижаком, ніколи не їсть людину, і людям також здавна було заборонено вживати ведмежатину, носити одяг з ведмежачого хутра.
Як уважають дослідники, навіть ім'я ведмедя було табуйоване: назва ведмідь є лише своєрідним ім'ям-замінником «відаючий мед». Таких евфемізмів (слів-замінників) щодо ведмедя існує кілька десятків, серед них: сам, хазяїн, мельник, дідусь, чорний звір, кошлатий, косолапий, бурмило, старий та інші.
В уявленнях жителів Карпат ведмідь також постає могутнім лісовим мешканцем, царем звірів, ім'я якого вголос називати небезпечно. Тому цю тварину найчастіше кличуть «вуйком», «великим», «батьком», «бурмилом», «старим», «мельником», «бортником», «лісовим чоловіком», у казках діє «Ведмідь-Набрід».
Ведмедя дуже шанували власники худоби, бо вважали його охоронцем свійських тварин.
Назва «Коала» перекладається з мови племен, які проживають на території Нового Південного Уельсу, як «не пити». Коала дійсно не п'є, їй достатньо вологи, що міститься в рослинах, які вона вживає в їжу. Новонароджений малюк коали важить близько 5,5 г і розміром з квасолину.
4. Підручник ст. 141, впр. 27.
 Удоскональте текст, уникаючи повтору іменника ведмідь, запиши.


30 квітня
Тема: Навчаюся перевіряти і вдосконалювати тексти.


1. Підручник ст. 141, впр. 28
— Прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок.
   -  Про кого йдеться в тексті?
 -   Я можу помилитися, але, здається, що це красивий птах?
Чому дрохви занесені до Червоної книги?

Порівняйте дрохву та страуса. Чим вони відрізняються?
 -  Чому птахи зникають?
 -  Відредагуйте текст. Запишіть його, уникаючи повторів слова дрохва.




04 травня

Тема: Узагальнення і систематизація знань учнів за розділами " Речення",
 " Текст". Мовна тема.
  Пишемо на окремому аркуші.
                                                    4 травня
                                         Мовна тема " Речення", " Текст"
Запитання не пишемо. Ставимо номер запитання і повністю відповідаємо, вибираючи правильну відповідь.

1.    Закінчіть речення 
Речення бувають ________________
а) великі, малі
б) розповідні, питальні, спонукальні
в) веселі, сумні

2.   Виберіть правильну відповідь 
 Текст складається з ________________
а) зачин, основна частина, кінцівка.
б) слова та речення
в) абзаци

 3.  Прочитайте текст. Виберіть заголовок ( записати тільки заголовок)
Наш рідний край – Україна. Найбільша річка України – Дніпро. Вона впадає у Чорне море. На берегах Дніпра розкинувся Київ.
а) Рідний край б) Чорне море в) Київ

4.     Запиши речення так, щоб утворився текст
________________ 
Там вони збирали квіти.
________________ Діти ходили у ліс.
________________ На галявині
діти побачили зайчика.
________________ Усі задоволені повернулися додому.

5.     Вставте слова в речення, щоб текст звучав правильно. Запиши
Галинка і Петрик гралися в парку. На снігу ___________ побачили пташку. _____________ принесли її у школу. ___________стала жити в клітці.
а) пташка б) вони в) діти

 6.Виберіть правильну відповідь 
 Текст складається з ________________
а) зачин, основна частина, кінцівка.
б) слова та речення
в) абзаци

7.     З’єднайте правильні відповіді . Запиши речення, а в дужках - вид
Наталка прийшла з прогулянки. Питальне
Що поставила
Тетянка на полицю? Спонукальне
Не смітіть
в лісі! Розповідне

8.   Розставте розділові знаки у кінці речення . Запиши
А ти
виконав домашнє завдання
По небу пливуть білі хмарини
Люби свою Батьківщину

9.    Вставте пропущені слова у речення . Запиши
Прийшла тепла  ( що? ) ……..
На деревах листя ( що робить? ) ………..
Птахи
прилетіли ( звідки? ) …………
10. Складіть речення з поданих слів 
люблю, Я, батьків, своїх
11  .Визнач тип тексту
Ялинковий шишкар такий яскраво-червоний, немов стигла ягода. У нього дзьоб міцний. Кінчики його у протилежні боки загнуті. Так і працює з ранку до вечора – шишки трощить.
А) розповідь;
Б) міркування;
В) опис.

12. Складіть речення про весну



05 травня
Тема: Повторення вивченого. 

1. Переглянь відео і згадай, що ти знаєш про текст.

2. Виконай впр. 1, ст. 142. Уважно читай завдання.


07 травня.
Тема. Перевірна робота. Диктант. " Бджілка."
На окремому аркуші .
                                            7 травня
                                             Диктант
                                             Бджілка
Після диктанту відступаємо 1 рядок і пишемо
                                             Завдання
В 3 завданні підкреслити підмет і присудок ( Хто? або Що? і Що робить?)



                                                 
08 травня
Тема: Розвиток зв'язного мовлення. Складання розповіді за поданим початком. 

1. Робота над загадкою.
Відгадайте загадку, доберіть прикметники до слова-відгадки.
У вінку зеленолистім ,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.

Отже, сьогодні ми будемо складати текст на тему: «Калина під моїм вікном» за поданим початком і планом.

2. Робота над схемою
Розгляньте схему побудови тексту
Текст
Зачин
Частина в якій передається загальне враження  про предмет.
Основна частина
Частина в якій розкриваються ознаки предмета.
Кінцівка
Висновок.

3. Робота над малюнком.

Blog Archives - celebbook




Сладкие сорта калины - выбор для дачного участка, правила посадки ...



Розгляньте малюнки калини, дайте відповідь на питання:
1.      Яка калина?
2.      Які в неї ягоди? На що вони схожі?
3.      З чим можна порівняти калину?
4.  Робота з планом. 
Дайте відповіді на запитання. ( Усно)
План.
Де росте калина?
Яка калина на вигляд?
Кого приваблює кущ калини навесні, восени?
Яку користь приносить калина людям?
Як народ величає калину?

5. Словник: тонке, гнучке гілля; темно-зелені листки, смарагдові шати; білий запашний, духмяний цвіт; важкі кетяги, червоні, соковиті ягоди; палахкотять мов ліхтарики; лікувальна рослина, символ України.

6. Росла над річкою пишна червона калина, Вранці зустрічала ясне сонечко. Вдень бавилась з вітерцем. Вдивлялася у воду на свою чарівну вроду.
Кущ калини схожий на  ……

7. За планом, опорними словами та поданим початком, склади розповідь про калину. 

Самостійна робота.
Можеш використати початок речень
Калина – це…
Росте…
Навесні…
Восени…

Калину здавна…

12 травня
Тема: Повторення вивченого.

1. Повтори алфавіт.
2. Виконай впр. 2, ст. 142. Спиши каліграфічно, добери заголовок. Випиши дієслова в абетковій послідовності, постав наголос.

14 травня
Тема: Узагальнення і повторення теми " Звуки і букви"

1. Пригадай.

Звуки і букви. Передача звуків на письмі – Українська мова та ...



Голосні та приголосні звуки української мови – Українська мова та ...


Співвідношення звуків і букв: типові тести ЗНО з української | дисКурс

Презентація "Фонетика. Графіка. Орфографія. Орфоепія"


2. Виконай завдання. Кожне завдання пиши з нового рядка.

1. Дзвінок, Алла, промінь, клен, Олена, джміль, осика, олівець, метелик, горобина, одуд, бджола, білка.
Виписати слова у два стовпчики:
1 — букв більше; ніж звуків;
2 — приголосних більше, ніж голосних.

2.  Прочитайте слова. Замініть дзвінкий приголосний звук парними глухими за зразком:
Ґуля — куля
Казка — 
Злива — 
Жити — 
Бити — 

3. Прочитайте склади. Утворіть слова. Запишіть слова.
...тел           ла
...но             лі
по...на         сі
...си             дя
...ди            ля
си...            лю
    Складіть звукову модель до слова поляна.
4. Повтори правила переноса слів ст. 18, 19, 20, 21, 22, 23,24
— Поділіть слова для переносу.

задзвенів, альбом, тюльпан, майори, ходжу, сьогодні.

15 травня
Тема: Повторення теми " Слово. Значення слова"

1. Пригадай:

Слово та його значення – Українська мова та література


  2. Випиши спочатку слова з прямим значенням, а потім з переносним
Веселий дощик, весела дівчинка, золота ложка, золота людина, схлипує дитина, схлипує джерельце,  сумує мати, сумує небо. 
3.  скласти речення із словосполученнями і записати :
золотий ланцюжок, золота пшениця;
4. Пригадай, що таке синоніми і антоніми ст. 32, 33.
5. Запиши синоніми до слова говорити, радісний.
6. Виконай впр.2 ст. 142 ( хвилинка спілкування). Перероби текст так, щоб у ньому йшлося про вечір. ( підібрати антоніми)

                                Любі мої другокласники!
Запрошую вас приєднатися до
VI Всеукраїнської інтернет-олімпіади 
«На Урок» (Весна 2020)
Виконати до 18 травня
Інструкція учню
  • Зайти на сторінку naurok.ua/start, ввести наданий вчителем пароль та обрати олімпіаду(українська мова).
  • Виконати завдання у відведений для цього час.
               Після оголошення результатів отримати нагороди.
2 а (2 клас)
Голосний Данііл 67073сеїд
Грібач Максим 68167лорд
Гущіна Єлизавета віза45636
Денисенко Дмитро файл89868
Дубровка Артем джип51507
Єрмолова Мілана 34921грот
Жабітенко Аріна ломі62496
Жиро Єгор флік85183
Іванов Дмитро 89031торф
Кобриня Олександр 38255тема
Кандибор Кирило окис17905
Котова Софія рута89711
Лунгов Станіслав узус81547
Перепелиця Ярослав 47327сирт
Петлін Ярослав 42186тост
Польщак Олександр 66536пеон
Пустовий Роман раса21553
Ловаков Давид 59569форт
Розенко Нікітаверф 98897
Розтрепенко Артем чинш46445
Савчук Єлизавета 02004нота
Стефурак Анастасія арка38556
Зубік Захар трек12066

18 травня
Тема: Повторення теми " Іменник"
1. Пригадай
Віршований урок з української мови для 4 класу на тему “Рід іменника”

2. Виконай завдання

1.     Визначте рядок, у якому всі слова – іменники?
а) хмара, бабуся, вчитель;
б) читати, слухати, спить;
в) суворий, білосніжний, зелений.
2. Запишіть слова у дві колонки: Хто? Що?
Дівчинка, садок, їжачок, вчитель, хліб, стіл, шофер, хлопчик, груша, цуценя, яблуко, кішка.
3. Слова – назви предметів зміни за зразком: один – багато і запиши їх.
Зразок : учень – учні
Птах –
Книга –
Пенал –
Зошит –
4 .До кожного слова добери протилежне за значенням, записавши парами.
Зразок: зима – літо
Ранок, вечір, зло, ворог, радість, ніч, друг, добро, печаль, день.
5. Прочитай. Спиши
Юрасик любить працювати,
він – юний садівник, юнак.
З юрбою малюків завзятих
за школою він садить сад.
Підкресліть слова, що означають назви предметів.

19 травня
Тема: Підсумкова контрольна робота.
На окремому аркуші.
                                      19 травня
                             Контрольна робота
Запитання переписуємо. Вибираємо букву і пишемо відповідь.

1. Познач букву, яка не позначає звука в поданих словах.
 Зелень, осінь, пеньок.
а) а                 б) ь                    в) й
2. Познач слово, в якому 4 звуки і 5 букв.
 а) дзвін             б) їжак                    в) день
 3. Познач слово, в якому 7 звуків і 8 букв.
 а) повітря          б) дзеркало              в) щітка
 4. Познач, як потрібно переносити слова з одного рядка в інший.
 а) по складах                             б) по буквах                         в) по звуках
 5. Які букви, позначають голосні звуки у словах.
 Їжак, білка, метро, дятел.
                      а) ї а і е о я                                                   б) ж к б м р д л
 6. вибери слова,які пишуться з апострофом
                     а) бур_ян, подвір_я                                  б) цв_ях, св_ято
 7. Доповни речення. Слова, що є ... , відповідають на питання хто? що?
 а) назвами ознак                  б) назвами предметів                          в) назвами дій
 8. Доповни речення. Слова, що є ... , відповідають на питання який? яка? який?
а) назвами ознак                        б) назвами предметів                 в) назвами дій /
 9. Познач, в якому рядку перелічені прикметники
 а) зелень, листок, шапочка;
б) зелений; малесенька, дерев’яна;
в) зеленіє, повіяв, висить.
 10. Заміни словосполучення іти дуже повільно одним словом.
 а) іти;                     б) плентатись;                                  в) крокувати;
11. Заміни словосполучення дуже тихо говорити одним словом.
 а) говорити;                          б) шепотіти;                                  в) гомоніти;
 12. Визнач тип речення за метою висловлювання.
 Будьте справжніми друзями живої природи!
а) питальне;                б) спонукальне;                      в) розповідне;
13. Визнач тип речення за метою висловлювання.
 Іринка прийшла зі школи і вирішила допомогти матусі.
 а) питальне;               б) спонукальне;                    в) розповідне;
14. Познач, що таке текст.
 а) речення;          б) слова;                  в) зв’язані за змістом речення.
 15. Для чого людям потрібна мова?
 а) для спілкування;            б) для письма;                 в) для читання;
16. Поділи текст на речення. Скільки речень ?
 Прийшла весна ласкаве сонечко зігріває землю повертаються з вирію птахи.
 а) 3          б) 4                   в) 5

  
21 травня
Тема: Повторення теми " Прикметник"

1. Пригадай

Знайомство з прикметником — урок. Українська мова, 3 клас.

Кожне завдання пиши з нового рядка
2. Пропиши каліграфічноУ у Україна українці українська.
   - Складіть речення про Україну
- Зробіть звуко - буквений аналіз слова Україна.

3. Добери ознаку.
Яблуко ( яке?)……
День (який?)……..
Квітка (яка?)……...
Діти ( які?)........
- На які питання відповідають прикметники?
- До яких прикметників ми ставимо запитання які?

4. Знайди та випиши прикметники.
Із – за дерев видніються біленькі хати. Вони такі чудові. Вкриті соломою, розмальовані яскравими півниками. А ось прислухайтесь край села чутна чудова, мелодійна українська пісня.

5.  Підберіть прикметники до слова Україна.
Україна (яка?) 
   
6. Підібрати прикметники - антоніми
дерево високе , а кущ ....
дорога широка , а стежка .... 
річка глибока . а потічок ......

Висновок: прикметники дають можливість краще розповісти про предмет, точніше його описати , допомагають яскравіше уявити цей предмет. Без прикметників важко, а то й неможливо описати якийсь предмет або явище..

7. Дай відповіді на запитання.( усно)
- Яка частина мови робить наше мовлення образним і точним?
- Яка частина мови називається прикметником?
- З якою частиною найчастіше зв'язаний в реченні?

22 травня
Тема: Повторення теми " Дієслово"

1. Переглянь відеоурок. Пригадай, що ти знаєш про дієслово.



2. Виконай завдання.
1. Слайд  Допиши слова  (вітер, пташка, струмок, діти)
2. Спиши каліграфічно вірш ( з Літературного читання або з іншої книги. Не менше 8 строчок) .Підкресли дієслова.


25 травня
Тема: Повторення теми " Числівник"

1. Пригадай:


Презентація "Числівник як частина мови"


2.Виконай завдання

Індивідуальні картки до теми "Числівник"