Біологія (7 клас)

13.03 Тема уроку: Нервова система - параграф 38, письмово в зошиті завдання 3 на с. 155.
Органи чуття, їх значення - параграф 39, письмово завдання 3 і 4 на с. 159 - виконати до 19.03
Перегляньте  відео. Це цікаво!!!

              https://www.youtube.com/watch?v=LOcqcDu6AaU






19.03 Тема уроку: Розмноження та його значення.  Статеві клітини та запліднення  - працюємо з § 40
Перевірка знань: Вправа "Вставити пропущенні слова"

У комах та рака вусики є органами ------------ та  ---------. Особлива будова вушних раковин та

лицьової частини голови в кажана дають йому змогу --------------.  Бічна лінія риб розташована

на  ---------------, тягнеться від --------------- до ---------------. Вона сприймає -----------.

Язик змії є органом ----------------- . Також він добре сприймає  ------------- , завдяки чому змії

можуть знаходити поранену жертву. Китоподібні, як і кажани, здатні до -------------- . - виконане завдання надіслати мені на пошту: svetnik1366@gmail.com

Новий матеріал: за картинками та підручником зробити короткий конспект.









Домашнє завдання: опрацювати § 40 - до 20.03


20.03 Тема уроку: Розвиток тварин. Індивідуальний розвиток. Післязародковий розвиток тварин- працюємо з § 41, 42

Перевірка знань: ТЕСТ:     https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=834401- виконати до 8.04

Використовуючи підручник та картинки, складаємо короткий конспект:








Домашнє завдання: опрацювати § 41, 42



2.04  Тестування за темою: "Процеси життєдіяльності тварин"


пройдіть ТЕСТ за посиланням : https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=741657    - виконати до 9.04




03.04  Тема уроку: Поведінка тварин у природі - працюємо з § 431.

1.Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=nIHUMk4joS0

2. Запишіть у зошит:
Поведінка - це направлені дії організму у відповідь на подразники навколишнього середовища.
 Етологія - наука, яка вивчає поведінку тварин.
Методи вивчення поведінки: спостереження, моделювання, картографічний, експеримент, складання етограм.
 Поведінка: а) вроджена: таксиси, кінези, безумовні рефлекси, орієнтація, інстинкти.
                     б) набута: умовні рефлекси. научіння.

Домашнє завдання: опрацювати § 43 - виконати до 09.04

09.04

Тема: Інстинкт. Біологічне значення інстинкту і научіння  - працюємо з § 44

   Повторення:

Записуємо в зошит:

                                               Види інстинктів:





Научіння -стійка, доцільна зміна діяльності, що виникає завдяки попередній діяльності і не викликана вродженою жіяльністю організму.
Форми научіння: імпритинг - закарбовування образу
                                шляхом спроб і помилок
                                наслідування.

Домашнє завдання: опрацювати § 44- виконати до 10.04

10.04

Тема: Орієнтування та міграції тварин - працюємо з § 45

1. Перегляньте відео:https://www.youtube.com/watch?v=tOfJRvDX5TA

2. Запишіть у зошит схеми:



Завдання: Скласти схему:                 переслати мені на перевірку

                            Способи орієнтації тварин

Домашнє завдання: опрацювати  § 45 - виконати до 16.04

16.04
Тема: Видова схильність до деяких форм поведінки - працюємо з § 46

Пишемо конспект:
Форми поведінки:
1. дослідницька - домашній собака обнюхує новий предмет інтер'єру.
2. харчова- полювання лева на антилопу.
3. захисна - вивідкові пташенята ховаються припояві силуету хижака.
4. гігієнічна - кішка вилизує шерсть.
5. репродуктивна -демонстрація оперення в райських пташок.
6. територіальна - ведметі дряпають кору дерев - мітять територію.
7. соціальна - розподіл обов'язків між бджолами.
Завдання: встановіть форми поведінки:
1) Оглядання кішкою невідомого об’єкта (іншої тварини).
2) Агресивна поза королівської кобри.
3) Хатній горобець купається у поросі.
4) Переслідування здобичі вовками.
5) Пошук місця для будівництва гнізда у птахів.
6) ящірка ховається від спеки в затінок
  виконане завдання надіслати на перевірку:  svetnik1366@gmail.com
Домашнє завдання: опрацювати § 46 - виконати до 17.04

17.04
Тема: Суспільна поведінка тварин - працюємо з § 47

Пишемо конспект:




Домашнє завдання: опрацювати § 47, письмово: описати суспільну поведінку певних тварин: вовча згая, прайд левів, термітник... ( на ваш вибір - одну групу) - завдання надіслати на перевірку до 23.04 на електронну адресу: svetnik1366@gmail.com

23.04
Тема: Типи угруповань тварин - працюємо з § 48

1. Перевірка знань: відповідь надіслати на перевірку до 30.04

2. Пишемо з зошит:





Домашнє завдання: опрацювати  § 48

24.04
Тема: Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення - працюємо з § 49

1. Прочитати  § 49
2.  Записати в зошит:
-  Еволюційні причини поведінки .
Процес історичного прогресивного розвитку органічного світу шляхом пристосування живих організмів до безперервно мінливих умов існування називається еволюцією.
Таксиси це найпростіша форма поведінки у найпростіших і багатоклітинних ор­ганізмів, що визначає взаємодію організму із середовищем. Стереотипне просторове переміщення організмів в бік кращих умов середовища.
Рефлекс безумовна рефлекторна реак­ція організму на подразники.
Інстинкт—  це система складних ланцюгових без­умовних рефлексів, у якій кінець одного рефлексу зумовлює початок іншого. В процесі життя на інстинктивну поведінку нашаровуються численні умовні рефлекси.
 Навчання— це процес набуття індивідуального життєвого досвіду і відбивається в зміні інстинктивної поведінки.  Найчастіше навчання здійснюється способом наслідування. Так, малята всіх видів тварин, наслідуючи дорослих тварин, набувають їх досвіду.
Після розноження домінуючою формою поводження в савців стає турбота про потомство, що є однією з основних причин еволюційного успіху цього класу.
Адаптація — це пристосування в процесі еволюції будови, функцій і поведінки організмів до певних умов існування.
2. Рушійні сили еволюції.
Рушійними силами еволюції є спадковість, мінливість, природний добір.
Мінливість – властивість організмів набувати нових ознак або втрачати попередні під впливом різних факторів.
Спадковість – здатність організмів передавати природжені ознаки потомству.
Природний добір – процес збереження та виживання організмів, більш пристосованих до умов певного середовища і загибелі менш пристосованих. Це основний фактор еволюції, який є наслідком боротьби за існування.
Форми боротьби за існування:
· Внутрішньовидова (між особинами одного виду);
· Міжвидова ( між особинами різних видів);
· Боротьба з несприятливими умовами зовнішнього середовища.
Домашнє завдання: опрацювати § 49, письмово:
Як тварини пристосовуються до свого середовища існування?
Практична робота № 7 Визначення направленості поведінкових актів тварин .
Заповнення таблиці
Середовище існування
Тварини
Адаптація з допомогою поведінки



Роботу надіслати на перевірку до 30.04

30.04
Узагальнення знань за темою " Поведінка тварин"

1.Знайти відповідність:
  
1. Хомінг                                      А. закарбовування образу, що справив сильне враження
2. Імпритинг                                Б. наука про поведінку
3. Етологія                                   В. вроджена поведінка
4. Таксис                                      Г. кішка в квартирі  "знає", де її туалет
5. Ехолокація                               Д. "дорога додому"
6. Репродуктивна поведінка       Е.здатність посилати ультразвук
7. Наслідування                           З. будівництво ластівками гнізда
8. Набута поведінка                     І. львиця вчить дітей стрибку
(завдання не переписуємо: біля цифри ставимо відповідну букву)

2. "Поміркуй" - до якої форми поведінки належить:
а) вистежування здобичі лисицею
б) будівництво гнізда перепілкою
в) вигодовування пташенят
г) захист кішкою кошенят від собаки
д) вилизування дитинчат вовчицею
е) згортання їжака в клубок
ж) тварини валяються в снігу
є) купання горобця в піску
з) обнюхування твариною навколишні предмети
и) викидання чорнильної фарби восьминогом
і) горіхівка ховає кедрові горішки в мох
(завдання не переписуємо, ставимо букву - пишемо відповідь)

Вадповіді надіслати на перевірку до 07. 05

7.05
Тема: Поняття про популяцію - працюємо з § 50

1. перегляньте відео:https://www.youtube.com/watch?v=KBFT9tfRbJs
2. прочитайте § 50
3. Запишіть в зошит:



Домашнє завдання: опрацювати  § 50 - виконати до 08.05

08.05
Тема: Ланцюги живлення і потік енергії - працюємо з § 51

1. Перегляньте відео:https://www.youtube.com/watch?v=BqFzhYLI5Zo
2. Записати в зошит: 
                                    


Домашнє завдання: опрацювати § 51, скласти ланцюги живлення:
Виконати завдання до 15.05


14.05
Контрольна робота за ІІ семестр

пройдіть тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=416351 - виконати до 19.05


15.05
Тема: Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика - працюємо з § 52

1. Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=uNTpv-ZBpwo
2. Запишіть в зошит:
  

                            




Домашнє завдання: опрацюйте § 52, творче завдання: підготувати повідомлення про вимерлих тварин: тур, тарпан, сумчастий  тасманійський тигр - виконати до 21.05



21.05
Тема: Охорона природи. Природоохоронні території. Червона книга - працюємо з § 53

1. Прочитати § 53

2. Записати в зошит: 



для ознайомлення (записувати не потрібно)







Домашнє завдання: опрацювати § 53, створити презентацію до Червоної книги (тварини) - виконати до 22.05

22.05
Тема: Подібність у будові рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи.


1.Розподілити цифри правильних відповідей у відповідний стовпчик.
Рослини
Гриби
Бактерії
Тварини




1.Ростуть протягом усього життя;
2.Тип харчування автотрофний;
3.Витримують високі температури кипіння протягом кількох годин;
4.Розмножуються насінням;
5.   Волосяний покрив;
6.Тип живлення гетеротрофний;
7.Позбавлені хлорофілу;
8.Шкірні залози;
9.Поживні речовини всмоктують поверхнею тіла з навколишнього середовища;
10.До складу клітинної стінки входить хітин;
11.Запасною поживною речовиною є крохмаль;
12.Плодове тіло складається з шапки і ніжки;
13.Постійна температура тіла;
14.Трахеї – це система хітинових трубочок, що забезпечують дихання;
15.Здатність до синтезу вітамінів;
16.Форма тіла куляста, у вигляді коми;
17.Гемолімфа не бере участі у транспорті газів;
18.Здатні до фотосинтезу;
19. Органи виділення-мальпігієві судини;
20.Спосіб живлення автотрофний, гетеротрофний.

2.   Порівняти ознаки основних груп організмів. Назвати ознаки рослин, тварин, грибів, бактерій.
Ознаки для порівняння
Рослини
Гриби
Бактерії
Тварини
Особливості будови тіла




Живлення




Розмноження




Дихання




Ріст




Поширення







Домашнє завдання: використовуючи підручник та Інтернет, заповніть таблиці - виконати до 28.05

28.05
Екскурсія: Різноманітність тварин свого краю. (заочна)

1. Яких безхребетних тварин можна побачити в нашому шкільному парку?

2. Яких птахів ми чуємо спів в своєму місті?

3. Які звірі живуть в лісі?  в степу?

29.05
Екскурсія: Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угруповані. (заочна)

1. Назвіть рослин свого краю.

2. Які тварини проживають в своєму краї?

3. Які пристосування мають тварини до життя серед певної рослинності:
 а) як пристоосовані квіти до запилення бджолами? Які пристосування мають бджоли, щоб живитися нектаром та пилком квітів?

б) які пристосування мають птахи для життя в лісі?
в) як ссавці пристосовуються до життя в лісі, в пустелі?