Зарубіжна література (8 клас)

18.03.2020
Завдання із зарубіжної літератури дивіться у блозі вчителя Сич Л.М.по даній ссилці:  https://ZARLITSLM.BLOGSPOT.COM виконувати до 03.04.20
 Відповіді на питання, сфоографовані роботи із російської мови, зарубіжної літератури відправляти на ел. адресу вчителя tamara.lysykova@gmail.com, або у вайбер/меседжер (0965110299). Часи спілкування з вами - 9.00-10.00, 16.00-17.00 З повагою Тамара Миколаївна

13.03 Тема уроку: Джонн Донн"Священні сонети" (19 сонет "Щоб мучить мене..." Напруга почуттів ліричного героя. Символіка. Поетична мова.
Завдання: 1. Прочитати сторінки 219-221.
                  2. Скласти стрічку часу поету ( можна створити анкету-таблицю життя та
                      творчості)
                  3. Сфотографувати роботу та надіслати вчителеві.
                  4. Вірш "Щоб мучить мене..."вивчити напам'ять, відповідати голосовою поштою на
                      вайбер, або телефоном.
Картка 1
Картка 2
Картка 3
Картка 4

18.03.
Тема: Розвиток мовлення (письмовий аналіз твору Джонна Донна)
Завдання: 1. Користуючись карткою № 4 (дивіться минулий урок), зробити у робочому зошиті аналіз вірша "Щоб мучити мене"
                 2. Сфотографувати роботу, надіслати вчителю.
                 3.Опрацювати матеріал стор. 221 підручника: прочитати тему "Краса слова",
                 4. Виконати завдання "Перевірте себе" (завдання 2, 3 - письмово.
                 5. Продовжуємо відповідати вчителеві вірш напам'ять

20.03.
Тема: Історічні умови, філософське та естетичне підгрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.
 Завдання:
                   1. Прочитайте та законспектуйте тему "Класицизм" - стор. 222-227.
                   2. Виконайте завдання на стор. 227:
                   а) Осмислюємо прочитане (усно)
                   б) Порівнюємо - письмово. Начертити та заповнити таблицю.
                   3. Виконай завдання карток, запропонованих вчителем письмово у робочому
                      зошити.
                   4. Сфотографуй відповіді, надішли вчителю.
Картки: За бажанням!






25.03.
Тема:   МОЛЬЄР. П'ЄСА "МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ". Мольєр - майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво. Історія створення комедії "Міщанин-щляхтич"
Завдання: 1.Прочитати стор. підручнику 228-231. Створити стрічку часу жиnnя та творчості Мольєру  у робочому зошиті.
                  2. Сфотографувати роботу, надіслати вчителю.
                  3. Ознайомитись з історією створення комедії, прочитавши стор. підручнику № 231,                          232.
                  4. Переглянути відео в ютубі за даною                                          ссилкою: https://ZARLITSLM.BLOGSPOT.COM за бажанням!
                    Енциклопедія. Мольєр
                  5. Прочитати в скороченому варіанті в підручнику, або онлайн твір.

01.04. Тема "Мольєр. "Міщанин - шляхтич". Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.
Завдання: 1. Подивіться спектакль "Міщанин-шляхтич" 1 частина,     2 частина За бажанням
                  2. Виконайте завдання, відкрив їх у блозі вчителя Сич Л.М. по                  ссилці https://ZARLITSLM.BLOGSPOT.COM
                  3. Зробіть вправу "Мольєр. "Міщанин-шляхтич" Тематика і проблематика твору-                                конспект  матеріалу підручнику стор. 232-233.
                  4. Надішлить виконане завдання вчителю, сфотографувавши його.

03.04.
Тема: Мольєр. "Міщанин - шляхтич".Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.) Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм).
Завдання: 1. Опанувати матеріал підручнику - стор.233, 234.
                  2. Записати у зошиті матеріал з рубрики "Зауважте!" (стор. 233)
                  3. Читати твір, відповідати на запитання до дій.
                  4.Виконати вправу "Пари персонажів п'єси "Міщанин-шляхтич" (письмово)
                  5. Надати письмову характеристику головного героя- пана Журдена.
                  6. Дивитися матеріал до уроку по          За бажанням       ссилці https://ZARLITSLM.BLOGSPOT.COM
                  а) вправа "Образи п'єси "Міщанин-шляхтич";
                  б) вправа "Перший мільйон" за комедією "Міщанин-шляхтич";
                  в) вправа "Послідовність подій в п'єсі "Міщанин-шляхтич"
                  г) вправа "Засоби комічного в п'єсі "Міщанин-шляхтич";
                  д) заповнити картку "Стрічка часу. Життя і творчість"
                  6.  Стрічку часу сфотографувати та надіслати вчителю.

08.04.
Тема:   Розвиток мовлення. Характеристика персонажів комедії "Міщанин-шляхтич" (окремо і в порівнянні. Два образи - три характеристики
Завдання: 1. Написати характерістики двох героїв, окремо кожного
                  2. Написати окремо порівняльну характерістику двох героїв, визначити спільне,
                      окреме в іх характерах, зовнішності, вчинках. (Можна у формі таблиці в дві
                      колонки).

10.04.
Тема: Контрольна робота №  5.Тест до твору "Міщанин-шляхтич"

Запитання 1 Класицизм як літературний напрям найбільшого розвитку отримав:
варіанти відповідей
 а) в Англії
б) в Італії
в) у Франції
г) У Німеччині
Запитання 2 Головним теоретиком класицизму як літературного напряму був:
 варіанти відповідей
 а) Ж.Б. Мольєр
б) Н. Буало
в) В. Корнель
г) О. де Бальзак
Запитання 3 Взірцем досконалості в епоху класицизму вважалося:
а) варіанти відповідей
б) мистецтво епохи Відродження
в) мистецтво бароко
г) мистецтво сентименталізму
д) античне мистецтво
Запитання 4 Основним конфліктом для багатьох класицистичних творів є конфлікт між:
варіанти відповідей
а) пристрастю і розумом
б) героєм і суспільством
в) представниками старшого і молодшого покоління
г) конфлікт між добром і злом
Запитання 5
а) Високими жанрами у класицизмі вважалися:
б) варіанти відповідей
в) комедія
г) трагедія
д) сатира
е) драма
Запитання 6 Жан Батист Поклен - це:
варіанти відповідей
а) театральний псевдонім Мольєра
б) справжнє ім*я Мольєра
в) дівоче прізвище його матері
г) ім*я його брата
Запитання 7 Театр, що відкрив у Парижі Мольєр, має назву:
варіанти відповідей
 а) Глобус 
б) Блискучий
в) Діти сім*ї
г) Ясний
Запитання 8 Мольєр написав п*єсу:
варіанти відповідей
 а) "Прометей прикутий"
б) "Гамлет"
в) "Мізантроп"
г) "Гобсек"
Запитання 9 У цій комедії Мольєр зіграв востаннє:
варіанти відповідей
 а) "Кумедні манірниці" 
б) "Дон Жуан" 
в) "Удаваний хворий"
г) "Міщанин-шляхтич"
Запитання 10 Цю п*єсу Мольєра було заборонено не тільки ставити, але й читати:
варіанти відповідей
 а) "Міщанин-шляхтич" 
б) "Тартюф"
в) "Дон Жуан"
г) "Гобсек"
Запитання 11 Події п*єси "Міщанин-шляхтич" відбуваються:
варіанти відповідей
а) у Парижі
б) у Гамбурзі
в) у Лондоні
г) у Руані
Запитання 12 Досягти мети панові Журдену не вдалося через :
варіанти відповідей
 а) відсутність освіти 
б) підступні дії графа Доранта
в) що він обрав хибний шлях у житті
г) наївність

15.04.
Тема Антуан де Сент-Екзюпері. Людські взаємини, моральні цінності в казці-причі Маленький принц"
Задання: 1. Прочитати стор. підручика 255-256. 
                2. Скласти, записати, відправити вчителю паспорт-анкету письменника.
                3. Законспектувати теорію літератури на стор.   257. Притча
                4.Читати скорочено по підручнику твір (стор.257-264)
                5. Встанови послідовність подій у творі, користуючись карткою
                   Пересказати зміст твору (усно)


17.04.
Тема: А.де Сент-Екзюпері "Маленький принц" Філософський зміст твору "Маленький принц"
Завдання: 1. Опанувати питання до твору на стор.264.
2. Відповісти письмово на питання 1, 2, 3 в рубриці "Осмислюємо прочитане) стор. 264.
3 Намалюйте карту подорожей маленького принця (можна скористуватися карткою попереднього уроку).(За бажанням) Сфотографувати, надіслати вчителю.

22.04.
Тема: А.де Сент-Екзюпері "Маленький принц". Літературні образи твору. Літературний диктант
Завдання 1. Дати відповіді на питання літературного диктанту.
2. Сфотографувати, надіслати вчителю виконану роботу.
Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц»
Літературний диктант
1.      А. де Сент-Екзюпері - відомий … письменник (якої країни);
2.      За жанром «Маленький принц» - це …(      )
3.      Оповідач у творі – це …(  Хто?)
4.      Пілот і Маленький принц зустрілись у …(          )
5.      Маленький принц жив на астероїді…(           назва)
6.      На своїй планеті Маленький принц опікувався…(  чим?)
7.      Перелічіть планети, які відвідав Маленький принц по дорозі на Землю (планети...)
8.      Кого першого зустрів Маленький принц на Землі? (        )
9.      Маленький принц приручав на Землі …(          )
10.  Що попросив намалювати пілота Маленький принц? (           )
11.  Скільки часу перебував герой на Землі? (                )
12.  Закінчи речення «Ти завжди відповідаєш за тих, кого…» (           ).

24.04.
Тема: Річард Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон" Сюжет твору як філософська метафора людського буття. Алегорічні образи повісті. Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана.
Завдання: 1. Прочитати біографію письменника на стор. підручника 265-266. Скласти, записати стрічку часу письменника (паспорт-анкету), надіслати вчителю
Завдання   2. Прочитайте твір на стор. 266-269.
                   3. Відповісти на питання на стор.269. Письмово питання 1,2, 3 в рубриці 
                     "Осмислюємо прочитане"
                   4. Надіслати роботи вчителю
                   5. Опануйте картки 1, 2. Запишіть основні цитати в зошит За бажанням

                                                      Картка1
                   
                                                             Картка 2

 

29.04. Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон».  Художній конфлікт і можливості його подолання. Ознаки притчі у творі.
Завдання: 1. Опанувати сторінки підручника про історію створення та художні особливості твору  (стор. 266-269)
2. Письмово виповнить завдання на стор.   269 «Робота з текстом» (Осмислюємо прочитане)
3. Виконайте завдання картки № 1 (у зошитах письмово)
4. Виконайте завдання, користуючись карткою № 2 :За бажанням!


Випишіть, що символізує собою образ Чайки, записати образи твору і їх характерні риси.
5. Знайди і запиші  у зошит ознаки притчі у творі (користуйся матеріалом на стор. 268)
6. Подивіться уривок фільму та електронну презентацію біографії і творчості Р. Баха За бажанням




06.05
Тема: Позакласне читання   В Распутін «Уроки французької»
Завдання: 1. Прочитай в інтернеті, або візьми друковану книгу «Уроки французької»
2. Виконай тест (завдання 1-3 мають по 4 варіанти відповідей, оберіть 1 правильний)
1. Батько радить Джонатану вивчати
А «Мертву петлю»
Б безпеку в небі
В поведінку зграї
Г способи добування їжі
2. Що, на думку Джонатана, заважає здійсненню мрій?
А заборони
Б обмеженість суспільства
В кохання
Г страх
3. Чянг навчає Джонатана
А  пересуватися у просторі і часі
Б вміти знаходити багато риби
В літати з високою швидкістю
Г зміритися із законами
4. Доберіть відповідник, позначений буквою, до кожного рядка, позначеного цифрою:
Установіть відповідність між героєм та його цитатою:
1.  Ч’янг                                                             А «Польоти – це набагато більше, ніж просто перемахувати
                                                                                З місця на місто»
2. Мати Джонатана                                         Б «Єдиний істинний закон – це той, який веде до
                                                                                  свободи»
3. Флетчер Лінд                                                В «Чому так важко бути як решта зграї?»
4. Джонаан                                                         Г «Завжди виходить,       коли знаєш, що робиш»
5. Дайте стислу аргументовану відповідь: Чого досяг Джонатан  завдяки новим знанням та як прагнув ними скористатись?
6. Дайте розгорнуту відповідь на запитання: Які біблійні сюжети існують у творі Р. Баха  «Чайка Джонатан Лівінгстон»?
Завдання 2 : відповідайте на запитання до твору «Уроки французької»:
1. В які роки відбуваються події?
2. Як звали головного героя?
3. Чому мама відправила його до тітки?
4. Як ставилися до нього діти тітки?
5. Чи легко давалося йому навчання?
6. Хто став справжнім і єдиним другом хлопчика у школі?
7. Який подарунок зробила йому вчителька після відїзду?
8. Чому вчить нас ця книга?
9. Чи сподобався тобі твір?
10. Які риси характеру ти хотів (хотіла б) мати в себе? (які мав герой)
11.Як  би ти повів себе, коли б залишився без грошей, їжі в чужому будинку?
12. Що б ти хотів (хотіла) сказати герою?

08.05  Увага! Контрольна робота за ІІ семестр. Виконати обовязково до 22.05!!!
Література XX, XXІ століття. У пошуках себе і високого польоту
Тест. Завдання 1-2 мають по 4 варіанти відповідей, серед них лише один правильний. Оберіть правильний варіант відповідей. (0,5 бала )

1. Укажіть жанрові ознаки роману:
А.  Епічний прозовий твір, який характеризує однолінійний сюжет.
Б. Епічний прозовий твір із напруженим сюжетом і несподіваним фіналом.
В. Складний за будовою епічний   твір, у якому широко  охоплено життєві події.
Г. Епічний твір, сюжет якого грунтується на певному епізоді з життя персонажа.

2. Кому з героїв належать слова: «Я володію зорями»?
А Ділкові                                  Б льотчику                               В маленькому принцові
Г троянді
Завдання 3-4  мають 5 варіантів відповіді, серед яких є кілька правильних . Оберіть усі правильні варіанти. ( 1 бал)

3. Назвіть твори Антуана де Сент-Екзюпері (1 бал)
А «Блакитний автобус»       Б  «Нічний політ»                 В «Бранець землі»             Г «Планета людей»

4. На думку зграї, сенс життя ( 1 бал)
А незбагнений                            Б полягає у пошуках їжі                 В Полягає у нових відкриттях
Г Кожен із зграї визначає сам  

Завдання 5 передбачає встановлення послідовності
5. Визначте правильну послідовність подій у творі «Чайка на імя Джонатан Лівінгстон»( 2 бали)
А Велика рада                                                                                         1
Б досконала швидкість                                                                         2
В понівечені крила                                                                                 3
Г дванадцятеро чайок                                                                           4
Д політ був важливішим за їжу 
                                                            5
У завданнях 6,7 до кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою
6. Установіть відповідність між літературним героєм і країною його походження (1,5 бала)
1 Шанолюб                                                     А Польща
2 Чіанг                                                               Б Росія
3 Аліна                                                              В Франція
4 Барташова                                                    Г США
                                                                           Д Китай

7 Установіть відповідність між терміном і його тлумаченням
1 Притча                                                     А    Зіставлення контрастних явищ, образів, понять
2 кульмінація                                           Б     троп, у якому абстрактне поняття передається за
                                                                           допомогою  конкретного образу  
3 метафора                                              В       розповідний твір повчального характеру                 
4 антитеза                                                Г       перенесення з одних предметів, явищ, дій, ознак на інші
                                                                             на підставі подібності між ними
                                                                   Д  момент найвищого напруження в розвиткові змальованих у
                                                                         творі подій
У завданні 8 дайте стислу аргументовану відповідь (1 бал)

8. Запишіть правило, за яким жив Маленький принц на своїй планеті, та прокоментуйте його зміст.

У завданні 9 запишіть художній засіб, який використано у творі Антуана де Сент-Екзюперіі «Маленький принц» (1бал)

10.. Дайте розгорнуту відповідь: доведіть, що в образі чайки Джонатана утілено одвічне прагнення людини до високої мети (2 бали)

Увага! Пропоную за бажанням взяи участь в олімпіаді із зарубіжної літератури на платформі "На урок". Успішна участь в олімпіаді - диплом І,ІІ.ІІІ ступенів - підвищення оцінки на 1 бал за другий семестр! Крім того, ви отримаєте нагороду - диплом. Зайти на сайт за ссилкою: naurok.com.ua                       Ви зареєстровані, ваші коди:
Учні класу         Паролі    код класу 8636608
8-А (8 клас)
Волков Єгор  0770таль
Кажанов Арсен  2341квач
Шевченко Дар'я  окіл6191
Ковбасюк Дар'я   0963плат
Комович Віталій  бухт8548
Михайленко Олександр  2997флеш
Молчановська Єлізавета  1208зоре
Гавриш Олександр   4793фіжм
Поляніна Світлана   3091чаша
Кричун Діана   пляж4815
Кунгурова Анастасія   айва5619
Лісова Валерія   2913джип
Шащук Ольга   ріст6239
Гребенюк Єгор   99033дрож(не активований)
Лебєдєв Дмитро   74879хауз(не активований)
Мунтян Арем   стон70042(не активований)
Мунтян Максим   29744кила(не активований)
Устінова Анна   поза39698(не активований)
Фомін Павло   поет66132(не активований)

Ходаковський Ярослав  бурт35290

13.05
Тема: Барбара Космовська «Буба». Художній світ Б. Космовської. Батьки-діти, діди – онуки
Завдання: 1. Прочитати сторінки підручника 270-271. Скласти і записати у зошит паспорт-анкету автора.
2. Прочитати уривки роману на стор.275 -284. Дайте характеристику сучасного світу очима авторки. Запишіть декілька речень в зошит.
3. Створіть ланцюжок подій, які розгортаються у творі. Запишіть, можна розмалювати.  Не забувайте фотографувати роботи і надсилати вчителю

15. 05
Тема: Барбара Космовська «Буба». Ідея поваги і любові до людини у творі. Сімейні цінності у творі.  Художній світ Б. Космовської.
Завдання: 1. Прочитати твір до кінця.
2. Опанувати сторінки підручника – 271-274. Створити у зошиті паспорт твору. Зразок:
Дата (коли написаний твір)                                                            Назва твору
Автор твору                                                                                         ПІБ Автора
Жанр твору                                                                                         (оповідання, роман…)
Ідея
Герої
Сюжет…
3. Скласти характеристику героїні твору – дівчинки Буби, записати

20.05.
Тема: Барбара Космовська «Буба» Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності. Тест
Завдання: Перечитати стор. підручнику 271-274 (історія створення, аналіз образів, художні особливості твору)
2. Виконати тест (Завдання 1-3 мають 4 варіанти відповідей, і лише один вірний, оберіть його)
1. Справжнє імя Буби
А Агата
Б Агнешка
В Мариса
Г Аня
2. Улюблений одяг Буби
А плаття яскравих кольорів
Б джинси
В спідниця у клітинку
Г піжама
3. Імя хлопця, що став для Буби найближчим другом
А Мілош
Б Генрік
В Адась
Г Корек
4. Установіть відповідність між персонажем і його захопленням
1. Мілош                                                    А гра в бридж
2. Йолька                                                   Б орнітологія  
3. Буба                                                          В читання книг
4. Агата                                                        Г акторська гра
5. Дайте стислу аргументовану відповідь на запитання: Кому із героїв твору належать слова : «Безкритично нікого не варто любити, навіть себе, бо можна перетворитися на нарциса»? Прокоменуйте їх
6. Дайте розгорнуту відповідь на запитання: Чому головної героїні було важливо «боротися за власне право називатися Бубою»?
Завдання 2. Зробіть конспект «Жанрова своєрідність твору», опанував статтю підручника на стор. 274

22.05
Тема: Барбара Космовська «Буба». Ідея поваги й любові до дитини. Сімейні цінності у творі.
Завдання:  І Виконати тест.
1. Найдіть одну правильну відповідь з 4-х  (в 1-3-х завданнях):
Яку міжнародну нагороду отримала Космовська?
А Нобелівську     Б премію ім. А. Ліндгрен                    В  Пулітцерівську           Г Букерівську
2. Ким бачить дідусь Генріх Бубу в майбутньому?
А письменницею          Б телеведучою           В моделлю                Г королевою бриджу
 матір, і в сто разів, ніж сестру»?
А пані Барташова                   Б дідусь Генрік              В  батько Павел             Д пан Манчак
У завданні 4 до кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою
4. Установіть відповідність між персонажем і його портреом.
1 Пані Віолетта                                          А «Не була ані вродливою, ані негарною. Не була й надто
                                                                            високою,  хоча низенькою її теж не назвеш
2 Буба                                                           Б « У неї було прекрасне, горіхового кольору, волосся, густе й
                                                                           блискуче»
 3 Йолька                                                         В «Шию затуляло вилиняле боа, а голову прикрашав
                                                                               кокетливий  капелюшок, усіяний блискітками».   
 4 Мати Марися                                             Г «Була із щойно зробленою меліровкою, яка страшенно їй
                                                                            личила»
У завданні 5 дайте стислу аргументовану відповідь
5. Який зміст вклала Буба у поняття «щастя»?
У завданні 6 дайте розгорнуту відповідь
6 Чому Бубу непокоять сімейні стосунки у власній родині та сімї сестри?

27.05
Тема: Узагальнення   та систематизація навчального матеріалу.
Завдання: 1. Повторити головні теми курсу літератури  класу:  «Священні книги людства», «Античність», «Середньовіччя», «Відродження», «Класицизм», «Література  20, 21 століття», основні риси.
2. Виконати тест
1. Хто здійснив  перший повний переклад Бібліїї українською мовою?
А Леся Українка а І. Франко                               Б Т. Шевченко та П. Куліш
В П. Куліш та І Нечуй-Левицький                      Г. І Котляревський та П. Гулак-Артемовський
2. Вкажіть автора рядків
«Якби ж ми   переплавити могли/ ті лати на орала для землі».
А Ду Фу                    Б Омар Хайям              В Тіртей                   Г Лі Бо
3 Яким постає образ коханої у сонетах В. Шекспіра?
А Золотоволоса панна                               Б чарівна донна
В смаглява леді                                         Г прекрасна дама
У завданні 4 до кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою
4. Установіть відповідність між висловлюванням і героєм художнього твору
1. Мене самого буде досить, щоб дати перемогу тій стороні,                       А Роланд
    де я допомагатиму…
2 Я засурмлю у ріг вже, і Карл, який виходить з гір, почує…                            Б Дон Кіхот
3  То я ж їм, дітям нетямущим, розум дав                                                            В Джульєтта
4 О, не клянися місяцем зрадливим, який так часто                                           Г Прометей
   змінює свій взгляд…                                                                                           Д Ахілл
5. Дайте стислу відповідь: вкажіть характерні риси ренесансної культури та літератури
6. Дайте розгорнуту відповідь: З’ясуйте, як у комедії «Міщанин – шляхтич» виявляються риси класицизму

29.05
Тема: Позакласне читання Ристо Раса Поезії
Завдання: 1. Знайдіть в інтернеті матеріал біографії та творчості Ристо Расу, прочитайте
2. Складіть паспорт-анкету поета, запишіть в зошит. Скористуйтесь карткою вчителя № 1 – фінський поет, професійний бібліотекар. Народився 29 квітня 1954 року у Гельсінкі, дитинство і молодість провів у місті Вааса. Зараз мешкає у містечку Сомеро, де працює бібліотекарем. Почав писати вірші  ще в шкільному віці, першу збірку видав у 17 років. На творчість Раси вплинула насамперед японська й китайська поезія. У своїх поезіях змальовує природу в усіх її проявах, часто з гумористичним відтінком. Його вірші вирізняються  безпосередністю й теплом. Поет здобув чимало літературних премій. Останнім  часом майже не видає поетичних збірок, а пише здебільшого есеї і веде  колонки в місцевих часописах, а також вдається до тем хатнього затишку, кохання й дитячих спогадів.
3. Твори Раса у перекладі Ю.Зуба
На дереві загнездилися птахи.
Тиждень за тижнем
Воно боялося поворохнутись
                   *****
Він дуже самотній,
Передплатив газету,
Аби хтось приходив до нього під  двері…
                    ******
Я чекаю на листівку від тебе, озвися нарешті.
Виймаю з шухляди твого старого листа,
І коли роздивляюся твій почерк і малюночки,
Роблені тобою на полях аркуша,
Я думаю: не може бути, щоб у тебе не все було гаразд.

Ристо Олані Раса
3.  Виразно прочитайте один твір автора.