Інформатика (9 клас)

19.03.2020  
З'явилось питання? oljaa60@ukr.net
Після вивчення матеріалу не забуть пройти тест!!!(виконати по 20.03.2020)

Автоматизоване створення й публікування веб-ресурсів

           Веб-програміст затребувана і вже досить поширена професія в сучасному світі.  

Головні плюси:
  • затребуваність на ринку праці;
  • творча робота, так як кожна задача унікальна, і для її вирішення існує кілька способів;
  • можливість поєднання з навчанням;
  • не завжди потрібно мати диплом;
  • можливість стати фахівцем в молодому віці;
  • свобода в прийнятті рішень (як вирішувати ту чи іншу задачу вирішує сам web-програміст);
  • можливість віддаленої роботи;
  • не вимагає фінансових вкладень.

ТЕСТ

20.03.2020
Поняття мови розмітки гіпертексту.
1. Відкрий підручник, за посиланням.
2. Ознайомся з теоретичною частиною та виконай завдання які наведено в презентації (підручник ст. 199).
3. Результат надсилай на ел. пош. oljaa60@ukr.net
(виконати по 26.03.2020)




02.04.2020
Публікація веб-сайту.
Ми продовжуємо вивчати веб-сайти. На минулому уроці ви навчились планувати веб-сайти. Сьогодні вашим завданням буде публікація блогу. Переглянь навчальне відеота презентацію. Виконай завдання:
1. У вибраній системі створити сайт, присвячений життю класу. (blogger.com)
2. Створити пропоновані сторінки, наповнити їх текстовим та графічним матеріалом.
Головна — клас, фото класу, список учнів, класний керівник.
Моя школа — фото, адреса, адміністрація, контактні дані.
Це я — фото, хобі тощо.
3. Організувати на веб-сайті чат, опитування, календар.


   
Результат (скріншот чи посилання надсилай на електронну пошту oljaa60@ukr.net) 




                                                             03.04.2020

Змістовий аналіз формулювання задачі


Перебуваючи в інформаційному суспільстві, кожному з вас необхідно не лише орієнтуватись в океані інформації, а й організовувати своє життя таким чином, щоб при найменших витратах часу, сил і засобів отримувати від своєї діяльності найбільшу віддачу. Будемо цього вчитися, розв’язуючи практичні компетентнісні задачі.
Компетéнтність — проінформованість, обізнаність, авторитетність.
Компетентність у перекладі з латинської competentia означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід.
Компетентність також визначається як набута у процесі навчання інтегрована здатність особистості, яка складається із знань, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці.
Компетентнісні задачі з інформатики можна розглядати як  тип технологічних задач, для яких обов’язковим є застосування ІКТ, як  засобу розв’язування.  Під задачею розуміється система, обов‘язковими компонентами якої є опис технологічної ситуації з опорою на раніше  засвоєні технологічні знання чи особистий досвід учня, та  вимогу, тобто опис шуканого, обо‘язковими елементами якого виступають:
- запитання, спрямовані на виявлення вже сформованих чи набуття нових технологічних знань;
- завдання, що містять вимоги щодо виконання технологічних операцій.
Розв’язування компетентнісних задач зазвичай передбачає сім етапів діяльності учнів:
Ø    визначення, ідентифікація даних: учень  розуміє умову задачі, правильно  ідентифікує поняття, деталізує запитання, знаходить у тексті задачі відомості та дані, які задані в явному чи неявному вигляді;
Ø    пошук даних: учень формує стратегію розв’язування задачі,  планує свою роботу при виконанні завдання, добирає умову пошуку для розв’язування завдання,  співставляє результати пошуку із метою, здійснює  пошук  даних в Інтернеті);
Ø    управління: учень  структурує потрібні дані для пошуку розв’язку;
Ø    інтеграція: учень  порівнює і співставляє відомості із кількох джерел, виключає невідповідні та несуттєві відомості та вчасно зупиняє пошук.
Ø    оцінка: учень правильно шукає відомості у базі даних,  вибирає ресурси згідно з сформульованими чи запропонованими критеріями;
Ø  створення: учень  враховує особливості призначення підсумкового документа,  добирає середовища опрацювання даних, стисло і логічно грамотно викладає узагальнені дані,  обґрунтовує свої висновки;
 Ø    передавання повідомлень:  учень у разі потреби архівує дані, адаптує повідомлення для конкретної аудиторії, створює підсумковий документ акуратно та презентабельно.


                       Завдання для практичного виконання


Задача 1. Родина із трьох чоловік — батьки та дитина 12 років — планує подорожувати до різних міст України. Потрібно визначити, подорож яким транспортом буде дешевшою — потягом чи автомобілем, обґрунтувати вибір транспорту й маршруту. Необхідні дані знайти в Інтернеті для маршрутів: Хмельницький — Київ, Хмельницький — Львів, Хмельницький — Одеса, та моделі машини, наприклад Toyota Prius 1.8. Побудувати діаграму, на якій відобразити вартості поїздки до вказаних міст автомобілем і потягом. Зробити висновки (рекомендації) щодо подорожей. Створити презентацію із результатами досліджень та висновками. 
Вказівки до виконання                                                        
1.                Вказати, які дані для розв'язання задачі вам потрібно знайти.
2.                Вказати URL-адреси використаних пошукових служб.
3.                Вказати ключові слова для пошуку потрібних відомостей.
4.                Вказати URL-адреси сайтів, на яких знайшли необхідні дані.
5.                Створити й використати електронну таблицю, в якій на одному аркуші:
o  вказати відстань між містами, норму витрат пального та його ціну;
o  кількість квитків та їхні ціни;
o  розрахувати суму, яку витратить сім'я для подорожі:
o  автомобілем;
o  купейним і плацкартними вагонами Укрзалізниці.
6.                Вказати, яку діаграму доцільно побудувати для порівняння результатів.
7.                Зробити висновки щодо найдешевшої подорожі.
8.                Визначити кількість слайдів презентації? Яких?
9.                Описати, які програми використано для виконання завдань?

Домашнє завдання подати результат задачі 1 в програмному середовищі табличного процесора та програмному середовищі редактора презентацій.
Результат  надсилай на електронну пошту oljaa60@ukr.net.


                                                         

                                                                09.04.2020

Побудова інформаційної моделі


 У  наш  час  подання  інформаційної  моделі можна також виконувати на комп’ютері з використанням різноманітних програмних  засобів.  Для  словесного подання  моделей  можна  використати текстові  процесори,  для  графічного  - графічні  редактори.  Якщо  для  дослі­дження  зручно  поєднати  в  моделі  тек­стове та графічне подання,  то використовують як текстові процесори,  так і редактори презентацій.  Структурне подання моделі може бути виконано  з використанням діаграм, таблиць або схем у текстових процесорах.Вибір засобу залежить від того, якою є мета створення моделі і яким способом можна ефективніше відобразити суттєві властивості об’єкта.
Побудова  інформаційної  моделі  виконується  за  таким  алгоритмом :
1. Визначити мету створення моделі.
2. Визначити  предметну  область  дослідження,  для  якого  створюється  модель.
3. Виділити ті властивості об’єкта, які є суттєвими для дослідження.
4. Установити  взаємозв’язки  між  значеннями  вибраних  властивостей,
між  даним  об’єктом  та іншими  об’єктами  предметної  області,  що  є суттєвими для дослідження.
5. Вибрати форму подання інформаційної моделі.
6. Вибрати засіб,  з використанням якого буде подано модель.
7. Зобразити модель відповідно до вибраної форми подання, відобразив­
ши в ній суттєві властивості та встановлені взаємозв’язки.
 ПОБУДОВА ІНФОРМАЦІЙНИХ МОДЕЛЕЙ
Розглянемо  послідовність  побудови  інформаційних  моделей  у  різних  програмних середовищах. Побудуємо інформаційну модель океанічних западин для вивчення  на уроках  географії найглибших  западин,  їх  глибин  і  розподілу по  океанах  світу.
1. Мета створення моделі -  вивчення океанічних западин та їх розподілу по океанах.
2. Предметна область  охоплює  всі  океани  Землі.  У різні часи  та в  різних  державах  виділяли  різну  кількість  океанів.  Міжнародна  гідрографічна організація з  2000 року виділяє п’ять океанів.  Саме такою будемо  вважати  предметну  область  під  час  побудови  нашої  моделі.  Для створення  моделі використаємо дані,  отримані з інтернет-енциклопедії Вікіпедія.
3. Суттєвими властивостями об’єктів  моделювання є назви западин,  їх глибина,  належність западин до океанів.  Несуттєві властивості -  солоність води в западинах, морські мешканці западин, океанічні течії та інші.
4. У  моделі  суттєвими  є  взаємозв’язки  між  западинами  та  океанами, у яких розташовані ці западини.
5. Виберемо  для  цієї  моделі  структурну форму  подання  у вигляді  схе­ми,  яка  сприятиме  кращому  сприйняттю  відомостей  про  суттєві властивості океанічних западин.

6. Зобразити  структурну  модель  можна  в  текстовому  процесорі,  який містить засоби для вставлення схем.
Для моделі можуть використовуватися і інші форми подання:  таблиця,  у якій  наведено  дані  про  западини,  діаграма порівняння  середніх  і  найбільших  глибин  океанів,  карта з  на­несеними позначеннями глибин океанічних западин.



Побудуємо інформаційну модель об’єкта ромашка лікарська, яку можна використовувати на уроках біології під час вивчення особливостей будови рослин.
1. Мета побудови моделі – вивчення будови рослини.
2. Предметна область охоплює рослинний світ.
3. Суттєвими властивостями є будова органів рослини: коріння, стебла, листків, квітів. Несуттєві властивості: запах, час цвітіння, лікарські властивості, місця розповсюдження тощо, – оскільки вони не стосуються будови рослини.
4. Для цієї моделі суттєвим є взаємне розташування органів рослини.
5. Виберемо для цієї моделі графічну форму подання, яка наочно відобразить суттєві властивості об’єкта дослідження.
6. Засіб для подання графічної моделі – графічний редактор.

3
7. Під час відтворення графічної моделі потрібно зобразити органи рослини за таким описом: стебло – пряме, циліндричне, голе, розгалужене; листки – чергові, розсічені; квітки – білі пелюстки, жовті серединки; коріння – стрижневе, мало розгалужене, тонке, неглибоко проникає у ґрунт.
Як результат отримаємо графічне подання моделі, зображене на рисунку 3 Зверніть увагу: словесний опис рослини, який наведено для створення графічного подання моделі, також є інформаційною моделлю цього об’єкта, але поданою в іншій формі.




Результат  надсилай на електронну пошту oljaa60@ukr.net.


                                                                 10.04.2020

Розробка стратегії пошуку інформаційних матеріалів


Засоби пошуку інформації в мережі В сучасному світі поширення набули два різновиди пошукових засобів: веб-каталоги та пошукові системи.

Веб-каталог – сайт, на якому зібрано багато посилань на інші сайти, відсортованих і розділених на категорії згідно з тематикою.

Всі каталоги Інтернет побудовані по принципу „від загального – до часткового” і володіють зручною деревовидною структурою. Зазначимо, що інформацію каталогів люди збирають вручну, тож вони не в змозі опрацювати все, що є у WWW, але побудовані в значно “розумніший” спосіб, ніж пошукові системи. Тому якщо ви не знайшли потрібної інформації в одному каталозі, варто пошукати в іншому. Зайшовши на титульну сторінку будь-якого каталогу, одразу ж можна побачити перерахунок основних категорій – „Комп’ютери”, „Інтернет”, „Культура”, „Наука” і так далі. Клацнувши на будь-яке посилання, наприклад, „Комп’ютери” – можна перейти на іншу сторінку, яка, в свою чергу, запропонує список підрозділів. Ось так, крок за кроком, поступово звужуючи тему, можна дістатись до сторінки з перерахунком посилань на сайти, які цікавили. Абсолютна більшість каталогів також мають власну систему пошуку. Зазвичай пошук здійснюється за короткими описами сайтів і назвами категорій, а не за вмістом веб-сторінок, як у пошукових службах.

Найбільшим веб-каталогом у Всесвітній павутині вважають Open Directory Project (http://dmoz.org/) : у ньому містяться посилання більш ніж на 4 мільйони сайтів. Великими є також каталоги Yahoo! Directory (http://dir.yahoo.com/), MavicaNET (http://www.mavicanet.com/), українські Мета (http://meta.ua/) і UaPortal (http://www.uaportal.com/ukr/Catalog/), російські каталоги Яндекс (http://yaca.yandex.ru), Апорт (http://www.aport.ru/), Рамблер (http://rambler/ru/).

Оскільки каталоги призначені переважно для пошуку сайтів за загальною тематикою, за їх допомогою майже неможливо знайти відповідь на якесь конкретне запитання. Це можна зробити лише з використанням пошукових систем.

Пошукова система – веб-сайт, призначений для пошуку сторінок, що містять задане слово або словосполучення чи відповідають іншим критеріям.

Основною функцією пошукових систем є надання динамічно оновлюваної інформації про веб-вузли та їх вміст. Якщо користувач надсилає запит до пошукової системи, вона виконує пошук не у всій WWW, а у наявних БД за допомогою засобів швидкого пошуку.

Найпопулярнішими є такі пошукові системи: Яндекс(http://www.yandex.ru/), Апорт! (http://www.aport.ru/), AltaVista(http://www.altavista.com/), Yahoo! (http://www.yahoo.com/), Excite(http://www.excite.com/, Lycos (http://www.lycos.com/), HotBot (http://www.hotbot.com/). Серед міжнародних засобів варто виокремити багатомовний пошуковий сервер Live Search (http://www.live.com/) – складову мережі інтернет-послуг корпорації Майкрософт. Але найпопулярнішою системою вважається Google (http://www.google.com/).

Формулювання запиту та отримання результатів

Існує багато різних пошукових систем. У кожної з них свої методи збирання інформації. Інтернет збільшився настільки. Що внаслідок пошуку можна отримати список із тисяч посилань на різні веб-сторінки. Щоб цього уникнути, потрібно дотримуватися таких рекомендацій:

Ретельно підбирайте ключові слова для пошуку; Не вводьте відразу всі ключові слова; Використовуйте нетрадиційні факти; Правильно будуйте запит; Перевіряйте орфографію у тексті4 Використовуйте тематичний пошук, якщо система надає таку можливість. Є певні правила введення ключових слів, коли за допомогою спеціальних символів можна задати конкретний запит. Таку систему пошуку називають розширеним пошуком. Кожна система має також окрему сторінку розширеного пошуку, де за допомогою полів і розкривних списків можна сформувати складний критерій.

Пошукова система виводить отримані результати на спеціальній сторінці результатів. Кожен запис на ній містить заголовок у вигляді гіперпосилання на сторінку, що відповідає введеному критерію пошуку, фрагмент тексту із заданими словами та додаткову інформацію. Зазвичай система видає велику кількість результатів пошуку, тому в нижній частині сторінки результатів є посилання на сторінки-продовження.

Пошукова система Google

Найбільш потужна, надійна та високошвидкісна пошукова система. Забезпечує гарні результати пошуку як англійською, так і російською/українською мовою. Використовує базу даних і алгоритми пошуку Yahoo!. Має свій каталог web. Підтримує пошук у межах вказаного web-сайту. Дає відмінні результати при пошуку ресурсів, пов'язаних з інформаційними технологіями. Google шукає не лише гіпертекстові файли (html), але і файли у форматі PDF, DOC, PostScript, Corel Word Perfect і ін. Пошукова система Google має можливість пошуку зображень. При цьому у запиті можна вказати бажаний розмір, глибину кольору, формат файлу. Google дозволяє обрати мову інтерфейсу, мовні зони для пошуку, кількість повідомлень при видачі результатів та ін.

Для пошуку сторінок, що містять певний фрагмент тексту, в єдине поле на головній сторінці слід увести потрібні ключові слова, а потім натиснути клавішу Enter або клацнути кнопку Пошук Google.

Над полем пошуку розташовані посилання для вибору бази даних, у якій виконуватиметься пошук, зокрема: Веб – основна база даних Google; Зображення – одна з найбільших в Інтернеті база даних зображень; Групи – інтерактивні онлайнові середовища – групи Google; Блоги – база даних, що забезпечує пошук у блогах.

Праворуч на сторінці розташовано ще три посилання:
Складний пошук – вибір додаткових параметрів пошуку; Налаштування – настроювання пошукового сервера відповідно до вподобань користувача; Мовні інструменти – мовне настроювання системи Google.
У Google діє декілька правил формулювання умов пошуку, зокрема:
літери можна вводити в будь-якому регістрі – під час пошуку регістр не враховується; якщо введений текст взято в лапки, система Google шукає саме його, а якщо ні – то сторінки, що містять слова, які в ньому зустрічаються. Кодування.
Якщо текст україно- чи російськомовної сторінки відображається неправильно, то потрібно змінити спосіб кодування сторінки командами Вид->Кодування. Тип кодування потрібно підбирати з меню навмання з-поміж таких способів кодування (кодових сторінок):
Кирилиця (Windows); Юнікод; Кирилиця (DOS); Кирилиця (KOI8-U); Кирилиця (K0I8-R) тощо.

Зміст практичної роботи
Робота за комп’ютером
Знайти відповіді на наступні завдання та заповнити таблицю:
№ завдання
Критерії пошуку
Відповідь
Адреса сторінки





Початковий та середній рівні навчальних досягнень
   1. Отримати прогноз погоди для Кіровограда: а) на поточний день; б) на наступний день; в) на тиждень.
    2.  Встановити місце знаходження в Інтернеті тексту Конституції України.    3. Знайти адреси сайтів, що містять реферати з математики, фізики, але не інформатики.

Достатній рівень навчальних досягнень
4.  Знайти адреси кількох Інтернет-бібліотек з онлайн-доступом.
5.  Знайти дані про кількість замків у Тернопільській області та їх розташування.
6. Знайти адреси сайтів фірми та представництва в Україні за вибором: Sumsung, LG, IBM, HP, Opel, Avon.
7. Рік і місце створення EOM ENIAC, розшифрувати абревіатуру назви.

Високий рівень навчальних досягнень 
8. Знайти дані про рік, місце створення, конструктора першої ЕОМ у Європі.
9. Знайти адреси кількох вільно доступних серверів електронної пошти.
10. З’ясувати, в яких номерах журналу «Домашній ПК» за поточний і попередні роки були надруковані статті з теми «Операційна система Microsoft Vista».
11. Знайти інформацію (текст і фотографії) про Михайла Грушевського. 

Результат  надсилай на електронну пошту oljaa60@ukr.net.
  


                                                                                    16.04.2020

Пошук інформаційних матеріалів.



Бліцопитування                                                        

— Які функції виконує браузер?

— Як дізнатись, чи містить фрагмент тексту гіперпосилання?

— Як зберегти зображення, що міститься на веб-сторінці?

— Як зберегти фрагмент тексту веб-сторінки?

— Як зберегти всю веб-сторінку?

— Як вставити зображення в текстовий документ?

— Що означає поняття авторське право?

— Як використати матеріали, не порушуючи авторських прав?
     Відповідь запиши до зошита.

Практична робота за комп’ютерами.

Знайти відповіді в Інтернеті користуючись зручним для вас браузером та пошуковою системою. Створи текстовий документ та доповнюй його відповідями які знайдеш. 

      1)      Яка станція метро являється найглибшою у світі? Яка її глибина?
2) Що таке трембіта?

3) Ким і коли був винайдений перший рамковий вулик

4) Де знаходиться географічний центр Європи?

5) Хто такий Юрій Будяк?

6)  На яку літеру в українській мові починається найбільша кількість слів?

7) Яка літера в українській мові найменш уживана?

8) Яке слово в українській мові є найдовшим? 

9) Що таке Гутин Томнатик?

10) Яке справжнє ім’я українського поета, прозаїка Івана Багряного?

11) Що значить ваше ім’я?

12) Скільки разів зустрічається ваше прізвище в Інтернеті?


Результат (тексовий документ із відповідями) надсилай на електронну пошту oljaa60@ukr.net.



                                                                                        17.04.2020-23.04.2020


Добір засобів опрацювання даних.


Опрацюй презентацію.
Виконай завдання ст. 275-277.

Результат проекту надсилай на електронну пошту oljaa60@ukr.net.





                                                                                        24.04.2020


Подання результатів розв'язування задачі.


Роз'яжіть задачу та подайте результати у вигляді презентації чи текстового документу та надішли на електронну пошту oljaa60@ukr.net.

Умова задачі.

В задачі № 2 учень працює в програмному середовищі табличного процесора, а домашнє завдання в програмному середовище електрона таблиця.

Вказівки до виконання
1. Вказати, які дані для розв'язання задачі вам потрібно знайти.
2. Вказати URL-адреси використаних пошукових служб.
3. Вказати ключові слова для пошуку потрібних відомостей.
4. Вказати URL-адреси сайтів, на яких знайшли необхідні дані.
5. Створити й використати електронну таблицю
6. Описати, які програми використано для виконання завдань?

                                                                                     


                                                                                        30.04.2020

Визначення теми колективного проекту. Розподіл ролей і планування колективної діяльності.


Етапи роботи над проектом
1. Підготовчий етап:  
  визначення  теми  та  мети проекту
  обговорення проблеми
  висунення гіпотези
2. Планування  
  визначення джерел
  визначення засобів збирання, методів аналізу інформації
  визначення способів представлення результатів
  установлення критеріїв оцінювання результату процесу
3. Реалізація:
  дослідження, спостереження, робота з інформаційними ресурсами, анкетування, експеримент
  аналіз інформації, підбиття підсумків, формулювання висновків
  оформлення результатів роботи над проектом залежно від обраної форми 
представлення
  підготовка опису проекту та тексту доповіді до захистуПрезентація /захист  
  творчий звіт, презентація отриманих результатів
4.Оцінювання: 
  оцінювання результатів проектної діяльності за встановленими критеріями
    Успіх в сучасному світі багато в чому визначається здатніс­тю людини проектувати своє життя: визначати далеку і найближчу перспективу, знаходити і залучати необхідні ресурси, намічати план дій і оцінювати досягнення поставлених цілей. Проект являє собою самостійне доскональне вивчення будь-якої проблеми з презентацією результатів роботи. Навчальний проект - спільна навчально-пізнавальна, дослідниць­ка, творча або ігрова діяльність учнів - партнерів, що має спільну мету, узгоджені методи, способи діяльності, спрямована на досягнення загального результату з розв’язування певної проблеми, значущої для учасників проекту.

Розглянемо етапи роботи над проектом на прикладі проекту «Роль всесвітньої мережі Інтернет у нашому житті».
    Мета проекту: 
        • дослідити, яке місце займає Інтернет в нашому житті;
        • дізнатись, які небезпеки та можливості приховує в собі мережа;
        • підготувати рекомендації для активних користувачів Інтернету.
    Тривалість проекту: 4 уроки.
 У ході виконання проекту ви проаналізуєте користь та можливу шкоду від Інтернету та знайдете відповідь на питання: як не за­блукати у всесвітній мережі. Вхідне тестування покаже, чи існують у вас проблеми в користуванні Інтернетом, а якщо існують, то які саме. Для пошуку шляхів вирішення проблеми потрібно визначити основні тематичні питання проекту. Далі ви об’єднаєтесь в групи для роботи над питанням, яке вас зацікавило. Результати роботи варто оформити як презентацію, в якій підбиваються підсумки роботи всіх груп учнів.
    
    Працюючи над завданнями проекту, ви маєте змогу:
        • вдосконалити навички користування інтернет-ресурсами;
        • навчитися знаходити причинно-наслідкові зв’язки між подіями;
        • навчитися узагальнювати інформацію;
        • навчитися швидко шукати та критично оцінювати інформацію, подавати її у найкращій для сприйняття формі.
    Для планування і контроль за виконанням завдань проекту до­цільно створити інформаційну модель проекту у формі карти знань: 
1)Ключове питання - Як не заблукати в інтернеті?
2)Тематичні питання - Яку роль відіграє інтернет у нашому житті?
                                    Яку небезпеку може нести інтернет?
3)Змітові питання - Яку допомогу може надати інтернет?
                               Що таке інтернет залежність?
                                Яку шкоду можуть нанести віруси?
4)Вхідне тестування - Знаю -Цікавлюсь -Учусь
5)Пошук інформації - Навчальні ресурси
                                    Захист комп’ютера від вірусів
6)Розв’язування компетентісних задач - Проведення соціального дослідження
                                                                Дослідження моделі поширення комп’ютерного віруса
7)Подання результатів проекту
8)Захист проекту

Теми проектів: (можна працювати в парах!)
1. Сучасні інформаційні технології у професійній діяльності: як вони змінюють професію. 2. Комп’ютер майбутнього: перші кроки чи далекі перспективи. 
3. Програми для роботи з текстом: чи є альтернатива. 
4. Надбудови табличного процесора: користь для користувача чи зайвий застосунок. 
5. Редактори комп’ютерної графіки: нові інструменти для майбутнього художника.
6. Фрактали – це математика чи інформатика. Вікісайти: основи конструювання та приклади застосувань. 
7. Офіс 365: сховище чи онлайнові офісні програми. Робототехніка: як знання інформатики допоможуть керувати роботом. 
8. 3D-моделювання: програми та реалізація.




                                                                                      07.05.2020


Технічне завдання проекту. добір засобів опрацювання даних та подання результатів проекту.

    Технічне завдання (ТЗ) - вихідний документ для проектування споруди чи промислового комплексу, конструювання технічного пристрою (приладу, машини, системи керування тощо), розробки автоматизованої системи, створення програмного продукту або проведення науково-дослідних робіт (НДР) у відповідності до якого проводиться виготовлення, приймання при введенні в дію та експлуатація відповідного об'єкту.

Д. з. Виконати 2-ий та 3.1,3.2 етапи роботи над проектом.



                                                                                      08.05.2020


Поетапна реалізація та налагодження модулів.


Завершуємо працювати над 3 етапом роботи.
Не забувай працювать за моделлю:
1)Ключове питання - Як не заблукати в інтернеті?
2)Тематичні питання - Яку роль відіграє інтернет у нашому житті?
                                    Яку небезпеку може нести інтернет?
3)Змітові питання - Яку допомогу може надати інтернет?
                               Що таке інтернет залежність?
                                Яку шкоду можуть нанести віруси?
4)Вхідне тестування - Знаю -Цікавлюсь -Учусь
5)Пошук інформації - Навчальні ресурси
                                    Захист комп’ютера від вірусів
6)Розв’язування компетентісних задач - Проведення соціального дослідження
                                                                Дослідження моделі поширення комп’ютерного віруса
7)Подання результатів проекту
8)Захист проекту




                                                                                      14.05.2020

Розробка інтерфейсної частини проекту.


     Відповідно до обраної теми розповісти про інтерфейс програми(яка пов’язана із темою).
Якщо, відповідної програми немає, то схематично (за допомогою графічних редагторів) намалювати інтерфейс, придумати фунціонал програми та її назву.  




                                                                                      15.05.2020

Аналіз результатів.


       Результати проектування мають бути певним чином оформленими. Виникає необхідність окремого визначення критеріїв оцінювання оформлення й виконання проекту:

реальність, практична спрямованість і значимість роботи;

об’єм і повнота розробок, самостійність, підготовленість до публікації;

рівень творчості, оригінальність розкриття теми, підходів, запропонованих рішень;
аргументованість пропонованих рішень, підходів, висновків, повнота, бібліографії, цитування;
якість запису: оформлення, відповідність до стандартних вимог, рубрикування й структурування тексту, якість ескізів, малюнків, повнота рецензій.



                                                                                      21.05.2020


Оформлення документації проекту.


Схема оформлення проекту
Напрям і назва проекту: включає узагальнену   назву  проблеми,   коло   питань;   визначення (виділення) загального напряму або пріоритетних (окремих) напрямів, оформлених у підпроекти.
Визначають напрям і формують назву проекту всі члени колективу спільно, включаючи педагогів та учнів. 
Розділи проекту:
1. Актуальність, необхідність, значущість обраного напря­му (чому саме цей).
2. Мета і завдання проекту:
а) довготривалі:
—  створення чогось нового (за структурою, підходами, концепцією навчально-виховного процесу);
—  нові технології, методики;
—  можлива розробка дослідження за проектом;
—  визначення очікуваних результатів;
—  планування "продукту" в результаті виконання;
б) короткодіюча мета, завдання — визначення конкретної мети, завдань на визначений період.
3. Етапи реалізації проекту:
а) зазначаються терміни початку і закінчення проекту;
б) закінчення проекту визначається етапністю реалізації проекту;
в) зазначаються часові інтервали кожного етапу: запису проекту, І етапу, II етапу тощо.
4. Механізм реалізації проекту. Пояснення — Як? Яким чином? За допомогою яких засобів буде реалізовано про­ект? Плани апробації конкретних справ, акцій, заходів згідно з визначеними етапами.
5. Обов'язки та відповідальність учасників реалізації проекту:
—  хто відповідає за проект?
—  хто і за що відповідає всередині проекту?
—  хто допомагає в реалізації проекту?
6. Очікувані результати:
— які конкретні результати ви очікуєте одержати на кожному етапі і після завершення проекту?
7. Оцінка й самооцінка проекту.
 Коли та з якою періодичністю будуть оцінювати виконання проекту (один, два, три, чотири рази на рік). Хто візьме участь в оцінюванні: самі учасники, експерти, управлінські структури. Форми контролю (самоконтролю) й оцінки (самооцінки). В якій формі буде подано інформацію про хід проекту (звіт, конкретні матеріали, сценарії, розробки, нові проекти тощо)?
8. Бюджет, ресурсне забезпечення (приблизний бюджет, ураховуючи  всі види  витрат,  необхідних  для  успішної реалізації проекту).
9.  Експертиза результатів.  Критерії оцінювання отриманих результатів, за допомогою яких виявіть ефективність створеного проекту.



                                                                                      22.05.2020

Публікація результатів роботи.

Надсилайте проекти  на електронну пошту oljaa60@ukr.net.

                                                                                      28.05.2020-29.05.2020


Захист розробленого проекту.

Презентацію чи відеозвіт надсилай на електронну пошту oljaa60@ukr.net.