Біологія (9 клас)


18.03. Тема: Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч.Дарвіна - параграфи 35, 38.
Виписати в зошит терміни та основні положення синтетичної теорії еволюції. - виконати до 19.03



19.03 Тема уроку: Еволюція людини - параграф 39.
письмово: завдання 4 на с. 170 - виконати до 25.03






25.03 Тема уроку: Світоглядні та наукові погляди на  походження та історичний розвиток життя. - працємо з § 40

завдання: зробити короткий конспект по теоріям походження життя:1)теорія стаціонарного стану, 2) Опаріна -Холдейна, 3) панспермія.

Виконати тести і надіслати мені на оцінку: 

1. Вчення, згідно з яким життя на Землю потрапило з космосу:
а) хімічна уволюція   б) панспермія     в) креаціонізм    г) дарівнізм

2. Явище випадкової зміни частот алелей у популяції:
а) добір    б) еволюція   в) генетичний вантаж   г) дрейф генів

3. Ознака залишається незмінною внаслідок добору:
а) рушійного   б) стабілізуючого   в) штучного   г) розриваючого

4. Поняття "природний добір" вперше запропонував:
а) Ч.Дарвін   б) Ж.Б. Ламарк   в) В.О. Ковалевський   г) С.С.Четверіков

5. Прикладом ідіоадаптації можна вважати:
а) щелепи риб   б) крила птахів   в) шерсть крота   г) травну систему ехінокока

6. Критерій виду, що оцінює подібність фізіологічних процесів:
а) морфологічний   б) фізіолого - біохімічний   в) репродуктивний    г) географічний

7. Крило кажана і ласта дельфіна - це приклад:
а) гомології    б) аналогії   в) конвергенції   д) дивергенції
8. Апендикс у людини - це:
а) атавізм   в) рудимент   г) гомологія

9. Знайти відповідність:
1. Атавізми         А. вид, що мешкає лише в певній ділянці біосфери
2. Рудименти      Б.Походження  груп від одного предка
3. Монофілія      В.Загибель особин на певному етапі онтогенезу до статевого розмноження
4. Ендемік          Г.Органи, що втратили свої функції і перебувають у недорозвиненому стані
5. Елімінація      Д.Прояв у окремих особин певного виду ознак предків.

 Відповіді надсилайте на електронну скриньку: svetnik1366@gmail.com до 31.03

1.04 Тема уроку: Основи еволюційної філогенії та систематики - працюємо з § 41

Зробіть конспект:











Домашнє завдання: опрацювати § 41, письмово: заповнти таблиці - мені на пошту до 2.04







2.04 Тема уроку: Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти - працюємо з § 42

Конспект: 1990 рік - Карл Воуз - ввів поняття ДОМЕНИ : Бактерії, Архебактерії, Еукаріоти.

Віра - домен, що об'єднує неклітинні форми життя.

 Віруси: неклітинні, розмножуються тільки в інших організмах, бувають РНК - вмісні та ДНК - вмісні. Це віруси і віроїди.

Бактерії -клітинні організми, не мають ядра і мембранних органел. Гени не містять інтронів. Це бактерії та ціанобактерії.

Археї -клітинні організми, схожі на бактерій, гени містять інтрони. Це архебактерії.

Еукаріоти -клітинні, ядерні, містять мембрані органели. Гени містять інтрони. Це - рослини, тварини, гриби.

Домашнє завдання: опрацювати § 42 до 8.04

8.04 Тема уроку: Неклітинні форми життя. Віруси - працюємо з § 42

Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=sgHeU9XUMV4

Пишемо конспект:
1.Віруси - неклітинні форми життя, внутрішньоклітинні паразити.
2.Вражають клітини тіла людини, тварин, рослин і бактерій.
3.За межами клітини - хазяїна не дихають, не живляться, не розмножуються.
4. Будова: молекула ДНК чи РНК, покрита оболонкою - капсидом.
 5. Бувають прості віруси - їх оболонка із білків та складні віруси - оболонка може складатись не тільки із білка.
6. Віруси мають високу специфічність - вражають тільки певні клітини.

Домашнє завдання: опрацювати § 42 - до 9.04
9.04 Тема уроку: Огляд основних еукаріотичних таксонів -працюємо з § 43

Пишемо конспект:    Еукаріоти:
1. Рослини: а)нижчі: водорості: Зелені, Бурі, Червоні, Діатомові
                     б) вищі: спорові, голонасінні, покритонасінні (квіткові)

2. Тварини: а)первинні багатоклітинні: губки, кишковопорожнинні
                    б) справжні багатоклітинні: черви, молюски, членистоногі, хребетні (риби, амфібії плазуни, птахи, ссавці)

3. Гриби: слизовики, справжні гриби, лишайники.

 для ознайомлення:
                          Записати в зошит схему:

домашнє завдання: опрацювати § 43, письмово: заповнити таблицю:

Виконану таблицю надіслати мені на оцінкуsvetnik1366@gmail.com - до 15.04

15.04

Тема: Екосистема. Різноманітність екосистем - працюємо з § 44, 45






Завдання:          Заповнити таблицю:
тип екосистеми                                             характеристика
1.ліс
2.трав'янисті ландшафти
3.водні 

  Таблицю надіслати мені на пошту: svetnik1366@gmail.com - виконати до 16.04

16.04
Тема: Харчові зв'язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах - працюємо з § 46

 Пишемо конспект:



     Для ознайомлення:
    Записуємо в зошит:


Домашнє завдання: опрацювати §46, письмово: скласти ланцюги живлення:
виконане письмове завдання надіслати мені на перевірку  svetnik1366@gmail.com - виконати до 22.04

22.04
Тема: Біотичні, абіотичні та антропічні фіктори - працюємо з § 44

Пишемо конспект:







Закон оптимуму - кожен  фактор позитивно впливає на організм у певних межах.

Середовище існування - сукупність умов існування окремого організму або угруповання в цілому, що впливає на їхню життєдіяльність: наземно-  повітряне, водне, грунтове та інший живий організм.

Домашня робота: опрацювати  § 44


23.04 
Тема:  Стабільність екосистем та причини її порушення - працюємо з § 48
Пишемо конспект:
Симбіоз - співжиття організмів.
Види симбіозу: 
а) мутуалізм - взаємовигідно
б) паразитизм - один вид використовує інший як середовище життя або їжу
в) коменсалізм - нахлібництво або квартиранство (другому організму шкоди не завдається)



Домашнє завдання: опрацювати § 48, 
письмово:
Вибрати відповідність:
1. Сукцесія                           А. відновлення лісу після пожежі
2. Мутуалізм                        Б. аскарида в кишечнику людини
3. Паразитизм                     В. джгутикові в кишечнику корови
4. Нахлібництво                  Г.  послідовні зміни угруповань, які призводять до зміни 
                                                     екосистеми
5. Вторинна сукцесія         Д. кліщі живляться шерстю гризунів, яка випала - надіслати мені на перевірку до 29.04



29.04
Тема: Біосфера як цілісна система - працюємо з § 47

1. Прочитати § 47
2. Записати:

Хімічні функції живої речовини: газова, концентраційна, окисно - відновна, біохімічна.
(для ознайомлення - перемальовувати не потрібно)

Домашнє завдання: опрацювати § 47
письмово:
"Знайти відповідність" - походження корисних копалин:
1. Кам'яне вугілля                       А. давні голонасінні
2. Залізна руда                             Б. сфагнум
3. Торф                                         В.залізобактерії
4. Нафта та природний газ         Г. вимерлі деревовидні папороті
5. Буре вугілля                            Д. мушлі, панцири, скелети водних організмів                        
6. Крейда                                     Е. пурпурові бактерії
Відповідь надіслати на перевірку до 30.04

30.04
Тема: Захист і збереження біосфери - працюємо з § 49

1. Прочитати  § 49
2. Записати в зошит:

                          Для ознайомлення: (в зошит малювати не потрібно)

                         Виписати терміни:
Червона книга -
Заповідники -
Заказники-
Національні парки -

 3. Творче завдання: „ Куди віддати мільярд”
    Для вирішення проблем, які виникли в результаті помилково прийнятих рішень потрібні кошти. Під час обговорення бюджету у Верховній Раді запланували 1 млрд. гривень для розвязання екологічних проблем. Запропонуйте свою версію використання цих коштів в межах  району, області, України. - відповідь надсилайте на перевірку.
Домашнє завдання: опрацювати § 49 - виконати до 6.05


6.05
Контрольна робота за ІІ семестр

Посилання: сторінка підручника 217 - 218 - всі завдання І варіанту.
( в тестах ставимо цифру, біля неї  букву. Завдання з відкритою відповідю обираємо одне і записуємо його) 
 Роботу виконати та надіслати на перевірку до 13.05


7.05
Тема: Поняття про селекцію - працюємо з § 50

1. Прочитати § 50
2. Записати в зошит:
  

Центри походження культурних рослин:
а) Південноазіатський тропічний: лимон, огірок, манго.
б)
в)
г)
д)
е)
з)
запишіть всі в зошит.

Домашнє завдання: опрацюйте § 50 - виконати до 13 .05

13.05
Тема: Методи селекції рослин - працюємо з § 50

1. Прочитати  § 50
2. Записати в зошит:




домашнє завдання: опрацювати  § 50, пройти тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=952640 - виконати до 20.05

14.05
Тема: Одомашнення тварин. Методи селекції тварин - працюємо з § 51

1. Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=ydt2aeKLdLg

2. Запишіть в зошит:


Для ознайомлення (в зошит не записуємо, читаємо)










Домашнє завдання: опрацювати § 51, скласти схему: свійська тварина - дикий предок - виконати до 20.05


20.05
Тема: Огляд традиційних біотехнологій - працюємо з § 51

1. Прочитати   § 51
2. Записати в зошит:




    для ознайомлення:

Домашнє завдання: опрацювати § 51, дати відповіді на запитання (усно) - до 21.05

21.05
Тема: Основи генетичної та клітинної інженерії. Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині - працюємо з § 52, 53

1. Прочитати  § 52, 53

2. Записати в зошит:







Домашнє завдання: опрацювати § 52, 53- пройти тест:  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9616968 - виконати до 27.05

27.05
Тема: Генетично модифіковані організми.
  Перегляньте відео    https://www.youtube.com/watch?v=vYsXazctm_4

28.05
Узагальнення: Основні загальні властивості живих систем.
Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=INilJhc8uI8