Тема:Написання складних прикметників
Вправи підручника передані вайбером виконати в окремому зошиті
1 проста форма вищого ступеня порівняння
2 складена форма вищого ступеня порівняння
3 проста форма найвищого ступеня порівняння
4 складена форма найвищого ступеня порівняння
|
А менш вродливий, більш швидкий, менш розумний
Б найменш лагідний, найбільш настирливий, найбільш вдалий
В найкращий, найкоротший, найменший
Г добріший, швидший, гучніший
Д менш красивіший, самий нижчий, більш уважніший
|
1 префіксальний
2 суфіксальний
3 префіксально-суфіксальний
4 складання основ
|
А водяний, одеський, срібний
Б синь, блакить, білизна
В престарий, незлий, правічний
Г синьо-жовтий, сонцесяйний, боєздатний
Д несказанний, щоденний, нечисленний
|
Тема: Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
30 БЕРЕЗНЯ, 01 КВІТНЯ
1. Загальне враження від предмета або явища.
2. Ознаки предмета або явища (використовуються художні засоби).
3. Естетична оцінка предмета або явища.
Композиція твору
- Вступ
- Основна частина
- Висновок
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 99012507
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Учень: Дроняк Максим (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 48584937
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Учень: Верцебова Катерина (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 87988399
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Учень: Гажур Карина (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 87706583
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Учень: Дзверін Анатолій (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 54098540
3. Виконуйте завдання
Учень: Трюхан Павло (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 11019335
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Учень: Ботнаренко Ольга (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 94442293
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - Учень: Долніков Іван (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 33049847
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Учень: Гончаренко Вікторія (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 31207488
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Учень: Демиденко Антон (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 21002982
3. Виконуйте
Учень: Зосименко Сергій (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 24523143
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Учень: Зима Артем (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 28660317
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 06 квітня, 08 квітня
Тема: Відмінювання числівників.
Тема: Написання та відмінювання числівників.
Ознайомтеся з теоретичним матеріалом п. 55, потім виконайте у зошитах вправи 466, 467, 469. Читайте всі вправи , які стосуються цього параграфу.
П. 56, вправи 475, 476, 478, 479, 484.
Зверніть увагу на таблички з культури мовлення!
22 квітня, 24 квітня
Тема: Узгодження числівників з іменниками.
27 квітня
29 квітня
Тема: Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників за значенням.
4 травня
Тема: Особові займенники та зворотний займенник.
Тема: Відмінювання займенників усіх розрядів.
18, 20, 22 травня Тема: Повторення в кінці року.
Запишіть слова у дві колонки:
1) з м'яким знаком;
2) без м'якого знака.
Мален..кий, остроз..кий, н..юанс, японс..кий, іл..юзія, чотиріч..чя, художниц..кий, арал..-ський, Олен..чин, т..охкати, астраханс..кий, голуб.., освітян..ський, с..омий, Натал..я, кал..ка, естон..ський, рис.., ал..батрос, зал..п, насип.., юніст.., алжир..ський, ювіляр..ка.
Із перших букв слів у колонках має утворитися фразеологізм, що означає: «це мене зовсім не стосується, це не моя справа». (Відповідь: моя хата скраю — нічого не знаю).
Гір..кий, бул..йон, італійс..кий, лан.., намагаєш..ся, австро-угор..ский, винос.., туш.., Хар..ків, одес..кий, ручен..ка, ріж.., освітян..ский, степ.., низ..кий, радіс..ть, авіапромисловіст...., піч.., посміхаєш..ся.
Із перших букв слів у першій колонці має утворитися фразеологізм, що називає того, хто виділяється серед інших чимось незвичайним. (Відповідь: біла ворона).
Сибір.., латвієц.., ескадрил..я, куз..мя, ц..вях, голівон..ка, ковал..ський, вес..няний, обживают..ся, тон..ший, народознавец,., кін..чик, Артемівс..к, барабан..щик, дизел.., удар.., уважніс..т.., Січ.., шампун.., сип.., ісламс..кий, тепер..
Із перших букв слів у першій колонці має утворитися фразеологізм, що вказує на відчуття заспокоєння, задоволення, радості. (Відповідь: легко на душі.)
1) з апострофом;
2) без апострофа.
Чверть на дев..яту, д..як, ув..язати, довір..я, скрон..я, екс-прем..єр, танц..юрист, с..яяння, слив..янка, авіазв..язок, т..юхтій, в..язниця, д..ятел, ст...юардеса, роз..юшити, д..юйм, екстер..єр, с..юртук, шість п..ятих, умовл..яння, т..яжкохворий, електрозв..язок, ст..яг, тер..єр, д..юраль, інтер..єр.
Із перших букв слів у першій колонці має утворитися фразеологізм, що вживається для вираження здивування з приводу чогось. (Відповідь: чудеса в решеті.)
Дистриб..ютор, цв..ях, уп..яте, св..ято, моркв..яний, міжслов..янський, р..яска, кон..юктура, бур..я, арф..яр.
Із перших букв слів у першій колонці прочитаєте відповідь на загадку: «Що в людині найшвидше?». (Відповідь: думка.)
Пір..я, окам..яніти, р..кзак, розм..якати, р..ясний, мавп..ячий, інтер..єр, медв..яний, гороб..ята, св..ятковий.
Із перших букв слів у першій колонці прочитаєте відповідь на загадку: «Куди йдеш, то ногами товчеш». (Відповідь: поріг.)
Вставте пропущені букви. Запишіть слова в дві колонки: слова з префіксом при- та пре-. Чим зумовлена відмінність у написанні слів?
Пр..глухий — пр..глушений, пр..жовтий — пр..жовклий, пр..мудрий —пр..мудрити, пр..малий — пр..меншений, пр..добрити — пр..добрий, пр..тихий — пр..тишений, пр..хороший — пр..хорошити, пр..исвітити —пр..світлий, пр..старий — пр..старкуватий, пр..красний — пр..красити, пр..смачний — пр..смачити, пр..мудрити — пр..мудрий, пр..гнилий —пр..гнити.
«Відремонтуй слова». Перепишіть, замість крапок вставляючи, де потрібно, пропущені літери.
Буквен...ий, стат...ею, востан...є, дзвін...иця, від...зеркален...я, натхнен...я, світан...я, бездоріж...я, стат...ей, оголошен...ь, весіл...я, лист...ям, без...смерт...я, священ...ик, оголошен...я, священ...ий, шален...ий, знан...я, якіст...ю, безмеж...я, воз’єднан...я.
«Склад за складом»
Скласти
ланцюжок слів (іменників І відміни) так, щоб останній склад попереднього слова
був першим складом наступного (мама,
машина, насадка, калина, навігація, Японія, яма, магнітола).
«Ланцюжок»
Скласти
ланцюжок слів (іменників ІІ відміни) так, щоб останній звук попереднього слова
був першим наступного (клас, супутник, Київ, Вишгород, Дніпро, оазис, слон,
носоріг, грім).
«Відгадай
слово»
Записати
іменники спільного роду, користуючись прослуханим визначенням: той, хто боїться важкої роботи (білоручка), той,
хто багато говорить (базіка), той, хто втратив батьків (сирота), дитина, яка не
слухається (неслух), той, хто часто плаче (плакса),той, хто любить хвалитися
(хвалько), той, хто дуже неохайний (замазура), той, хто нічого не хоче робити
(нероба).
«Хто більше»
Записати
якнайбільше : а) іменників спільного роду (сирота, хитрюга, злюка, зівака,
недоучка, лежебока, каприза, плакса, волоцюга), б) іменників чоловічого роду на
–е (ножище, ручище, вітрище, кавунище, ведмедище, чоловічище, морозище,
кожушище), в) іменників чоловічого роду на –а, -я (тесля, суддя, хлопчина,
вельможа, вояка, шуліка,старшина).
«Нові слова»
Із літер
запропонованого слова утворити іменники та визначити в них відміну: гелікоптер
(пілот, Петро, реле, регіт, колір, літр,
покер, тіло), аргонавт (вагон, авто, гора, тара, нога, вата, товар, рот).
«Словничок-
римовичок»
Дібрати до
слова якнайбільше іменників, щоб римувалися,
поставити їх в орудному
відмінку: калина – малина, Ніна, міна, Рина, машина, кабіна, Поліна, Аліна,
ангіна, тополя – Оля, бараболя, квасоля,
карти – жарти, парти, нарти, барти, сир – мир, вир, жир, пузир, вежа –
пожежа, село – коло, воло, ніч – річ, піч, схід – дід, захід, рід, гід.
«Хто перший»
Поділити
учнів класу на дві команди. Записати на дошці у дві колонки іменники, які треба
поставити в родовому відмінку. Кожен учень повинен записати по одному слову.
Слова для І
команди: сани, терези, консерви, граблі, ножиці, обценьки, ляси, вила, шахи,
ворота.
Слова для ІІ
команди: окуляри, абзаци, дебати, макарони, штори, гримаси, жнива, канікули,
сіни, бриджі, перегони.
Прикметник
«Свої» словосполучення»
Скласти
словосполучення, поєднавши іменники лівої колонки з прикметниками правої.
Утворені словосполучення записати в родовому відмінку однини.
Триповерховий Прохолодний Широкий Довгошиїй Цегляний Густий Великий Осінній |
туман квадрат будинок ранок день гусак вежа межа |
«Сховані
слова»
Записати
відповідні визначенням іменники, додаючи до них самостійно підібрані
прикметники. Визначити відміну іменників та групу за значенням прикметників:
дійова особа в художньому творі (відомий персонаж), речі пасажира (зручний
багаж), твір, який виконується речитативом (велика дума),спортивні змагання
футболістів (цікавий матч), вид атмосферних опадів улітку ( сильний дощ), місце,
де відбуваються вистави (великий театр), неотруйна змія із жовтими вушками
(тонкий вуж), національна страва українців (смачний борщ), пташка, яка літає
вночі (молода сова), місце поєдинку боксерів (зручний ринг).
«Хто більше?»
Записати
прикметники, які найчастіше переходять в іменники, відповідно до назв тематичних
груп: географічні назви: село Щасливе, село Червоне, вул. Прорізна, вул.. Тиха,
вул.. Приколійна, село Святкове; прізвища: Красний, Голий, Чорний, Зоряний;
документи: пояснювальна, доповідна, накладна; геометричні назви: пряма, крива,
дотична; особи відповідно до роду занять: ланкова, чергова,вартовий.
«Знаю більше»
Утворити
прикметники, визначити спосіб творення, користуючись записаними на дошці
словотворчими моделями.
«Влучне
слово»
Назвати
прикметник за тлумаченням його значення та визначити спосіб творення:антонім
слова близький (далекий), може перейти в іменник, коли називатиме місяць року
(лютий), пісня для дитини (колискова), назва костюма для уроків фізкультури
(спортивний), чия хата дістається у спадок (батьківська),за який проїзд платять
штраф (безбілетний),назви ліній у математиці (крива, пряма), антонім слова
минулий (майбутній).
«Додай слово»
До поданих
іменників дібрати прикметники, узгодивши їх у роді: лебідь, біль, путь,
акварель, щебінь, жовч, дріб, тунель, путасу, Сибір.
«Перекладач»
Числівник
«Сила слова»
Записати прислів’я, де були б наявні числівники,
визначити їх розряд та відмінок (Семеро одного не ждуть. І один у полі воїн.
Сім раз відмір, а раз відріж. Одна голова добре, а дві ще краще. Двом смертям
не бувати.)
«Одним словом»
Утворити від поданих словосполучень складні прикметники
або числівники, додавши іменник: 770 кілометрів. 50 років, 30 діб, 50 тисяч, 40
хвилин, 600 мільйонів.
«Заміни
цифрами»
У словосполученнях замінити цифри словами, визначити
відмінок числівників: твір на 5 сторінок, із зароблених 477 гривень, посадили
на 700 гектарах, усім 39 учням, повернулися близько 12години,незабаром 2015 рік,
пофарбували 11 вікон.
«Пізнай світ»
Записати
географічні назви, до складу яких входять числівники. Пояснити правопис слів
(Семиполки, Семигори, П’ятихатки ,
Трипілля, Первомайськ, Першотравневе).
«Подумай»
Знайти
помилки та записати правильно словосполучення: п’ятеро зошитів, дві третіх
літрів, у тисячі вісімсот дев’яноста шостому році, чотири будинків, два олівця.
«Знайди»
Знайти в словах числа: смородина, сорока, сорокопуд,
Нестор, листопад, городина, штрих, зовсім, пістолет, родина, столиця,
тризуб, листок, костоправ, трибуна, відвар, гетри, Прип’ять.
«Відгадай»
Написати слова, в яких містяться сотня букв к, стільки ж п та ю, чотири
десятки а, семеро букв я. Дати визначення числівника.(Сток, стоп, стою, сорока,
сім’я).
Займенник
«Спіймай займенник»
Із прослуханих речень виписати займенники, визначити їх
розряди: 1. Любить людей мене навчила мати. 2.Ти наше диво калинове, кохана українська мово.
3.Усе моє, все зветься – Україна. 4. Наша дума, наша пісня не вмре, не загине.
5.Свою Україну любіть. 6. Хто матір забуває, того Бог карає.
«Відгадай»
Знайти слова, до
складу яких входять займенники, визначити їх розряд: 1.Вихвалялись
перехожим три займенники-брати, що без них ніхто не зможе посуд вимити. 2. Яке
слово твердить, що воно дитяча хвороба?(якір )3.Який острів указує на свій
розмір?(Ямал) 4.У якому слові тридцять я?(Зоя) 5.У якому слові є сім літер
я?(сімя) 6. На що нарікають водії, їдучи
поганою дорогою?(ями)
«Змоделюй»
Скласти речення за схемами. Визначити відмінки
займенників
1. Займенник Іменник дієслово займенник іменник прийменник іменник. 2.
Дієприслівник прийменник прикметник іменник займенник прийменник прикметник
іменник. 3. Займенник частка дієслово прислівник дієслово іменник. 4. Займенник
іменник дієслово прислівник.
«Доповнити прислів’я»
Знайти займенники, визначити розряд кожного з них
1. Хто боїться, тому в… ( очах двоїться). 2. Ти – мені, а я - … (тобі). 3.
Не копай яму ближньому, бо й сам… ( у неї попадеш). 4. З ким поведешся, … (від
того й наберешся). 5. Не за свою справу… ( не берись). 5. Хто дбає,…( той і
має).
«Відгадай»
Відгадати загадки, виписати займенники, визначити
морфологічні ознаки
Ця хата багата;
Без неї ніколи
Не підеш до школи. (Портфель)
* * *
Гострим плугом я орав,
Сіяв зерна золоті,
А горобчик підбирав
І молов їх в животі.
А тепер на нього глянь:
Він поправився від знань.
Як же зветься те зерно?
Де знаходиться воно? (Букви)
«Розтлумач»
Прочитати фразеологізми, скласти з ними речення,
визначити розряди займенників
Бути собі на умі, бути хазяїном свого слова, і нашим і вашим, ні в сих ні в
тих, у своєму репертуарі, сам не свій, відчути на своїй шкурі.
«Редактор»
Редагувати речення. Визначити морфологічні ознаки
займенників
1.
Іванова собака
покусав мене, бо я не попередив, що прийду до нього пізно.