Зарубіжна література (5 клас)

Шановні учні! ваші відповіді надсилайте на ел. пошту вчителю tamara.lysykova@gmail.com або в вайбер, месенджер 0965110299), фотографуючи таблицю, конспект, тест, який ви зробили. Часи спілкування з вами - 9.00-10.00, 16.00-17.00 З повагою Тамара Миколаївна.
Завдання на 16.03-03.04.
13.03.
Тема уроку: Льюїс Керролл. Повість-казка "Аліса в Країні Див".
Завдання: 1. Прочитати біографію письменника у підручнику, сторінки 202-204.
                  2. Зробіть у зошитах таблицю-анкету письменника.
                  3. Запишіть характерні ознаки фантастики у зошит ( стор. 204)
                  4. Запам'ятайте, що таке фантастика.
                  5. Сфотографуйте роботу у зошиті, надішліть вчителю на електронну пошту, або в вайбер/месенджер.
                  6. Читати твір ( стор. 205-211)

18.03.
Тема уроку: Світ уяви Аліси та її захопливі пригоди. Образ Аліси. Портрет.
Завдання: 1. Виразно прочитайте вголос вірш на стор. 206-207.
                  2. Опануйте питання на стор. 207. Запишіть у зошити приклади метафор з вірша.
                  3. Виконайте інтерактивну вправу "Сонечко", створюючи характеристику Аліси.
                  4. Намалюйте ілюстрацію до прочитаних сторінок
                  5 Продовжуйте читати текст (стор.212-218)
                  6. Работа з карткою № 1. Треба за хмаркою з'ясувати риси характеру Аліси, записати у зошит.

20.03.
Тема: "Персонажі, які оточують героїню"
Завдання: 1.Записати у зошиті всіх героїв казки.
                  2. Відповісти на питання  підручника до тексту розділу 7 (стор. 220)
                  3. Відповісти на питання  підручника до тексту розділу 8 (стор. 227)
                  4. Усний твір від імені Аліси: розповісти про гру  в Королевський крокет.
                  (запишить свою розповідь на голосову пошту та надішлить вчителю) Можна телефоном.
                  5. Дочитати казку-повість до кінця
                  6. Робота з карткою № 2 в кінці завдань. Записати в зошит, сфотографувати, надіслати вчителю. Як виконувати завдання до системи образів: роздивіться всіх героїв твору, прочитайте. Оберить двох з них, запишить у зошит їхню характеристику, поруч намалюйте героя.

25.03.
Тема уроку: Льюїс Керролл "Аліса в Країні Див".Особливості художньої мови твору.
Завдання: 1.Прочитати статтю підручнику "Краса слова" на стор. 208-209.
                  2. Виконайте творче завдання на стор. 209.
                  3. Напишить листа Алісі, розкажіть, як ви вчитесь, в якій школі, класі, хто Ваші друзі. Розмалюйте свій лист.
                  4. Виконайте контрольні питання на стор. 231
                  5. Виконайте завдання картки №4 в кінці завдань.Сфоографуйте, надішліть вчителю.

01.04.
Тема уроку. Розвиток мовлення. Творча робота по написанню фанфіку "Аліса в гостях у учнів нашій школи"
Завдання: написати у робочому зошиті фанфік.
(Об'єм роботи 1, 5 стор.)
Фанфік - це вигадана вами авторська історія героя про те, чого не відбулося на самом ділі. Можна прикрасити свій фанфік малюнками. Сфотографувати свою роботу, надіслати на пошту, або у вайбер вчителю.


Картка 2 "Система образів казки"
Картка 1. Характеристика Аліси  
Картки 3, 4   

Дякую за відповіді та старанність!

03.04.
Тема уроку: Марина Іванівна Цвєтаєва. "Книги в червоній палітурці". Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої.
Завдання: 1 Прочитати статтю про поетесу на стор. 232-233
                  2. Скласти паспорт-анкету біографії письменниці
                  3. Сфотографувати роботу, надіслати вчителю.
                  4. Познайомитись з історією створення "Книжки в обкладинках червоних" (стор. 233)
                  5. Виразно читати вірш на стор.233-236.
                  6. Вивчити російською, або українською мовою вірш Цвєтаєвої (20 рядків)
                  7.  Виконати завдання:
                   а) анаграма (письмово)
                   б) героїня вірша (прочитати)
                   в) головна думка вірша (записати)
                   г) кросворд ( відповісти)
                   д) лірична героїня (використати при написанні анкети поетеси)
                   е) історія створення (для ознайомлення)  Бажаю успіхів! Чекаю на відповіді!
               






   
08.04.
Тема: М.І. Цвєтаєва "Книги в червоній палітурці". Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). Образ ліричної героїні.
Завдання: 1.Перечитати твір  Цвєтаєвої- стор. 233-236
                  2. Відповісти на питання з рубрики "Перевір себе" на стор. 237 письмово
                  3. Виконати завдання карток попереднього уроку:
                  а) Головна думка вірша - переписати в зошит;
                  б) кросворд- перечертити в зошит, відповісти;
                  в) Лірична героїня (користуючись карткою, зробіть вправу "Гронування" -
                      характеристику героїні твору.

10.04.
Тема: М.І.Цвєтаєва. "Книги в червоній палітурці" Роль музичних і літературних асоціацій у творі. Виразне читання віша напам'ять
Завдання: 1. Перечитати стор. 233-237 підручника.
                  2. Виписати в зошит імена всіх музикантів, які згадуються (хто зіграв свою роль у житті та творчості поетеси).
                  2. Вивчити напам'ять вірш М. Цвєтаєвої (на вибір - українською, або російською мовою). Відповідати вчителю голосовою поштою, або по телефону.

15.04.
Тема: Урок позакласного читання С.О. Есенін. Вірш "Біла береза"
Завдання: 1. Пропоную вам вірш С.О. Есеніна "Біла береза"
                  2. Виразно прочитати його 2-3 рази.
                  3. Письмово відповісти на питання:
                  а) Яка тема вірша?
                  б) Які епитети використовує автор у вірші? Записати 2-3 в зошит.
                  в) Намалювати ілюстрацію до вірша (за бажанням).
                  4. Виконати письмово тест на стор. 238-239 (1-9 завдання)
                  5. Оцінка 12 балів ому, хто вивчить вірш С. Есеніна напам'ять
Текст вірша:
Белая берёза
Под моим окном
Принакрылась снегом,
Точно серебром.
На пушистых ветках
Снежною каймой
Распустились кисти
Белой бахромой.
И стоит берёза
В сонной тишине,
И горят снежинки
В золотом огне.
А заря, лениво
Обходя кругом,
Обсыпает ветки
Новым серебром. С. Есенин.  1919 г.

17. 04. Контрольна робота. Літературний диктант.
 Завдання: 1. Записати в зошиті дату, тему уроку.
                  2.  Виконати завдання ліературного диктанту: 
1. Де і коли народилася М. І. Цвєтаєва?
2. Ким був її батько?
3. Яким талантом володіла її мати?
4. Про що мріяла мама стосовно Марини?
5. Що любили, крім музики, у домі Цвєтаєвих?
6. Якими мовами мама читала вірши та казки дітям?
7. Хто часто бував у будинку Цвєтаєвих?
8. Що, на думку батька, може змінити людей, зробити їх добрішими?
9. Ким в житті стали дві сестри - Анастасія і Марина?
10. Назвіть першу поетичну збірку поетеси?
11. До якого розділу цієй збірки входить вірш "Книги в червоній палітурці"?
12 З якими музикантами була знайома М. Цвєтаєва (хто бував в їхньому домі)

22.04.
Тема: Роальд Дал "Чарлі і шоколадна фабрика". Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.
Завдання: 1. Виконати тест (до творчості М. Цветаєвої)
12 запитань з теми М. Цвєтаєва «Книжки в червоній палітурці»
1 В якій країні народилася М.Цвєтаєва?
варіанти відповідей
а) Росія 
б) Україна
в) Молдова
Запитання 2 Ким були батьки поетеси?
варіанти відповідей
 а) Дизайнер і письменниця
б) Директор Музею мистецтв і піаністка
в) Скульптор і балерина
Запитання 3 Батьки Марини Цветаєвої мріяли, щоб донька стала:
варіанти відповідей
 а) піаністкою
б) балериною
в) письменницею
Запитання 4 Скільки дітей було в родині Цвєтаєвих?
варіанти відповідей
 а) одна донька
б) донька та син
в) дві доньки
Запитання 5 Назвіть першу збірку, яку Марина видала ще навіть не закінчивши гімназію.
варіанти відповідей
 а) "Вечірній альбом"
б) "Книжки в обкладинках червоних"
в) "Віршовий альбом"
Запитання 6 В який період був написаний вірш "Книжка в обкладинках червоних"
варіанти відповідей
 а) 1908-1910
б) 1910-1915
в) 1895-1900
Запитання 7 Яку країну згадує у вірші М. Цвєтаєа?
варіанти відповідей
а) Німмечина
б) Росія
в) Британія
Запитання 8 Основна тема вірша -це любов до...
варіанти відповідей
а) балету 
б) читання
в) природи
Запитання 9 Який відомий філософ згадується у вірші?
варіанти відповідей
 а) Сократ
б) Арістотель
в) Діоген
Запитання 10 Ім'я яких песонажів згадує у поезії "Книги в червоній палітурці" Марина Цвєтаєва?
 варіанти відповідей
 а) Принц і Злидар
б) Чук і Гек
в) Руслан і Людмила
Запитання 11 У вірші "Книги в червоній палітурці" дитинство порівнюється з...
варіанти відповідей
 а) сном
б) піснею
в) раєм
Запитання 12 До якого розділу збірки віршів ввійшла поезія "Книжки в обкладинках червоних"?
варіанти відповідей
 а) "Юність"
б) "Дитинство"
в) "Зрілість"

2. Прочитати електронну книгу Р. Дала "Чарлі і шоколадна фабрика"(повний текст)
3. Дати характеристики героям книги, користуючись картками (обрати 1 варіант)




24.04.
Тема: Роальд Дал "Чарлі і шоколадна фабрика". Доброта і щирість головного героя.
Завдання: 1.Продовжити знайомство з героями книги.
                  2.Оформити картку головного героя (користуючись запропонованою вчителем на попередньому уроці карткою)
                  3. Намалюйте ілюстрацію до твору (за бажанням)

29.04.
Тема уроку: Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика. Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці»
Самостійна робота.
Завдання: Треба відповісти на питання, записати в зошит , сфотографувати і надіслати вчителеві.
(Завдання 1-3 мають по 4 варіанти відповіді, треба обрати один правильний, робота у формі тесту, але питання 5, 6 записати)
1. Ким Роальд Дал був під час Другої світової війни?
А  сапером
Б снайпером
В танкістом
Г пілотом
2. Скількома преміями був нагороджений письменник?
А  7
Б  3
 В  4
 Г  5
3. З ким Чарлі був на екскурсії на фабриці?
А З дідусем Джорджем
Б з бабусею Джозефіною
В з дідусем Джо
Г з бабусею Джорджиною
4. Установіть відповідність між образом а його характеристикою (до кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою)
Персонаж                                                                              Характеристика персонажа
1. В. Вонк                                                                              А розбещена людина
2. В. Борегард                                                                     Б заздрісна, вередлива людина
3. В. Солт                                                                              В лінива і ненажерлива людина
                                                                                               Г незвичайна, талановита людина
5. Запишіть визначення поняття ПЕРСОНАЖ літературного твору. Наведіть приклади (запишіть імена героїв твору)        
6. Дайте повну розгорнуту відповідь на питання:  Чого вчить твір Р. Дала «Чарлі і шоколадна фабрика»?

06.05   
Тема: Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика» Доброта та щирість головного героя. 
Завдання: 1. Створити вправу «Гроно» (характеристика хлопчика Чарлі)
2. Створити пантбук (окремо, ні в зошиті) за характеристикою Чарлі  (намалювати його портрет, казкову фабрику, створити з паперу казкові цукерки та шоколадки, записати питання до своїх друзів, по яким вони будуть відповідати, де, з ким він проводить свій час, про його родину… Можна додати тест, або кросворд. Оформити можна як книжечку, або на листі А-4, А-3. Сфотографувати, надіслати вчителю, зберегти, щоб потім надати   його.

08.05 Увага! Підсумкова контрольна робота за ІІ семестр. Тест Виконати всім учням обов’язково до 22.05!!!

Сила творчої уяви. Тест
Завдання 1-2 мають по 4 варіанти відповіді, серед яких тільки один правильний. Оберіть правильний варіант відповіді.
1. Марина Цвєтаєва народилася в родині
А професора   Б письменника      В музиканта            Г  ремісника

2. Хто був першим ілюстратором Повісті-казки   «Аліса в Країні Див»?
А Джон Тенніел         Б Тім Бертон          В  Аліса Лідделл                Г Чарльз Доджсон

Завдання 3, 4 мають чотири варіанти відповіді, серед яких кілька правильних. Оберіть усі правильні варіанти відповіді.
3. З ким познайомилася Аліса у Країні Див із розділу «Божевільне чаювання»?
А Чирвовий Валет      Б Чеширський Кіт                        В капелюшник    Г  Сонько-Гризун

4. Другорядними персонажами творру Льюїса Керролла є
А Чеширський кіт       Б Білий Кролик              В Апіса              Г Королева
У завданні 5 розташуйте рядки у правильній  послідовності. Перша подія у творі має відповідаи цифрі 1 Друга – цифрі 2 тощо Запишіть букви, якими позначені рядки

5. Відтворіть правильну послідовність подій у розділі «Божевільне чаювання»
А Казка Сонька-Гризуна                                                                           1
Б Загадка Капелюшника                                                                           2
В Історія із часом                                                                                       3
Г «Стіл був великий але всі троє тислися з одного його краю»            4
У завданнях -7 до кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою

6. Установіть відповідність між героєм  і його словами:
Персонаж                                                         Цитата з твору
1 Чеширський Кіт               А «Давай свої свідчення… І не хвилюйся , а то я звелю стратити
                                                  тебе на місті
2 Королева                          Б «Ну, куди  небудь, ти неодмінно потрапиш… якщо не лишишся 
                                                  там, де стоїш»
3 Король                              В «Ти, старенька, розкажи їй, як ми розважалися в наші часи»
                                              Г «Відтяти їй голову! Відтяти…»

7. Установіть послідовність між героєм і його характеристикою.
Персонаж                                                                            Характеристика
1 Капелюшник                              А «…він то цокотів щось    нервовою скоромовкою, то усміхався,
                                                               коли говорили інші»
2 Сонько                                          Б « Він довго шукав свій грифель але так і не знайшов і врешті-решт
                                                                 вирішив писати пальцем. Правда, користі від цього було    не
                                                                 дуже багато…»
3 Білий Кролик                              В «…він знай переступав з ноги  на ногу, перелякано
                                                             зиркаючи на  Королеву, і з того ляку відкусив навіть 
                                                             чималий шматок чашки замість бутерброда»
                                                          Г «Він співав так довго, аж решті  чаєпивців довелося його
                                                              вщипнути, аби він перестав»

У завданні  дайте стислу аргументовану відповідь на запитання.
8. Чому королівську гру в крокет Аліса називає мукою?

9. Який образ автор використовує для критики задушливої атмосфери того часу? Дай відповідь

10 Дайте розгорнуту відповідь: охарактеризуйте героїню твору Л. Керролла «Аліса в країні Див»

Увага! Пропоную за бажанням взяnи участь в олімпіаді із зарубіжної літератури на плаформі "На урок". Успішна участь в олімпіаді - диплом І,ІІ.ІІІ ступенів - підвищення оцінки на 1 бал за другий семестр! Крім того, ви отримаєте нагороду - диплом. Зайти на сайт за ссилкою: naurok.com.ua                       Ви зареєстровані, ваші коди:


Учні класу          Паролі          код запрошення до класу  636608
Борисенко Антон 3253айва
Бурдейна Анастасія ощеп5175
Гербик Анна чілі2364
Гуторов Давід0659луск (не активований)
Дячук Рустам 3696мить
Коваленко Євген лоза4352 (не активований)
Кукуюк Анастасія 6496раус
Стецкович Анастасія Ясон5098
Івасюк Максим апаш2341
Федосова Катерина хиза6340
Васильєва Анна 9702ктир
Майсаков Олексій 4678жако

Пислараш Артем мирт56425

13.05
Тема: Туве Янсон «Капелюх чарівника» Чарівність художнього світу твору. Його персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
Завдання: 1. Прочитати сторінки підручника 243-246, записати у зошиті паспорт-анкету письменниці.
2. Почати читати твір «Капелюх чарівника» (у підручнику це коротко – сторінки 246-250 глава «Комета прилітає» 
   

15.05.
Тема: Туве Янсон «Капелюх чарівника». Персонажі твору. Втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
Завдання: 1. Продовжити читати твір «Капелюх чарівника»
 2. Заповнити таблицю «Персонажі твору», зробити її в зошиті можна з замальовками (не менш 4-х персонажів за вашим вибором).
3. Відповісти на питання підручника до твору на стор. 250  у формі тесту, там, де це можливо)
4. Охарактеризуйте  улюбленого персонажа твору, користуючись малюнками на стор. 250, 251.
Запишіть свою відповідь на телефон, або відео і надішліть  вчителю                                                 

20.05
 Тема: Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»
Завдання: 1. Прочитати електронну книгу П. Маар «Машина для здійснення бажань…», або подивіться фільм на ютубі.
2. Виконати вправу «Сонечко» - написати характеристику герою.

22.05
Тема: Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»
Оптимістичний образ Суботика. Майстерня чарівного пензлика. Створення ілюстрації до твору Пауля Маара.
Завдання: 1. Малювання ілюстрації до твору портрет Суботика)
2. Подивіться презентацію про життя та творчість П. Маара. Розповісти про письменника.

27.05
Тема: Реальне і фантастичне у творі.
Завдання: 1. Скласти таблицю, оформити її в два стовбця у зошиті « Реальне та фантастичне у творі»
Реальне
Фантастичне
Служба пана Пеппермінта
Дивна істота – Суботик, машина для здійснення бажань і виконання нею побажань
Стосунки з хозяйкою квартири де герой винаймав кімнау. Дружба Пеппермінта з Поведілкусом. Розмова пана Жабмана з поліцейськими. Поведінка офіціанта в ресторані та ін.
Переміщення грошей ., речей, людей; папуга, що вміє говорити і думати, як людина та ін.


2. Виконання тестових завдань
1 Суботик – це
А  веселий песик                   В фантастична істота
Б інопланетний гість             Г веселий клоун
2.Улюбленим заняттям Суботика було
А складати вірші                             Б співати пісні             В танцювати               Г грати в мяча
3 Субоик називав пана Пляшкера татком, бо
А він був його справжнім батьком
Б він дуже подобався йому
В  Пляшкер дуже про це просив
Г Він завжди мріяв, щоб у нього був татко.
4. Найбільше Суботик любив ласувати
А мясом             Б всім, щ потрапляло до рук
В овочами           Г фруктами
5. Які зміни відбувалися із Суботиком після того, як він виконував бажання
А випадала одна волосинка                        В ставав дуже сумним
Б Зявлялися веснянки                                 Г зникала веснянка
6. Пан Пляшкер зрадів появленню Суботика, бо
А той виконував усі його бажання                  Б нарешті його життя стало цікавішим
В Той не міг відремонтувати машину бажань          Г дуже сумував за ним

29.05
Тема: Підсумковий урок.
Завдання:
1. Скласти список літератури, який потрібно прочитати влітку (за порадою вчителя)