Природознавство (5 клас)

16.03. Тема уроку: Різноманітність організмів. Рослини. - параграф 34 - читати, виписати означення та терміни. Завдання письмово №4 на с. 124 - виконати до 20.03


20.03. Тема уроку: Різноманітність тварин - читати параграф 35, в зошит виписати групи тварин з прикладами. За способом живлення,
хребетні та безхребетні,
холоднокровні та теплокровні,
свійські та дикі тварини.-                   виконати до 23.03

Переглянути  відео обов'язково:

https://www.youtube.com/watch?v=ZAXc1pM2Iks

23.03   Тема уроку: Гриби - працюємо з § 36- записуємо в зошит:
Будова гриба: грибниця та плодове тіло. Плодове тіло має ніжку і шапинку.
Їстівні гриби: білі, маслюки, лисички..
Отруйні гриби: мухомор, бліда поганка, чортів гриб, гірчичний ...
Цвілеві гриби: хлібна цвіль -мукор.
Гриби - паразити: сажка, трутовики. ріжки...

Домашнє завдання: прочитати § 36, записати правила збирання грибів - відправити мені на пошту: svetnik1366@gmail.com


30.03 Тема уроку: Бактерії - працюємо з § 37

Перевірка знань: тестування -    https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=156273

Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=-0aGkfcJync,
Прочитайте параграф і зробіть конспект, відповівши на такі питання:
1. Хто такі бактерії?
2. Де поширені бактерії?
3. Яка користь від бактерій?
4. Яку шкоду можуть принести бактерії?
Практична робота №11
Тема: Ознайомлення з найпоширенішими і отруйними рослинами, грибами й тваринами своєї місцевості.
Хід роботи: (запишіть)

1. Найпоширеніші лікарські рослини нишої місцевості:

2. Складіть таблицю: "Отруйні організми нашої місцевості"

назва отруйного організму                               в чому небезпека для людини

1. каракурт                                отрута спичиняє судоми, паніку в людини, можлива смерть
2.
3.
4.
5.

Хто зможе більше записати отруйних рослин, тварин, грибів - напишіть, всіх, кого згадаєте.
 Виконану роботу надсилайте на перевірку:  svetnik1366@gmail.com  - виконати до 3.04


Домашнє завдання: опрацювати параграф 37.


3.04  Тема уроку: Середовище життя. Вплив на організми чинників неживої природи- працюємо з  § 38

   Перевірка знань:  ТЕСТ - https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=965193













Домашнє завдання: опрацювати § 38 до 06.04


6.04   Тема: Вода і тепло в житті організмів  - працюємо з § 39

Записуємо в зошит:
Пристосування рослин до життя в посушливих умовах:
а) довгий корінь
б) запасання води в м'ясистих листках і стеблах
в) листки перетворюються на колючки, або вкриваються воском
Пристосування тварин до посушливих умов:
а) запасання жиру в горбах верблюдів
б) споживають соковиту їжу
в) мають щільні покриви тіла.
Пристосування організмів до різних температур:
1. Коли жарко - тварини потіють, а рослини випаровують воду
2. щоб пережити холод, тварини мають пух, шерсть або товстий підшкірний жир.

Письмово: знайти у підручнику відповідь на такі питання:
1. Як білка готується до зими?
2. Як ведмідь переживає зиму?
3. Як ластівка поводить себе протягом року?
Домашнє завдання - опрацювати § 39 - виконати до 10.04

10.04 Тема уроку: Наземно - повітряне середовище - працюємо з  § 40

1.Перегляньте відео:https://www.youtube.com/watch?v=-RUJ4X0oB6o

2. Записуємо в зошит:

Умови існування організмів: освітленість. темепература, вологість, газовий склад повітря.
 Пересування тварин у наземно - повітряному середовищі: бігають, стрибають, літають, повзають.

Дайте відповідь: (письмово)
1.Як птахи пристосувалися до польоту?
2. Як кінь пристосувався до бігу?

Домашнє завдання: опрацювати  § 40- виконати до 13.04


13.04
Тема:  Водне середовище життя працюємо з § 41

1. Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=7LgjqT3YKpI

2. Запишіть у зошит:




       Для ознайомлення (записувати не потрібно)





Домашнє завдання: опрацювати § 41, письмово - завдання № 5 на стр. 156

тваринку оберіть на власний смак - надішліть мені на пошту:  svetnik1366@gmail.com - виконати до 17.04 

17.04
Тема: Грунтове середовище життя - працюємо з § 42

1.Заришіть у зошит:


Перевірка знань:  виконайте тест:  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=629542

Домашнє завдання: опрацювати § 42 - виконати до 24.04


24.04
Тема: Чинники живої природи - працюємо з § 43

1. перегляньте відео:https://www.youtube.com/watch?v=5ZRvdSrsMM0

2. Запишіть терміни: 
- Харчові зв'язки - зв'язки між організмами, пов'язані з живленням.
- Взаємовигідне співжиття - коли вигідно обом організмам.
- Паразитизм - таке співжиття організмів, коли корисно тільки одному організму (паразиту), а другому - шкодить (хазяїну).
- Угруповання - групи взаємопов'язаних організмів, які живуть на певній ділянці місцевості.
Мал. 160 - ярусність лісу.
Домашнє завдання: опрацюйте § 43, письмово:  № 3 на стр. 167 - надіслати мені на пошту svetnik1366@gmail.com -  до 27.04


27.04
Тема: Екосистеми - працюємо з § 44

1. Прочитати § 44
2. Виписати в зошит визначення:
 екосистема -це....
утворювачі - 
споживачі - 
руйнівники -
3.Навчальний проект: Вирощування найвищої бобової рослини.
  
План
1. Розгляньте картинки.
2. Приготуйте насіння для посіву.
3. Висадіть насіння.
4. Спостерігайте за появою сходів, зволожуйте грунт в горщику. 
5. Запишіть в зошит, коли посіяли, коли з'явилися перші сходи, перші справжні листочки, лінійкою заміряйте висоту рослини раз на тиждень.


                               Садіть квасолю або горох









Домашнє завдання: опрацювати  § 44, висадити насіння квасолі чи гороху, спостерігати за його розвитком та ростом - виконати до 4.05

4.05
Тема: Рослинний і тваринний світ своєї місцевості.

Записуємо в зошит:
Дніпропетровська область розташована в зоні степу.
Ліси природні: Самарський бір, Дібровський ліс: дуб, берест, ясень, клен, акація біла, дикі груша та яблуня; кущі шипшини та терену.
В понизях балок зустрічаються байрачні ліси: берест, дуб, сосна, липа, клен.
В степу ростуть такі трави: горицвіт весняний, шалфей, піон тонколистий, подорожник, типчак, тонконіг, стоколос, пирій, ковил.
Тварини: 
 - комахи: шовкопряд, дубова листовертка, хрущ, метелики (махаон, тонкопряд, бражник..), бабки, цикади, богомоли...
- риби: щука, тарань, карась, лин, сом, судак..
- плазуни: ящірки, вуж, жовтобрюхий полоз, степова гадюка.
- земноводні: тритон, ропухи, квакші.
- птахи: качки, гуси, куріпка, фазан, чібіс, горлиця, білий лелека, зозуля, сич, сова, ластівки...
- ссавці: кабан, плямистий олень, лось, козуля, лисиця, заєць русак, куниця, тхір, ласка, ховрах...
Домашнє завдання: вивчити конспект, намалювати в зошит рослинку чи тваринку, яка проживає в нашій місцевості - виконати до 8.05


8.05
Тема: Людина - частина природи - працюємо з § 45

1. Прочитати § 45
2. перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=iADQf8rFK3s
3. Запишіть в зошит:


4. Дайте відповідь на запитання: На підставі яких природних явищ виникло прислів'я: "Вода камінь точить"? - письмово
Домашнє завдання: опрацювати § 45 - виконати до 15.05



15.05
Тема: Екологічні проблеми та розв'язання - працюємо з§ 46
1. Прочитати § 46
2. перегляньте відео:    https://www.youtube.com/watch?v=Pt9y30fPSls
3. запишіть в зошит:



Домашнє завдання: опрацювати § 46, створити міні - проект "Смітити не можна,  перероюляти" - про друге життя побутових речей- виконати і надіслати на перевірку до 18.05


18.05
Контрольна робота за ІІ семестр

1. Пройдіть тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=517985
тест проходите тільки один раз!

2. Завдання: "Що зайве? Чому?"
а) ведмідь, кріт, лось, олень
б) вовчок, личинка хруща, заєць, кріт
в) тюлень, вовк, морж, дельфін
г) ліс, болото, акваріум, річка 
Виконане завдання надіслати на перевірку до 21.05


22.05
Тема: Охорона природи. Червона книга України- працюємо з § 47

1. Прочитати § 47
2. Записати в зошит: 







 Практична робота № 12
Тема: Складання Червоної книги своєї місцевості.

До Червоної книги України занесено таких рослин Дніпропетровської області:
підсніжник білосніжний, сон - трава, горицвіт весняний, первоцвіт весняний, ковил - трава, астрагал, волошки, півонія тонколиста.

З тварин Дніпропетровщини в Червону книгу записані: вечірниця руда та мала, видра річкова, гадюка степова, жук - олень, тхір степовий,  хохуля, шуліка чорний, ящірка зелена...

Домашнє завдання - опрацювати § 47, оформити практичну роботу - виконати до 25.05

25.05  Практична робота № 13
Тема: Дослідження екологічних проблем свого міста.
Мета: ознайомитися з підприємствами свого міста та визначити, які укологічні проблеми пов'язані з їх діяльністю.
Хід роботи:
1. Підприємства нашого міста:
Гірничо - збагачувальні комбінати - їх 5, де ведеться добування залізної руди (кар'єри та шахти)та її збагачення на фабриках.
Коксохімічний завод - де отримують коксівне вугілля.
Цементний завод.
Металургійний комбінат "Мітал Стіл Кривий Ріг" та інші

2. Як впливають підприємства на довкілля:
а) забруднюють повітря, води та грунти
б) спричиняють випадання кислотних дощів
в) спричиняють просідання грунту
г) вилучаються з обігу родючі землі.
Висновки: наше місто - великий промисловий центр, в якому є суттєві екологічні проблеми.
Виконати до 29.05

29.05
Екскурсія до шкільного парку (заочна)

Згадайте: Які дерева ростуть в нашому шкільному парку?
                 А які кущі?
                Які  рослини ростуть на шкільних квітниках?
                А яких тварин ви зустрічали в нашому шкільному парку?