1. Читати ст. 104 - 105, відповідати на запитання, переказувати. Підібрати прислів'я про дружбу і вивчити.
2. ст. 106 - 108, відповідати на запитання
3. ст. 108 - 109, відповідати на запитання, читати в особах.
24 березня
Катерина Василенко " НЛО" . Відповідати на запитання, читати в особах.
25 березня
Леонід Нечаєв " Про жовті грушки та червоні вушка". Відповідати на запитання, читати в особах.
31 березня
О. Кротюк " Пластиліновий песик"
Відповідати на запитання
Перевір, чи уважно ти читав.
1. Як звали дівчинку?
а) Оксанка
б) Оленка
в) Олеся
2. Кого хотіла зліпити Олеся?
а) котика
б) песика
в) свинку
3. Що не вдавалося виліпити дівчинці?
а) тулуб і голову
б) лапки і носик
в) мордочку і вушка
4. Що в Олесиному виробі не сподобалось Юркові?
а) довгий хвостик
б) короткі лапки
в) маленькі очі
5. Чи сподобався пластиліновий песик родині дівчинки?
а) так, усі охнули з подиву
б) так, але Олеся пояснювала хто це
в) ні
Написати на аркуші, які риси характеру допомагають людям досягти успіху.
1 квітня
Дженніфер Мур - Маллінос " Я все зможу!"
Відповідати на запитання, переказувати.
Перевір, чи уважно ти читав.
1. Яка правильна назва твору
а)"Я все знаю!"
б)"Я все зможу!"
в)"Я все досягну!"
2. Чому хлопчику було складно дружити з дітьми?
а) Він пересувався на візку
б) Він навчався вдома
в ) перебував на лікуванні
3. До яких почуттів спонукало тебе прочитане оповідання?
а) Щедрість
б) Злість
в)Співпереживання
4. Що робив хлопчик, аби бути таким, як усі?
а) Читав
б)Тренувався
в)Боявся
5. Де грає хлопчик?
а)У шкільній команді з тенісу
б) У шкільній команді із шахів
в) У шкільній баскетбольній команді
6. Що зробило хлопчика щасливим?
8 квітня
Тема: О. Павлова " Якби я мав такі кросівки"
Не ходжу я, а скакаю,
Бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання
Перегнав би я коня.
Руда шуба, чорні капці,
На тендітній, кожній лапці.
Дарма часу не марнує.
В курнику, бува, полює –
Їй вночі не спиться –
Злодійка – …… .
Сірі лапи, хвіст та шия.
Уночі на місяць виє.
Вкрасти може він ягня
Та маленьке лошеня.
Вдень сховався і замовк,
У своєму лігві …. .
14 квітня
Тема: Всеволод Нестайко " Кревет Вася"
1. Робота над скоромовкою.
2. ст. 106 - 108, відповідати на запитання
3. ст. 108 - 109, відповідати на запитання, читати в особах.
24 березня
Катерина Василенко " НЛО" . Відповідати на запитання, читати в особах.
25 березня
Леонід Нечаєв " Про жовті грушки та червоні вушка". Відповідати на запитання, читати в особах.
31 березня
О. Кротюк " Пластиліновий песик"
Відповідати на запитання
Перевір, чи уважно ти читав.
1. Як звали дівчинку?
а) Оксанка
б) Оленка
в) Олеся
2. Кого хотіла зліпити Олеся?
а) котика
б) песика
в) свинку
3. Що не вдавалося виліпити дівчинці?
а) тулуб і голову
б) лапки і носик
в) мордочку і вушка
4. Що в Олесиному виробі не сподобалось Юркові?
а) довгий хвостик
б) короткі лапки
в) маленькі очі
5. Чи сподобався пластиліновий песик родині дівчинки?
а) так, усі охнули з подиву
б) так, але Олеся пояснювала хто це
в) ні
Написати на аркуші, які риси характеру допомагають людям досягти успіху.
1 квітня
Дженніфер Мур - Маллінос " Я все зможу!"
Відповідати на запитання, переказувати.
Перевір, чи уважно ти читав.
1. Яка правильна назва твору
а)"Я все знаю!"
б)"Я все зможу!"
в)"Я все досягну!"
2. Чому хлопчику було складно дружити з дітьми?
а) Він пересувався на візку
б) Він навчався вдома
в ) перебував на лікуванні
3. До яких почуттів спонукало тебе прочитане оповідання?
а) Щедрість
б) Злість
в)Співпереживання
4. Що робив хлопчик, аби бути таким, як усі?
а) Читав
б)Тренувався
в)Боявся
5. Де грає хлопчик?
а)У шкільній команді з тенісу
б) У шкільній команді із шахів
в) У шкільній баскетбольній команді
6. Що зробило хлопчика щасливим?
а) Можливість грати з друзями
б) Можливість мати багато книг
в) Любов батьків
2 квітня
О. Радушинська " День народження"
Робота над чистомовкою «Слухняний ротик»
Ець-ець-ець — подув сильний вітерець.
Ить-ить-ить — в небі синяя блакить.
Ає-ає-ає — осінню вже повіває.
Лі-лі-лі — відлітають журавлі.
Ок-ок-ок — зібрались діти на урок.
Прочитай і поміркуй
— Діти
зобов’язані дотримуватися законів та правил, які існують у суспільстві. У школі
учні мають дотримуватися правил поведінки. Порушуючи правила, вони можуть
зашкодити не лише собі, а й навколишнім. Порушуючи дисципліну в класі, учень
заважає не лише собі, але й своїм товаришам засвоювати навчальний матеріал.
Учні повинні відповідати за свої вчинки.
— Але що ж
таке вчинок? (Міркування .)
— Вчинок —
це результат дії, який може бути як добрим, так і поганим, щоб більшості
випадків залежить від передбачливості людини. Від учинків залежить людяність,
доброта, сердечність людей. Буває, кажуть, що люди за вчинками пізнають,
відчувають характер людини. Щоб судити про людину, треба добре знати її вчинки.
Тобто приказка «За добро платять добром» повинна бути правилом життя.
Отже,
людина з добрими вчинками, світлим серцем — це людина з великої літери.
Сприймання і усвідомлення матеріалу.
1.Короткі
біографічні відомості про Оксану Радушинську
-Діти , в житті бувають різні
випадки, але ми з вами можемо запобігти їх негативних результатів.Сьогодні ми з
вами познайомимось з дітками і одразу відправимось на день народження до однієї
з героїнь.
-Твір написала відома
українська письменниця Оксана Радушинська.
Оксана Радушинська (1979) – письменниця, поетеса, журналістка,
теле- та радіоведуча, громадська діячка. Народилася і мешкає у містечку
Старокостянтинів на Хмельниччині.
за активну громадську роботу її нагороджували на всеукраїнському та
міжнародному рівнях. Оксана
Петрівна Радушинська – письменниця і журналістка, завжди у вирі творчого життя
– літературного, журналістського, культурного. Вона частий гість у читацьких
аудиторіях, у бібліотеках області. То ж дай їй, Боже, здоров'я і натхнення,
творчих здобутків та вдячних читачів і глядачів.
Читання оповідання ст. 117 - 119
Словникова
робота
Озброївся букетом- купив букет
Петарди –це вибуховий піротехнічний виріб невеликої
потужності
Дай відповіді на запитання
-Від чийого імені ведеться
оповідання?
-Яка подія зібрала так багато
дітей?
-День народження кого?
-Скільки років виповняється
іменинниці?
-Що придбав Славко для
подарунку?
-Опишіть веселощі дітей?
-Який настрій був у дітей?
-Що приніс Дмитро на день
народження?
-Прочитайте про це.
-Що запропонував хлопчик дітям?
-Чого Маринка почала
хвилюватися?
-Як би зробили ви?
-
Який висновок
можемо зробити?
- Як може закінчитися ця історія?
Читати ст. 117 - 118
7 квітня
Тема: О. Радушинська " День народження" ( продовження)
Прочитити ст. 119 - 120, відповісти на запитання.
Перейди за ссилкою, виконай тестування.8 квітня
Тема: О. Павлова " Якби я мав такі кросівки"
Вправа
«Мозковий штурм» Повторення про казку, види казок
- Пригадайте, а хто складає казки?
- Якими бувають казки в залежності від того, хто їх склав? (народні,
літературні або авторські)
- Наведіть приклади народних авторських казок ( яка група більше)
Відгадай загадки
Бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання
Перегнав би я коня.
На тендітній, кожній лапці.
Дарма часу не марнує.
В курнику, бува, полює –
Їй вночі не спиться –
Злодійка – …… .
Уночі на місяць виє.
Вкрасти може він ягня
Та маленьке лошеня.
Вдень сховався і замовк,
У своєму лігві …. .
-
А чи знаєте ви казки про цих тварин?
-
Сьогодні ми познайомимося з казкою, яку створила
українська дитяча письменниця Оксана
Павлова.
Прочитати ст.121 - 123
Дати відповіді на запитання:
1. Вибіркове читання. Знайди і прочитай
- Хто є дійовими персонажами казки?
-Як
виглядали бігуни з Березового лісу?
-Яке пояснення дала Мудра Сова?
-Що влаштували в Сосновому лісі для
майбутніх перемог?
2. Куди? Звідки Хто?
–Хто з героїв запам’ятався?Хто з героїв найбільше сподобався?
Де?? – Де
відбувалися події, описані у творі?
Звідки стадо відомо, що треба
робити для перемоги?
Що трапилося? -
Що трапилося на змаганнях? Що могло б трапитися, якби мешканці Соснового лісу
перемогли?
Який? – Які риси
характеру у героїв сподобалися?
Скільки? –
Скільки героїв приймало участь у змаганнях?
Чому? – Чому
мешканці Березового лісу перемогли?
Як? – Як ти
почуваєшся, читаючи цей твір?
Коли? – Коли
відбувалася подія, описана у творі?
Що? – Що було на
початку і наприкінці твору?
3. Усно перекажи за допомогою слів –
маркерів:
Якось звірі з Березового лісу…
Новина про змагання…
Бігуни з Березового лісу мали…
Щоб досягти успіхів у спорті..
Тож згодом у Сосновому лісі…
9 квітня
Тема: В.Чухліб " Заячий холодок"
1. Попрацюй над чистомовкой.
2. Отже ви будете читати казку про зайчика
-
Діти, дорогу
нам перегородили зарості
невідомої рослини. Наш
зайчик говорить, що ця рослина
називається заячий холодок.
-
Наш Зайчик не
дуже хоче згадувати
про цю рослину,
бо з нею
пов’язана неприємна історія,
про яку Зайчик
не дуже хоче
згадувати. А про яку історію йдеться, ви прочитаєте в підручнику ст. 123 - 125.
Чи уважно ви читали?
1.б) Продовжіть
речення
Хтозна, звідкіля…….
Капловухий Заєць
вибрав…..
А зайці
повсідалися на осонні…
2. Знайди і прочитай.
б) вибіркове
читання
* Знайдіть
слова, якими автор характеризує Зайця.
* як
раніше селилися зайці.
Прочитай ще раз казку і дай відповіді на запитання ст. 125
14 квітня
Тема: Всеволод Нестайко " Кревет Вася"
1. Робота над скоромовкою.
- Краб, креветка і кальмар, поспішали на базар.
Торгували і купляли, каракатиць пригощали.
- Читаємо спочатку в повільному темпі, а потім в пришвидшеному.
- Читаємо з логічним наголосом .
2. Запам'ятай:
Сновигали взад - вперед
Поспішно рухатися, ходити в різних напрямках, назад і
вперед
Вилетіти з голови
зовсім забути
Замакітрилося в голові
Хто - небудь приголомшений чимось,втрачає здатність
розумно поводитися,правильно оцінювати дійсність.
3. Прочитай Підручник ст. 126 - 128, дай відповіді на запитання.
15 квітня
Тема: Довкола стільки є краси.
Лідія Компанієць " У лісочку"
1. Уважно і вмразно прочитай вірш П. Сиченко «Вмійте природу любити»
Вам у походи ходити
І мандрувать, любі діти!
Вмійте ж природу любити,
Кожній стеблинці радіти.
В полі, у лісі, над яром –
Квіти, дерева і трави.
Цвіту не рви задаром,
Гілки не втни для забави!
Оберігайте ж повсюди
Шлях і стежиночку в гаї.
Все те окрасою буде
Нашого рідного краю.
Дай відповіді на запитання
-
З яким проханням
звертається до нас автор?
-
Які він дає поради?
-
Чому потрібно оберігати
природу?
-
Яке значення має природа
для людини?
-
Що ви можете сказати про
слова «ліс» і «гай»?
2. Гра «Синоніми»
-
Слова «ліс» і «гай» - це
слова синоніми.
Гай – невеличкий листяний
ліс.
-
Серед перелічених слів (на
табличках) дібрати синоніми до слова ліс.
ліс
|
гай
|
діброва
|
праліс
|
пуща
|
бір
|
перелісок
|
дубина
|
хащі
|
лісопарк
|
сад
|
луки
|
поле
|
перелісок
|
дерево
|
дубняк
|
(Ліс – гай, діброва,
праліс, пуща, бір, перелісок, дубина, хащі, лісопарк, перелісок, дубняк.)
3. Вправа «Асоціація»
-
Що ви уявили, коли почули
слово ліс?
Саме про ліс буде присвячено твір, який ви опрацюєте. Твір Лідії Компанієць «У лісочку»
4. Виразно прочитай вірш ст. 129
5. Дай відповіді на запитання
-
У яку частину доби
відбувалися події?
-
Хто відправився до
лісу?
-
Кого побачила
поетеса?
-
Хто виспівував
пісні?
-
Які квіти розквітли
в цей час?
-
Яка пора року тут
описана?
6 .-Розгляньте ілюстрацію
до вірша. Чи точно зобразив художник те, що побачила поетеса?
7. Творча вправа
«Розкажи про казкову красу».
- Я думаю, що кожен з вас не один раз бував у літньому
лісі. Спробуйте розповісти про казкову красу лісу, яку ви бачили.
16 квітня
Тема : Ніна Вернигора " Диво у долоньках"
1.Словникова робота с.130 (прочитай правильно).
2. Прочитай текст с.130-131.
3. Дай відповіді на питання с.131.
4. Ще раз прочитай текст напівголосно.
5. Перекажи текст.
6.Намалюйте тварин, яких побачила Тетянка у своїх долоньках.
7.Читати, переказувати.
17 квітня.
Тема: Робота з дитячою книжкою. В.Сухомлинський " Весняний вітер"
1. Робота над чистомовкою
Ли-ли-ли- пісню дружно почали,
Ло-ло-ло-діло в нас
на лад пішло,
Ем-ем-ем- радість людям ми несем,
Ли-ли-ли- дуже раді всі були.
2. Промовляння скоромовки
Поля поле поливає,
поле й переполює.
3. Дихальні вправи:
- Як дме весняний
вітерець?( дують-розвивають легені).
- Як пахнуть перші весняні
квіти?.
- Бджілки вилетіли з
вуликів і до квітів (Дзу-дзу дзу).
- Джмелик прилетів до
квітки – самоцвіти (Джу-джу-джу).
4 . Відгадай загадки
1.
Вийшла
звідкись гарна дівка,
На ній стрічка семицвітка;
А де з річки воду брала,
Там коромисло зламала.
На ній стрічка семицвітка;
А де з річки воду брала,
Там коромисло зламала.
2. Вранці намисто заблищало,
Всю траву воно заткало.
А пішли шукати їх вдень,
І ніяк їх не знайдем.
Всю траву воно заткало.
А пішли шукати їх вдень,
І ніяк їх не знайдем.
3. Хмара сива увесь світ
накрила.
4. Не звір, а виє.
5. Рукавом махнув – дерево
зігнув.
6.
Лишає він
страшні сліди, Усе він пожирає. А як даси йому води – Відразу
помирає!
7.
Хтось
відкрив на небі душ,
Повно на землі калюж.
І на нас водиця л’ється.
Як це явище зоветься?
Повно на землі калюж.
І на нас водиця л’ється.
Як це явище зоветься?
8.
Пухната вата Пливе кудись. Чим вата
нижче, Тим дощик ближче.
9.
Щось на небі гуркотить,
Наче звір страшний летить.
Сильний дощ на землю л’ється,
Звір у руки не дається.
Очі світяться яскраво –
Всі у дім тікайте жваво!
Ви прочитаєте про таке явище природи, як вітер, але не простий,
а теплий. А також про його роль у
природі.
Василь Сухомлинський
ВЕСНЯНИЙ ВІТЕР
Казка-оповідання
Клен цілу зиму спав. Крізь сон він чув завивання хуртовини і тривожний крик чорного ворона. Холодний вітер гойдав віти, нагинав їх. Та ось одного сонячного ранку відчув Клен, ніби до нього доторкнулось щось тепле і лагідне. Прокинувся Клен. А то до нього прилинув теплий весняний Вітер.
— Годі спати,— зашепотів весняний Вітер.— Прокидайся, весна наближається.
— Де ж вона — весна?— запитав Клен.
— Ластівки на крилах несуть,— каже теплий Вітер.— Я прилетів з далекого краю, від теплого моря. Весна йде полями — заквітчалась квітами красуня. А ластівки на крилах несуть барвисті стрічки.
Ось про що розповів теплий весняний Вітер Кленові. Клен зітхнув, розправив плечі. Зазеленіли бруньки. Бо йде весна-красуня.
— Годі спати,— зашепотів весняний Вітер.— Прокидайся, весна наближається.
— Де ж вона — весна?— запитав Клен.
— Ластівки на крилах несуть,— каже теплий Вітер.— Я прилетів з далекого краю, від теплого моря. Весна йде полями — заквітчалась квітами красуня. А ластівки на крилах несуть барвисті стрічки.
Ось про що розповів теплий весняний Вітер Кленові. Клен зітхнув, розправив плечі. Зазеленіли бруньки. Бо йде весна-красуня.
- Про яке дерево йдеться мова?
- Про яку пору року
розповідається у тексті?
- Що клен
робив взимку?
- Що йому
наснилося?
- Хто насправді
доторкнувся до клену?
- Що сказав вітер
клену?
- Звідки прилетів
теплий вітер?
- Як відреагував
клен коли почув промову теплого вітру?
21 квітня
Тема: Ніна Вернигора " Диво у долоньках"
21 квітня
Тема: Ніна Вернигора " Диво у долоньках"
— Утворіть «будиночок», склавши долоньки. Уявіть, що хтось у ньому помістився. А хто це може бути?
— Що ви зробите з цією істотою?
— А що зробила дитина із оповідання «Диво у долоньках» Ніни Вернигори, ми дізнаємося, прочитавши оповідання.
2) Робота над оповіданням Ніни Вернигори «Диво у Долоньках» (с. 130 - 131).
· Робота зі словами (с. 130).
— Прочитайте правильно слова.
Дослухається, спостерігати, недовірливо, чемно, пригорщею, скаламучену, відчуваючи.
— Які слова вам незрозумілі?
— Прочитайте слова, дотримуючи наголосу.
— За потреби зверніться до тлумачного словника.
3. Читання з позначками («система поміч»).
Перед тим, як почнете читати оповідання, візьміть в руки простий олівець. Читаючи текст, ви повинні з'ясувати, що ви вже знаєте, яку інформацію прочитали вперше, про що ви хотіли б дізнатися більше. Для цього ви ставитимете відповідні умовні позначки, що перед вами. Під час читання олівцем робіть позначки
Умовні позначки:
«V» — я це знав;
«-» — це суперечить тому, що я знаю;
«+» — я цього не знав;
«?» — я хочу про це запитати
— Що нового ви дізналися з тексту?
— Які слова побачили вперше?
— З яким почуттям необхідно читати це оповідання?
4· Робота над усвідомленням змісту.
- Де відбувалася описувана подія?
- Я можу помилитися, але, здається, дівчатка Тетянка і Марічка були сестрами
- Чому авторка назвала свій твір «Диво у долоньках»?
- Якими ви уявляєте сестричок?
- Яку корисну справу зробила Тетянка?
- Що можна порадити своїм одноліткам?
5. Вибіркове читання.
— Прочитайте абзац, у якому сказано, яких тварин побачила Тетянка у своїх долоньках.
— Які рядки тексту ілюструє малюнок?
6. Це цікаво. Прочитай
Цікаві факти про равлика
Найповільніша тварина на Землі це — равлик (він переміщається зі швидкістю 24 мм/хв). Равлики поширені по всій Землі (багато видів мешкають у тропічних і субтропічних морях). У Єгипті та Вавилоні равлик був символом вічності й родючості. Раковина равликів росте протягом усього життя тварини. Равлики не мають зубів, замість них вони мають радул (апарат для зішкрібання і подрібнення їжі). Більшість равликів є травоїдними. Деякі равлики всеїдні, їхня дієта складається з різних безхребетних і рослин. Равлики, які живуть на суші, дихають за допомогою легенів (а ті, які живуть у прісних водах і морях, дихають зябрами). Улітку равлик виробляє слиз, який полегшує його рух поверхнею. У світі існує близько 500 видів равликів-конусів (укус деяких видів смертельно небезпечний для людини). У фармакології з отрути деяких видів готують сильнодіючі знеболювальні препарати. Конус Глоріамаріс, або «Слава морів», є найкрасивішою раковиною у світі. Взимку деякі равлики впадають у сплячку. Вони покривають себе товстим шаром слизу, який запобігає втраті води в організмі. У природі равлики живуть від 3 до 7 років, у неволі — до 25 років.
7. Читати підручник ст. 130 - 131, відповідати на запитання.
8. Перевір, як уважно ти читав. Завдання відкриті до 22 квітня. ОБОВ'ЯЗКОВО
Код доступу 928629
22 квітня
Тема: Валентин Бондаренко " Розумаха"
1. Згадай, хто так вітається:
«ку-ку», «тьох-тьох», «скрекеке», «ку-ку-рі-ку», «тук-тук», «пугу-пугу», «ґа-ґа», «кря-кря», «чив-чив», «гав-гав», «мав», «ме-е-е», «му-у-у», «іго-го»...
— Якщо відгадаєте загадку, дізнаєтеся, про кого ви сьогодні будете читати.
2. Залюбки я з ним гуляю,
Граюсь, вчу і доглядаю.
Кину палицю — і вмить
Він за нею побіжить.
Гризти кісточку щодня
Дуже любить...
3) Робота зі словами (с. 131).
— Прочитайте правильно слова.
Розхлюпуючи, супроводжував, Пущанському, розгалужується.
— Які слова вам незрозумілі?
4. Уважно прочитай оповідання ст. 131 - 132
5. Дай відповіді на запитання
- Коли і де дядько Юрко знайшов песика?
- Я можу помилитися, але, здається, цуценятко полюбило цю родину?
- Які здібності виявив песик?
- Чи можна сказати, що вони стали друзями? Що про це свідчить?
- Що ви зробили би, якби зустріли тваринку, якій потрібна допомога?
6. Ще раз прочитай твір і дай відповіді на запитання. Перекажи твір.
7. Чи уважно ти читав. Виконай тест. ОБОВ'ЯЗКОВО!
завдання відкриті до 24 квітня
Код доступу 182533
23 квітня
Тема: Ліна Біленька " Казка неба"
— Чудеса бувають у казках.
А чи бувають чудеса в природі?
2) Відгадування загадки
• Без крил, а летить,
Без ніг, а біжить.
3. Згадай
— Чи спостерігали ви за небом?
— Якого кольору воно буває?
— А чи спостерігали ви за хмаринками?
— Якого кольору хмаринки?
4. — А щоб дізнатися, чи є на небі казка, нумо прочитайте вірш за Ліною Біленькою «Казка неба». ст. 133
5) Робота зі словами (с. 133).
— Прочитайте правильно слова.
Стрибає, з-за небокраю, розкрили, ведмеді-ліліпути, геркулеси-бджоли.
— Які слова вам незрозумілі?
- Де відбувається подія?
- Я можу помилитися, але, здається, це так цікаво спостерігати за небом?
- Які дива побачила поетеса на небі?
- Чи бачили ви хмари, схожі на чудернацькі істоти?
- Чи захоплювалися ви такою красою?
- Помилуйтеся хмаринками та складіть казку. ( усно)
6. Це цікаво
ЩО ТАКЕ ХМАРИ
Насправді, не так уже й просто дати пояснення, що таке хмари, адже вони складаються зі звичайних крапельок води, які з поверхні Землі підняло вгору тепле повітря. Найбільша кількість водяної пари утворюється над океанами (за один рік вода тут випаровується не менше 400 тис. км3), на суші — в чотири рази менше. Оскільки у верхніх шарах атмосфери значно холодніше, ніж унизу, повітря там досить швидко остигає, пар конденсується, утворюючи маленькі частинки з води і льоду, внаслідок чого з'являються білі хмари. Цілком можна стверджувати, що кожна хмара є своєрідним генератором вологи, крізь який проходить вода. Вода в хмарі знаходиться в газоподібному, рідкому і твердому стані. Вода в хмарі та наявність у них крижаних частинок впливають на зовнішній вигляд хмар, їхнє формування, а також на характер опадів. У зливових хмар спостерігається найбільша кількість води, а у шарувато-дощових цей показник утричі менше.
7. Прочитай виразно вірш, дай відповіді на запитання.
8. Виконай тестове завдання