Біологія (8 клас)

18.03  Тема уроку: Фоторецептори. Захист зору. - параграфи 42, 43. В зошит - таблиця на с. 190 та на с. 192 - заповнити самостійно. - виконати до 20.03


20.03. Тема уроку: Слухова сенсорна система - параграф 44. Заповнити таблицю
   частина                                будова                               функції
   вуха

1. зовнішнє
2. середнє
3. внутрішнє


Виконати до 25.03

25.03 Тема уроку: Сенсорны системи смаку та нюху - працюємо з §45
Завдання: конспект в зошит.
 Класифікація запахів: квітковий, фруктовий, приправочний, пригорілий, гнилісний,                                                           смолянистий
Класифікація запахів: а)чисті пахучі речовини - викликають тільки відчуття запаху
                                      б) змішані - крім запаху виникає інше відчуття:дія метолу
                                      в) подразнюючі: оцтова кислота.




Класифікація смаків: солодкий, солоний, гіркий, кислий. Найчутливіша людина до гіркого.




Домашнє завдання: опрацювати § 45 до 31.03


1.04 Тема уроку: Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю - працюємо з §46, 47

1. перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=fpr7tednEw8

2. Пишемо конспект:
1.Орган рівноваги - вестибулярний апарат: овальний і  круглий мішечки та три півколові канали з ампулами, в яких є рідина (малюнок 105)
Волоски отолітового апарату сприймають горизонтальні і вертикальні рухи тіла.
 Гребінці півколових каналів спиймають обертальні рухи голові і тіла.

2. Сенсорна система руху- рецептори у м'язах, сухожилках, суглобах.
3. Сенсорна система дотику: механорецептори у шкірі, спирймають дотик, тиск, вібрацію.
4. сенсорна система температури: холодові та теплові рецептори. Холодових більше і вони розміщенні ближче до поверхні шкіри.
5. Сенсорна система болю: больові рецептори у шкірі, вищим центром болю є таламус. Найбільша больова чутливість у пульпі зуба, в рогівці ока, Головний мозок позбавлений больової чутливості.

Домашня робота: опрацюйте  §46, 47, виконайте  ТЕСТ :    https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=421033     до 3.04 


3.04 Тема уроку: Поняття про вищу нервову діяльність. Темперамент  - працюємо з § 48

1. переглянути відео:https://www.youtube.com/watch?v=ppZe2jxIa90 

2. виписати визначення нижчої та вищої діяльності,
   визначення темпераменту.

Домашнє завдання: опрацювати § 48 - до 8.04


заповнити таблицю

                      

холерик                  сангвінік                 флегматик                меланхолік

1.активність
2.емоції
3.настрій
4.мова
5.поведінка
Виконану таблицю надіслати мені на пошту: svetnik1366@gmail.com або вайбер




8.04 Тема: Рефлекси. Інстинкти - працюємо з § 49, 50

Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=S0JGpQWRImk

Пишемо конспект: 
1.Рефлекс - реакція організму на будь - яке подразнення, що здійснюється за участю нервової системи.
Безумовні рефлекси: вроджені, видові, постійні, їх центри в підкірці, забезпечують існування організму в перші моменти після народження.
Різноманітність: харчові, захисні, дихальні, хапальні, статеві.

Умовні рефлекси: набуті, тимчасові, індивідуальні, їх центри в корі мозку, забезпечують краще пристосування організму до умов довкілля, яке змінюється.
Види: вегетативні та соматорухові; штучні та натуральні.

2. Інстинкт - система безумовних рефлексів у відповідь на зовнішнє чи внутрішнє подразнення.
Домашнє завдання: опрацювати  § 49, 50 - виконати до 10.04


10.04  Тема:  Навчання та пам'ять - працюємо з § 51, 53


Перевірка знань:  Завдання "Знайти відповідність" - відповідь надіслати мені на перевірку.



1. Натуральний умовний подразник
2. Безумовний захисний рефлекс
3. Виділення слини під час вживання їжі
4. Виділення слини в роті при згадувані про лимон
5. Катання на велосипеді
6. Обертання голови на звук дверей, що відчинилися
7. Рефлекс, який проявляється першим від народження дитини

А. кашель
Б. умовний рефлекс
В. орієнтувальний рефлекс
Г.  дихальний
Д  запах свіжеспеченого хліба
Е. . динамічний стереотип
З. безумовний харчовий

Вивчення нового матеріалу:

Записуємо правила:
1. Научіння людини -
2. Види научінь: а) пасивне: звикання, закарбовування, вироблення умовних рефлексів
                            б) активне: научіння шляхом спроб і помилок, наслідування, 
                            в) пізнавальне: мимовільне, осяяння, научіння шляхом міркувань.
Чинники, які впливають на розвиток розумової діяльності людини: виписати зі с. 225

3. Пам'ять
Види : моторна, емоційна, образна, словесно - логічна (змістовна).
Увау зверніть на основні правила розвитку пам'яті - записувати в зошит не потрібно - запам'ятайте їх!

Домашнє завдання : опрацювати  § 51, 53


15.04
Тема: Мова. Мислення. Свідомість - працюємо з § 52, 53
 Пишемо конспект:







Домашнє завдання: опрацювати § 52, 53

17.04              Тема:  Сон. Біоритми - працюємо з § 54

                    Записуємо в зошит:



Пройдіть тестування на стр. 238, та визначіть свій хронобіологічний тип.

Домашнє завдання: опрацювати § 54 - виконати до 22.04

22.04

Дослідницький практикум: 

"Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту"   - працюємо за інструктивною карткою на стр. 213 - 214 - надсилаємо мені на перевірку до 24.04


24.04
Тема:   Нервова та гуморальна регуляція - працюємо з § 55

Узагальнення знань:
Тести: 
1. До середнього вуха не відноситься:
а) барабанна перетинка    б) барабанна порожнина
в) євстахієва труба             г) слухові кісточки
2. Як називається орган рівноваги в людини?
а) круглий мішечок           б) овальний мішечок
в) завитка внутрішнього вуха    г) вестибулярний апарат
3. Рецептори смаку відносяться до:
а) механорецепторів            б) фонорецепторів
в) хеморецепторів                г) терморецепторів
4. Сильний врівноважений інертний тип темпераменту- це:
а) меланхолік                        б) флегматик
в) сангвінік                            г) холерик
5. Вміння кататися на роликах - це:
а) умовний рефлекс              б) безумовний рефлекс
в) інстинкт    
6. Відкриття закону гідростатики Архімедом - це:
а) научіння                                       б) інсайт
в) шляхом "спроб і помилок"      г) імпритинг
7. Виокремлення головних ознак, відокремлення  другорядних - це:
а) систематизація                   б) узагальнення
а) аналіз                                    в) абстрагування
8. Менделєєв під час сну винайшов Періодичну систему. В якій фазі сну це відбулося?
а) засинання                 б) поверховий сон
в) глибокий сон            г) швидкий сон

Завдання "Знайти відповідність"
Види пам'яті та їх сутність:
1. образна                                 А. пам'ять рухів
2. моторна                                Б. пам'ять на пережиті почуття
3. словесно - логічна              В. пам'ять на раніше сприйняті предмети і явища
4. емоційна                               Г. пам'ять думок

Приведіть у відповідність розумові операції та їх визначення:
1. Аналіз                   А. зіставлення явищ для встановлення подібності чи відмінності
2. Синтез                   Б. поділ явищ на складові
3. Порівняння          В. об'єднання ознак об'єкта в єдине ціле
4. Абстрагування     Г. виділення головних ознак
Відповідь надіслати на перевірку до 29.04
Вивчення нового матеріалу: прочитати §55, виписати визначення нервової, гуморальної та імунної регуляцій. 
Домашнє завдання: опрацювати §55

29.04
Тема: Гормони. Залози внутрішньої секреції - працюємо з  § 56, 57
Вивчаємо нову тему: (записуємо в зошит)
Залози людського організму:
1. зовнішньої секреції - мають протоки, виділяють секрети на поверхню тіла чи в порожнину органу: слинні, потові.
2. Внутрішньої секреції: немають протоків, виділяють гормони прямо в кров. 
3. змішаної секреції:виділяють і гормони і секрети.



Щитовидна залоза: тироксин, трийодотиронін- регулюють обмін вуглеводів; тиреокальцитонін - зберігає кальцій в кістках.
Гіперфункція - базедова хвороба, гіпофункція - мікседема.
Прищитоподібні: паратгормон - регулює обмін кальцію.
Тимус: тимозит та Т-  лімфоцити(клітини - кілери)- підтримує імунітет.
Надниркові: адреналін - гормон страху, норадреналін - гормон ярості і злості,
                        кортикостироїди - регуляція водно - сольового обміну.
Домашнє завдання: опрацювати  § 56, 57 - виконати до 6.04

6.05
Тема: Залози змішаної секреції. Профілактика захворювань ендокринної системи - працюємо з § 57, 58 

1. Прочитати  § 57
2. Записати в зошит:



3. Прочитайте § 58
Запишіть в зошит:
стрес - 
Стадії стресу:
 Домашнє завдання: прочитати § 57, 58 
Письмово:
Вправа по принципу:"так чи ні" - біля букви ставите + або -
Термін виконання - до 8.05

8.05 
Тема: Імунна система. Імунітет -  працюємо з § 59, 60

1. Прочитати § 59
2. Заповніть таблицю на стр. 260 "Будова та функції органів імунної системи"
3. Прочитати 60
4. Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=jFJkTOEf-0M
5. Запишіть в зошит:


Домашнє завдання: опрацювати § 59, 60 - виконати до 13.05

13.05 
Тема: Алергія - працюємо з § 61

1. Перевірка знань: пройдіть тестування https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=375127

2. Прочитайте § 61 (до СНІДу)
3. Запишіть в зошит: 
                                        








Домашнє завдання: опрацювати § 61 (до СНІДу), творче завдання:
Опис хвороби "Ковід -19"за планом:
1. Актуальність проблеми
2. Збудник інфекції
3. Джерело інфекції
4. Механізм передачі
5. Симптоми захворювання
6. Виявлення
7. Профілактика захворюваності - надсилайте на перевірку до 15.05

15.05
Контрольна робота за ІІ семестр

І. частина - пройдіть тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=811489

ІІ. частина - вправа: Встановити відповідність: "Залоза - хвороби"

Залози:                 
1. гіпофіз
2. епіфіз
3. щитоподібна
4. підшлункова
5. надниркові


Хвороби: цукровий діабет, гігантизм, зоб, вітіліго, бронзова (Аддісона), карликовість, кретинизм, мікседема.

Увага! Навпроти однієї залози може бути записано по декілька хвороб. - роботу виконати до 19.05


20.05
Тема: СНІД - працюємо з § 61

1. Запишіть в зошит: 
                                     для ознайомлення (записувати не потрібно)
                                                    Записати в зошит: 


2.  Перегляньте відео: http://autta.org.ua/ua/materials/material/CHomu-tak-vazhko-vil-kuvati-V-L-SN-D-/
Домашнє завдання: опрацювати конспект, пройти тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=973557 - виконати до 23.05



22.05
Тема: Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини. Запліднення - працюємо з § 62,63

1. Прочитати § 62,63

2. Заповнити таблиці  на стр. 274 та стр. 278 - переслати на оцінку.

Домашнє завдання: опрацювати § 62,63 - виконати до 27.05

27.05
Тема: Вагітність. Ембріональний розвиток людини.

Перегляньте відео: 1. https://www.youtube.com/watch?v=DAyBsGKUWlA
2. https://www.youtube.com/watch?v=F0xwXFcYee4


29.05
Тема: Постембріональний розвиток людини.

Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=zBw8vMvRS_E