Зарубіжна література (7 клас)

18.03.2020
Завдання із зарубіжної літератури дивіться в електронному зошиті в своєму класі по даній ссилці MY3NEWSKRABINABLOGADDRESS.BLOGSPOT.COM
 Відповіді на завдання із зарубіжної ліnератури надсилати на ел. пошту: tamara.lysykova@gmail.com, або у вайбер, месенджер (0965110299)
(виконати до 04.04.) Часи спілкування з вчиелем 9.00-10.00; 16.00-17.00

13.03
Тема уроку:О. Генрі - майстер новели. Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.
Завдання: 1. Опануй матеріал підручнику ( стор.203-204),
                  2. Законспектуй а) що таке новела, б) ознаки новели,  в) види новели:
                  3. Надішли вчителю записи у зошиті, сфотографувавши їх.
                  4. Оформи у зошиті СТРІЧКУ ЧАСУ паспорт-анкету) за біографією письменника
                       стор. 205-206 
                  5. Прочитай новелу «Дари волхвів» (вибірково, користуючись підручником). Які моральні цінності розкриває в новелі автор? (питання на стор. 212 - робота з текстом Надай відповідь у зошиті.  Відповіді сфотографуй та надішли вчителю.

18.03.
Тема уроку: Новела О. Генрі "Останній листок"- гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього.
2.Виконай завдання. Завдання: 1. Прочитай  новеллу «Останній листок» ( стор. 213-219), історію її створенння.









3. Яка назва ресторану, де вони познайомилися?
4.Як називалася хвороба, на яку захворіла Джонсі?
5. Що рахувала Джонсі, лежачи в ліжку?
6. Джонсі намагалася намалювати Неаполітанську...
7. Кому належить цей опис: ",,,жив на першому поверсі. Йому вже превалило за шістдесят, й борода в нього була як у скульптури Мікельанджело "Мойсей", і в истецтві він був невдахою?

8. Чим займалися мешканці будинку на Грінідж-Влідж?
9. Що мріяв створити Берман все житnя?

5. Питаня філворду, картки № 1 (есе) сфотографувати та надослати вчителю.
6.  Виконай завдання картки № 2: Склади та творчо оформи ( за бажанням) "літературний бургер" до новели "Останній листок"
експозиція -
зав'язка -
розвиток дії -
кульмінація-
розв'язка-
 Чекаю на Ваші відповіді. Часи консультації з вчителем: 9.00-10.00; 16.00-17.00. В інший час - зв'язок по телефону 0965110299 за потребою. З повагою ваша вчителька Тамара Миколаївна


20.03.
Тема уроку: Специфіка розкритя образу Бермана (неприміна зовнішність, невдаха,    найкращий шедевр" митця).
Завдання: 1. Перечитай новелу "Останній листок"
                  2. Звернися до хмарки, запропонованої на минулому уроці, перевір, чи все правильно ти зробив.
                  3. Склади характеристику Бермана у формі інтерактивної вправи «Сонечко».
                    а.  Яка його заповітна мрія?
                    б. Який його головний вчинок?
                    в. Чи вдалося йому втілити свою мрію в життя?  
                    г. За допомогою розмальовки намалюй художника Бермана.
                    д. Напиши 10 слів, які найбільш конкретно характеризують героя.
                    е. Повтори (намалюй) витвір героя.
                    ж. Сфотографуй виконані завдання, відправ на пошту вчителю
                  4. Зроби письмові відповіді на питання (стор.219-220) Осмислюємо прочитане.
                  5.Творче завдання: (стор. 220): розкажіть від імені Сью або Джонсі "історію                                     хвороби."  

25.03. Тема уроку: Образи дівчат, героїнь новели "Останній листок", їхня динамика (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач. Поглиблення понять про оповідача і розповідача. Порівняння образів героїв новели.
Завдання: 1. Написати порівняльну характеристику Сью, Джонсі в робочому зошиті.
                  2. Сфотографуй роботу, надішли вчителю.
                  3. Прочитай матеріал підручнику на стор. 220 Краса слова, Виконай завдання                                   "Перевірте себе" 
                  4. Підготуйтесь до письмової контрольної роботи на тему: Твір - роздум "Чи
                      здійснилася мрія старого Бермана?" (за новелою О. Генрі "Останній листок")

01.04.
Тема уроку:  Розвиток мовлення № 4. Твір - роздум "Чи здійснилася мрія старого Бермана?" (за новелою О. Генрі "Останній листок")
Завдання: 1. Написати твір-роздум.
                  2. Сфотографувати роботу, надіслати вчителю для перевірки (Об'єм роботи - 2 
                      сторинки)
                  3. Передивись матеріал до уроків по наданій раніш ссилці.

04.04.
Тема: Герберт Джордж Уеллс "Чарівна крамниця"
Завдання: 1. Прочитати стор. підручника 221-222.
                  2. Скласти паспорт-анкету біографії письменника, сфотографувати та надіслати 
                      вчителю.
                  3. Прочитати твір "Чарівна крамниця" Стор 223-231.
                  4. Відповісти на питання до твору на стор. 232 (Робота з текстом) Питання 1, 2, 3, 4
                      (Осмислюємо прочитане - виконати письмово).

08.04.
Тема: Г. Уеллс "Чарівна крамниця". Точка зору дорослого і дитини в новелі "Чарівна крамниця"
Завдання: 1. Дочитати твір
                  2. Прочитати статтю "Краса слова" на стор. 232  
                  3. Створити таблицю "Точка зору на світ дорослого і дитини" в дві колонки.

                Точка зору Джипа                                             Точка зору батька Джипа
  (користуйтеся прочитаною  статтєю "Краса слова" та текстом новели.
                   4. Запишіть у зошит, що таке новела (скорочено, користуючись матеріалом вчителя)


Новела (італ. nоvеllа — букв, новина, від лат. nоvеllus — новітній) — епічний жанр; невеликий за обсягом прозовий твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, напруженою та яскраво вимальованою дією. Новелі властиві лаконізм, яскравість і влучність художніх засобів. Вона вирізняється стрункою та усталеною конструкцією. До композиційних канонів новели належать наявність згорненої композиції з яскраво вираженим переломним моментом у сюжеті, перевага сюжетної одно лінійності, зведення до мінімуму кількості персонажів. Героями новел є особистості, які потрапили в незвичайні життєві обставини, і автор концентрує увагу на змалюванні їх внутрішнього світу, переживань та настроїв.

Сюжет новел простий, надзвичайно динамічний, містить у собі момент ситуаційної або психологічної несподіванки. Новела як літературний жанр з’явилася у XIV—XV ст. в Італії. В епоху Відродження новела це невеличке оповідання з гумористичним чи сатиричним забарвленням, що передавало «новини дня». «Декамерон» Дж. Боккаччо є характерним циклом новел тієї доби. У XVII ст. з’явилися «Повчальні новели» М. Сервантеса. Найбільшого розквіту новела досягає у XIX ст. (П. Меріме, Гі де Мопассан, О. Генрі, Е. По та ін.). Звертаються до цього жанру й сучасні письменники.

10.04.
Тема:
Рюноске Акутагава "Павутинка" Майстер японської новели Р. Акутагава
Завдання: 1. Прочитати статтю підручника про біографію Акутагави - стор.233-234.
                  2. Скласти та записати у зошит паспорт-анкету письменника (можна стрічку часу),                         сфотографувати, надіслати вчителю.
                  3. Познайомитись з історією створення твору - стор. 235.
                  4. Читати новелу "Павутинка" - стор. 235-237.
                   5. Відповісти на питання на стор. 237 (робота з текстом письмово)

15.04.
Тема: Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата). Біблія ("Поклонники волхвів"). Особливості вірувань японців.
Завдання: 1. Опануйте статтю "Краса слова" на стор. 238.
                  2. Законспектуйе в зошит, надішліть вчителю конспект "Характерні риси 
                      новелістики  Акутагави" (на основі статті "Краса слова")
                  3. Роздивиться маюнки японського художника Мідзуно Пурін на стор. 238.
                     Визначте символи, які в Японії мають особливе значення, назвіть їх. 
                  4. Розмалюй (намалюй за зразком) одну з запропонованих  розмальовок, надішлі
                      вчителю (за бажанням) 
                      


17.04.
    
Тема: Контрольна робота за розділом "Світова література" Твір.
Завдання: 1. Напишіть твір-роздум на тему: "Лотос і павутинка для людини" (користуйтеся малюнками японського художника М. Пурін на стор. 238 підручнику
                     Розмір твору 1-1,5 сторінки. 
                  2. Сфотографуй роботу та надішлі вчителю. (роботу можна ілюструвати. За
                      ілюстрацію окрема оцінка)    

22.04.
Тема: Сучасна література і світ. Айзек Азімов "Фах". Роздуми про майбутнє людини й людства.
Завдання: 1. Прочитати статтю на стор. підручника 239-240
                  2. Виконайте усно творче завдання на стор. 240. Складіть промову  на честь вашої 
                      улюбленої книжки.
                  3. Прочитайте статтю підручнику на стор.241-242. (Біографія письменника)
                  4. Складіть та запишіть паспорт-анкету письменника, сфотографуйте та надішліть 
                      вчителю.
                  5. Прочитайте твір - стор. 243-253.

24.04.
Тема: Образ Джорджа Плейтена (Новела "Фах"). Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.
Завдання: 1. Прочитати твір в електронному форматі (скорочений варіант - стор. 246-253 підручника)
                 2.Опанувати характерістики героїв твору на стор. 243-246.
                 3. Написати письмову характерістику головного героя - Джорджа Плейтена,
                     надіслати вчителю для перевірки
                 4. Усно відповісти на запитання  на стор.254.
                 5. Письмово дайте відповідь на перше питання в розділі "Перевірте себе" на стор. 
                      254
                 6. Самостійна робота № 21 (зошит для самостійних  і контрольних робот)
Завдання 1-4 мають по 4 варіанти відповідей, серед яких лише один ПРАВИЛЬНИЙ. Позначте його
1. Творчість А. Азімова репрезентує літературу  (1бал)
    А США      Б  Росії    В  Англії      Г  Канади
2. Дипломованим металургом мріяв стати            (1 бал)
   А Хейлі Омейні   Б Сем Елленфор   В Арманд Тревіліан     Г Джордж Плейтен
3. У день освіти герої твору отримують           (1 бал)
   А фах      Б гроші        В  нагороди      Г визнання
 У завданні 4 до кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений буквою ( 1 бал)
4. Поєднайте початок та кінець фрази, що характерізує Джорджа Плейтена.
1. Навіть його батьки нічого не знали про схованку,                        А.   практичність
   де він зберігав оті                                                                               Б.    перевагу
2. Джордж уже в 16 років вирізнявся                                                  В.   привілеї           
3. Він вважав, що, постійно тренуючи свій мозок у вибраній          Г     книжки
    галузі, здобуде таким чином                                                             Д    корисною   
4. В інтернаті заохочували його цікавість, бо вважали
   таку допитливість 

5. Дайте стислу відповідь: Чому не збулася мрія Джорджа Плейтена? (2 бали)
6. Дайте розгорнуту відповідь на питання: (4 бали)
У чому полягає символічність назви твору А. Азімова "Фах"?


29.04.
Тема: Айзек Азімов «Фах». Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей у творі.
Тест (повторюю для тих, хто ще не виконав)
Завдання: 1 Виконати тест
(Завдання 1-3 мають по 4 варіанти відповіді, оберіть один вірний)
1. Творчість А. Азімова репрезентує літературу
А США
Б Росії
В Англії
Г Канади
2. Дипломованим металургом мріяв стати
А Хейлі Омейні
Б Сем Елленфор
В Арманд Тревіліан
Г Джордж Плейтон
3. У день освіти   герої твору отримують
А фах
Б гроші
В нагороди
Г визнання
4. Поєднайте початок та кінець фрази, що характеризує  Джорджа Плейтена (до завдання, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою)
1. Навіть його батьки нічого не знали про                                   А практичності
  схованку, де він зберігав оті
2. Джордж уже в 16 років вирізнявся                                           Б перевагу
3. Він вважав, що, постійно тренуючи свій                                  В привілеї
мозок у вибраній галузі, здобуде таким чином
4. В інтернаті заохочували його цікавість, бо                             Г книжки 
вважали таку допитливість                                                             Д корисною
5. Дайте стислу відповідь на питання:  чому не збулася мрія    Джорджа Плейтена?
6. Дайте розгорнуту відповідь на питання: У чому полягає символічність назви твору Айзека Азімова «Фах»?
Завдання 2. Прочитайте статтю підручнику на стор. 253, виконайте письмово завдання: Виявіть ознаки фантастики у творі ( у сюжеті, образах, художньому часі). Запишіть їх у зошит
Завдання 3. Дайте відповідь на питання  для самостійної роботи (стор. 254. Дайте власну оцінку системи освіти, яка зображена в повісті «Фах»
4, Виконайте завдання антикросворду



06.05
Тема: Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула»
Завдання: 1.  Виконати завдання карток №№1, 2 до твору «»Фах». Порівняльну характеристику виконати у зошиті.
Завдання 2. Прочитати сторінки підручника 255-257, створити паспорт-анкету письменниці в зошиті. Опанувати матеріал до аналізу твору – прочитати сторінки 257-261
Завдання 3. Прочитати твір «Мандрівний замок Хаула»
Завдання 4. Законспектувати у зошит визначення поняття «фентезі» - сторінка 261
Завдання 5. Подивіся на ілюстрацію і зроби свою За бажанням!




08.05Увага!
Тема: Контрольна робота за ІІ семестр. Виконати обов‘язково до 22.05!!!
Світова література Тест
Завдання 1-2 мають по чотири варіанти відповідей, і тільки один правильний. Знайдіть правильну відповідь
1. А Чарівна крамниця»    Б «Чарівна крамниця»   В «»Останній листок»      Г «Павутинка»

2 Філософською можна назвати новелу
А «Дари волхвів»      Б «Чарівна крамниця»   В «»Останній листок»   Г  «Павутинка»
Завдання 3, 4 мають 5 варіантів відповідей, серед яких є кілька правильних. Оберіть усі правильні відповіді.

3. Позначте персонажів твору Герберта Уеллса.
А Джіп    Б Батько Джіпа    В Берман        Г Кандата          Д Джонсі

4 Позначте твори О. Генрі
А «Дари волхвів»       Б «Чарівна крамниця»   В «Машина часу»      Г «Останній листок»
Завдання 5 передбачає встановлення послідовності до кожної цифри доберіть відповідник, позначений буквою

5 Установіть правильну послідовність подій у новелі «Останній листок»
А Берман поезує Сью                                                                1
Б хвороба Джонсі                                                                        2
В смерть Бермана                                                                       3
Г Джонсі рахує листочки                                                           4

Завдання 6,7 передбачають         встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.
6 Установіть відповідність  між героєм новели і ключовою характеристикою героя.
1 Берман                                                 А наївність
2 Кандата                                                Б кохання
3 Джіп                                                      В ненависть
4 Делла                                                    Г невдаха
                                                                  Д Черствість між назвою твору  

7 Установіть відповідність між назвою твору  і його змістовою особливістю
1. «Останній листок»                                    А торжество істинних цінностей
2 «Дари волхвів»                                          Б уміння визнавати провину
3 «Павутинка»                                               В мистецтво бути людиною
4 «Чарівна крамниця»                                 Г особливий дитячий світ   
                                                                         Д національні традиції 

У завданні 8 дайте стислу аргументовану відповідь     
8 У чому сенс фіналу новели Акутагави «Павутинка»?

9.  За допомогою якого прийому Г. Уеллс розкриває ідею новели «Чарівна крамниця»?

10. Спираючись на матеріал прочитаних новел, поясніть, як ви розумієте вислів 
                                       О. Гріна «Робите дива своїми руками»?

Увага! Пропоную за бажанням взяти участь в олімпіаді із зарубіжної літератури на плаформі "На урок". Успішна участь в олімпіаді - диплом І,ІІ.ІІІ ступенів - підвищення оцінки на 1 бал за другий семестр! Крім того, ви отримаєте нагороду - диплом. Зайти на сайт за ссилкою: naurok.com.ua                       Ви зареєстровані, ваші коди:
Учні класу     Паролі           

Швидкий Андрій     сніп2372
Ямаева Виталин    афіск7301
Пирогова Карина    ложа5931
Якібчук Іван          9534алое
Мотора Софія          узус2678
Федорченко Анастасія       9383тент
Велієва Валерія        ажур3930
Білоусенко Владислав     брід9143
Коріновський Олександр        0096яхта
Кравченко Віктор      2059люфа
Маршенюк Дар'я         9747парк
Надеїна Вікторія        юрма3200
Дідик Олексій     ефор9948
Єрмолов Микита    діва8162
Дідик Олексій    1751доко       (не активований)
Ніколаєв Давид   82994сляб        (не активований)
Гроза Владислав         твін59727     (не активований)
Стуков Ростіслав    верф42850      (не активований)
Клімук Максим19281пеон(не активований
                           
    13.05                 
Тема: Образ Софі, героїні твору «Мандрівний замок Хаула». Світ її мрій, бажань, жахів.
Завдання: 1. Створити вправу «Гроно» («Сонечко») до образу Софі у зошиті.
2. Відповісти на питання підручнику на стор. 260 -261. Питання «Осмислюємо прочитане» виконуємо письмово.

15.05
Тема: Значення художнього прийому чаклунства у творі.
Завдання:  1. Дочитати твір до кінця.
2. Намалюйте ілюстрацію до твору, сфотографуйте відправте вчителеві. Збережіть малюнок і передайте вчителю, коли прийдете до школи.


20.05
Тема: Корнелія Функе «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі.
Завдання: 1. Прочитати сторінки підручника 262-264, познайомитись з біографією письменниці.
2. Читати твір «Чорнильне серце»
3. Письмово виконайте завдання на стор. підручника 261 (завдання «Перевірте себе»)
4. Поступово відповідати на питання до твору і фільму, знятому за сюжетом твору (подивіться в ютубі):
1· Чому ті, хто нищить книги є книжкові герої? Чому Капікорн знищив твір, з якого вийшов? Яким у фільмі втілено образ злодія? Чи таким ви уявляли героя?

2· Чи такими ви уявляли собі Мо, Мегі та Елінор?

3· Поміркуйте, чому режисер змінює сюжет щодо появи Вогнерука? Яким в екранізації перед нами постає герой та його тваринка Ґвін?

4· Які б риси Вогнерука ви б виділили як головні?

5· Як Мегі відреагувала на розповідь батька, про його чарівний дар та про зникнення матері? Чому Мегі все ж таки хотіла прочитати «Чорнильне серце»?

6· Уважно прочитайте опис церкви Капрікорна. Чому Капрікорн та його банда зруйнували церкву? Що приніс Капрікорн у реальний світ? Як селище Капрікорна зображено у фільмі?

7· Чому перший опис того, як читає Мо, відбувається саме у полоні? Поміркуйте, у чому полягає чарівний дар Мо? 

8· Поміркуйте, чому авторка обрала саме твір «Острів скарбів»? Для Капрікорна — це гроші, а що цей твір означає для Мо, Мегі та Елінор? А для вас?

9· Які твори зі збірки арабських казок «Тисяча і одна ніч» ви знаєте?

10· Поміркуйте, чому герой, якого Мо вичитав, саме з цієї знаменитої збірки? 

11· Як даний епізод змальований у фільмі? Як використаний музичний ряд допомагає глядачам перейнятися магічним даром Чарівного Язика?

12· Які почуття охопили Мегі під час чарівного читання? Як це характеризує героїню?

22.05
Тема: Образ Мегі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди та духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів
Завдання: 1. Скласти характеристику Мегі у формі вправи «Гронування» («Сонечко»)
2. Продовжити відповідати на питання тесту:
13· Чому Вогнерук спочатку зраджує Мегі та Мо, а потім допомагає їм втекти?

14· Уважно перегляньте епізод втечі. Чому режиссеру знадобилося «викликати» буревій з твору «Чарівник країни Оз» американського дитячого письменника Лімана-Френка Баума? 

15· Як герої проявили себе під час втечі? Як поводила себе Мегі? Звідки дівчинка черпає сили для того, щоб мужньо витримати усі негаразди? 

16· Як образ Елінор поступово трансформується із сварливої тітоньки у мужню відважну жінку? Як образ Елінор втілено у фільмі?

17· Чому так важливо було для героїв відшукати автора «Чорнильного серца» — старого Феноліо?

18· Поміркуйте, чому авторка обирає для епіграфу розділу «Феноліо» слова з твору Марка Твена «Пригоди Гекльберрі Фінна»? 

19· Уважно прочитайте епізод зустрічі з письменником. На які риси героя акцентує увагу автор? Чому вперше ми зустріли Феноліо в оточенні маленьких онуків? 

20· Чому Вогнерук категорично відмовляється від зустрічі з творцем свого світу? 

21· Яким втілено образ письменника у фільмі? Поміркуйте, чи випадково режисер для ролі Феноліо обирає актора Джіма Бродбента, який зіграв свого часу Горація Слизнорта — героя «Поттеріани», викладача школи магії та чарів Гоґвортс? 

22· Що нового про книгу «Чорнильне серце» розповів Феноліо героям? Чи можемо ми визначити жанр, в якому Феноліо написав свій твір? 
23· Чим важливий образ пиьменника для розкриття авторської позиції? Феноліо плакав, коли «вбивав» Вогнерука
24· Чому Феноліо екранізації мріє потрапити у світ «Чорнильного серця»?

27.05
Тема: Поглиблення понять про оповідача, розповідача, роман   повість, фентезі.
Завдання: 1 Прочитати сторінки підручника 267 -268;     261 фентезі), 204 новела), 174 (оповідач, розповідач), 171 (детектив)...
2 Згадати жанри літератури та їх особливості.
3. Обговорення «Коло думок»
Підтвердьте або спростуйте міркування. Відповідь дайте в зошитах стисло.
1. У книзі К Функе «Чорнильне серце хоча дія відбувається у наш час, говориться тільки про книги і зовсім не згадується комп’ютер, телевізор, тому що книги – це інший, вищий рівень сприйняття   людиною інформації, художніх образів, естетики.
2. Сила слова настільки велика, що прирівнюється до чаклунства.
3. У книжковому світі, як і в житті, відбувається двобій добра і зла, світла і темряви, позитивні та негативні герої вступають у боротьбу      за душу кожного читача.
4 завдання: Робота з таблицею «Реальні і фантастичні герої  у творі К. Функе «Чорнильне серце»
Реальні
Фантастичні
Палітурник і любитель книг Мольтімер Фольгар (Мо), його дружина Тереза (Роза) дочка Мегі, її тітка, колекціонерка Елінор
Вогнерукий, Капрікорн Баста, Сажерук


      5 завдання: Продовжте і запишіть речення: Твори К Функе близькі мені тим, що…

29.05
Тема: Загальний урок. Ознайомлення з творами літератури, які вивчаються у 8 класі.
Завдання: Записати список рекомендованої для читання влітку літератури.