Українська мова (9 клас)



Шановні учні! 
Питання, які виникають під час виконання вправ і відповіді до тестових завдань, надсилайте мені на електронну пошту 
ghoraguzik74@gmail.com

18.03.2020

Контрольна робота
Безсполучникове складне речення
Завдання 1 – 6. Вибрати одну правильну відповідь.
1. У безсполучниковому складному реченні Сон ніжний землю обійма за плечі я чую неньки колискову (Г. Радька) між його частинами вживається:
А. Кома.
Б. Крапка з комою.
В. Двокрапка.
Г. Тире.
2. Правильну схему речення Ми цінуємо барвінок за його «лі¬карську допомогу» з нього виготовляють ліки від дуже важ¬ких хвороб (розділові знаки вилучено) зазначено:
А.  [  ], [  ]. одночасність
Б.  [   ]: [висновок].
В.  [умова] — [   ].
Г.  [  ]: [причина].
3. Виділіть безсполучникове  складне речення  з однорідними простими реченнями.
А. Люди завжди сподіваються на диво, вони не можуть примиритися зі смертю                (В. Кисельов).
Б. Весело бриніли набубнявілими гілками осокори, задумливо погойдувала обважнілими косами береза (ІО. Яновський).
В. Сіли перепочити й раптом помітили: хтось до них іде (В. Канівець).
Г. На допит покликали Ванька: без перекладача не обійтися (Я. Стецюк).
4. Яке безсполучникове складне речення виражає одночасність дій, явищ?
А. Пригріло сонечко, обсохла земля, потягло орача в поле (М.Коцюбинський).
Б. Глянеш на небо - небо високе, глянеш на хмари - хмари летять (П. Тичина).
В. Сьогодні особливо звабно темніли на приполах оскубини гречки, легка паморозь пирію стелилась у долинах, молода конюшина між карячкуватих дубків кликала в лісосмугу (В. Дрозд).
Г. Чогось завжди так виходить: гарного гриба не знайдеш, а поганка сама в очі лізе       (М. Стельмах).
5. Знайдіть речення, у якому необхідно поставити тире.
А. На квартирі було затишно топилася піч горіла лампа на підлозі лежала ціла купа свіжої соломи (І. Багмут).
Б. Брязне клинок об залізо кайданів піде луна по твердинях тира¬нів (Леся Українка).
В. Друзі розповіли подробиці втеча готувалася давно (М. Олійник).
Г. І диво дивне сталося з ним совість заговорила! (А. Іщук).
6. У якому з правил щодо пунктуації у безсполучникових складних реченнях допущена 
      помилка?
А. Двокрапка у безсполучниковому складному реченні ставиться тоді , коли  наступна частина пояснює , розкриває зміст першої ;
Б. Якщо в першій частині безсполучникового складного речення вказується час дії, про яку говориться в другій , то між ними ставиться тире ;
В. Якщо зміст частин безсполучникового складного речення порівнюється чи протиставляється , то між ними ставиться двокрапка ;
Г. Якщо частини безсполучникового складного речення зберігають певну самостійність у змістовому відношенні , то між ними ставиться крапка з комою .
Завдання 7 – 9. Зробити синтаксичний розбір речення (розділові знаки пропущені).
Сталось диво тоді камінець засіяв і промінням ясним всіх людей здивував (В. Самійленко).
Завдання 10 – 12. 
Написати твір-мініатюру на вибрану тему, використавши два – три безсполучникові речення.  Виділити в них граматичні основи:
Пізнай самого себе.
Духовні потреби людини.


20.03.2002

Тема. Складні речення із сурідним та підрядним звязком.


https://zno.if.ua/?p=4532

Домашнє завдання: виписати 5 речень із сурядним і підріним зв язком


25.03.2020, 27.03.2020

 Складні речення із сполучниковим і безсполучниковим зв язком.



Одні прості речення в складних можуть поєднуватися між собою сполучниками, а інші — без їхньої допомоги (за змістом, інтонацією).
Такі складні речення з різними видами зв’язку називаються складними синтаксичними конструкціями

Вони поділяються на три різновиди:
1) складні речення зі сполучниковим сурядним і безсполучниковим зв’язком
  • Грає листя на веснянім сонці, а в душі печаль, як небеса; він росте й співає яворонці, і згорає від сльози роса (Д. Павличко).
2) складні речення зі сполучниковим підрядним і безсполучниковим зв’язком^
  • Коли вона проснулась, на столі вже горіла свічка, в кімнаті нікого не було, у чорні смолисті вікна дріботів дощ… (О. Гончар);



3) складні речення зі сполучниковим сурядним і підрядним та безсполучниковим типами зв’язку: Золота порохівниця місяця, вистромившись із-за могил, порошила трави голубим пилом, і здавалось козакові, що там, у степу, ворушиться щось, іржуть чиїсь коні, і вже не рокотання бандур чути звідти, а ледве вловимий передзвін шабель [чути], і не сиділося старому, не їлася йому саламата, свербіла рука до шаблюки, до бою кликало серце (Г. Тютюнник).

Виконання вправ: 321(1,2 завдання), 323 (1 завдання), 324 (1,2 завдання), 326

Домашнє завдання: параграф 29, вправа 327



01.04.2020, 03.04.2020

Вибірковий контрольний письмовий переказ тексту наукового стилю (з використанням складних речень із різними видами зв’язку)

   Книга — це невичерпне джерело знань, відомостей про десятки, сотні подій, явищ, людей. Тут усе важливе. Вчитуймося в кожне слово, і воно наситить наш розум, душу, уяву одвічною загальнолюдською мудрістю.
1. Робота з текстами наукового стилю.
Читання текстів.
— Визначте стиль, тип, тему й основну думку кожного тексту. Що їх об’єднує?
— Назвіть мовні і стилістичні особливості поданих уривків.
— Виділіть з текстів головну інформацію для розкриття теми вибіркового переказу.
                                                             Текст № 1
  Книжка, книга — неперіодичне друковане видання з певною кількістю сторінок (за критеріями ЮНЕСКО — не менше 48) у вигляді зброшурованих аркушів друкованого матеріалу; набір письмових, друкованих, ілюстрованих аркушів, як правило, скріплених з одного боку. Сторони аркуша називають сторінками.
  Книжка є об’єктом вивчення книгознавства. Описом книг й інформуванням про них читачів займається бібліографія.
  Історія книжки тісно пов’язана із створенням і розвитком писемності. Як матеріал для письма в різний час використовували кору дерева, полотно, глиняні таблички, шкіру, папірус, пергамент.
  У Давньому Єгипті сувій як форма книги відомий з IV тис. до н.е.
Звідти сувій, за свідченням Геродота, був запозичений греками, які з часом перейшли з папірусу на пергамент. У Давній Греції пергаментні сувої набули поширення з V-IV ст. до н. е., у Давньому Римі — з III—II ст. до н. е.
  В античні часи сувій був основною формою рукописної книги. Така книга складалася з багатьох склеєних між собою аркушів папірусу. Пергаментні аркуші зшивалися у сувій.
  У IV-V ст. сувій поступово був витіснений такою формою книжки, як кодекс, тобто зшиток пергаментних чи папірусних аркушів.
                                                                 Текст № 2
  Рукописна книга — кодекс, що містить твір (або збірку творів) художнього, релігійного, юридичного чи іншого зміст)', написаний вручну.
Найдавніші рукописні книги в Україні з’явились у період Київської Русі із запровадженням християнства. У І половині XI ст. князь Ярослав Мудрий заснував при Софійському соборі скрипторій (майстерню для переписування книг), забезпечений великою бібліотекою, кваліфікованими писарями і художниками. Саме звідси вийшли найдавніші рукописні пам’ятки: Остромирове Євангеліє (1056— 1057), Ізборники Святослава (1073 і 1076). Книжна справа в цей час була добре налагоджена і в Києво-Печерській лаврі. У XII-XIV.CT. важливими центрами книгописання стають монастирі Галицько-Волинського князівства (звідси, ймовірно, походять Христинопольський Апостол, XII ст.; Бучацьке Євангеліє, ХІІ-ХІІІ ст.; Добрилове Євангеліє, 1164; Холмське Євангеліє, кінець XII ст.; Євсієве Євангеліє, 1273; а також Чернігівського, Новгород-Сіверського, Переяславського князівств (пам’ятки не збереглися).
  До київського книжкового осередку належить найвидатніша пам’ятка рукописного мистецтва ранньої доби — Київський Псалтир (1397), озлоблений 302 високохудожніми мініатюрами.
  Найдавніші книги переписувались уставом — високим, урочистим письмом, що передбачало пропорційність кожного знаку.
                                                                     Текст № З
  Пересопницьке Євангеліє — визначна рукописна пам’ятка староукраїнської мови та мистецтва XVI ст., писана у монастирі в Пересолниці (Волинь). Один із перших українських перекладів канонічного тексту Четвероєвангелія.
  Пересопницьке Євангеліє являє собою книгу великого розміру, оправлену у дубові дошки, обтягнуті зеленим оксамитом. Текст написано на пергаменті чорним чорнилом уставом. На кожній сторінці 20 рядків основного тексту. Усіх аркушів налічується 482, тобто 964 сторінки. Циноброю (червоною фарбою) виконано нумерацію глав, початкові літери глав, зауваження на полях. Євангеліє складається із 63 зошитів по 10 аркушів у кожному. У рукопису складна система розділових знаків. Крім того, є ще «дробне» письмо, яким виписані всі приписки, післямови.
  Ця книга заслужено вважається символом української нації.
  Важливим аспектом цінності книги є художнє оформлення. Рукопис багато орнаментований: різнокольорові високохудожні мініатюри, заставки, ініціали, кінцівки з українськими мотивами.
  Вага пам’ятки — 9 кг 300 г, розмір — 380x240 мм.
                                                                  Текст № 4
  Першою друкованою книгою, автором якої був українець за походженням, вважається видання, що з’явилося у 1483 р. Автор її — Юрій Дрогобич (Котермак), син убогого ремісника Михайла Котермака з Дрогобича, який став ученим з європейським іменем, одним з перших українських докторів філософії і медицини. Називалась книжка «Прогностична оцінка поточного 1483 року...», а видав її відомий римський друкар Є. Зільберт тиражем близько 500 примірників. Книга містить цінні для тогочасного читача відомості з астрономії, географії, метеорології, медицини. Надрукована вона була у Римі форматом 18,5x13 см.
                                                                     Текст № 5
  Першою книгою, надрукованою в Україні механічним способом, був «Апостол», виданий у 1574 р. у Львові І. Федоровим.
  Містить традиційний церковнослов’янський переклад «Діянь і послань апостольських».
Львівський «Апостол» являє собою велику наукову й історичну цінність як первенець книгодрукування в Україні.
  Надрукований на 278 аркушах по 25 рядків тексту на кожній сторінці.
Мав неабияке художнє оформлення — гравюри, герби Г. Ходкевича (покровителя І. Федорова), зображення апостола Луки, герб Львова. Тираж книги — приблизно 1000-1200 примірників.
На сьогодні збереглося близько 100 примірників видання у найбільших книгозбірнях України та інших країн (3 енциклопедії).
Робота з пам’яткою 
«Як готуватися до вибіркового переказу тексту наукового стилю».
1. Прочитати тексти, з яких потрібно вибрати матеріал для переказу.
2. Визначити основну думку опрацьованих текстів.
3. Вибрати з текстів лише той матеріал, який необхідний для повного розкриття пропонованої теми.
4. Визначити основну думку переказу (вона може збігатися або ні з основною думкою текстів).
5. Визначити композицію переказу, тип мовлення.
6. Виписати слова-терміни.
7. Скласти складний план вибіркового переказу.
8. Дібрати слова та речення для зв’язку частин тексту.
9. Написати вибірковий переказ тексту наукового стилю (на основі кількох джерел).
Складання вибіркового переказу текстів наукового стилю на чернетках.
Виділіть мікротеми й самостійно сформуйте пункти складного плану вибіркового переказу наукового тексту на тему «З історії книг» (текст обрати самостійно).
1. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання.
Обов’язкове: повторити теоретичний матеріал про складне речення.
За бажанням: підготувати цікаву інформацію про українські книги.

 08.04.2020, 10.04.2020

Тема. Складне речення з різними видами зв*язку.

1. Перегляньте відеоурок за посиланням:


2. Виконайте завдання:  вправи 327 та 331(І завдання, синтаксичний розбір одного речення за зразком ст. 184

 15.04.2020 - 17.04.2020

Тема. Розділові знаки між простими реченнями у складному з різними видами звя*зку.

1. Виконання тестових завдань (тренувальних) за посиланням :
http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentresults/serednya-ta-starsha-shkola/ykranska-mova-9-klas-dlya-ros-shkl/8916-tema-5-skladne-rechennya-z-rznimi-vidami-spolychnikovogo-bezspolychnikovogo-zvyazky/15754-proyiti-test?entertest=0
 2. Виконання тестових завдань письмово
Тестові завдання  № 1 ( 0,5 б)
1.      Позначте складне речення із безсполучниковим і підрядним зв’язком.
А         Сотні літ нас розпинали, Та не побороли, Бо не вмерла Україна, І не вмре ніколи (Д.Павличко).
Б         Навіть тоді, коли не мали ніякого діла, материні руки не залишалися в абсолютному спокої, вони легенько ворушились, як ворушаться під водою стебла водяних лілій від ледь чутної течії (Є.Гуцало).
В         Всяк розумний по-своєму: один спершу, а другий потім (Народна мудрість).
Г         Коли наука досягає якоїсь вершини, з неї відкривається широка перспектива дальшого шляху до нових вершин, і відкриваються нові шляхи, по яких наука піде далі (С.Вавилов).
2.      Укажіть, які види зв’язку наявні в реченні.
Але малюнком тоскним і недбалим не хоче годувати листопад, і мріють зорі: ми серця запалим; радіє місяць: повернувсь назад (П. Филипович).
А  Сполучниковий сурядний і підрядний;
Б
 безсполучниковий та сполучниковий сурядпий і підрядний;
В  безсполучниковий та сполучниковий підрядний;
Г  безсполучниковий та сполучниковий сурядний.

3.      До складного речення з сурядним і підрядним зв’язком належить речення.
А  Соломія не знала, як і коли це сталося,— втома і шум комишу приспали її.
Б  Остап подавсь на розвідки і скоро вернувся, щоб заспокоїти Соломію: скрізь тихо, спокійно, днина тепла й ясна.
В  Гості почали прощатись, але тут Тетяна Степанівна згадала, чого вона, властиве, прийшла.
Г  Кілька разів Остап ускакував у воду мало не по пояс, часто Соломія з розгону натикалася на кущ верболозу, але кожен раз вони давали собі раду і знову мчали вперед, добуваючи останні сили.

4.      Позначте рядок, що містить складне речення з різними видами зв’язку
А         Кричите, Що Бог создав вас не на те, Щоб ви неправді поклонились!..(Т.Шевченко)
Б         Дмухнув вітер понад ставом – і сліду не стало (Т.Шевченко).
В         У стародавніх слов’ян були різні обряди, різні релігійні свята, що здійснювались у певний час, повторювались у певні дні, на одному й тому ж місці (Я.Головацький).
Г         Україна моя починається там, Де доля моя усміхається, І, як небо, як даль солов’їна, Не кінчається Україна (П.Осадчук).

5.      У якому реченні неправильно розставлені розділові знаки?
А     Є прадавні скарби, що намертво лежать у землі, і є живі скарби, що йдуть по землі від покоління до покоління, огортаючи глибинним чаром людську душу (М. Стельмах).
Б
    Погортайте сторінки сивих віків, і вам відкриється багато поетичних таємниць, і ви почуєте голоси творців, імена яких так розгубила історія, що вже навряд чи знайдемо багатьох сіячів, чия поетична нива, ставши народною, квітує й сьогодні (М. Стельмах).
В
     Крізь шибки вікон стежили за рекрутом сиві бабусі і він, вітаючись із сусідами йшов вузенькою вулицею, де поряд з іншими убогими хатами стояла його хата з трьома вікнами і такою давньою покрівлею, що вже замість соломи виднівся суцільний мох з, якого буйно росли окремі стеблини жита (А. Шиян).
Г      У гущавину бору долітали з міста передзвони, і, можливо, не один звір, нашорошившись, слухав одноманітне гудіння і мчав потім, сполоханий, в такі хащі, де давно не ступала людська нога (А. Шиян).

6.      Визначте складне речення зі сполучниковим та безсполучниковим зв'язком.
А     Я так захопився літніми принадами, що перестав співати, й забув навіть, що стою у церкві. 
Б     Мати, що якраз готувала сніданок, мимоволі задивилась на ранкове світило: нічого кращого в світі немає за схід сонця! (О. Гончар)
В     Пам'ять наша – глибокий чарівний колодязь, на дні якого затонуло синє небо. (Є. Гуцало)
Г     Я дивився у велике широке вікно, крізь яке було видно не тільки західну частину міста, але й дальні, осяяні ясним весняним сонцем гаї та діброви понад річкою Ворсклою, і укладав собі літні плани.

7.      Складним із безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком є речення.
А     А малі хлопці йшли з рукавицею, в якій повно зерна:  пшениці, жита, ячменю, вівса, гороху.
Б     За коліями, супроти депо, біля колодязя під дашком стояла черга з цеберками і коромислами, і той, хто тяг воду, довго крутив корбу: колодязь був глибокий. (Гр. Тютюнник)
В     Вишку стало розхитувати, і була загроза, що впаде і хату Чабанисі розвалить. (О. Гончар)
Г     Блищали од сонця стерні і ковила понад шляхом, сріблилася важка, обвішана разочками роси павутина.

8.      Чотири частини має складне речення.
А     Букет півоній, які мати несла в руці, поширював п'янкий запах – власне, в руках її наче вигойдувався букет тонких пахощів.
Б     А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимий смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипки. (М. Стельмах)
В     І хоч зараз гудки вже відмінено, проте Віруньці й досі вони часом озиваються в душі, адже під спів цих гудків  привело її кохання на Зачіплянку. (О. Гончар)
Г     У темряві подеколи траплялись ягоди, вони проходили мимо дивною сповільненою ходою, і їм здавалося, що вони ступали по дні великої прозорої річки. (Є. Гуцало)

9.      Правильно розставлено розділові знаки в реченні.
А     Над ними зумлили комарі, біля нас спросоння коли-не-коли схлипувала річечка, а над усім світом протікала зоряна імла. 
Б     Гусак випірнув і сперся забитим крилом на воду, крило заболіло, запекло наче сперся він ним не на воду, а на  вогонь. 
В    Обережні й лякливі, сарни належали лісовій гущавині, належали таємниці і я звідав таке відчуття, наче ця заказана таємниця постала переді мною наяву, тепер я можу приглянутись до неї пильніше.
(Є. Гуцало)
Г    Загадка – це чарівний світ поетичної таємниці і в цьому світі мороз поєднаний з весною, що виступає прекрасною руйначкою всіх його мистецьких та господарських звершень. (Є. Гуцало)

10.   Схемі  [    ], й [    ],  (    ) відповідає речення.
А     Вишнево-яблуневі садки, ще сьогодні зранку такі змерзлі, подобрішали, потеплішали, й село звеселіло, людські обличчя погіднішими стали. (Є. Гуцало)
Б     Я слухав рідну пісню, рідну мову, й вона лилась струмком, у якому переплелися запахи калини, чебрецю, лепехи. (Ю. Мушкетик)
В     Огонь пішов по жилах хлопця, й він ясно одчув у собі, ніби од сну пробудившись, одчув творця, художника. (С. Васильченко)
Г     Зелене безгоміння в полі, на обрії завмерла не хмара, а кінь із вершником, що тримає перед собою голубого списа. (Є. Гуцало)

11.  Позначте речення, у якому пропущено розділовий знак                              
А         Море шуміло, і хвилі його скакали далеко на берег, щоб змити низькі береги, покриті травою (М.Коцюбинський).
Б         Уранці сніг заблищав так, ніби зима жменями понасипала блискіток, і вони сяяли, й промени-лися (О.Іваненко).
В         Я охоплюю обома руками берізку, притуляючись до неї вухом, але вона мовчить, бо ще не розмерзся під корою сік, ще мертво в лісі (М.Стельмах).
Г         Тимко знав, що по-народному цю квіточку називають «невісточкою», і те, що вона така прекрасна, і те, що її так звати зачарувало його (Г.Тютюнник).

12.  Позначте речення, у якому стоїть зайвий розділовий знак
А         Море шуміло, і хвилі його скакали далеко на берег, щоб змити низькі береги, покриті травою (М.Коцюбинський).
Б         Уранці сніг заблищав так, ніби зима жменями понасипала блискіток, і вони сяяли, й промени-лися (О.Іваненко).
В         Я охоплюю обома руками берізку, притуляючись до неї вухом, але вона мовчить, бо ще не розмерзся під корою сік, ще мертво в лісі (М.Стельмах).
Г         Тимко знав, що по-народному цю квіточку називають «невісточкою», і те, що вона така прекрасна, і те, що її так звати зачарувало його (Г.Тютюнник).

13.  Відповідає схемі [  ], і [  ], (  ). речення
А    Кілька разів на добу спалахували короткі, блискавичні сутички з ворогами, ворожими заслонами, потім дорога знову розчищалася, і полк знову згортався крилами своїх бойових батальйонів (О. Гон-чар).
Б    Планета сива над віками крутиться, минають дні, і пахне сіножать (Б. Олійник).
В    Я несу любов-зажуру, мрію молоду, і цвітуть сади для мене, як до тебе йду (В. Івасюк).
Г    А речення — мов зоряний разок слів-намистинок, що світяться алмазно, і все довкіл сіяє так виразно (Д. Білоус).

14.  Укажіть, який розділовий знак пропущено в реченні.
 Я знав_ на сонці навіть плями є, мені в контрастах відкривалась суть_ ті, хто сумління береже своє, завжди серця, мов прапори, несуть (С. Жуковський).
A   Коми;
Б   двокрапки;
B   тире;
Г   крапки з комами.

15.  Укажіть речення із безсполучниковим та сполучниковим сурядним зв’язком.
A    А я додам: любити можна поезію в добу ракет, бо, дивна річ, людина кожна якоюсь мірою поет (М. Рильський).
Б    Гудуть бубни, рвуться на скрипках струни, танцюють дерева, хилитаються з боку на бік хати, танцюють цигани, танцює ведмідь з кільцем у носі, а козак притупує, зриває з голови шапку і летить, неначе шуліка, по колу, перекидається в повітрі, аж курява встає (Ю. Мушкетик).
B    Збулись твої (Шевченкові) слова пророчі, і час оновлення настав, і темні просвітились очі, вчорашній раб Всесильним став (М. Рильський).
Г    А речення – мов зоряний разок слів-намистинок, що світяться алмазно, і все довкіл сіяє так виразно (Д. Білоус).
16.  Укажіть, з якої кількості частин складається речення.
Сумно і смутно людині, коли висихає і сліпне уява, коли, обертаючись до найдорожчих джерел дитинства і юності, нічого не бачить вона дорогого, небуденного, ніщо не гріє її, не будить радості, ані людяного суму (О.Довженко).
A    Дві;
Б    три;
B    чотири;
Г     п’ять.
Тестові завдання  ( 0,25  б за кожну відповідність у завданні)
 17. Установіть відповідність між реченням і типами зв’язку між його частинами
1. Сполучниковий сурядний і підрядний;
2. безсполучниковий та сполучниковий сурядний;
3. безсполучниковий та сполучниковий підрядний;
4. безсполучниковий та сполучниковий сурядний і підрядний.

А) Ще сніг кругом, ще голі віти в дуба, і не курличуть в небі журавлі (В. Сосюра).
Б) Ти з’явилась мені – і здалося, що світ помолодшав навколо на тисячу літ (В. Симоненко).
В) Хто боязкий, той не рушить, хто відважний, той віз підважить (Народна творчість).
Г) Над вечір хуга втихла, хмари на заході почервоніли, сніг стужавів і гостро заблищав, а повітря стало таким прозорим, що було далеко видно голі дерева понад шляхом (Г. Тютюнник).

18.Установіть відповідність між реченням і типами зв’язку між його частинами
1  Сурядний і підрядний зв’язок.
2  Безсполучниковий і підрядний зв’язок.
3  Безсполучниковий і сурядний зв’язок.
4  Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.
А  Соломії не так жалко було себе, як Остапа; вона уявляла собі, як він тепер лежить хворий і самотній у пущі, і дівчина виглядала його з очеретів.
Б  Аркадій Петрович поклав гребнем борозни на рідкому волоссі, розчесав вуса, на кінчиках жовті, і довго любувався сухим високим чолом та благородним панським обличчям, що одбивалося в синявих водах туалетного дзеркала.
В  Обернувшись назад і глянувши на небо, Соломія побачила червоні, як грань, хмари — зразу стали зрозумілими їй і той дим, що вона чула, і тепло, і неспокій птахів, і тікання звірів.
Г  Ноги грузли часом по коліно в цмоковині, цупкий комиш ламався, тріщав та бив по лиці, плутався під ногами, а Соломія бігла все вперед, пойнята жахом, нічого не помічаючи, бажаючи тільки забігти якомога далі.
Д  Соломія бігла, хоч ноги в неї були слабкіші, ніж учора, а повітря було якесь густе, і трудно було дихати ним.
19. Установіть відповідність між типом зв’язку і реченням, у якому він представлений
                                                          
1          сурядний і підрядний
2          безсполучниковий і сурядний
3          безсполучниковий і підрядний
4          безсполучниковий, сурядний і підрядний

А         А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, мов скрипка (М.Стельмах).
Б         З верб, що обступали подвір’я, накрапало місячне проміння й роса, а за подвір’ям легеньким відпаром курілося озерце, біля якого виводив свою нехитру пісеньку невтомний деркач (М.Стельмах).
В         Над  тихим світом леліла-курілася  зоряна імла, за татарським бродом на облогах бродив долинний туманець, і в ньому по груди паслися селянські вироблені коні, що пахли оранкою, туманом і молодою м’ятою (М.Стельмах).
Г         Крик табуна диких гусей, що сунув стороною, відгукувався в якомусь далекому озері (М.Гоголь)
Д         Він (травень) мовби нагадує нам: поспішайте помилуватися красою весняного дивоцвіту, бо вона недовготривка й скороминуча (В.Скуратівський).

20.  Установіть відповідність між типом зв’язку і реченням, у якому він представлений
1          сурядний і підрядний
2          безсполучниковий і сурядний
3          безсполучниковий і підрядний
4          безсполучниковий, сурядний і підрядний
А         Коли втомлюся я життям щоденним, Щоденним лихом, що навколо бачу, тоді я думку шлю в світа далекі, Блукає погляд мій в країні мрій (Леся Українка).
Б         Пусто серед степу, сумно й серед лісу: вітри-суховії обголили його рясні віти, а ранні заморозки пожовтили та почервонили лист; пташки щебетливі відлетіли у вирій (Панас Мирний).
В         А як пройде злива, усе тут пахне водою, ніби губка насичена, і густі тумани підносяться і звиваються над коронами дерев (У.Самчук).
Г         З тихим дзвоном упали перші краплини, усе стрепенулося, і вже широкою чарівною музикою зашумів дощ, той цілющий травневий дощ, про який кажуть, що це сиплеться з неба золото (О.Гончар).

Д         Сивіла дощем далечінь, вода вже блищала на шляху (О.Гончар).


21.04.2020 - 24.04.2020
Тема. Текст і його основні ознаки. Види й засоби міжфразового зв*язку.

1. Перегляньте відео та запишіть основні поняття за посиланням:

2. Види і засоби міжфразового зв*язку

3. Виписати з художньої літератури фрагмент тексту (5 речень), визначити вид і засоби міжфразового зв’язку в ньому.


29.04.2020
Тема. Аудіодиктант

https://www.youtube.com/watch?v=LuNWiXGq8nE&feature=youtu.be

06.05.2020 - 08.05.2020

Тема. Поширені форми запису прочитаного. План, тези, тематичні виписки

1. Переглянути відеоурок

https://www.youtube.com/watch?v=i9IAjMbZBtQ

2. Пройти тестування за посиланням:
Код доступу 100532
 використати цей код,
відкривши посилання

13.05.2020-15.05.2020

Тема. Тези прочитаної публіцистичної статті. Аудіювання

1.Прочитайте текст і виконайте тестові завдання за посиланням:

За давніх-давніх часів, коли над усім світом панував іще не Зевс, а його батько Кронос, люди, що тільки-но розселилися по землі, були кволі, безсилі, лякливі. Вони не вміли ні думати, ні розуміти того, що бачили довкола. Зі страхом дивилися вони на грозові хмари й на пекуче сонце, на безкрає море й на височенні гори. І здавалося людям, що то могутні божественні істоти.
Від усього, що їх лякало, люди мерщій ховалися в свої глибокі підземні нори, наче кроти. Не було тоді в людей ані світлих жител, ані вогнищ родинних, їли вони тільки траву та сире коріння, а м’яса й не куштували, бо не знали мисливства.
Згодом владу над усім світом здобув Зевс, що скинув батька в Тартар — у найглибше дно землі й моря, що лежить далеко внизу під царством мертвих, похмурим Аїдом. Із своєї небесної осяйної височини Зевс і не дивився на нужденних людей, а ті ледь животіли серед незбагненної, ворожої природи. Скільки їх гинуло від хвороб та з голоду, в боротьбі із жорстокою стихією! Так би зачах і загинув назавжди рід смертних людей, якби не став їм на захист і допомогу найблагородніший серед безсмертних — титан Прометей.
Матір’ю його була велика Феміда, богиня справедливості й правосуддя. А батько — Іапет — належав до роду могутніх титанів, що їх здолав Зевс і скинув навіки у Тартар. Такої долі зазнав і Іапет, але зосталися його сини Атлант, Менетій, Прометей та Епіметей. Двох перших Зевс теж покарав за сміливу спробу змагатися з ним: в Менетія поцілив вогненною блискавкою, і той упав просто в Тартар, а величезному Атлантові надумав іншу кару — тримати на собі все небесне склепіння.
Відтоді стоїть Атлант, величезний, наче гора, і, наче гора, непорушний. Усе дуже, м’язисте тіло його напружилося і скам’яніло, він зігнувся під страшним тягарем, та мусить так вічно стояти.
Найменший Іапетів син, простодушний Епіметей, не був небезпечний Зевсові. А розумний і мужній Прометей сам став на бік Зевса. Він, як ніхто, розумів, що дикі, свавільні титани не можуть правити світом, — для цього, крім сили, потрібний ще світлий розум. І Прометей сам допоміг мудрому Зевсові стати до влади. Здавалося, все йшло до того, що Прометей буде найближчим Зевсовим другом. Та на заваді стали дрібненькі, ледь видні з Олімпу істоти — смертні люди.
Прометей мав благородне, велике серце, він перший зглянувся на людей, навчив їх будувати світлі житла, плавати на човнах, напинати вітрила, полювати лісову звірину, приручати тварин. Він перший запріг у ярмо дикого бика, перший приборкав вільного коня, і ті стали вірними помічниками людини. Прометей навчив смертних лікуватися цілющим зіллям, знаходити путь по зорях і лету птахів, навчив добувати з землі мідь, золото й срібло та користуватися щедрими дарами природи.
А громовладний Зевс і далі не зважав на людей. Зате його сини й дочки — молоді боги, що безжурно жили на Олімпі, — зацікавилися тими дрібними істотами, які сновигали десь далеко внизу, на землі. Знічев’я безсмертні навіть взялися допомагати людям, навчати ремесел і хліборобства, але за те зажадали від них великої шани і багатих Дарів.
Щоб скласти таку угоду, якось зібралися обидві сторони. Від богів виступав Зевс, від людей — титан Прометей, хоч сам був безсмертний. Він побоювався, що люди не зможуть протистояти богам, і поспішив їм на поміч.
Титан так уболівав за долю смертних, що вдався навіть до хитрощів. Коли привели жертовного бика, він сам зарізав його й поділив тушу на дві частини. До більшої купи поскладав самі кістки, але прикрив їх гарним, лискучим жиром, а меншу, де було смачне м’ясо Прометей загорнув у брудну бичачу шкуру, ще й поклав зверху гидкі тельбухи.
— Батьку наш Зевсе, вибери собі яку хочеш частину, — лукаво запросив Прометей.— Те, що ти вибереш, люди надалі віддаватимуть безсмертним богам.
Як Прометей і сподівався, Зевс узяв собі купу, більшу і кращу на вигляд. Відтоді смертні стали їсти м’ясо, а кістки спалювати на шану безсмертним ( За народною легендою, 610 слів).

Код доступу 757639
використати цей код,
відкривши посилання



Любі мої дев*ятикласники!
Запрошую вас приєднатися до
VI Всеукраїнської інтернет-олімпіади 
«На Урок» (Весна 2020)

Інструкція учню
  • Зайти на сторінку naurok.ua/start, ввести наданий вчителем пароль та обрати олімпіаду(українська мова і лутература).
  • Виконати завдання у відведений для цього час.
  • Після оголошення результатів отримати нагороди.
                        9 клас
     Пахомова Вікторія                              шунт44312

   Слабоспицький Владислав                фата06615

    Ступнік Тетяна                                   тема96654

  Мирончук Діана                                корт56306

  Савчак Валерія                                  46916коня

  Напханенко Іван                                йога56091

  Рацкевич Ангеліна                            осот80108

  Мирончук Діана                                68114фара

    Гуцул Іван                                         08414форс
                    
 Топчій Дмитро                                  54604деко

Тарута Станіслав                              глет86722

Павлік Михайло                               54157мрія

Даниленко Сергій                            рима71542




Любі мої дев*ятикласники!
Запрошую вас приєднатися до
платформи Erudito Clas!
( виділіть посилання, натисніть правою клавішою миші та перейдіть за цим посиланням та зареєструйтеся. Чекаю на вас!)


https://class.erudito.com.ua/login?code=JK16IHKEG5PH


Підготуватися
до контрольного підсумкового тестування,
яке  проходитиме у середу 20.05.2020
на платформі «На Урок».

Виконання обов’язкове!

Посилання на контрольну роботу буде доступне 15.05.2020

Кінцевий термін виконання -  21.05.2020

НАГАДУВАННЯ!!!

VI Всеукраїнська інтернет-олімпіада
«На Урок» (Весна 2020)

Інструкція учню
  • Зайти на сторінку naurok.ua/start, ввести наданий вчителем пароль та обрати олімпіаду(українська мова і лутература).
  • Виконати завдання у відведений для цього час.
  • Після оголошення результатів отримати нагороди.
                        9 клас
     Пахомова Вікторія                              шунт44312

   Слабоспицький Владислав                фата06615

    Ступнік Тетяна                                   тема96654

  Мирончук Діана                                корт56306

  Савчак Валерія                                  46916коня

  Напханенко Іван                                йога56091

  Рацкевич Ангеліна                            осот80108

  Мирончук Діана                                68114фара

    Гуцул Іван                                         08414форс
                    
 Топчій Дмитро                                  54604деко

Тарута Станіслав                              глет86722

Павлік Михайло                               54157мрія

Даниленко Сергій                            рима71542


Шановні дев*ятикласники!!!

Повторення вивченого матеріалу проходитиме на 


1.Заходите на сайт https://learningapps.org/
2. Клацаєте у правому верхньому куточку "Реєстрація"
З*являється віконце "Увійти з існуючим обліковим записом...
3. Вводите ЛОГІН та ПАРОЛЬ
4. Клацнути "Увійти"
5. Клацаєте у правому верхньому куточку " Мій клас", з*являються завдання  і працюєте!
наведіть фото і збільшіть


Підсумкова контрольна робота
(лише одна спроба, час обмежений)
БУДЬТЕ УВАЖНІ! ЩАСТИ!
Код доступу 277245
використати цей код,
відкривши посилання