Інформатика (5 клас)

19.03.2020
З'явилось питання?  
Запиши до зошита основні поняття та етапи. Зі сценарієм та критеріями оцінки ознайомитись. (виконати до 26.03.2020)
Тема.  Етапи  роботи  над  проектом.
    Проект – це сукупність дій, обмежених у часі і спрямованих на вирішення проблеми або досягнення конкретної мети. 

Для того, щоб створити проект потрібно добре знати усі етапи роботи над ним та особливостями їх організації.
Виділяють такі основні етапи:
1) Вдало розроблене основне питання:
Основне питання закладає фундамент проекту. Від нього значною мірою залежить те, чи будете виконувати самостійне дослідження зацікавлено, за внутрішнією мотивацією, чи причиною вашої діяльності залишиться зовнішнє стимулювання (виконавська дисципліна, вимогливість педагога).
Не менш важливим завданням є формулювання творчої теми проекту: необхідно, щоб формулювання теми привертало увагу,  було неординарним і добре запам’ятовувалося.
2) Формулювання проблемних питань.
Тісно пов’язані з темами самостійних досліджень. Тема є результатом індивідуального творчого пошуку й може бути визначена тільки після вибору проблемного питання.тПроблемні питання потрібні для того, щоб окреслити й розкрити основне питання в рамках певної теми й предмета. Такі питання повинні включати прийоми, які активізують розумовий процес і підтримують пізнавальний інтерес. Вони повинні бути досить загальними й повинні передбачати широкий діапазон різноманітних відповідей. Головне не в тому, яким є питання, а в тому, як зосередити увагу на головних завданнях навчання, пов’язати конкретні питання з більш загальними, спрямувати дослідження й процес розкриття важливих понять у потрібне річище.
3) Самостійна дослідницька робота
Потрібно продумати   й розробити навчально-методичний пакет проекту:
1.Візитну картку проекту;
2.Дидактичні й методичні матеріали;
3.Критерії оцінювання самостійних досліджень.
Розробка візитної картки проекту починається з опису особливостей вивчення даної теми (анотація проекту).
Анотація містить: навчальні теми, які охоплює навчальний проект, опис основних досліджуваних теоретичних положень та коротке пояснення того, як практичні заняття й самостійні дослідження допоможуть відповісти на проблемні питання.
Під дидактичними цілями мають на увазі мету навчального процесу, до складу якого входить проект, як метод досягнення мети.
Під методичними завданнями проекту мають на увазі завдання, пов’язані з формуванням в учнів певних знань, умінь та навичок.
При розробці проекту вчителеві слід приділяти особливу увагу дидактичним та методичним матеріалам, покликаним підтримати проектну діяльність. До дидактичних матеріалів можуть входити: певні інструкції щодо завдань, форми щоденників спостережень, робочі зошити, тестові завдання, перелік різних навчальних ресурсів тощо.
У ході виконання проекту створюється портфоліо проекту. До складу портфоліо проекту можуть входити: паспорт проекту; плани виконання проекту та окремих його етапів; проміжні звіти групи; уся зібрана інформація з теми проекту, зокрема необхідні ксерокопії та роздруківки з Інтернету; результати досліджень та аналізу; записи всіх ідей, гіпотез і рішень; звіти про наради групи, проведені дискусії, «мозкові штурми» тощо; короткий опис усіх проблем, з якими доводиться зіштовхуватися проектантам, і способів їх подолання; ескізи, креслення, начерки продукту; матеріали до презентації (сценарій); інші робочі матеріали й чернетки групи.
4) Представлення результатів проектної діяльності.
Зазвичай представлення результатів проектної діяльності проходить у формі захисту. Перед захистом проекту доцільно одержати експертні оцінки та відгуки про проект або діяльність щодо його виконання. Експертами можуть бути замовники проекту. Відгуки можуть подати будь – які зацікавлені особи: батьки, учителі, інші учні, вчені.
Сценарій захисту може бути таким:
1. Ведучий засідання, на якому відбувається захист, оголошує тему проекту й надає слово її замовникам;
2. Короткий виступ замовника проекту, який звертає увагу на актуальність даного проекту й необхідність його виконання;
3. Ведучий надає слово учасникам проекту;
4. Доповідь від учасників проекту може бути зроблена кількома учнями, кожен із яких доповість про результати певних етапів проекту, отримані результати, коротко проаналізує їх, зробить аргументовані висновки, зачитає результати рефлексивної оцінки проекту (що вийшло, завдання на майбутнє тощо);
5. Виступ рецензентів проекту й учасників експертної групи (можливо, ведучий зачитає зміст експертних висновків та відгуків);
6. Відповідь учасників проекту на рецензії та експертний висновок;
7. Дискусія, відповіді на питання членів журі, промовців, рецензентів, слухачів;
8. Підбиття підсумків захисту проекту членами журі, оголошення остаточної оцінки проекту;
До інших форм презентації результатів роботи належать: прес-конференція, свято, екскурсія (наприклад, екологічна стежка), реклама, вікторина тощо.
Журі з захисту проектів має бути компетентним і складатися (по можливості) з фахівців з усіх предметів, які охоплені проектами. Для відсоткової участі в роботі журі можна запросити також учених, студентів, батьків.
Оцінка проекту повинна бути інтегрованою й включати в себе оцінку етапів виконання проекту (від формулювання проблеми до отриманого результату), оцінку результатів захисту проекту, оцінку результатів саморефлексії.
До критеріїв зовнішньої оцінки проекту належать також:
1.Значущість і актуальність поставлених проблем, їхня адекватність досліджуваній тематиці;
2.Коректність використовуваних методів дослідження та методів обробки одержуваних результатів;
3.Активність кожного учасника проекту згідно із його індивідуальними можливостями;
4.Колективний характер рішень, які приймаються;
5.Доброзичливий характер спілкування та взаємодопомога учасників проекту;
6.Необхідна й достатня глибина проникнення в проблему, використання знань з інших ділянок;
7.Доказовість рішень, що приймаються, уміння аргументувати свої висновки;
8.Естетика оформлення результатів проекту;
9.Уміння відповідати на питання опонентів.
                                                                 

                                                                     02.04.2020
                   Тема.  Постановка завдання, планування проекту.
Проект — це скоординована діяльність групи людей, спрямована на досягнення певного результату за визначений час.
Мета проекту — це те, що ми бажаємо отримати в результаті його виконання.
Завдання проекту — це дії, які потрібно виконати для досягнення мети проекту.
Самостійна робота над проектом з допомогою вчителя та однокласників — тривалий та відповідальний процес.
  • Ідея проекту
  • Прогнозований результат
  • План реалізації проекту
  • Підготовка матеріалів
  • Представлення результату
Перш ніж приступити до роботи над проектом, потрібно ретельно продумати все від задуму до отримання очікуваного результату, а також спланувати, що потрібно зробити та у якій формі. Тому робота над проектом має складатися з таких етапів:
  • Організаційний
  • Пошуковий
  • Практичний
  • Подання результатів
  • Узагальнюючий
Презентація або інший документ, у якому підбиваються підсумки виконання проекту, повинні містити матеріали про результативність проекту — досягнення (не досягнення) мети, що ставилася на початку проекту, та якість реалізації відповідних завдань.
Завершальним і дуже важливим етапом роботи над проектом є його публічний захист, у ході якого відбувається презентація результатів реалізації проекту. Важливим є не тільки вміст самої презентації, але й чітке та зрозуміле подання відомостей про проект:
Приклад проекту


Cходинки

Завдання 1. Створити проект, який малює східці.



Підказка:
малювати починаємо з точки х=-200 y=-150
крок 30, східців 7, розмір олівця 5

Домашнє завдання: вибрити тему проекту для реалізації в середовищі Скретч, а результат завдання 1 задсилай (скріншот скрипта або фото) на електронну скриньку. oljaa60@ukr.net


                                                                     09.04.2020

                             Тема.  Виконання проекту.
  
       На минулому уроці ми з вами дізнались що таке "проект", з яких етапів він складається та дізнались що гарантує позитивну реалізацію проекту. 
       Сьогодні ми перейдемо до практичного виконання проекту. Для цього розгорніть підручник на 206 ст. (електронний варіант) та виконай практичну роботу №6. Після виконання запиши до зошита етапи виконання проектів. Якщо з'явилось питання, чи вже виконали роботу надсилайте на електронну скринькуoljaa60@ukr.net




                                                                     16.04.2020


                             Тема.  Роль електронного документообігу у                   сучасному суспільстві Повторення правил уведення,                          редагування та форматування тексту.


     На минулому уроці ми закінчили вивчати "алгоритми та програми", тепер ми переходимо до нової теми "опрацювання текстових даних". Для того, щоб краще зрозуміти тему, я пропоную переглянути презентацію. Коротко занотуй ключові визначення та поняття. 
     Варто зазначити що від 10.11.2017 електронний докумет має такуж юредичну силу, як і паперовий документ, якщо складений відповідно до вимог законодавства. Цей документ може зберігатися у форматі PDF. А тепер давайте пригадаємо які ще існують формати:
  • *.txt – Блокнот
  • *.doc – MS Word 2003 та старіші
  • *.docx – MS Word 2007, 2010 та новіші
  • *.rtf – універсальний текстовий формат
  • *.odf – LibreOffice та OpenOffice
Основні об’єкти текстового документа

  • Символ – мінімальна одиниця текстової інформації;
  • Слово – довільна послідовність символів, що з обох боків обмежена службовими символами (пробіл, кома, крапка, знак оклику тощо).
  • Строка – довільна послідовність символів, що знаходяться між лівою та правою границею документу.
  • Абзац – довільна послідовність символів, що обмежені спеціальними символами кінця абзацу. Щоб почати новий абзац необхідно натиснути клавішу Enter. Допускається використання пустих абзаців.
  • Фрагмент – довільна послідовність символів. Фрагментом може бути слово, частина слова, частина абзацу, або увесь текст. 
Домашнє завдання: вивчити конспект; набрати у текстовому процесорі MS Word улюблений вірш та запитати у батьків з якими електронними документами вони зустрічаються на роботі.
Вірш надсилай на електронну скриньку oljaa60@ukr.net






                                                                     23.04.2020


                             Тема.  Додавання малюнків із файлу та їх                                                   оформлення.


Домашнє завдання:  додати зображення, діаграму та намалювати рисунок фігурами у текстовому процесорі MS Word.
Документ надсилай на електронну скриньку oljaa60@ukr.net



                                                                     30.04.2020


                             Тема.  Додавання, редагування та                                                          форматування списків.
     Переглянь урок та створи багаторівневий список розкладу уроків. Документ надсилай на електронну скриньку oljaa60@ukr.net



                                                                     07.05.2020


                             Тема.  Додавання, редагування та                                                          форматування таблиць.

Переглянь урок та створи таблицю. Документ надсилай на електронну скриньку oljaa60@ukr.net



                                                                     14.05.2020



                             Тема.  Сторінки документа та їх                                                                 форматування.
Переглянь відео урок, завантаж документ(посилання нижче) та відформатуй згідно прикладу у відео.
Документ для форматування тут.

Підсумкова контрольна робота:

                                                                  21.05.2020



                             Тема.  Підготовка документа до друкування.                                             Друкування документа.
Переглянувши відеоурок, створи документ з віршем про останній дзвоник, оформи цей документ за бажанням (додай малюнок, обери дизайн тексту). Спробуй роздрукувати цей документ (навіть якщо немає принтера) та переглянь доступні опції друку.
                

                                                                                     28.05.2020



                             Тема.  Підсумковий урок.
  1. Що вам найбільше сподобалося при вивченні інформатики в 5 класі?
  2. Яка тема була найлегшою?
  3. Яка тема була найважчою?
Для систематизації знань пропоную пройти тест.

Веселих вам канікул діти!
До зустрічі у новому навчальному році!