Українська мова (7 клас)




Шановні учні! 
Питання, які виникають під час виконання вправ і відповіді до тестових завдань, надсилайте мені на електронну пошту 


ghoraguzik74@gmail.com




16.03.2020

Тема.  Букви -н- та -нн- у прислівниках



Домашє завдання: стор.130, впр. 362


18.03.2020


Тема. Не і ні з прислівниками.








Домашнє завдання: стор.131,133; впр. 376


23.03.2020


  Тема. УМР.  КОНТРОЛЬНИЙ ПИСЬМОВИЙ СТИСЛИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ ПРО ВИКОНАННЯ ПЕВНИХ ДІЙ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ

1.Прочитати  текст.
2.Дібрати заголовок, який розкривав би основну думку.
    Найдужче боліли ноги зранку після ночівлі. Але Климко вже знав, що бити їх не слід, а треба легенько розтерти, поляскати долонями і перші кілька кілометрів іти помаленьку. Далі вони вже не боліли, йшли собі слухняно, тільки німо дзвеніли кожною жилочкою.
…Климко підкинув у багаття картоплиння, роздмухав жарок і довго одігрівав ступні, час від часу дотуляючи їх просто до полум’я. Нагріє, потре добренько обома руками і знову суне до полум’я. Аж доки вигнав зашпори. Потім узяв палицю, котрою розворушував багаття, і пішов по картоплищу, розкопуючи нею лунку за лункою.
— Одна! — вигукнув раденько, знайшовши першу картоплину. — О! Друга! О! Третя!..
Сонце вже припікало, — не дуже, одначе, по-осінньому, але Климко працював так завзято, що матроска прилипла йому до спини. Він скинув куртку і знову став до роботи. При самій межі знайшов кілька невиконаних, притоптаних дитячими ногами кущів («Он хто картопельку пік!») і, розриваючи їх палицею, приказував:
— А що, сховалися, га? Од мене сховаєтесь!
До обіду Климко накопав п’ятдесят сім картоплин — великих, менших і зовсім дрібних. Дванадцять, найдрібніших, він спік, їв помаленьку, вмочуючи в коробочку з сіллю: помаленьку — щоб довше, та й живіт не заболить.
На дорогу він ще раз добре одігрів ноги, закинув на плечі торбину з картоплею і рушив далі через вибалок: може, де вода трапиться. По дну вибалка поміж камінням справді біг струмок, мив боки тому камінню, полоскав зеленіючу травицю, що клалася на воду рівними чубчиками, і ніс жовте листя. Климко став навколішки, припав до води — холодна та добра! — тоді вмився і втерся галстуком од матроски. А вгорі над струмком дрімала жовто-зелена тиша осені й наче уві сні ронила листя. Було так м’яко і затишно в цьому вибалку над співаючою поміж камінням водою, що Климко не одразу підвівся з колін, а стояв, і стояв… (Григір Тютюнник).

3. Лексико-орфографічна робота (запис у зошит)
Зашпори — гострий біль від морозу, холоду. Вибалок — невелика балка
Зранку, помаленьку, картоплиння, полум’я, багаття, по-осінньому, невикопаний, п’ятдесят сім, найдрібніший, довше, трапиться, каміння, навколішки, вгорі, жовто-зелений, уві сні, затишно, поміж камінням, не одразу.
4. Скласти план.
5. Повторне читання тексту


  Увага! 
Стислий переказ — це виділення окремих головних положень змісту тексту і їх відтворення. Щоб стисло переказати текст, необхідно:
1) глибоко розуміти зміст прочитаного;
2) виділяти основне й передавати його коротко;
3) не зосереджувати уваги на другорядному (у разі потреби в основне слід включати другорядні положення);
4) не скорочувати текст механічно, зберігати послідовність викладу матеріалу;
5) до великих частин тексту добирати заголовки;
6) уникати багатослів’я, розтягненості викладу.

6. Написання стислого переказу тексту з елементами опису процесу праці
Переказати текст стисло, зосереджуючи увагу на описі процесу праці.
  
  Домашнє завдання
Написати чорновий варіант переказу.



30.03.2020, 01.04.2020, 06.04.2020 

Тема. И та І в кінці прислівників.

1.Ознайомлення з теоретичним матеріалом за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=94MYKSOHMG4 

https://www.youtube.com/watch?v=6f5gnzL5hEo


2. Виконання тестових завдань 
1. Прислівниками є всі слова рядка
А пліч-о-пліч, опівдні, дехто
Б нарешті, вранці, казна-що
В усередині, без кінця, чий-небудь
Г збоку, завглибшки, ніколи
Д ніхто, звечора, анітелень
2. Прислівниками є всі слова рядка
А зокола, безперестанку, тут
Б по-угорському, будь-щю, щосереди
В догори, навмисне, навіть
Г почасти, пізно, перебиваючи
Д хтозна-де, сотня, безтактно
3. Прислівник є в кожному реченні, ОКРІМ
А Нестерпно бути мертвим за життя.
Б Ніде щиріше не співають, як на війні.
В Тут погідне сонце, а десь за горами вітер.
Г Ліс ще дрімає в передранішній тиші.
Д Глянь кругом себе — рай найкращий.
4. Прислівник є в кожному реченні, ОКРІМ
А І ось тихо розгортаються кущі.
Б Десь бриніла притишена пісня.
В Було нам добре, і було нам зле.
Г Обабіч шляху зеленіє озимина.
Д Часом блимне вогонь і зникне.
5. Прислівник виконує роль присудка в реченні
А Блідий ранок несміливо зазирнув у вікна.
Б Назустріч дівчині йшов велично лось.
В Сонце прокинулось пізно і зависло над лісом.
Г Маковейчику на серці просторо і легко.
Д Швидше і швидше котилися морські хвилі.
6. Прислівник виконує роль означення в реченні
А Дорога праворуч губилася в малиннику.
Б Допізна того вечора жевріло вогнище.
В Опівночі айстри в саду розцвіли.
Г Дорошенко випростався на траві горілиць.
Д Стрункі дерева стояли обіруч голі.
7. Помилку в утворенні форми ступенів порівняння прислівника допущено в рядку
А швидко — швидше
Б холодно — холодніше
В погано — поганіше
Г добре — краще
Д низько — нижче
8. Помилку в утворенні форми ступенів порівняння прислівника допущено в рядку
А часто — частіше
Б тихо — тихіше
В близько — близькіше
Г дорого — дорожче
Д яскраво — яскравіше
9. Помилку в утворенні форми ступенів порівняння прислівника допущено в рядку
А сильно — сильніше
Б чисто — чистіше
В високо — вижче
Г мало — менше
Д солодко — солодше
10. Правильно утворено форми ступенів порівняння прислівника
А багато — більше — найбагато
Б тяжко — тяжіше — найтяжіше
В товсто — товсше — найтовсше
Г струнко — стрункіше — найстрункішіше
Д глибоко — глибше — найглибше
11. Правильно утворено форми ступенів порівняння прислівника
А зручно — більш зручно — найбільш зручніше
Б гаряче — більш гарячіше — найбільш гаряче
В довго — більш довго — більш найдовше
Г радісно — більш радісно — найбільш радісно
Д доволі — більш доволі — найбільш доволі
12. Літеру і треба писати на місці всіх пропусків у варіанті
А поноч.., дореч.., утрич..
Б заввишк.., заоч.., опівноч..
В укуп.., напівдороз… навік..
Г по-вовч.., навєсн.., удвіч..
Д у віч.., сьогодн.., безвіст..
13. Літеру и треба писати на місці всіх пропусків у варіанті
А по-ведмеж.., удвіч.., навтік..
Б навскок.., настільк.., нарад..
В докуп.., навкруг.., наспод..
Г нахильц.., інкол.., анітрох..
Д зовн.., мовчк.., по-китайськ..
14. Разом треба писати всі прислівники у варіанті
А по/польськн, на/вхрест, по/тиху
Б до/щенту, на/весні, в/основному
В з/висока, на/вшпиньки, уві/сні
Г на/гору, з/середини, по/іншому
Д за/панібрата, не/сказанно, у/день
15. Разом треба писати всі прислівники у варіанті
А ні/коли, на/впроти. з/вечора
Б на/рівні, під/ряд, віч/на/віч
В на/переваги, на/взнак, раз/у/раз
Г куди/небудь, з/ненацька, за/раз
Д без/упину, зо/зла, зі/споду
16. Разом треба писати прислівник у реченні
А Що/вечора дівчинонька в садочок виходить.
Б І блідий місяць на ту пору із хмари де/де визирав.
В У неділю вранці/рано поле вкрилося туманом.
Г Без ворогів можна в світі як/небудь прожити.
Д Один собі навік/віку в снігу заночую.
17. Разом треба писати всі прислівники у варіанті
А чим/далі, на/швидку/руч, спід/лоба
Б без/кінця/краю, поза/вчора, до/схочу
В до/гори, до/вподоби, попід/тинню
Г ані/трохи, без/упину, спокон/віку
Д над/вечір, на/світанку, на/четверо
18. Разом треба писати всі прислівники у варіанті
А на/шастя, на/виворіт, у/переміш
Б по/перше, від/давна, на/впростець
В з/висока, за/молоду, без/перестанно
Г в/цілому, на/пам’ять, по/всяк/час
Д у/п’ятьох, на/завжди, по/дитячому
19. Разом треба писати всі прислівники у варіанті
А мимо/хідь, на/яву, будь/що/будь
Б по/друге, на/вшпиньки, до/ладу
В на/сам/перед, на/чисто, за/видна
Г до/пізна, куди/небудь, перед/усім
Д до/віку, коли/не/коли, в/середині
20. Через дефіс треба писати всі прислівники у варіанті
А по/середині, по/київськи, по/третє
Б час/від/часу, коли/не/коли, як/не/як
В кінець/кінцем, вряди/годи, будь/де
Г сам/собою, повік/віки, такий/сякий
Д по/латині, по/дитячому, по/свійськи
21. Через дефіс треба писати всі прислівники у варіанті
А хтозна/скільки, ані/звідки, коли/небудь
Б по/братськи, по/маленьку, пю/твоєму
В десь/інде, все/одно, видимо/невидимо
Г по/нашому, по/трохи, по/мисливськи
Д рано/вранці, сила/силенна, зроду/віку
22. Через дефіс треба писати всі прислівники у варіанті
А з діда/прадіда, будь/ласка, по/синівськи
Б день/у/день, мало/помалу, ледве/ледве
В хтозна/куди, тет/а/тет, з давніх/давен
Г раз/у/раз, десь/не/десь, давним/давно
Д як/не/як, сам/на/сам, всього/на/всього
23. Окремо треба писати всі прислівники у варіанті
А сама/самотою, на/жаль, в/обмін
Б під/силу, по/переду, по/правді
В до/побачення, що/тижня, по/суті
Г до/речі, повсяк/час, у/стократ
Д за/молоду, без/кінця, з/переляку
24. Окремо треба писати всі прислівники у варіанті
А поза/торік, з/розгону, до/смаку
Б по/черзі, по/можливості, в/міру
В на/сміх, при/вселюдно, під/час
Г як/слід, натще/серце, за/кордон
Д у/ночі, до/сих/пір, до/останку
25. Виділена сполука не є прислівником і її треба писати окремо в рядку
А На/четверо розкопана, розрита могила.
Б Вони в/двох хутенько піднялися на гору.
В Поїхали спочатку в/перше село, потім — далі.
Г У/перше ми зустрілися давно.
Д Горде місто раз одбилось, потім — в/друге.
26. Виділена сполука не є прислівником і їі треба писати окремо в рядку
А З/верху гори відкривається чудовий краєвид.
Б Удосвіта дві хмароньки зустрілися в/горі.
В Осінь — це життя, що гомонить по/своєму.
Г На/дворі повітря було особливо чисте, бадьоре.
Д На селі навіть у/ночі не замовкай дівочий спів.
27. Виділені сполуки не є прислівниками і їх треба писати окремо в рядку
А подарувати на/пам’ять фото; покладатися на/пам’ять
Б брати на себе за/багато, навчитися за/багато років
В повертатися з роботи до/дому; підійти до/дому батька
Г повторювати вірш в/голос; заслухатися в/голос Олени
Д попередити в/останнє; домовитися в/останнє побачення
28. Виділені сполуки не є прислівниками і їх треба писати окремо в рядку
А повернути в/бік; їхати в/бік Донецька
Б працював у/день; подарував у/день народження
В зал на/багато читачів; збільшити на/багато місць
Г їхати по/новому мосту; почати жити по/новому
Д знаходити в/купі піску; зростати в/купі
29. Правильно позначено наголошені голосні в прислівниках рядка
А високо, насамперед, заново
Б замолоду, злегка, зопалу
В позаочі, ліворуч, звисока
Г спроста, зовсім, нарівно
Д навзнак, надворі, заодно
30. Установіть відповідність.
Прислівник
Тлумачення
1 власноруч
А комфортно
2 поруч
Б близько
3 зручно
В самостійно
4 нашвидкуруч
Г поспіхом
Д незалежно



Любі мої семикласники!

Повторюємо прислівник за посиланням:
(не звертайте уваги на те, що в посиланні написано 8 клас

https://learning.ua/mova/vosmyi-klas/rozpodiliaiemo-pryslivnyky1


https://learning.ua/mova/vosmyi-klas/vybyraiemo-vluchnyi-pryslivnyk




08.04.2020.

Контрольна робота. Прислівник


Початковий рівень (кожна відповідь 0.5 б.)

1.     Усі слова є прислівниками у рядку:

А. впевнено, прекрасно, котрийсь;

Б. ліньки, попередньо, використано;

В. пошепки, інколи, сам на сам;

Г. раз у раз, обидва, мирно.

2.     Прислівник – це..

А. незмінна  особлива форма дієслова;

Б. самостійна частина мови, що виражає ознаку предмета;

В. незмінна самостійна частина мови;

Г. службова частина мови.

3.     Прислівники поділяються на такі розряди:

А. якісні, відносні, присвійні;

Б. якісно-означальні, обставинні;

В. похідні та непохідні;

Г. безособові, неозначені, означено-особові.

4.     Прислівник напам’ять до розряду:

А. способу дії;

Б. місця;
В. причини;
Г. якісно-означальні.
5.     Помилку в написанні прислівника допущено в рядку:
А. віч-на-віч;
Б.  сам-на-сам;
В. вгорі;
Г. як-небудь.
6.     Прислівник мимоволі утворено способом:
А. префіксально-суфіксальним;
Б. основоскладання;
В. безафіксним;
Г. суфіксальним.
1
2
3
4
5
6

Середній рівень
7.     Установити відповідність між прислівниками та їх розрядами за значенням
(Кожна пара прислівників – 0.4 б.)
1.     чемно        А. причини
2.     навприсядки        Б. часу
3.     післязавтра          В. способу дії
4.     згарячу                 Г. міри й ступеня дії
5.     трохи                   Д. якісно-означальні
1
2
3
4
5
8.     Установити відповідність між прислівником та способом його творення
( кожна пара 0.25 б.)
1.     сильно            А. основоскладання
2.     праворуч        Б. префіксально- суфіксальний
3.     весною           В. суфіксальний
4.     зліва               Г. перехід однієї частини мови в іншу
1
2
3
4

Достатній рівень
9.     Скласти речення зі словами по-старому і по старому
(кожне речення 0.5 б.)
10.   Записати слова, знявши риску. (кожне слово 0.2 б.)
В/гору, сам/на/сам, любо/дорого. раз/у/раз, на/весні, пліч/о/пліч, само/вільно, власно/руч, де/небудь, на/перекір.
Високий рівень
11.         Написати діалог (4-5 реплік) на тему: «Надзвичайний світ мистецтва». Увести в нього прислівники, підкреслити їх як член речення (3 бали).

13.04.2020 - 15.04.2020

Тема. Прийменник як службова частина мови.

1. Перегляд презентації

2. Робота з підручником: параграф 42

3. Скласти пазл

3. Виконання вправ: 440 (І), 443 (І)

22.04.2020-27.04.2020
Тема. Види прийменників за будовою. Правопис прийменників.

1. Перегляньте відеоурок. Виконайте завдання, запропоновані у цьому уроці:

2. Перегляньте відеоурок "Правопис прийменників"
www.youtube.com/watch?v=ZNexcgYI47c

3. Перегляньте і запам*ятайте:

4. Виконайте завдання за посиланням (переслати тільки 11, 20):


29.04.2020-04.05.2020
Тема. Сполучник. правопис сполучників.

1.Переглянути відео і виконати 1 та 2 вправи

2.Відеоурок "Правопис сполучників"

3.Виконання тестових завдань:

Код доступу 468632
 використати цей код,
відкривши посилання

06.05.2020-13.05.2020

Тема. Частка. Правопис часток.

1.Частка : модальні, формотворчі й словотворчі.


2.Частка . Правопис : разом, окремо, через дефіс


3.НЕ й НІ . Написання з різними частинами мови.


4. Виконання тестових завдань

Код доступу 912791
 використати цей код,
відкривши посилання

18.05.2020

Тема. Вигук.

1. Перегляньте відеоуроки



2. Теоретичний матеріал в підручнику ст. 190
3. Виконайте тестові завдання за посиланням:
Код доступу 403530
використати цей код,
відкривши посилання


Любі мої семикласники!
Запрошую вас приєднатися до
VI Всеукраїнської інтернет-олімпіади 
«На Урок» (Весна 2020)

Інструкція учню
  • Зайти на сторінку naurok.ua/start, ввести наданий вчителем пароль та обрати олімпіаду(українська мова і лутература).
  • Виконати завдання у відведений для цього час.
  • Після оголошення результатів отримати нагороди.
                        7 клас
Кравченко Віктор                                фікс67344

Ямаєва Віталіна                                   корн43927

Велієва Валерія                                   08783азид

Горбилов Микита                                18737мама

Климук Максим                                  45084альт

Єрмолов Микита                                 обіг95065

Мотора Софія                                      слід60195

Швидкий Андрій                                 пунш99328

Ніколаєв Давід                                    74129каса

Федорченко Анастасія                       план93213

Пирогова Карина                                25532клон

Гарбуз Олександра                             65888орач

Любі мої семикласники!
Запрошую вас приєднатися до
платформи Erudito Clas!
( виділіть посилання, натисніть правою клавішою миші та перейдіть за цим посиланням та зареєструйтеся. Чекаю на вас!)

https://class.erudito.com.ua/login?code=P59SVAS4N7DM



Підготуватися
до контрольного підсумкового тестування,
яке  проходитиме у середу 20.05.2020
на платформі «На Урок».

Виконання обов’язкове!

Посилання на контрольну роботу буде доступне  15.05.2020
Кінцевий термін виконання -  21.05.2020


Нагадування!!! Олімпіада-онлайн!!!

Кравченко Віктор                                фікс67344

Ямаєва Віталіна                                   корн43927

Велієва Валерія                                   08783азид

Горбилов Микита                                18737мама

Климук Максим                                  45084альт

Єрмолов Микита                                 обіг95065

Мотора Софія                                      слід60195

Швидкий Андрій                                 пунш99328

Ніколаєв Давід                                    74129каса

Федорченко Анастасія                       план93213

Пирогова Карина                                25532клон


Гарбуз Олександра                             65888орач


Шановні семикласники!!!

Повторення вивченого матеріалу проходитиме на 


1.Заходите на сайт https://learningapps.org/
2. Клацаєте у правому верхньому куточку "Реєстрація"
З*являється віконце "Увійти з існуючим обліковим записом...
3. Вводите ЛОГІН та ПАРОЛЬ ( класний керівник надасть)
4. Клацнути "Увійти"
5. Клацаєте у правому верхньому куточку " Мій клас", з*являються завдання  і працюєте!


Підсумкова контрольна робота
(лише одна спроба, час обмежений)
БУДЬТЕ УВАЖНІ! ЩАСТИ!
Код доступу 357057
використати цей код,
відкривши посилання