Українська мова (6 клас перша група)

16-20 березня 2020
Тема:Написання складних прикметників
Вправи підручника передані вайбером виконати в окремому зошиті

Тема: Узагальнення вивченого про прикметник
Впправи за підручником

Тема: Контрольна робота №6
«Прикметник»

Тестові завдання   8 х 0,5б= 4 б
1. Знайти правильне твердження: «Відносними називаються прикметники…»
А які виражають ознаку, що виявляється в більшій чи меншій мірі;
Б  що виражають належність предмета людині;
В що виражають ознаку через відношення до інших предметів, яка не виявляється в більшій чи меншій мірі;
Г  що виражають ознаку безпосередньо.
2. Знайти рядок прикметників, у відмінкових формах яких допущені помилки.
А Палацовий, яблуневий, вишневий;
Б на давнім, плюшевий, бойовий;
В аличовий, взірцьовий, радієвий;
 Г лицьовий, миттєвий, маршовий
3. Прикметник     у     реченні     виступає присудком і пишеться з не окремо в рядку:
А Наше затишне містечко не/багатолюдне.
Б У цю не/безпечну дорогу брали досвідчених людей.
В У повітрі враз запахло грозою не/далекою.
Г Голосом не/веселим обізвався до мене перехожий.
4. Визначте рядок, у якому всі прикметники належать до твердої групи.
А осінній, братів, колишнє
Б чорнильна, дружньої, величний
В гаряче, тепла, пухкий
Г вузький, глибокого, братній
5. Укажіть речення, у якому є прикметник повної нестягненої форми.
А На горі той зелен клен, зелен клен.
Б Зоре моя вечірняя, зійди над горою.
В Хліб дорожчий за золото.
Г Вітер стих, і повітря стало теплішим.
6.  Разом (одним словом) пишуться такі складні прикметники:
А утворені від незалежних одне від одного слів (між ними можна поставити сполучник і);
Б утворені від залежних  одне від одного слів
В які означають відтінки кольору та смаку;
Г складні прикметники з першою частиною віце-,  прем’єр -
7. Установіть відповідність між якісними прикметниками та їх ступенем порівняння.
1  проста форма вищого ступеня порівняння
2  складена форма вищого ступеня порівняння
3  проста форма найвищого ступеня порівняння
4  складена форма найвищого ступеня порівняння
А менш вродливий, більш швидкий, менш розумний
Б найменш лагідний, найбільш настирливий, найбільш вдалий
В найкращий, найкоротший, найменший
Г  добріший, швидший, гучніший
Д менш красивіший, самий нижчий, більш уважніший
8. Установіть відповідність між прикметниками та способами їх творення.
1    префіксальний
2    суфіксальний
3    префіксально-суфіксальний
4    складання основ
А      водяний, одеський, срібний
Б       синь, блакить, білизна
В       престарий, незлий, правічний
Г       синьо-жовтий, сонцесяйний, боєздатний
Д     несказанний, щоденний, нечисленний
Практичні завдання
1.       Провідміняти словосполучення (2б)
Андрій Чернишевський, хатній оберіг
2.            Записати складні прикметники, знявши риску  (1б)
Абстрактно/конкретний,багато/віковий, широко/листий, багряно/синій, березово/сосновий, вибухо/небезпечний, десяти/поверховий, економіко/правовий, естрадно/цирковий
 3.  Утворити всі форми ступенів порівняння від поданих прикметників  (2б)
Глибокий -                                        Вигідний -
4.       Записати, знявши риску, прикметники з НЕ  (1б)
Не/безпечний; не/бідний; не/бувалий; не/вблаганний; не/вгамований; проект не/вдалий; не/вдачливий; не/великий, а малий; не/врожайний; не/втішний; не/веселий, а сумний; не/гайний; не/гарячий, а холодний. 
5.            Спишіть, вставивши потрібні букви (1б)
Зако(н, нн)ий, безви(н, нн)ий, здорове(н, нн)ий, нескінче(н, нн)ий, незрівня(н, нн)ий, несказа(н, нн)ий, пісе(н, нн)ий, напруже(н, нн)ий, тьмя(н, нн)ий, неподіль(н, нн)ий, весня(н, нн)ий, вітря(н, нн)ий, ю(н, нн)ий.
6.       Виконайте морфологічний розбір прикметника, поданого в реченні (1б)
          Йде стежка берегом,  шовковіша од стрічки

Питання, які виникають під час виконання вправ і відповіді до тестових завдань надсилайте мені на електронну пошту sokurenko.sveta28@gmail.com

Шановні мої учні! Я вас зареєструвала на сайті "На урок" для участі у конкурсі " Таємниці генія Шевченка". Коди для конкурсу вам надішлють класні керівники через вайбер. Завдання потрібно виконати до 5 квітня. 


23, 25,30 березня 

Тема: Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
           Числівники кільксні і порядкові. Числівники прості, складні і складені.
Після перегляду відеоуроків ознайомтеся з теоретичним матеріалом у підручниках та виконайте вправи в окремих зошитах. 
П. 52, вправи 432, 433, 434, 436
п. 53, вправи 440, 441, 446, 449.

30 БЕРЕЗНЯ, 01 КВІТНЯ
Тема: Контрольний письмовий  твір-опис природи у художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною одного з відомих українських пейзажистів ( А. Куїнджі, С.Васильківського, І. Айвазовського та ін.)

Художній стиль
1. Загальне враження від предмета або явища.
2. Ознаки предмета або явища (використовуються художні засоби).
3. Естетична оцінка предмета або явища.

Композиція твору

  1. Вступ
  2. Основна частина
  3. Висновок
Відсутність в творі одного з елементів композиції вважається помилкою і враховується при виставлянні оцінки. Композиція твору повинна бути продуманою і чіткою. Всі основні думки в творі необхідно ретельно обгрунтовувати, аналізуючи текст
За підручником с 242-243

Шановні учні! Запрошую вас взяти участь в олімпіаді з української мови. Коди та інструкції надсилаю.
Учень: Ворон Роман (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 99012507
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Учень: Дроняк Максим (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 48584937
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Учень: Верцебова Катерина (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 87988399
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Учень: Гажур Карина (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 87706583
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Учень: Дзверін Анатолій (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 54098540
3. Виконуйте завдання

Учень: Трюхан Павло (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 11019335
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Учень: Ботнаренко Ольга (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 94442293
3. Виконуйте завдання

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - Учень: Долніков Іван (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 33049847
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Учень: Гончаренко Вікторія (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 31207488
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Учень: Демиденко Антон (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 21002982
3. Виконуйте

 Учень: Зосименко Сергій (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 24523143
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Учень: Зима Артем (клас: 6)
1. Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади www.vseosvita.ua/go
2. Введіть код доступу який отримали від вчителя 28660317
3. Виконуйте завдання
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 06 квітня, 08 квітня
Тема: Відмінювання числівників.

Після перегляду відео виконайте завдання за підручником.
П. 54, вправи 452, 453, 454, 455, 457 (один урок)
вправи 458, 459, 461, 462 ( другий урок)
13, 15 квітня
Тема: Написання  та відмінювання числівників.

Ознайомтеся з теоретичним матеріалом п. 55, потім виконайте у зошитах вправи 466, 467, 469. Читайте всі вправи , які стосуються цього параграфу.

П. 56, вправи 475, 476, 478, 479, 484.
Зверніть увагу на таблички з культури мовлення!


22 квітня, 24 квітня
Тема: Узгодження числівників з іменниками.

Після перегляду відео ознайомтеся з теоретичним метеріалом п.57 на с.181.
Потім виконайте вправи 487, 489, 490, 491, 492. 493, 494.
Повторіть, будь ласка, все вивчене про числівник. Готуємося до контрольної роботи.

27 квітня

Тема: Контрольна робота. Числівник. ( тестування)

Числівник

1. Повнозначна частина мови, яка означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі, називається:
а) іменником;
б) прикметником;
в) числівником;
г) займенником.
2. Запишіть п'ять числівників.
Учні відповідають довільно.
3. Числівники за значенням поділяються на:
а) якісні, відносні й присвійні;
б) назви істот і неістот;
в) прості й складні;
г) кількісні й порядкові.
4. Запишіть п'ять кількісних числівників.
Учні відповідають довільно.
5. За будовою числівники поділяються на:
а) прості, складні й складені;
б) якісні, відносні й присвійні;
в) тверді, м'які й мішані;
г) кількісні, збірні, дробові.
6. Запишіть п'ять складних числівників.
Учні відповідають довільно.
7. Позначте рядок, у якому всі слова - збірні числівники.
а) Шість, двадцятий, семеро, три десятих;
б) двоє, дванадцятеро, тридцять троє, восьмеро;
в) тринадцятьох, шістдесяти, вісімнадцятьом, на трьох;
г) другий, шостий, чотирнадцятий, дев'ятий.
8. Запишіть речення, у якому використано порядковий числівник.
Учні відповідають довільно.
9. Визначте речення, в якому вжито дробовий числівник.
а) 3 п'ятого кола червоний башлик випередив усіх (М. Трублаїнї).
б) 3 криком і вереском промчав тринадцятий у повстяному ка­пелюсі (М. Трублаїнї).
в) Через Канадський водоспад стікає дев'ятнадцять двадцятих усієї води Ніагарського водоспаду (3 підручника).
г) Установлено, що Ніагарський водоспад утворився близько восьми-дев'яти тисяч років тому (3 підручника).
10. Уведіть у речення власне кількісний числівник.
Учні відповідають довільно.
11. Позначте речення, яке потребує редагування.
а) Більше ста тисяч людей щорічно відвідує цей музей.
б) Сюди прийшли більше семидесяти юнаків.
в) У Сибірське море впадає триста тридцять шість річок.
г) У перегонах брали участь п'ятнадцятеро коней.
12. Провідміняйте числівник 578.

29 квітня
Тема: Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників за значенням.
п. 59 прочитати, виконати вправи 503( прочитати і записати у зошити тип і стиль мовлення, використаний у тексті). Розглянути і вивчити таблицю на с. 191. Записати впрваи 504, 506.

4 травня
Тема: Особові займенники та зворотний займенник.
Пррочитати теоретичний матеріал п.60. Виконати вправи 508, 509, 511, 512, 513.


6 травня
Тема: Відмінювання займенників усіх розрядів.
Перегляньте урок, ознайомтеся з теоретичним матеріалом п.61 та 62. Виконайте у зоштах вправи 523, 527.

8 травня
Тема: Приставний Н у формах особових і вказівних займенників.

Перегляньте ще раз відеоурок. Виконай вправи.

1. Випишіть займенники. Визначте, якими частинами речення вони виступають у реченні.
Шануй і поважай матір і батька. Вони дали тобі життя. Ти будеш дорослою людиною, але для матері і батька до останнього їхнього подиху залишишся дитям. Своєю працею і піклуванням вони несуть радість у твою колиску. Не забувай, що батьки також мають право на радість. Шануй і поважай бабусю й дідуся… дорожи честю сім’ї, оберігай її, як святиню. Де б ти не був, ніколи не забувай про свою рідну домівку. Завжди пам’ятай про неї (В. Сухомлинський).
2. Поставте замість питань особові займенники в потрібному відмінку й поясніть наявність або відсутність у них звука н.
Зразок: Розмовляти (з ким?) – зі мною, з тобою, з ними, з вами.
13 травня,15 травняТема: Написання разом і через дефіс неозначених займенників.
     Перегляньте ще раз відеоурок за цією темою і виконайте вправи з підручника. Прочитайте правила у п.62. Вправи 527, 528, 529, 530.

18, 20, 22 травня Тема: Повторення в кінці року.

Запишіть слова у дві колонки:

                              1) з м'яким знаком;

                              2) без м'якого знака.

Мален..кий, остроз..кий, н..юанс, японс..кий, іл..юзія, чотиріч..чя, художниц..кий, арал..-ський, Олен..чин, т..охкати, астраханс..кий, голуб.., освітян..ський, с..омий, Натал..я, кал..ка, естон..ський, рис.., ал..батрос, зал..п, насип.., юніст.., алжир..ський, ювіляр..ка. 

 Із перших букв слів у колонках має утворитися фразеологізм, що означає: «це мене зовсім не стосується, це не моя справа». (Відповідь: моя хата скраю — нічого не знаю).

 

Гір..кий, бул..йон, італійс..кий, лан.., намагаєш..ся, австро-угор..ский, винос.., туш.., Хар..ків, одес..кий, ручен..ка, ріж.., освітян..ский, степ.., низ..кий, радіс..ть, авіапромисловіст...., піч.., посміхаєш..ся.

 Із перших букв слів у першій колонці має утворитися фразеологізм, що називає того, хто виділяється серед інших чимось незвичайним. (Відповідь: біла ворона).

 

Сибір.., латвієц.., ескадрил..я, куз..мя, ц..вях, голівон..ка, ковал..ський, вес..няний, обживают..ся, тон..ший, народознавец,., кін..чик, Артемівс..к, барабан..щик, дизел.., удар.., уважніс..т.., Січ.., шампун.., сип.., ісламс..кий, тепер..

 Із перших букв слів у першій колонці має утворитися фразеологізм, що вказує на відчуття заспокоєння, задоволення, радості. (Відповідь: легко на душі.)


    1) з апострофом;

    2) без апострофа.                                                    

Чверть на дев..яту, д..як, ув..язати, довір..я, скрон..я, екс-прем..єр, танц..юрист, с..яяння, слив..янка, авіазв..язок, т..юхтій, в..язниця, д..ятел, ст...юардеса, роз..юшити, д..юйм, екстер..єр, с..юртук, шість п..ятих, умовл..яння, т..яжкохворий, електрозв..язок, ст..яг, тер..єр, д..юраль, інтер..єр.

Із перших букв слів у першій колонці має утворитися фразеологізм, що вживається для вираження здивування з приводу чогось. (Відповідь: чудеса в решеті.)

Дистриб..ютор, цв..ях, уп..яте, св..ято, моркв..яний, міжслов..янський, р..яска, кон..юктура, бур..я, арф..яр.

Із перших букв слів у першій колонці прочитаєте відповідь на загадку: «Що в людині найшвидше?». (Відповідь: думка.)

Пір..я, окам..яніти, р..кзак, розм..якати, р..ясний, мавп..ячий, інтер..єр, медв..яний, гороб..ята, св..ятковий.

Із перших букв слів у першій колонці прочитаєте відповідь на загадку: «Куди йдеш, то ногами товчеш». (Відповідь: поріг.)


 Вставте пропущені букви. Запишіть слова в  дві колонки: слова з префіксом при- та  пре-. Чим  зумовлена відмінність у написанні слів?

 Пр..глухий — пр..глушений, пр..жовтий — пр..жовклий, пр..мудрий —пр..мудрити, пр..малий — пр..меншений, пр..добрити — пр..добрий, пр..тихий — пр..тишений, пр..хороший — пр..хорошити, пр..исвітити —пр..світлий, пр..старий — пр..старкуватий, пр..красний — пр..красити, пр..смачний — пр..смачити, пр..мудрити — пр..мудрий, пр..гнилий —пр..гнити.


«Відремонтуй слова». Перепишіть, замість крапок вставляючи, де потрібно, пропущені літери.

 Буквен...ий, стат...ею, востан...є, дзвін...иця, від...зеркален...я, натхнен...я, світан...я, бездоріж...я, стат...ей, оголошен...ь, весіл...я, лист...ям, без...смерт...я, священ...ик, оголошен...я, священ...ий, шален...ий, знан...я, якіст...ю, безмеж...я, воз’єднан...я.

25, 27, 29 травняТема: Повторення в кінці року.Пограйте в ігри, щоб закріпити вивчене за рік Іменник

«Склад за складом»

Скласти ланцюжок слів (іменників І відміни) так, щоб останній склад попереднього слова був першим складом наступного  (мама, машина, насадка, калина, навігація, Японія, яма, магнітола).

«Ланцюжок»

Скласти ланцюжок слів (іменників ІІ відміни) так, щоб останній звук попереднього слова був першим наступного (клас, супутник, Київ, Вишгород, Дніпро, оазис, слон, носоріг, грім).

«Відгадай слово»

Записати іменники спільного роду, користуючись прослуханим визначенням:  той, хто боїться важкої роботи (білоручка), той, хто багато говорить (базіка), той, хто втратив батьків (сирота), дитина, яка не слухається (неслух), той, хто часто плаче (плакса),той, хто любить хвалитися (хвалько), той, хто дуже неохайний (замазура), той, хто нічого не хоче робити (нероба).

«Хто більше»

Записати якнайбільше : а) іменників спільного роду (сирота, хитрюга, злюка, зівака, недоучка, лежебока, каприза, плакса, волоцюга), б) іменників чоловічого роду на –е (ножище, ручище, вітрище, кавунище, ведмедище, чоловічище, морозище, кожушище), в) іменників чоловічого роду на –а, -я (тесля, суддя, хлопчина, вельможа, вояка, шуліка,старшина).

«Нові слова»

Із літер запропонованого слова утворити іменники та визначити в них відміну: гелікоптер (пілот,  Петро, реле, регіт, колір, літр, покер, тіло), аргонавт (вагон, авто, гора, тара, нога, вата, товар, рот).

«Словничок- римовичок»

Дібрати до слова якнайбільше іменників, щоб римувалися,

поставити їх в орудному відмінку: калина – малина, Ніна, міна, Рина, машина, кабіна, Поліна, Аліна, ангіна, тополя – Оля, бараболя, квасоля,  карти – жарти, парти, нарти, барти, сир – мир, вир, жир, пузир, вежа – пожежа, село – коло, воло, ніч – річ, піч, схід – дід, захід, рід, гід.

«Хто перший»

Поділити учнів класу на дві команди. Записати на дошці у дві колонки іменники, які треба поставити в родовому відмінку. Кожен учень повинен записати по одному слову.

Слова для І команди: сани, терези, консерви, граблі, ножиці, обценьки, ляси, вила, шахи, ворота.

Слова для ІІ команди: окуляри, абзаци, дебати, макарони, штори, гримаси, жнива, канікули, сіни, бриджі, перегони.

 

 

 

Прикметник

«Свої» словосполучення»

Скласти словосполучення, поєднавши іменники лівої колонки з прикметниками правої. Утворені словосполучення записати в родовому відмінку однини.

Триповерховий

Прохолодний

Широкий

Довгошиїй

Цегляний

Густий

Великий

Осінній

туман

квадрат

будинок

ранок

день

гусак

вежа

межа

 

 

 

 

 

 

 

 

 


«Сховані слова»

Записати відповідні визначенням іменники, додаючи до них самостійно підібрані прикметники. Визначити відміну іменників та групу за значенням прикметників: дійова особа в художньому творі (відомий персонаж), речі пасажира (зручний багаж), твір, який виконується речитативом (велика дума),спортивні змагання футболістів (цікавий матч), вид атмосферних опадів улітку ( сильний дощ), місце, де відбуваються вистави (великий театр), неотруйна змія із жовтими вушками (тонкий вуж), національна страва українців (смачний борщ), пташка, яка літає вночі (молода сова), місце поєдинку боксерів (зручний ринг).

«Хто більше?»

Записати прикметники, які найчастіше переходять в іменники, відповідно до назв тематичних груп: географічні назви: село Щасливе, село Червоне, вул. Прорізна, вул.. Тиха, вул.. Приколійна, село Святкове; прізвища: Красний, Голий, Чорний, Зоряний; документи: пояснювальна, доповідна, накладна; геометричні назви: пряма, крива, дотична; особи відповідно до роду занять: ланкова, чергова,вартовий.

«Знаю більше»

Утворити прикметники, визначити спосіб творення, користуючись записаними на дошці словотворчими моделями.

«Влучне слово»

Назвати прикметник за тлумаченням його значення та визначити спосіб творення:антонім слова близький (далекий), може перейти в іменник, коли називатиме місяць року (лютий), пісня для дитини (колискова), назва костюма для уроків фізкультури (спортивний), чия хата дістається у спадок (батьківська),за який проїзд платять штраф (безбілетний),назви ліній у математиці (крива, пряма), антонім слова минулий (майбутній).

«Додай слово»

До поданих іменників дібрати прикметники, узгодивши їх у роді: лебідь, біль, путь, акварель, щебінь, жовч, дріб, тунель, путасу, Сибір.

 

«Перекладач»

Перекласти словосполучення: острая боль, красноватая сыпь, барабанная дробь, широкая степь, горькая полынь, железнодорожная насыпь, подробная опись.

Числівник

«Сила слова»

Записати прислів’я, де були б наявні числівники, визначити їх розряд та відмінок (Семеро одного не ждуть. І один у полі воїн. Сім раз відмір, а раз відріж. Одна голова добре, а дві ще краще. Двом смертям не бувати.)

«Одним словом»

Утворити від поданих словосполучень складні прикметники або числівники, додавши іменник: 770 кілометрів. 50 років, 30 діб, 50 тисяч, 40 хвилин, 600 мільйонів.

«Заміни цифрами»

У словосполученнях замінити цифри словами, визначити відмінок числівників: твір на 5 сторінок, із зароблених 477 гривень, посадили на 700 гектарах, усім 39 учням, повернулися близько 12години,незабаром 2015 рік, пофарбували 11 вікон.

«Пізнай світ»

Записати географічні назви, до складу яких входять числівники. Пояснити правопис слів (Семиполки,  Семигори, П’ятихатки , Трипілля, Первомайськ, Першотравневе).

«Подумай»

Знайти помилки та записати правильно словосполучення: п’ятеро зошитів, дві третіх літрів, у тисячі вісімсот дев’яноста шостому році, чотири будинків, два олівця.

«Знайди»

Знайти в словах числа: смородина, сорока, сорокопуд,

Нестор, листопад, городина, штрих, зовсім, пістолет, родина, столиця, тризуб, листок, костоправ, трибуна, відвар, гетри,  Прип’ять.

«Відгадай»

Написати слова, в яких містяться  сотня букв к, стільки ж п та ю, чотири десятки а, семеро букв я. Дати визначення числівника.(Сток, стоп, стою, сорока, сімя).

 

Займенник

«Спіймай займенник»

Із прослуханих речень виписати займенники, визначити їх розряди: 1. Любить людей мене навчила мати. 2.Ти  наше диво калинове, кохана українська мово. 3.Усе моє, все зветься – Україна. 4. Наша дума, наша пісня не вмре, не загине. 5.Свою Україну любіть. 6. Хто матір забуває, того Бог карає.

«Відгадай»

Знайти слова, до  складу яких входять займенники, визначити їх розряд: 1.Вихвалялись перехожим три займенники-брати, що без них ніхто не зможе посуд вимити. 2. Яке слово твердить, що воно дитяча хвороба?(якір )3.Який острів указує на свій розмір?(Ямал) 4.У якому слові тридцять я?(Зоя) 5.У якому слові є сім літер я?(сімя) 6. На що нарікають  водії, їдучи поганою дорогою?(ями)

«Змоделюй»

Скласти речення за схемами. Визначити відмінки займенників

1. Займенник  Іменник дієслово  займенник іменник прийменник іменник. 2. Дієприслівник прийменник прикметник іменник займенник прийменник прикметник іменник. 3. Займенник частка дієслово прислівник дієслово іменник. 4. Займенник іменник дієслово прислівник.

«Доповнити прислів’я»

Знайти займенники, визначити розряд кожного з них

1. Хто боїться, тому в… ( очах двоїться). 2. Ти – мені, а я - … (тобі). 3. Не копай яму ближньому, бо й сам… ( у неї попадеш). 4. З ким поведешся, … (від того й наберешся). 5. Не за свою справу… ( не берись). 5. Хто дбає,…( той і має).

«Відгадай»

Відгадати загадки, виписати займенники, визначити морфологічні ознаки

Ця хата багата;

Без неї ніколи

Не підеш до школи. (Портфель)

               * * *

Гострим плугом я орав,

Сіяв зерна золоті,

А горобчик підбирав

І молов їх в животі.

А тепер на нього глянь:

Він поправився від знань.

Як же зветься те зерно?

Де знаходиться воно? (Букви)

«Розтлумач»

Прочитати фразеологізми, скласти з ними речення, визначити розряди займенників

Бути собі на умі, бути хазяїном свого слова, і нашим і вашим, ні в сих ні в тих, у своєму репертуарі, сам не свій, відчути на своїй шкурі.

«Редактор»

Редагувати речення. Визначити морфологічні ознаки займенників

1.     Іванова собака покусав мене, бо я не попередив, що прийду до нього пізно.

Підручник я взяв у товариша і пообіцяв, що не пошарпаю його і не порву.