Біологія (6 клас)

18.03   Тема уроку: Хвощі та плауни.  - параграф 40.

В зошит виписуємо визначення, що таке заросток. спороносний колосок. Заповнюємо таблицю на с. 181 - на оцінку!
   переглянути: https://www.youtube.com/watch?v=2tfEPuaIMrY  https://naurok.com.ua/prezentaciya-plauni-hvoschi-paporoti-3882.html

домашнє завдання - читати параграф 40, вміти пояснювати життєві цикли хвощів та плаунів. - виконати до 20.03


20.03  Тема уроку: Голонасінні - працюємо з параграфом 42.

 В зошит виписуємо:  хто такі голонасінні та визначення, що таке шишка, хвоїнка.

Заповнюємо таблицю на с. 189 - на оцінку! , Читаємо також "Для допитливих" на с. 190.
    
 переглянути: https://www.youtube.com/watch?v=N4JFQwo-uL4https://www.youtube.com/watch?v=3_qvLnSxsMA
домашнє завдання: прочитати параграф 42. - виконати до 23.03



25.03 Тема уроку: Покритонасінні. Сільськогосподарські рослини- працюємо з § 43, 44


виконати тест:    https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=970882



 В зошит - хто такі Покритонасінні -...
Родини класу Дводольних: Пасльонові - картопля, помідори, паслін...
                                               Хрестоцвіті: капуста, редис...
                                               Бобові: квасоля, горох, соя...
                                               Розоцвіті: вишня, абрикос, яблуня, слива...
                                               Складноцвіті: соняшник, ромашка. кульбаба, айстра...

Родини класу Однодольні: Злакові: пшениця, жито, ячмінь...
                                               Цибулеві: цибуля, часник...
                                               Лілійні: тюльпан, лілія, нарцис...


Заповнити таблицю на с. 193 і надіслати мені на оцінку: svetnik1366@gmail.com

Домашнє завдання: опрацювати § 43, 44 - виконати до 31.03


1.04 Тема уроку: Екологічні групи рослин - працюємо з § 45

Записуємо у зошит конспект із картинок:




































Домашня робота: опрацювати  § 45, на оцінку-  письмово: "Знайди відповідність" - надіслати мені на пошту  svetnik1366@gmail.com - виконати до 3.04
3.04 Тема уроку:  Життєві форми рослин. Рослинні угрупування працюємо з § 46

використовуючи підручник та картинки, пишемо короткий конспект:








Домашнє завдання: опрацювати § 46 - виконати до 8.04


8.04 Тема уроку: Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини.

Записуємо в зошит значення рослин для планети:
1. Рослини здійснюють фотосинтез, завдяки чому підтримується газовий склад атмосфери.
2.Рослини беруть участь в колообігу речовин: кисню, вуглекислого газу, води, вуглецю.
3. Рослини є їжею для інших мешканців землі.

Значення рослин для людини: запишіть в зошит з картинок:





Практична робота №3: Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних - заповнення таблиці

Домашнє завдання: вивчити конспект в зошиті, оформити пр.роботу  - виконати до 10.04


10.04   Практична робота:   Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах
  
Мета: навчитися підбирати рослини для проживання в певних умовах приміщення.

1. Використовуючи Інтернет та підручник, заповнити таблицю:

Назва рослини                 Вимого до світла       Вимоги до вологи           Вимоги до t повітря

кактус                              світлолюбний              посухостійкий                 теплолюбний

фіалка (сенполія)

хлорофітум

герань

бегонія

2. Продовжіть речення: у нашій квартирі ростуть такі кімнатні рослини......

Роботи надсилайте на перевірку на мою поштову скриньку:  svetnik1366@gmail.com - виконати до 15.04

15.04
Міні - проект:  " Як утворився торф і кам'яне ву гілля?"  та "Викопні рослини"

Діти, обираєте один, який вам довподоби. Об'єм роботи на сторіночку - надсилаєте мені на пошту:  svetnik1366@gmail.com -  до 17.04 
17.04

Тема: Поняття про гриби - працюємо з § 47

Перевірка знань:   Завдання "Знайти відповідність"

1. Посухостійка рослина                      А. малина
2. водна рослина                                    Б. айстра
3. Тіньолюбна рослина                         В. мох сфагнум
4. Холодовитривала рослина                Г. бузок
5. багаторічна рослина                          Д. незайманний степ
6. однорічна рослина                             Е. сенполія
7. цілина                                                 Ж. верблюжа колючка
8. напівкущ                                             З. овес

 "Що зайве? Чому?"

1. помідор, огірок, морква. Зайве:
2. нарцис, тюльпан, айстра, лілія. Зайве:
3. береза, сосна, папороть, подорожник. Зайве:

Виконані завдання надсилайте на перевірку svetnik1366@gmail.com


Пишемо конспект:
Гриби - це окреме царство живої природи. У них є спільні риси і з рослинами, і з тваринами. Записуємо в зошит:




Гриби за способом живлення:
1. Сапротрофи - живляться мертвою органікою: дереворуйнуючі, грунтові, цвілеві
2. паразити - живляться за рахунок живого організма: трутовики, сажка, ріжки
3. симбіотрофи - вступають у вигідне співжиття з іншими організмами.

Домашнє завдання: опрацювати § 47 - виконати до 22.04

22.04

Тема: Будова та розмноження грибів - працюємо з § 48

1. Записуємо терміни: міцелій - грибниця;
                                        гіфи - мікроскопічні нитки грибниці.
2. Замальовуємо: 
Ніжка гриба та шапинка побудовані гіфами.


3. Розглядаємо мал. 210 на стр. 219, будова клітини шапинкового гриба: декілька ядер, вакуолі, рибосоми, мітохондрії та ростові пухирці. 

   Шапинкові гриби під шапинкою мають або трубочки - трубчастий гіменофор,
                                                                           та пластинки - пластинчастий гіменофор.
 В гіменофорах дозрівають спори.  
Розмноження грибів: спорами та частинками грибниці.

Завдання: Знайти відповідність: надіслати на перевірку:  svetnik1366@gmail.com


1. Ферменти                       А. речовина, яка утворює клітинну стінку гриба
2. Гриб - паразит               Б. грунтові гриби
3. Грибниця                        В. вуглевод, який запасають гриби
4. Гриби - сапротрофи      Г. ніжка та шапинка
5. Хітин                               Д. нижній шар шапинки гриба, де дозрівають спори
6. Глікоген                          Е. трутовик
7. Плодове тіло                  Ж. система розгалужених ниток
8. Гіменофор                       З. виділяють гриби для розкладання органічних речови

 Домашнє завдання: опрацювати § 48 - виконати до 24.04

24.04 
Тема: Групи грибів - працюємо з § 49

Пишемо конспект: Макроскопічні гриби бувають:
1.

2.



3. Сапротрофи - розкладають органічні рештки: печериця, дощовики, веселка, говорушка.


Домашнє завдання: опрацювати § 49- виконати до 29.04

29.04
Тема: Отруйні гриби - працюємо з § 50



Отруєння: первинні - коли в їжу вживають нриби, які виділяють токсини;
                  вторинні - коли вживають їстівні гриби, які накопили в собі отруйні речовини.
Отруйні: смертельно, дуже отруйні, отруйні, умовно - отруйні гриби. 


Виконайте письмово вправу: розібрати гриби по кошиках:
Кошики:
1. Смертельно отруйні:
2. Дуже отруйні:
3. Отруйні:
4. Умовно - отруйні:
Бліда поганка,  говорушка сіра, свинуха тонка, несправжній опеньок, сатанинський гриб, мухомор червоний, несправжні лисички, сатанинський гриб.

Домашнє завдання: опрацювати § 50 - виконати до 6.05

6.05
Тема: Їстівні та неїстівні гриби - працюємо з § 51

1. Прочитати § 51, зверніть увагу на категорії їстівних грибів.
2. Записати в зошит:



Неїстівні гриби: малих розмірів, тверді плодові тіла, гіркий смак.
 Домашнє завдання: опрацювати § 51
письмово: "Що зайве? Чому?"
а) трюфель, лисичка, сироїжка зелена, сироїжка синя.
б) підберезовик, білий гриб, маслюк, підосичник
в) печіночниця, печериця, маслюк, глива.
Відповіді надсилайте до 8.05

8.05
Тема: Сапротрофні  - цвілеві гриби -               працюємо з § 52

1. Прочитати  § 52
2. Записати  в зошит:

Цвілевий гриб мукор (хлібна цвіль) - замалювати в зошит:





Домашнє завдання: опрацювати § 52, пройти тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=360337
- виконати до 13.05

13.05
Тема: Лишайники - працюємо з § 54
1. Прочитати § 54
2. Записати в зошит: замалювати схематично будову лишайника
    Тут малювати не потрібно, запишіть роль гриба і водорості.

                              Для ознайомлення( в зошит не потрібно записувати)




Домашнє завдання: опрацювати § 54, пройдіть тест  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=545385 - виконати до 19.05
Готуємося до контрольної роботи, яка відбудеться 15.05

15.05

Контрольна робота за ІІ семестр

Пройдіть тести: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=768069 - виконати до 19.05



20.05
Тема: Паразитичні гриби - працюємо з § 53

1. Прочитати § 53
2. Записати в зошит:
                        для ознайомлення (записувати не потрібно)


       
 3. Практична робота № 5 Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості


Запишіть в таблицю запропонованя на картинці їстівні та отруйні гриби (ознаки - те, за чим можна впізнати цей гриб):


2. Завдання: 



           
                             

Висновок: запишіть правила збирання грибів:

                     Домашнє завдання: опрацювати § 53, оформити практичну роботу - виконати до 22.05

22.05 
Тема: Міні - проект :"Гриби у біосфері та житті людини"
Завдання: створити проект в електронному вигляді - надіслати на перевірку до 27. 05

27.05Узагальнення: Будова та життєдіяльність організмів.



Вікторина ( усно)

1. Хто і коли вперше відкрив бактерії?

2. Як людина використовує бактерії у своєму господарстві?
3. Як запобігти бактеріальним захворюванням?
4. Чому бактерій відносять до прокаріотів?
5. Здуті консерви споживати не слід. Чому?
6. Яка роль бактерій у процесах ґрунтоутворення?
7. Чому життя на Землі без бактерій було б неможливим?

8. Де мешкає хламідомонада? Які особливості її будови?
9. Що відрізняє діатомові водорості від інших?

10. Які рослини називають вищими споровими рослинами?
11. Як утворюється торф? Яке його значення?
12. Як і коли  утворилося кам'яне вугілля?

13. Чим ялина відрізняється від сосни?
14. Які ознаки притаманні покритонасінним рослинам?

15. Які ознаки притаманні грибам?
16. Як людина використовує дріжджі?

17. Що таке мікози? Якої шкоди завдають гриби-паразити тваринам і людині?
18. Що таке мікориза? Яке біологічне значення мікоризи?
19. Чи можуть бути корисними цвілеві гриби?
20. Чому наявність лишайників є показником чистого повітря?

29.05 Екскурсія: Різноманітність рослин свого краю (заочна)
перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=_F8fqF2quYo

Дякую вам за роботу! Ви великі молодці, найактивніший клас з біології в умовах дистанційного навчання! 
Бажаю вам гарно відпочити влітку, набратися сил на новий навчальний рік! Окремо: велика подяка батькам за допомогу нам, вчителям та учням. Здоров'я всім!!! До зустрічі восени.