Українська література (7 клас)




Шановні учні! 
Питання, які виникають під час виконання вправ і відповіді до тестових завдань, надсилайте мені на електронну пошту 


ghoraguzik74@gmail.com

17.03.2020

Тема. В.Симоненко. "Гей, нові Колумби й Магелани"




  Тема: звернення письменника до молоді, щоб вони вирушали у мандри і відкривали нове, ніким ще невідоме, цікаве, захоплююче.

 Ідея: сенс життя людини — пошуки, мандри, прагнення самоствердитися; заперечення байдужості, пасивності.

 Основна думка: створення руху вперед, романтичного пориву, пошуку відкриттів і самовідкриттів. 

Домашнє завдання: виписати художні засоби

20.03.2020, 24.03.2020, 31.03.2020

Тема. Марина Павленко. "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських".

1. Переглянте презетацію за посиланням "Основні відомості про письменницю"
https://naurok.com.ua/prezentaciya-marina-pavlenko-osnovni-vidomosti-pro-pismennicyu-rusalonka-iz-7-v-abo-proklyattya-rodu-kul

2. Прочитання (ст.       ) або прослуховування твору "Русалонька із 7-В..."
https://www.youtube.com/watch?v=EbJhNHpxros

3. Робота над тестом



Заповнити табличку


МАЛЮНОК  до твору діти  сворити  самостійно

Автор:
Тема:
Ідея:
Жанр твору:
Головні герої:
Проблематика твору:
До якої важливої події готувалися у родині Софійки?
Без чого у родині дівчинки неможливо було виходити заміж?
Що сталося з коралями, які дали поносити Софійці?

Як ви думаєте, як буде розвиватися сюжет після одруження Софійки та Сашка…?»

                       Виконати тестові завдання     (письмово)
(за розділами 1, 2, 3, 4, 5-8, 9, 10, 11, 12-15, 16, 17-19, 20, 21)



1.     Господарі пробули у Москві
А) півроку
Б) два місяці
В) три тижні
Г) рік
2.     Повертаючись із школи додому, Софійка зустріла …
А) Кулаківського
Б) Сніжану
В) Вадима
Г) колишнього сусіда Сашка
3.     Квіти, які продавав Сашко:
А) ряст
Б) проліски
В) підсніжники
Г) сон-трава
4.     За послугу здоровань сплатив … копійок.
А) десять
Б) п'ятнадцять
В) п’ять
Г) двадцять
5.     Софійка Сніжані за родинними зв’язками:
А) небога
Б) внучка
В) двоюрідна сестра
Г) тітка
6.     Художній засіб, ужитий в репліці: «Мати сто років не з’являється»:
А) анафора
Б) літота
В) гіпербола
Г) метафора
7.     За день Сашко продав … букетів.
А) три
Б) п’ять
В) десять
Г) п'ятнадцять
8.     Наречений Сніжани:
А) Павло
Б) Назар
В) Максим
Г) Валентин
9.     Вулиця Вадима:
А) Багатоголоса
Б) Малофонтанна
В) Безлюдна
Г) Автомобільна
10.                       Місто, згадане у дев’ятому розділі:
А) Вишнопіль
Б) Крижопіль
В) Катеринопіль
Г) Тернопіль
11.                       Його Софійка підозрювала у крадіжці:
А) Валентин
Б) Гордій
В) Вадим
Г) Сашко
12.                       Кличка кошеняти:
А) Чорноочка
Б) Білосніжка
     В) Чорнобілка
Г) Білоножка




Гра «Чиї це слова?»( письмово)
1.     «Предок лиш бабки висилає… Мати сто років не з’являється. Кантуюсь біля старої – до живих печінок дістала. Усе ниє, усе дорікає … А мені по барабану: хай би валила на всі чотири сторони…»
2.     «У мене рід проклятий. Гроші ведуться, щастя – ні грама!»
3.     «А в мене сьогодні зважилося людей на цілих 800 кілограмів».
4.     «Що таке проклятий?»
5.     «Немає коралів – не буде й весілля!»
6.     «Тепер усі в мене отут!»
7.     «Прізвище не мужицьке, а городянське. А ти ж сам – Кулак , Кулаком і був, а на шляхтинці оженився – уже й Кулаківський!..»
8.     «Що, не встигли весілля відгуляти, а вже шукаєш? З тобою, бачиш, до самого рагсу дійшов! Квартирою причарувала? Чи зарплатою? Може, не знала, що дитину має?»
9.     «Ще не видно вашого маєтку?»
10. «На ніч забираємо до хати, бо йому ще холодно!.. Заходьте, сідайте. Чим багаті, тим і раді!»
11. «Ми, відколи його батька одурив проклятий Кулаківський, ледве животіємо. Тільки цю халупку й вдалося викупити, поля й решту худоби забрали!»
12. «А ще ви казали… ніби є другий поверх?»


Домашнє завдання: створити сенкан до твору; створити родове дерево свого роду.


03.04.2020-10.04.2020

Тема. Любов Пономаренко. "Гер переможний".
1.Ознайомлення з біографічними відомостями письменниці.

https://www.youtube.com/watch?v=Zn-GbQEA4AA

2. Аудіокнига "Гер переможний"
https://www.youtube.com/watch?v=oxu5FVvPhI8

3. Скласти і записати  план новели.
4. Занотувати визначення НОВЕЛА.

14.04.2020
Контрольна робота
В.Симоненко, М.Павленко, Л.Пономаренко
Варіант 1

Рівень І 
Оберіть правильні варіанти відповідей.
1.   У якому творі В.Симоненка яскраво виражена думка про неповторність кожної особистості:
а) «Ти знаєш, що ти – людина?»;             б) «Лебеді материнства».
в) «Гей, нові Колумби й Магеллани…».
2.   Оповідачем у вірші В. Симоненка «Лебеді материнства» виступає:
а) батько; б) мати; в) дідусь; г) син
3.   У рядках: «Заглядає в шибку казка сивими очима, Материнська добра ласка в неї за плечима» — використані такі художні засоби (кілька):  
     а)  метафора; б) персоніфікація; в) порівняння; г) епітет.
4. Що будували в місті полонені німці ( Л.Пономаренко „Гер переможений”)?
     а) житловий квартал; б) завод; в) лікарню; г) табір для полонених.
5. Хто із названих письменників народився на  Львівщині?
     а) В.Симоненко;  б) М.Павленко;  в) Л.Пономаренко. 
6. Провідний мотив твору Л. Пономаренко «Гер переможений» — це:
   а) любов до Батьківщини; б) ненависть до ворогів; в) відданість інтересам Вітчизни;
г) любов до людей.
7. Події, описані у творі Л. Пономаренко «Гер переможений», відбуваються:
    а) у часи Великої Вітчизняної війни; б) у довоєнні роки;
    в) у повоєнній Білорусі;                       г) у повоєнній Україні.
8. Що слугувало машиною часу у творі М.Павленко «Русалонька із 7-В…»?
    а) коралі;   б) шафа;  в) сусідська квартира;  г) жовтий автомобіль.
РівеньІІ
9. Установіть відповідність між героєм твору М.Павленко «Русалонька із 7-В…» та його характеристикою:
1.     Гордій;
а) красунчик, але він виявився брехуном і дрібним злодюжкою;
2.     Вадим;
б) сусідський хлопчак із багатодітної сім’ї, рідко відвідує школу, адже змушений заробляти хоч якісь гроші, щоб допомогти матері прогодувати сестричок.
3.     Сашко;
в) скупий, підступний чоловік, аферист.
4.     Данило.
г) дворянин, але п’яниця і боягуз.

10. Установіть відповідність між фрагментом художнього твору та його назвою. Укажіть автора твору.
1. «В океані рідного народу
Відкривай духовні острови
».
2. 
«І жити спішити треба, Кохати спішити треба –
Гляди ж не проспи!
»
3. 
«Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину
».
4. «Минуло півстоліття. За цей час у будинку не трісла жодна стіна».
а)  «Лебеді материнства»;
б
«Ти знаєш, що ти – людина?»;
в
«Гей, нові Колумби й Магеллани…»;
г) «Гер переможений».



            Рівень ІІІ
Дайте визначення:


11.  Новела – це…
12.   Епітет – це…


Рівень IV
13.  Поясніть, як ви розумієте слова:
Бо ти на землі – людина,
І хочеш того чи ні -
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.
Укажіть автора й назву поезії, рядки з якої наведено.



17.04.2020
Тема. О. Ольжич. "Захочеш - і будеш"

1. Переглянути відеоурок і виконати наступні завдання:

 - зробити конспект "Життєвий шлях" (стисло)
 - аналіз поезії "Господь багатий нас благослови"
 - словникова робота та аналіз поезії " Захочеш - і будеш"
  
https://www.youtube.com/watch?v=nCKYc0sXKyc



21.04.2020
Тема. О.Теліга. " Сучасники"

1. Перегляньте відео
https://www.youtube.com/watch?v=1yQ5WfqEqQY

2. Ознайомтеся із поезіями "Сучасникам", "Радість" - ст. 250,251
3. Виконайте завдання за посиланням:
 (виділіть посилання, правою кнопкою миші натисніть: перейти за адресою)
https://forms.gle/RxzS69Tw2PqEbPaq6




24.04.2020-05.05.2020
Тема. О.Гаврош. "Неймовірні пригоди Івана Сили"

1. Коротко про письменнка та його творчість
2. Перегляд фільму "Іван Сила" за книгою О.Гавроша "Неймовірні пригоди Івана Сили"
3. Скарбничка  теорії  літератури (дописати визначення в зошит)
1. Епічний твір – це…
2. Пригодницький твір – це…
3. Повість – це…
4.Прототип—це…

5.Композиція—це…

4. Придумати свою історію з головним героєм – Іваном Силою - обов*язково; на вибір: комікси, твір, малюнок з поясненням


 5. Код доступу 996259
 використати цей код,
 відкривши посилання
 join.naurok.ua
08.05.2020 - 15.05.2020
А.Малишко. "Пісня про рушник",  "Чому, сказати, й сам не знаю..."


1.   Ознайомитися з біографією А.Малишка. - ст.279
2. Виразне читання і опрацювання поезій "Пісні про рушник", "Чому сказати, й сам не знаю...,", "Вчителька"
3. Виконати тести:
Код доступу 252869

 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

4. Вивчити напам*ять одну поезію на вибір та надіслати відеофайл на вайбер вчителю: 0974616644



Підготуватися

до контрольного підсумкового тестування,
яке  проходитиме у вівторок  19.05.2020
на платформі «На Урок».

Виконання обов’язкове!

Посилання на контрольну роботу буде доступне  15.05.2020
Кінцевий термін виконання -  20.05.2020

Підсумкова контрольна робота
(лише одна спроба, час обмежений)
БУДЬТЕ УВАЖНІ! ЩАСТИ!
Код доступу 545259

використати цей код,
відкривши посилання