Математика (2 клас)

16 березня
Перевірна робота
Діагностична робота № 4за розділом «Додаємо і віднімаємо числа з переходом через розряд у межах 100».Прізвище, ім’я__________________________  Дата_______________ 1.     Чому дорівнює значення виразу 62 – (17 + 16)?
А     28
Б     29
     В     30
2.   Обчисли значення виразу трьома способами.

5
6
-
8
=


























/
\



























































































5
6
-
(8)
=

























































5
6
-
8
=





























/\






























+


























      3.     Обери правильну відповідь до задачі. У першому автобусі 56 пасажирів, у другому – на 24 пасажири менше.
Скільки пасажирів у другому автобусі?                  А  42       Б  32       В  804.    Побудуй прямокутник АВСК зі сторонами 7 см і 3 см.


5.     Чому дорівнює периметр квадрата зі стороною 5 см?
       А     10 см
       Б     15см
       В     20 см
     6.   Розв’яжи задачу.

Крокодил за першу годину подолав 27м, а за другу - на 8 м менше, ніж за першу. За третю годину він подолав стільки, скільки за першу і другу години разом.Скільки метрів подолав крокодил за третю годину?
 7. Знайди значення виразів, запиши результати  80 - 36=                                      65+30=
 43+18=                                       71 - 12 =
8. Обчисли зручним способом.34 + 17 + 6 =
71 + 3 + 9 =
52 + 23 +8 =


Роботу виконати до 18 березня на окремому аркуші, результати перекинути мені на вайбер (в особистий чат з учителем).


17 березня

Досліджуємо суму і різницю однакових доданків.   

 Виконати с. 103 № 2, 4, 3(усно), 5(письмово)                                          

18 березня 

 Виконати с. 104 № 3, 4(усно), 2,5(письмово)

20 березня
Виконати с.105 № 3,4(усно), 1,2(письмово)
                  с.106 № 1,3,4 (письмово) 



23 березня.
Тема : Знайомство із арифметичною дією множення.


  • Усна лічба
а) «Математичний рядок»
60   57   40   32   99
  • Прочитайте мовчки числа.
  • Назвіть найменше число, найбільше.
  • Назвіть число, де кількість додатків та одиниць рівна.
  • Перше число зменшіть на 12.
  • Третє число збільшіть на 9.
  • До другого додайте 13.
  • Від четвертого відніміть 22.
  • На скільки перше число менше від п’ятого?
  • Полічіть двійками до 20, трійками до тридцяти, четвірками до 40.

  1. Вивчення нового матеріалу
  • Підготовчі вправи
а) Продовжити ряд чисел ( письмово)
2, 4, 6, 8 . . . . . 20
б) Знайдіть суму чисел ( письмово)
2 + 2 + 2 + 2 + 2
4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4
5 + 5
  • Що особливого ви помітили в прикладах?
( У прикладах однакові доданки )
  • Яку суму ви обчислили найшвидше? Чому?
( 5 + 5 = 10, тому що в цьому прикладі найменша кількість доданків )
  • Пояснення нового матеріалу. 
  • Моделювання.
  • Коли однакових доданків багато, обчислення суми займає більше часу. Математики вирішили замінити додавання однакових доданків іншою арифметичною дією – множенням. Отже, додавання однакових доданків називається множенням.
Крапка (*) – це знак множення.
  • Розгляньте і скажіть скільки всього вишень?
Screenshot_18
  • Який складемо приклад на додавання?
2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 10
  • В цій сумі 5 доданків, кожен з яких дорівнює 2.
  • Суму однакових доданків замінюють множенням і записують так:
2 * 5 = 10
  • У цьому прикладі перше число (число 2) є тим, що в сумі було б доданком, а друге число (число 5) показує, скільки разів перше число взято доданком.
Приклад потрібно читати так:
2 помножити на 5, дорівнює 10.
  • На першому місці при множенні записується однаковий доданок. Результат множення залежить від кількості доданків, тобто від того, скільки разів додали однаковий доданок

  • Первинне закріплення

а) Виконання № 4, ст 107 ( письмово)
                      № 3, ст.107 ( усно), правило

  • Замініть приклади на множення прикладами на додавання.
Screenshot_20
(Розв’язання задачі учні записують спочатку за допомогою додавання, а потім множення
( письмово)

в) Гра «Знайди пару»
 потрібно з’єднати приклади на додавання з прикладами на множення і результат записати.
Зразок :  6 + 6 + 6 + 6 = 6 * 4 = 24
2 + 2 + 2 + 2
7 * 5
4 + 4                                                                                  4 * 3
3 + 3 + 3                                                                            25 * 4
25 + 25 + 25 + 25                                                              4 * 2
7 + 7 + 7 + 7 + 7                                                                3 * 3
4 + 4 + 4                                                                     2 * 4
3 + 3
3 * 2
VII.    Підсумок уроку
  • З якою дією ознайомились ?
  • Що таке множення?
  • Що означає перше число у прикладі на множення?
  • Що означає друге число у прикладі на множення?


 24 березня.
Тема : Знайомство із арифметичною дією ділення.


Виконати графічний диктант
Підручник ст. 108 № 4

24 березня.
Тема: Знайомимось із математичними виразами: добуток і             частка


Виконати : Підручник ст. 109 № 1, № 2, № 3 ( усно)
                                      ст. 109 № 4 ( письмово), ділення замінити прикладом на віднімання, а                                             множення - додаванням.
                         56 : 8 = 56-8-8-8-8-8-8-8=0       
                         56: 8 = 7

30 березня
Тема: Вивчаємо назви компонентів і результатів дій множення та ділення.


1. ст. 110 № 2 ( письмово), № 3 ( письмово) знайти значення виразів. Усно прочитати вирази різними способами. ( зразок ст.109 № 3 , на додавання і віднімання таблиця.)

2. ст. 110 № 4 ( усно)

3. ст. 110 № 6 ( письмово). Множення замінюємо дією додавання, ділення - віднімання.
Вивчити назви компонентів і результатів дій множення і ділення. Повторити назви компонентів і результатів дій додавання і віднімання.


31 березня
Тема: Вивчаємо переставний закон множення; множення з нулем та одиницею


 Досліди ,замінивши множення додаванням ( письмово)   , обчисли та зроби висновок
1·5 = 1+1+1+1+1=5
0·3= 0+0+0=0
     1·4,     1·6,    0·5,   0·7          
      Висновок:        1·а=а                0·а=0    
-          Досліди ,користуючись переставним законом множення,що можна змінити ?(переставити множники і добуток від цього не зміниться. 
2.    2. Підручник ст. 111 № 3 ( усно). 3. ст.111 № 4 ( письмово, за зразком).

Висновок :
                    1·а=а                   а·1=а       
Числа на один помнож – так само будеш мати в результаті ,
Мов у дзеркалі відбились - скільки є, усі лишились!
                          
                     0·а=0                   а·0=0 
Хоч у космос полети і помнож на 0 число ,
нуль і там одержиш ти ,мов нічого не було.
Наче дірка чорна нуль ,в себе числа затягнув. 

Закріплення отриманих знань
3. Підручник ст. 111 № 5 ( письмово)

           Дарма,хай що на що помножиш,
           Але змінити відповідь не зможеш!


1 квітня.
Тема: Досліджуємо  ВЗАЄМОЗВ'ЯЗО́К множення та ділення.

1. ст. 112 № 2 ( письмово)
2. ст. 112 № 3 ( усно)
3. ст. 112 № 4 ( письмово, за зразком)
7· 4 = 28
28 : 7 = 4
28 : 4 = 7
Висновок: З приклада на множення можна скласти 2 приклади на ділення.

3 квітня.
Тема: Вивчаємо ділення з нулем та одиницею.

1. Повторити множення з 0 та 1. ( перегляд відіо)
2. Підручник ст. 113 № 1 ( письмово)
32·3= 32+32+32=96
96:32=3
96:3=32
3. ст. 113 № 2 ( письмово) 
Висновок: При множенні числа на 0 отримаємо 0!
 При діленні 0 на число отримаємо 0!
 Ділити на 0 не можна!
4. Підручник ст. 113 № 3 ( письмово)

6 квітня
Тема: Відкриваємо спосіб множення та ділення на 10


Згадай.
            - Як називаються числа при множенні?
            - Як називаються числа при діленні?
            - Як називаються числа при відніманні?
            - Як називаються числа при додаванні?
            - Яка дія протилежна множенню?
            - Яка дія протилежна відніманню?
            - Як знайти невідомий множник?
            - З одного прикладу на множення можна скласти…( 2 приклади на ділення);
            - Якщо добуток поділити на перший множник, то в результаті одержимо…(другий множник)
            - Якщо добуток поділити на другий множник, то в результаті одержимо…(перший  множник)
            – При множенні   1  на  будь –  яке число ,   отримуємо -…  (теж саме число).
            – При  множенні  0 на будь – яке число отримуємо…  ( 0)
             
1.     Визначення теми. Постановка  проблеми.

Сьогодні на уроці ми розглянемо прийоми множення і ділення числа на 10. Наше завдання : створити правила, засвоїти їх, навчитися  застосовувати під час практичних вправ.
Ці знання нам необхідні для подальшого вивчення математики та у повсякденному житті.

Хочете  спробувати самі  вивести  правило?
Письмово:
Навчиться множити на 10. 
1. Замініть множення додаванням і розвяжіть:
4
  10 = 4+4+4+4+4+4+4+4+4+4=40
5•10 =
8•10=
Підкресліть перший множник  і  добуток. Як змінилося число?
Опишіть
 свої міркування: усно
-
 у нас був приклад_______
-
 замінивши множення додаванням, ми отримали_______
-
 ми помітили,що____________________________________________________
-
 висновок: щоб число помножити на 10, потрібно_______________________________
Висновок :  
Щоб число помножити на 10, потрібно до нього приписати справа один нуль.

- Яка дія протилежна  множенню?
-
 Складіть і запишіть 2 приклади на ділення з цими числами. Перевірте. Письмово
40:4=10
40:10=4
-
 Підкресліть приклад, в якому ділили на 10. 
- Що цікавого помітили?
- Ну що, здогадалися , як  ділити на 10?
 Висновок: Щоб число розділити на 10, потрібно відкинути справа один нуль.
На 10 діляться всі круглі числа.
                                     Письмово

Випишіть числа, які діляться на 10: 21; 50; 37; 70; 40; 22; 60; 100; 30; 85; 80; 99; 90, і зробіть висновок.
Підручник: ст..114 № 4( усно)
                     ст. 114 № 5 ( письмово), вивчити правила.

7 квітня
Тема: Вивчаємо ділення на рівні частини.

Підручник ст. 115 ( практично), усно.
 Порівняйте ці задачі. Чим вони схожі? Чим відрізняються? (Схожі тим, що в обох задачах ділили 8 листівок, але в першій ділили по 4 листівки ( зразу брали 4 листівки), тому це задача на вміщення, а в другій – ділили порівну між 4 подружками,( брали по 1 листівки і давали кожній подружці) тому це задача на ділення на рівні частини. Обидві задачі на ділення, але вони відрізняються процесом ділення.)

Підручник ст. 115 (письмово) Підстав числа в умову задачі і розв'яжи
По ? кг  взяти ? разів
Всього кг ?
                             Обернені задачі
? кг розклали по ? кг
Сіток ?

У ? с. вміщується ? кг
? кг в 1 сітці?

8 квітня
Тема: Вивчаємо правила порядку виконання дій у виразах.
1. Переглянь відео. Запам'ятай порядок виконання дій у виразах.
2. Підручник ст. 116 № 4 , правило
                        ст. 116 № 5 ( усно)
                        ст. 116 № 2, № 3 ( письмово)

10 квітня
тема: Досліджуємо таблицю множення числа 2; таблицю ділення на 2.




1. Підручник : ст. 117 № 1, № 2 ( усно)
                           ст. 118 № 4 ( усно)
                           ст. 118 № 5, № 6 ( письмово)
Вивчити таблицю множення на 2.




13 квітня
Тема: Розв'язуємо складені задачі на знаходження остачі.
       1.  Згадай.  Дай відповіді на запитання. ( усно)


— Назвіть арифметичні дії першого ступеня; другого ступеня.

— Як називаються числа при додаванні? при множенні? при відніманні? при діленні?
— Якою арифметичною дією можна замінити дію множення? ділення?
— Які види ділення ви знаєте? Назвіть слова — ознаки ділення на вміщення; ділення на рівні частини.
— Сформулюйте переставний закон додавання; множення.
— Сформулюйте правило про взаємозв'язок додавання й віднімання; множення та ділення.
— Який знак слід записати між числами, щоб одержати математичний вираз суми? різниці? добутку? частки?
— Яке число одержимо при діленні на 1? при множенні на 1?
— Як помножити число на 10? Як розділити число на 10?
— У якому порядку слід виконувати дії у виразах без дужок, що містять дії одного ступеня? різних ступенів?

 2. Робота над задачею ст. 119 № 1. ( 1 і 2) . Порівняй. Умову і розв'язання запиши в зошит.

— Прочитайте задачу. Поясніть складений схематичний рисунок та схему аналізу.
— Розбийте задачу на прості та складіть план розв'язування задачі. Розв'яжіть задачу.
Було ? 5 к. по 2 грн.
Витратила - 6 грн.
Залишилось - ?
Розв'язання
1) 2 • 5 = 10 (грн) — було грошей у Олі;
2) 10 - 6 = 4 (грн) — залишилося грошей у дівчинки
Відповідь:

 Задача 2.
Було - 20 грн.
Витратила - ? по 2 грн. 7 п.
Залишилося - ?
— Прочитайте задачу. Що змінилося порівняно з умовою першої задачі? (У цій задачі вже відомо, скільки гривень було в дівчинки; невідомо, скільки вона витратила, але сказано, що по 2 гривні взяти 7 разів.)
— Що спільного? (Запитання в обох задачах однакові.)
— Як зміна умови вплине на розв'язання? (Перша дія не зміниться, адже обидві задачі містять першу просту задачу на розкриття суті множення, але запитання цих задач стосуються різних опорних слів, тому зміниться пояснення до першої дії. Друга дія також буде дією віднімання, оскільки друга проста задача в обох задачах на обчислення різниці.)
— Розв'яжіть другу задачу.
Розв'язання
1) 2 • 7 = 14 (грн) — витратила грошей Оля;
2) 20 - 14 = 6 (грн) — залишилося грошей у дівчинки.
Відповідь:

Додаткове завдання
— Змініть ситуацію задачі так, щоб у розв'язані останньою дією була дія додавання.
— Поясніть її розв'язання.

 Обернена задача.
Скільки грошей було в дівчинки, якщо вона купила 7 пиріжків по 2 гривні, і в неї залишилося ще 6 гривень?
Доповни умову і запиши:
Було -
Витратила - 
Залишилося -
Розв'язання
1) 2 • 7 = 14 (грн) — витратила грошей Оля;
2) 14 + 6 = 20 (грн) — було грошей у Олі.
Відповідь:

— Як зміна шуканого впливає на розв'язання задачі? (Перша дія не змінюється. Друга дія буде дією додавання, оскільки ми шукаємо невідоме зменшуване.)

3. Креслення відрізків, ділення їх на частини за умовами задач.
Виконай Завдання 3, 4. Розв'язання запиши в зошит, накресли відрізки.
 Задача 3 (ділення на рівні частини).
10 : 2 = 5 (см)
 Задача 4 (ділення на вміщення).
8 - 2 - 2 - 2 - 2 = 0

14 квітня
Тема : Розв'язуємо складені задачі на знаходження суми. 

Повтори

2. Розв'яжи приклади. 
2 • 9 + 27
3 • 2 • 10
71 - 6 • 2
5 • 2 : 10
0 : (62 - 56) • 2
(11 - 6 : 2) • 2

3. Порівняй і розв'яжи задачі ст. 120 № 1 ( 1, 2, 3)
Записати умову, розв'язання, відповідь.
    
Задача 1. Записуємо задачу коротко , складаємо до неї схематичний рисунок ( можна усно), схему аналізу ( ст. 120) та записуємо розв'язання.
Задача 2. Зіставляємо задачу (2) із задачею (1).
— Що змінилося? (Тепер невідомо, скільки грошей у Нелі.) Що необхідно змінити у короткому записі?
Запиши короткий запис задачі № 2.
— Як потрібно змінити схематичний рисунок? (Тепер невідомо, скільки грошей у Нелі, тому треба зверху докреслити відрізок, який показуватиме, скільки всього грошей у Нелі.) Отже, в цій задачі порівняно з попередньою змінилася умова.
— Як зміна умови вплине на розв'язання? Чи зможемо ми відразу відповісти на запитання задачі? Чому? Поясніть пошук розв'язування задачі за поданою схемою аналізу.( схема ст. 120)
 Розбийте  задачу на прості, сформулюйте кожну просту задачу.
— Складіть план розв'язування задачі. Отже, як зміна умови впливає на план розв'язування задачі? (Ця задача буде розв'язуватись двома діями, причому першою дією ми дізнаємося, скільки грошей у Нелі.)
 Запишіть відповідь.
Задача 3. Зіставляємо задачу (3) із задачею (2). Працюємо аналогічно до описаної вище. Запишіть умову,  пояснюють схему аналізу, розбийте задачу на прості, складіть план розв'язування задачі; розв'яжіть задачу .
— Як зміна умови цієї задачі впливає на план розв'язування? (Ця задача буде розв'язуватись трьома діями: першою дією ми дізнаємося, скільки грошей у Нелі; другою — скільки грошей в Антона, і тільки в третій зможемо дізнатися, скільки всього грошей у дітей.).


15 квітня
Тема: Знаходимо невідомий множник; невідоме ділене або дільник.

Запишіть вирази та обчисліть їхні значення.

· Перший доданок 76, другий доданок 18. Обчисліть значення суми.
· Зменшуване 53, від'ємник 16. Обчисліть значення різниці.
· Обчисліть невідомий доданок, якщо відомий доданок 34, а значення суми 90.
· Обчисліть невідоме зменшуване, якщо від'ємник 46, а значення різниці 18.
· Обчисліть невідомий від'ємник, якщо зменшуване 92, а значення різниці 56.
· Скільки буде, якщо по 25 взяти 4 рази?
· Скільки у 45 вміщується по 15?
· Скільки буде, якщо 24 розділити по 12?
· Перший множник 2, другий множник 6. Обчисліть значення добутку.
· Ділене 14, дільник 2. Обчисліть значення частки.

2. Згадай.
Підручник ст. 121 № 2 ( усно). Зроби висновок:
Щоб обчислити невідомий множник, потрібно добуток  поділити на відомий множник.

3. Підручник ст. 121 № 3 
Міркуй так : 12 : 2 = 6, оскільки 6 * 2 = 12
Запиши в зошиті : 6 : 2=
                              16 : 2 =
                              56 : 1 =
Зроби висновок :
 Щоб обчислити невідоме ділене, потрібно помножити дільник на частку.
4. Підручник ст. 121 № 4 ( письмово)
 Зроби висновок :
 Щоб обчислити невідомий дільник, необхідно ділене поділити на частку.
 Вивчити правила!


17 квітня
Тема: Розв'язування задач

Підручник ст. 121 № 5. Розв'язати задачі, записати умову, розв'язання, відповідь.


21 квітня
Тема: Досліджуємо таблицю множення числа; таблицю ділення на 3.

1. Підручник ст. 122 № 1,  ( усно)

2. Вивчи таблицю множення на 3.


3. Підручник ст. 123 № 4 ( усно)
4. Підручник ст. 123 № 5, № 8 ( письмово)

22 квітня
Тема: Розв'язуємо складені задачі на знаходження різниці. 

1. Повтори
Тренажер " Таблиця множення числа 3"
2. Підручник ст. 124 № 2 ( письмово)
3.Підручник ст. 124 № 3 . Розв'яжи задачі, використовуючи короткий запис і схеми. Запиши умову, розв'язання, відповідь.


24 квітня
Тема: Розв'язуємо задачі на різницеве порівняння.

1. Повтори.

2. Підручник ст. 124 № 1 ( письмово)
6:3=2, оскільки 2 *3=6

3. Підручник ст. 125 № 3.  Розв'яжи задачі, використовуючи короткий запис і схеми. Запиши умову, розв'язання, відповідь.

27 квітня

Тема: Досліджуємо таблицю множення числа 4; таблицю ділення на 4

Підручник ст. 126 № 1 ( письмово)

2. Підручник ст. 126 № 2 ( усно)


 Як пов'язані арифметичні дії множення та ділення? 
У першій таблиці ми ділимо на один і той самий дільник — на 4 і в результаті одержуємо другі множники, кожний з яких на 1 більший від попереднього, — це таблиця ділення на 4;
 у другій таблиці ділення ми ділимо на другий множник, який повсякчас збільшується на 1, і в частці одержуємо перший множник — 4.
Міркуємо так: 16 : 4 означає знайти таке число, що у добутку з 4 дає 16; це число 4; тому 16 : 4 = 4, оскільки 4 • 4 = 16.

3. Підручник ст. 126 № 3 ( усно)
4. Підручник ст. 126 № 4 ( письмово), вивчити таблицю множення на 4.

28 квітня

Тема: Розв'язуємо задачі на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць


2) Розв'яжи віршовану задачу. Запиши прикладом.
• Вісімнадцять слив у брата,
У сестри шістнадцять слив.
Треба вам порахувати
На скільки більше в брата слив.

• У живім куточку в школі
Двадцять рибок у воді.
Ще дванадцять принесе Микола,
Скільки буде риб тоді? 

• Котик Мурчик кожен ранок
Їсть п'ять рибок на сніданок.
А побігавши як слід,
Їсть ще вісім на обід.
Вам порахувати слід,
Скільки риб з'їдає кіт? 

• Чотири груші Ваня мав,
Ще чотири братик дав.
На подвір'ї Ваня сів,

Вісім груш одразу з'їв.
І подумав — чи не мало?
Скільки груш іще осталось? 

• Є чотири книжки в мене.
На п'ять більше — в Гната.
Скільки разом всіх книжечок,
У веселих діточок?

• Чотири індики
Пішли на музики:
Танцювали, гупали...
Скільки ніжок тупали? 

• Двоє веселих їжачків
Несли на спинах по 6 бурячків.
Рахувало все село,
Скільки буряків було!
А скільки? 

2. Пригадай
— Назвіть дії першого ступеня; другого ступеня.
— Як називаються числа при додаванні? множенні?— Як називаються числа при відніманні? діленні?













— Як зміниться значення добутку, якщо перший множник збільшиться? зменшиться?
— Як зміниться значення частки, якщо ділене збільшиться? зменшиться?
— Як дізнатися, на скільки одне число більше або менше за інше число?
— Наведіть приклад простої задачі на розкриття суті множення. 
Які слова-ознаки вона обов'язково повинна містити? Яке має бути в неї запитання?
— Наведіть приклад задачі на ділення на вміщення. 
Які слова-ознаки вона повинна містити? Яке в ній має бути запитання?
— Наведіть приклад простої задачі на ділення на рівні частини.
 Які вона повинна містити слова-ознаки? Яке в неї має бути запитання? 

2. Підручник ст. 127 № 2 ( письмово)
— Яким способом ви користувалися, виконуючи завдання?
 Поясніть, як порівняти вирази, користуючись логічним
 способом.
— Які залежності помітили?
 (При збільшенні дільника частка зменшується.
 При зменшенні дільника частка збільшується.
 При зменшенні одного з множників добуток чисел теж зменшується.
 При збільшенні одного з множників відповідно збільшується і добуток.)

3. Підручник ст.127 № 3
— Прочитайте уважно задачу. Поясніть, що відомо в задачі. Яке запитання задачі?
— Поясніть значення кожного числа в задачі.
— Поясніть запропоновані авторами підручника два способи розв'язання задачі. ( усно)
— Складіть обернену задачу, щоб шуканим було число 8.
— Доберіть до одержаної задачі опорну схему та доповніть її.
 (Троє дівчаток робили для себе віночки. Для оздоблення одного віночка потрібно 
4 стрічки. Дівчатка нарізали стрічок на 4 менше, ніж потрібно. Скільки стрічок уже 
нарізали дівчатка?)
Запишіть розв'язання оберненої задачі, умову, відповідь.

29 квітня

Тема: Збільшуємо або зменшуємо число в кілька разів

1. Повтори.
Підручник ст. 127 № 4 ( письмово)
2. Продивись відео і дай відповідь на запитання: " Чим відрізняються задачі"





3. Підручник ст. 128 № 2 ( усно)
4. Підручник ст. 128 №3 (письмово)


04 травня
Тема: Досліджуємо таблицю множення числа 5; таблицю ділення на 5

1. Повтори таблицю множення числа 4.



2. Переглянь відео. Зверни увагу на складання таблиці множення числа 5.
— На скільки одиниць збільшується добуток чисел при зміні одного з множників на 1?
— Що ви можете сказати про зміну добутку при зменшенні множника на 1?
— Який «секрет» має таблиця множення числа 5? (Добутки закінчуються на цифри 5 або 0.)



3. Підручник ст. 129 № 5 ( усно)
4. Підручник ст. 129 № 6 ( письмово)
5. Розв'яжи задачі ( письмово)

Місіс Еластик виконала 20 суперзавдань, а її донька Фіалка — у 5 разів менше. Скільки суперзавдань виконала Фіалка?

Місіс Еластик виконала 20 суперзавдань, а її донька Фіалка — на 5 менше. Скільки суперзавдань виконала Фіалка?


05 травня
Тема: Розв'язуємо складені задачі

1. Прочитай задачі ст. 130 № 1. Чим вони відрізняються? Дай відповіді на запитання .
2. Підручник ст. 130 № 2. Розв'яжи задачі  ( письмово) Обов'язково умова, розв'язання,  відповідь.


06 травня
Тема: Контрольна робота
На окремому аркуші.
1. Знайди значення виразів.
 (62-48): 2=             71-3∙5=                       
21:3+16:2=               
2. Розв'яжи задачу. Обов'язково умову, 
Мама купила 2 качани капусти по 3 кг кожний. Моркви – 5 кг. Скільки всього кілограмів овочів купила мама?
3. Порівняй.
2 тижні   14 діб
4. Накресли прямокутник зі сторонами 2 см і 5 см. Знайди його периметр.
5. Знайди значення виразу а:3+53, якщо а=27.
6. Задача.
Накресліть два такі відрізки, щоб сума їх довжин складала  12 см.

08 травня
Тема: Вивчаємо кратне порівняння.

1. Переглянь відео. Запам'ятай правила

2. Підручник ст. 131 № 2 ( усно)
3. Підручник ст. 131 № 3 ( письмово), за зразком
3<15 на 12, у 5 разів
4. Підручник ст. 131 № 4. Розв'яжи задачі.

12 травня
Тема: Досліджуємо таблицю множення числа 6; таблицю ділення на 6


1. Повтори таблицю множення на 5

   

2.  Які випадки множення числа 6 ви вже знаєте? (Множення на 1-5, 10.) 
Який закон множення необхідно застосувати? (переставний)

3. Підручник ст. 132 № 2 ( усно) Розглянь таблицю множення числа 6. Що спільного у виразах? Що змінюється? На що це вплине? Як змінюються результати? (Вони збільшуються на 6.)
— Скільки нових випадків множення потрібно вивчити? Назвіть їх. (Множення на 6, 7, 8, 9. Усього 4 нових приклади.)
— Розгляньте таблицю ділення на 6.

4. Вивчи таблицю множення




5. — Обчисліть значення виразів зі змінною, якщо с = 6. ( письмово)
48 : с + с • 4;
 23 + с • 7;
 (42 - с) : с.

6. Підручник ст. 132 № 3 ( письмово)
7. Підручник ст. 132 № 4 ( письмово) за зразком
6<18 у 3 рази


13 травня
Тема : Розв'язуємо складені задачі на кратне порівняння

1.Повтори


                           
2. Підручник ст. 133 № 1 ( усно)
3. Підручник ст. 133 № 3 . 2 задачу письмово..
4. Підручник ст. 133 № 5 ( письмово)


15 травня
Тема: Досліджуємо таблицю множення числа 7; таблицю ділення на 7

1. Розв'яжи приклади.

    Кратне порівняння чисел. Таблиця множення числа 7. Таблиця ділення ...

2.  Подумайте, які випадки таблиці множення числа 7 нам уже відомі. 
Який закон математики для цього необхідно пригадати? (Застосовуючи переставний закон множення, можемо назвати випадки множення числа, 7 на 1-6,10.)
3. розгляньте підручник ст. 134 № 2 ( усно)  Які випадки нові, які потрібно запам'ятати? (Множення числа 7 на 7-9.)
— Користуючись знаннями про взаємозв'язок дій множення та ділення, розгляньте  таблиці ділення.
4. Вивчи таблицю множення на 7


4. Підручник ст. 134 № 4, № 5 ( письмово)


Любі мої другокласники!
Запрошую вас приєднатися до
VI Всеукраїнської інтернет-олімпіади 
«На Урок» (Весна 2020)
Виконати до 18 травня

Інструкція учню
  • Зайти на сторінку naurok.ua/start, ввести наданий вчителем пароль та обрати олімпіаду(математика).
  • Виконати завдання у відведений для цього час.
               Після оголошення результатів отримати нагороди.
2 а (2 клас)
Голосний Данііл 67073сеїд
Грібач Максим 68167лорд
Гущіна Єлизавета віза45636
Денисенко Дмитро файл89868
Дубровка Артем джип51507
Єрмолова Мілана 34921грот
Жабітенко Аріна ломі62496
Жиро Єгор флік85183
Іванов Дмитро 89031торф
Кобриня Олександр 38255тема
Кандибор Кирило окис17905
Котова Софія рута89711
Лунгов Станіслав узус81547
Перепелиця Ярослав 47327сирт
Петлін Ярослав 42186тост
Польщак Олександр 66536пеон
Пустовий Роман раса21553
Ловаков Давид 59569форт
Розенко Нікітаверф 98897
Розтрепенко Артем чинш46445
Савчук Єлизавета 02004нота
Стефурак Анастасія арка38556

Зубік Захар трек12066



18 травня
Тема: Повторюємо вивчене.
 Пройди олімпіаду з математики


19 травня
Тема: Перевіряємо множення та ділення

1. Переглянь відео. Пригадай якою дією перевіряється дія додавання, віднімання, множення.


2. Підручник ст. 135 № 1, № 2, № 3 . Виконай за зразком:
66+28=94
94-28=66
94-66=28

3. Підручник ст. 135 № 4 ( усно)


20 травня
Тема: Досліджуємо таблиці множення числа 8 та числа 9; таблиці ділення на 8, на 9.

1. Переглянь відеоурок.  Розкрий секрети таблиць множення чисел 8, 9; таблиць ділення.


2. Вивчи таблицю множення 8; 9





3. Виконай № 5, № 6 Підручник ст. 136

22 травня
Тема: Підсумкова контрольна робота

Робота виконується на окремому аркуші в клітинку



1.Знайди. Запиши приклади
·        Добуток чисел 3 і 9;
·        Суму чисел 4 і 9;
·        Різницю чисел 14 і 8;
·        Частку чисел 63 і 7.

2. Обчисли
81: 9 + 28                           6 10 - 45
4 5 : 10                            76 + 0 8   
40 : 10                                7 7 - 6 6
7 0                                   88 - (17 - 11) 7                  
4                                   (70 - 54) : 6
0 : (24 +24)                        (45+15) : 10

3. Порівняй вирази і постав знаки ›, ‹, =.
 8 + 4 … 8 4                    8 9 … 8 8 – 8                       
 63 : 9 … 54 : 9                    9 6 … 9 5        
4. Знайди  значення  виразу  (18 - с ) с,  якщо с = 9.

5. Виконай  перетворення
2дм 3см = ‍‍□см                   18 см = ‍‍□дм ‍‍□см

6. Встав пропущені числа

36 :  ?  = 9           ? 9 = 72
8 = 64           40 :  ? = 5

7. Розв’яжи задачу. Обов'язково умову задачі.
     У магазин завезли 6 ящиків моркви, по 7 кг у кожному, і 5 ящиків помідорів по 6 кг. Скільки кілограмів овочів завезли в магазин?
8. Накресли два відрізки: перший завдовжки 6 см, а другий - у 2 рази довший.

25 травня
Тема: Повторення вивченого



















1. Підручник ст. 137 № 1 ( усно)
2. № 2 ( усно)
Розмірковуй так 3 менше 9 у 3 рази, тоді 27 менше 81 у 3 рази
3. Підручник ст. 137 № 4, № 5 ( письмово)