Хімія (8 клас)

16.03. Тема уроку: Ряд активності металів - параграф 36- конспект в зошит. - виконати до 19.03


19.03  Тема: Розрахункові задачі

 №1 Обчисліть, у якому зразку міститься більше атомів Оксигену:

а) 3,7 моль Н2SО4 чи 100 г СаО 

б) 78,4 л СО2 чи 4,2 моль NaOH

використовуємо формулу n = m : M, а потім  n = V :  Vm

№ 2

Масова частка сульфатної кислоти в розчині становить  4,9 ⁒. Обчисліть кількістьречовини цієї кислоти в такому розчині масою 200 г.



використовуємо формулу n = m : M, але спочатку обчислюємо масу кислоти в розчині - знайдіть цю формулу в підручнику!


№ 3
Доповніть схеми реакцій, укажіть назву продуктів реакції та доберіть коефіцієнти:
 а)  NaOH + ... → Na2SO4+...

б)  Ca O + ... → Ca(NO3)2

 в)  ... + SO2 → Na2SO3 +...
  Завдання виконуємо у зошиті, а в кого є можливість - у ворді і присилаємо мені на пошту:
svetnik1366@gmail.com
Виконати до 23.03


23.03  Тема уроку:  Фізичні властивості основ. - працюємо з  § 32,
 Заповнити таблицю:
      Луги                                                     Нерозчинні гідроксиди                   Амфотерні 
- тверді                                                 тверді                                                схожі на нерозчинні
- білі                                                     без запаху
- без запаху                                          не проводять електричний струм
-проводять електричний струм         не розчинні у воді
- розчинні у воді
- милкі на дотик

Далі читаємо про використання основ.
Переглянути відео: https://www.youtube.com/watch?v=qK_83nYlA3U

Домашнє завдання:  § 32, письмово: №2 та 5 а - мені на пошту svetnik1366@gmail.com    або у вайбер!!! - виконати до 30.03.



30.03  Тема уроку: Хімічні властивості основ - працюємо з § 33

Конспект:
Луги - це розчинні основи. їх виявляють індикаторами: лакму, фенолфталеїн, метиловий оранжевий та універсальні. Дивимось таблицю 10, запам'ятовуємо.
 перегляньте відео:  https://www.youtube.com/watch?v=LdtnBzmudgc.

1. Реакції нейтралізації: основа + кислота= сіль+вода
 2.Реакції обміну: основа і кислота обмінюються своїми частинами і утворюється сіль +вода.

 Умови необоротності реакцій: 1. утворення води
                                                      2. виділення газу
                                                      3. випадання осаду
3. Луг + кислотний оксид= сіль + вода
4. Луг + розчинна сіль= нерозчинний гідроксид (випадає в осад) + сіль
5. Нерозчинні гідроксиди розпадаються  при нагріванніі = оксид +вода

Домашнє завдання: опрацювати § 33
письмово: 

1.складіть рівняння реакції нейтралізації хлоридною кислотою:
калій гідроксид
ферум (ІІІ) гідроксид

2. Складіть рівняння розкладання гідроксидів: Мангану(ІІ) та Ферум (ІІІ) - розв'язок надсилаємо мені на оцінку svetnik1366@gmail.com або на вайбер - до 204


2.04. Тема уроку: Розрахункові задачі 

Виконати  ТЕСТ:      https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=769557

задачі:

1. Шматочки магнію Мg та олова   Sn помістили в розчин хлоридної кислоти  HCl. У якому випадку реакція відбувається інтенсивніше? Складіть рівняння цих реакцій.

2.Зразки натрію, кальцію та цинку залили водою. Що спостерігається в кожному випадку. Напишіть рівняння реакції.

3. У розчин нікель (ІІ) сульфату занурили свинцеву та залізну пластини. У якому випадку реакція відбувається? Напишіть рівняння реакції.
 Завдання виконати до 6.04 та надіслати мені на пошту чи вайбер.


6.04  Тема уроку: Солі: фізичні властивості, поширення, застосування  працюємо з § 37

1. Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=Xmd54UkhSB8




Завдання на оцінку:   Знайти відповідність.

Назва солі                                                  Формула

1. Калій сульфіт                                       А. Na Br

2. Калій хлорид                                        Б. Ca CO3

3. Натрій бромід                                      В. K Cl

4. Алюміній ортофосфат                         Г. Mg SO4

5. Магній сульфат                                    Д. Al PO4h

6. Кальцій карбонат                                 Е. K2 SO3

Домашнє завдання: опрацювати  § 37, письмове завдання переслати мені на перевірку - до 9.04


9.04 Тема: Хімічні властивості солей - працюємо з § 38

Пишемо конспект:

1. Солі взаємодіють з основами - утворюється нерозчинний гідроксид + сіль - реакція обміну.

2. Солі взаємодіють з кислотами - утворюється інша сіль та кислота - реакція обміну.

3.Солі взаємодіють між собою - утворюються нерозчинна сіль і сіль - реакція обміну.

Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=s0WxyCVUUrI

Домашнє завдання: опрацюйте § 38, виконайте тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=724853





13.04  
Тема: Амфотерні оксиди і гідроксиди - працюємо з § 39

1.Обов'язково перегляньте відео, це допоможе зрозуміти матеріал:   https://www.youtube.com/watch?v=hS1xS6X8Nyw

2. Пишемо конспект:
 Амфотерні речовини - це ті, які можуть проявляти кислотні та основні властивості залежно від сполуки, з якою вони взаємодіють.
 а) Амфотерні гідроксиди:
- взаємодіють з кислотами - утворюється сіль і вода
- взаємодіють з лугами  у розчинах - утворюються складні солі.
- взаємодіють присплавляні щей і з нерозчинними гідроксидами - утворюються солі ще складніші.

б) Амфотерні оксиди: 
- з кислотами- утворюється сіль та вода
- з основами  (тільки при сплавлянні, без участі води)- утворюються солі 

до амфотерних  належать: Берилій (+2), Цинк (+2), Станум (+2), Плюмбум (+2),
  Алюміній (+3), Ферум (+3), Хром (+3), Титан (+4)
 Домашнє завдання: опрацювати § 39 - до 16.04

16.04
Тема: Способи добування оксидів - працюємо з § 40

Пишемо конспект:


Вправа: 


Домашнє завдання: опрацювати § 40, письмово: Складіть рівняння реакції горіння:

 вугілля: 

фосфору:

алюмінію:

цинку:

В якому випадку утворюються кислотні оксиди, а в якому - основні? - мені на перевірку - виконати до 23.04

23.04

Тема: Загальні способи добування кислот, основ, солей - працюємо з § 41

Пишемо конспект:






Завдання:   Складіть рівняння реакції:

1. H2 + S =
2. Al + Cl2=
3. Cu Cl2 + HNO3 =
4. MgCO3 + H 2 SO 4 =

Домашнє завдання: опрацювати  § 41 - виконати до 27.04

27.04
Тема: Генетичні зв'язки між класами неорганічних сполук - працюємо з § 42
1. прочитайте параграф 42
2. Запишіть схему:





3. Виконайте завдання та надішліть його на перевірку:

1. "Що зайве? Чому?"
а) SO3,  HNO3,   FeO,   K2O,   CO2
б) HNO3,   H2SO4,   Al(OH)3,   HCl,  H3HO4
в) Zn(OH)2,   KOH,   Ba,  Ba(OH)2,   NaOH
г)  KNO3,  FeSO4,  NaCl,  BaO,  CaCO3

2. Знайти та виправити помилку:
AlOH3,   MgO,   H3SO4,   LiO

домашнє завдання: опрацювати § 42- виконати до 30.04

30.04
Тема: Розв'язування експериментальних задач - працюємо з § 43

1. Прочитати § 43
2. Напишіть рівняння реакцій, які відповідають перетворенням:
а) C → CO2→ ? → Na2CO3
б) ? → BaO → ? → BaSO4

Домашнє завдання: опрацювати § 43- виконати до 4.05

4.05

Лабораторний дослід: Розв'язуваня експериментальних задач.

1.Переглянути відео: https://www.youtube.com/watch?v=XYFS1K_wySM
2. виконайте письмово: дослід № 2 ( сторінка підручника 238), запишіть рівняння реакції -   надішліть на перевірку до 7-05

7.05
Практична робота № 2

1. Перегляньте  відео: (обов'язково)                    https://www.youtube.com/watch?v=XYFS1K_wySM

2. Оформіть роботу, запишіть рівняння реакцій.
Надішліть на перевірку до 14.05

14.05
Контрольна робота за ІІ семестр
пройдіть тест:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=537252 - до 18.05

18.05
Тема: Коригування знань. Проєкт: "Неорганічні речовини -представники основних класів у будівництві та побуті"

Завдання: розробити проєкт - виконати до 21.05


21.05
Міні - проєкт: "Хімічний склад і використання мінералів" та "Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров'я людини"
 Завдання: створити одни проєкт (на ваш вибір) в електронному вигляді - направити на перевірку до 25.05

25.05
Повторення: Ковалентний та йонний зв'язки.

Повторюємо § 18 - 20
Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=dhfkeG0ITUA - виконати до 28.05

28.05
Повторення: Ступені окиснення сполук - повторюємо § 21
Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=SXveScHdWIg